Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

Man skulle have en kilometermåler på sine ski

for jeg har faktisk spekuleret en del over hvor mange km jeg egentlig nåede på den uge :tongue: . Tror at det er et sted mellem 300 og 500 km, så mon ikke jeg skal holde mig til 400?

Det var en helt og aldeles fantastisk tur til Canazei. Vi startede allerede "festen" i togkupeen, og fandt hurtigt ud af at ingen af os rigtig har hæmninger, og at vores humor er ret varieret, over i det sorte og småkinky :innocent: . Derudover fik vi selskab af to underholdende fyre, hvoraf jeg på Facebook kan se at vi har Slikpigens bekendskab tilfælles. It's a small world afterall...

Dag 1:

Nå, vel ankommet til Canazei, efter et par timers søvn på toget, fik folket lejet ski og støvler. MH Tomba har naturligvis sit eget posh-grej :4whistling: . C, som har været i Canazei to gange før, foreslog at vi tog ud til et mindre område i udkanten, som er velegnet for vores to begyndere. Der var også en god skovpiste som C og MH kunne speedrace nedad :hehe: . Det skulle dog vise sig at være lettere sagt end gjort: Skibussen stoppede pludselig ca. 3 km fra området, ikke alle ski var lige velvoksede da vi så måtte stage os til området, og da vi så skulle med liften virkede vores endagskort skutte :newtongue: . Så vi måtte tilbage, til alt held med den bus som kom forbi efter få minutter, og "hjem" og køre et par timer i eget område. Hvilket også var aldeles fantastisk.

Dag 2:

VI prøvede lykken i yderområdet igen. Vores forudbestilte liftkort virkede i heeeeeeele området (ja, det gjorde vores endagskort på dag 1 også, ifølge den dumme mand som solgte os liftkortene :hmmm: ), og vi havde tjekket hvilke busser som faktisk kørte helt derud, så vi ankom som liften til toppen åbnede. Vi havde en skøøøn dag, hvor der også var tid til at sole en times tid i liggestolene :sun: . Der var lidt vind på toppen, dog ikke noget stort. Da vi kom tilbage til byen fik vi at vide at hele området havde været lukket pga. blæst, så hvor heldige var vi lige :yahoo:

En bette Weissbier, og andet godt fra Lieber Augustin blev det også til om aftenen :beerchug:

Dag 3:

Dagen blev tilbragt i høj sol i eget omsåde. Holdets "Benjamin" fik lidt skilektioner af MH, så han kunne komme ud af sin plov. Talent den unge mand har, men han blev lidt hurtigt træt... Derfor blev der endnu engang holdt lidt pauser i solen. Men det er også dejligt, og jo en uundværlig del af en skiferie. Man kan jo ikke komme hjem uden Pandaøjne :wink:

Dag 4:

"Benjamin", eller som han hellere ville kaldes: Osama Bin Skiing (pics på Facebook :ninja: ) holdt en restitutionsdag, så resten af holdet besluttede os til at tage op på gletcheren La Marmolada aka Remoulada aka Marmeladebakken. Hele området har overskyet, og det vel at mærke med meget lavthængende skyer. Men på toppen skinnede solen. Skøn dag, men masser af km i benene.

Så var det også dagen hvor vi besluttede os til at tage et smut på afterski. Det må man jo når man var ude med første lift, og sidste. Så iført skitøj- og støvler, og ski på nakken, drog vi på afterski på Lieber. Alle cencurede pics ses på Facebook :laugh: :4drunk: . Det var noget med en masse øl, Breezers, Galloanoshots, Sambukaer ect. Og så skiftede vi afterskisted til Husky, da Lieber lukkede og gjorde klar til aftenen. Og noget med osterejer i ørerne og nogle ufattelig stærke caiprihinaer. Og Mh's første styrt, midt på gulvet på Husky :rofl2: .

Tilbage på Lieber, flere øl, også lidt cigaretter :innocent: , for det var ude på gaden festen var. "Benjamin" blev og festede videre, hvilket han faktisk ikke kunne huske dagen efter. C gik også tilbage, efter at have smidt Hot1tot og MH hjem. Hvilket han ikke kunne huske, og vi havde ikke lagt mærke til at han var smuttet. Men han kom vist hjem kort tid efter os, for vi havde ingen nøgle. Fik jeg fortalt da han ringede, men har ingen erindring af den samtale :unsure: . Nå, men sikkert og vist var det, at hele aftenen var præget af udtalt druk, og var ret så sjov :4drunk: :4drunk: :4drunk:

Dag 5:

Sov i lææææænge. Benjamin var kommet ret sent hjem, og var langt fra ædru, så han blev i sengen. Han var faktisk ikke i stand til andet :laugh: . Hot1tot kunne lige klare en enkelt tur, så måtte hun også hjem. Efter en gang pizza-fritter-cola, var C og MH klar til at erobre pisterne. Så det gjorde vil til sidste lift lukkede.

Dag 6:

Skøn dag med en masse løb. Feat Benjamin aka Osama Bin Skiing med friske ben. Pænt skyet, men så var der ikke så svedende varmt.

Dag 7:

Sidste dag, snøft :cry3: Den skulle nydes, så der blev ganske enkelt kørt igennem. Først falst Benjamin fra med tilsyrede ben, så røg Hot1totten, så C og MH kørte til sidste lift lukkede.

Dag 8:

Øvøvøvøv... Men "heldigvis stod sneen ned, så vi ville alligevel ikke have kunne kørt så meget. I stedet blev der shoppet Max Mara toppe og D&G undertøj :blush: . Sådan en dag skulle jo nødigt gå til spilde.

En helt og aldeles fantastisk tur, fedt område, og jeg vender helt sikkert tilbage for at køre Sellarondaen. Både den grønne og den røde.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vel hjemme i DK, og uden brækkede lemmer, blev det hurtigt hverdag. Heldigvis startede jeg op med to dages uddannelse, så det var en dejlig blid start på hverdagen. Havde også lovet at hjælpe centerleder P med nogle programlægninger i Parken, så mandag og tirsdag var jeg i gang fra kl. 9 - 21. Så derfor ingen træning.

Onsdag og torsdag heller ingen træning, det var sg udmattende nok at blive hevet og flået i på job :mad:

Derfor var det helt fantastisk at være tilbage i salden fredag morgen. Også skønt at en masse andre havde valgt at gøre mig selskab.

Lørdag: Styrke i Fdk Aalborg. Hele overkroppen fik en tiltrængt tur.

Søndag: Løbetur i kuperet terræn i Risskov. 2 x gul og 1 x rød rute, i alt 12,7 km.

Mandag: cykling 45 og vikar på CyklingPuls for Peter. Fuldt hus, og feeeed stemning :devil:

Tirsdag, onsdag og torsdag: Knokle knokle på job, bunkerne skal jo til livs. Men ingen energi til træning... Så i morgen bliver der kørt max i hegnet :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Wauw - det lyder som om I har haft en god skitur :smile:

Jeg får helt lyst til at komme dertil igen, men jeg er også begyndt på lobby-arbejde i forhold til næste års skitur :w00t:

Ja, så er der også noget at glæde sig til :w00t:

Hot1totten og gemal havde egentlig også overtalt mig til endnu en tur i år, en kør-selv en til Østrig, men efter et