Los - 2006


Morten D
 Share

Recommended Posts

KJ - Jeg får da i det mindste rørt mig lidt - selv om jeg må indrømme, at det bliver til færre fysisk krævende træningspas og flere whist aftener og fisketure end tidligere :laugh: Jeg ved ikke om der er sket en teknisk fejl, men jeg synes det er svært at finde din logbog Klaus :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Morten. Jeg "faldt" lige over din logbog. Det ser sgu da super godt ud med din træning og dit netop overståede MTB løb :devil: Jeg er selv ved at prøve at få lidt stuktur på lidt vægt-, løbe- og cykel (MTB)-træning, så det er ret motiverende at se, hvordan det virkelig kører for dig!

Hej Thomas - længe siden.

Tak for det. Jeg synes det er meget tilfredsstillende følelse at dyrke GPP-træning. Man bliver ikke specielt god til noget, men velværen ved at føle sig over gennemsnittet på mange fronter er udtalt. :smile:

Det kan godt være en lidt tam fornemmelse at rykke i mere beskedne vægte end potentialet er til, men jeg synes fordelene ved en god aerob form opvejer det.

Link to comment
Share on other sites

Uge 33

Stadig ferie, men ugen har ikke været uden træningsmæssige højdepunkter.

KV-træning

Fik en uventet PR i OAPU med 10 reps på venstre arm! :4thumbup:

Jeg har desuden lavet en hel del Assisted Towel One-arm Pullups.

Cardio

Løb igen 4,5 km - denne gang med lidt mere tryk på og presset den sidste km, hvilket lønnede sig med 4:27/km. Min løbeform er overraskende god og ingen bøvl med hoften. :smile:

Vægte

1 enkelt seance med Rumænsk DL, BP, Partial SQ og DB Military.

Uge-rating: 7/10

Og så kan det vel lige så godt blive officielt, at jeg har spillet hasard med genpølen, i den forstand, at jeg skal være far til februar. :smile: Vi glæder os rigtig meget. Det er da også en tungtvejende grund til at jeg har droppet adventure racing og mtb, da jeg (klog af andres erfaringer) vil fokusere på træning, der kan udføres på kort tid - nårsomhelst og hvorsomhelst.

Link to comment
Share on other sites

Det ver altså dejligt at læse om et veloverstået MTB løb efter dit styrt...

Med andre ord, nu er du virkelig 100% tilbage! Det er bare så dejligt at se :4thumbup:

Og..glæd dig til at blive far... det er hårdt, forviorrende, forstyrrende..og helt fantastisk!!!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Blanco og Blackmoore: Mange tak. Jeg glæder mig rigtig meget, selvom de fleste godt nok snakker en del om, hvor hårdt det også er. Jeg er dog overbevist om, at mit barn bliver det nemmeste nogensinde - altså kun sover, spiser, griner, støvsuger og køber + skifter sine egne bleer. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Blanco og Blackmoore: Mange tak. Jeg glæder mig rigtig meget, selvom de fleste godt nok snakker en del om, hvor hårdt det også er. Jeg er dog overbevist om, at mit barn bliver det nemmeste nogensinde - altså kun sover, spiser, griner, støvsuger og køber + skifter sine egne bleer. :wink:

Tillykke med det

Der er noget at glæde sig til

Men syntes nu ikke det er så hårdt, men alting tager bare dobbelt så lang tid

Link to comment
Share on other sites

Uge 34

KV-træning

2 gange, primært bestående af diverse kropshævninger. Der er stadig lang vej til en one-arm, men jeg klør på med krum hals. :smile:

Vægte

2 gange uden den store gejst. Fik dog 4 x 95 i bænken.

Cardio

1 gang. Jeg løb en tur på 6,5 km. upresset, hvilket gav 4:46/km. Ingen problemer med hoften under selve løbeturen, men bagefter var den lidt øm. Det ser ud til, at jeg må holde mig til de korte distancer. :dry:

Primært pga. arbejde fik træningen ikke så meget gas i denne uge, så det kan kun blive til uge-rating: 5/10

Link to comment
Share on other sites

Uge 35

Cardio

Jeg er netop kommet hjem fra Marselisløbet, hvor jeg stillede op på 6,4 km.-ruten med en kampvægt på 90,5 kg.

Jeg tilmeldte mig desværre så sent, at jeg skulle starte i sidste gruppe, hvilket betød, at jeg indhentede bagenden af gruppen, der startede 3 min. før os, allerede efter 500 meter. :dry: De næste 2 km. var en gang urytmisk zig zag mellem et hav af mennesker - på plussiden prøvede jeg for første gang at overhale et par tusinde mennesker på en løbetur. :laugh:

Nå, men de sidste 3-4 km. var relativt uhindrede og jeg fik lov at løbe mig selv ud.

Resultatet blev ca. 28:30, hvilket jeg, efter omstændighederne, er ovenud tilfreds med. :4thumbup: Det rakte da også til en top 75 overall.

Vægte

Mest bænkpres, hvor det blev til 6 x 90 og 3 x 97½

KV-træning

En smule fremgang at spore i One-arm Pullups.

Uge-rating: 8/10

Link to comment
Share on other sites

Rigtigt godt løbet!!!! Det har da også givet lidt ekstra pace at ligge og lave så mange overhalinger :4thumbup:

Da det først begyndte at tynde ud i menneskemasserne, så det var til at komme forbi uden hele tiden at skulle ned i tempo, så var det godt for selvtilliden med konstante overhalinger! :4thumbup:

Uge 36

Vægte

God fremgang i bænk. Denne uge bød f.eks. på 6 x 95 og 4 x 100. :4thumbup:

Jeg har nu dristet mig til at sætte hele 80 kg. på Rumænsk DL!

Og så var der et djævelsk gensyn med Suitcase DL. Den er altså ond...

KV-træning

Et par gange med forskellige hjælpeøvelser til one-arm pullup. Towel Assisted Comedowns begynder at virke overbevisende. :smile:

Cardio

En enkelt løbetur på stive lægge efter Marselisløbet og en cykeltur på ca. 25 km.

Uge-rating: 7/10

Link to comment
Share on other sites

Uge 37

Vægte

Et par pas, der blandt andet bød på 4 x 102½ i bænk. Bedre end jeg havde forventet efter godt 2 måneders vægttræning. :smile:

KV-træning

Også to pas, hvoraf det ene var mit første besøg i 'træningspavillionen' på Tangkrogen. Det var sq ret cool. Der var bl.a. armgang med 15-20 graders hældning, så mine rygstykker og hænder var godt ristede efter en halv times leg.

Cardio

En upresset løbetur på 4,5 km. (4:40/km) og en god lang travetur.

Uge-rating: 7/10

Link to comment
Share on other sites

Uge 38

Vægte

Fik 4 x 105 i bænkpres. :4thumbup:

Desværre har jeg også fået overbelastet min venstre bagskulder, så styrken er vist gået hurtigere frem end mine aldrende led og sener kunne holde til. Nu står den på træning af rotator-manchet nogle dage. :dry:

KV

Et par okay pas med efterhånden overbevisende Towel Supported Comedowns.

Cardio

Lidt sløj uge med kun en enkelt meget afslappet løbetur (4,5 km. m. 4:53/km.)

Uge-rating: 5/10

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Status

Små 7 ugers fravær fra loggen skyldes en lækker cocktail af maveonde, en periode med for meget arbejde og en skulderskade, der er værre end først antaget. :dry: Men jeg er stadig i live og generelt en glad lille rap-and. :smile:

Jeg har været i gang på lavt blus i et stykke tid med lidt løb, en del pullups og få øvelser med vægte. I sidste uge begyndte jeg at ro Concept 2, og i dag skulle jeg så forsøge mig på 5000 meteren for første gang. Det blev til 19:47, hvilket jeg er fuldt tilfreds med, da jeg aldrig har roet længere end 2000 før og da jeg nu fører en lille intern konkurrence på arbejde. :4thumbup:

Det hårdeste var faktisk at holde et godt spænd i midtsektionen undervejs og så blev mine underarme også godt ristet.

Logføringen bliver nok lidt sporadisk et stykke tid endnu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skulderen har det lidt bedre, men jeg må stadig begrænse mig til nogle få øvelser. Derfor er jeg begyndt at køre nogle iso-øvelser for mine guns for første gang i et par år. Det har åbenbart givet pote, for jeg var ved lægen i dag, og han måtte hente en anden blodtryksmåler, fordi 'standard-modellen' ikke kunne nå rundt. :4thumbup:

Ellers satte jeg i dag en PR på 2000 mete i Concept 2-fætteren: 7:18,1

Ikke prangende, men så er der jo også plads til forbedring. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver mere og mere glad for at ro i Concept 2-sjoveren.

Jeg har roet 500 meter-intervaller et par gange, og i dag skulle rekorden på 5000 meter stå for fald.

Det blev til en PR på hele 28 sekunder: 5000 meter på 19:19,2 :devil:

Først ca. halvvejs fik jeg eksperimenteret mig frem til en markant bedre teknik, så næste gang burde endnu en PR næsten være sikker. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentlig ikke regnet med at ville ro mere end 5000 meter, men jeg fik lige lyst til at prøve 6000, da det jo også er en 'klassisk' distance.

Det blev til 23:26,5 med så meget overskud, at jeg kunne ro de sidste 500 meter under 1:40. Fin debut på den distance. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share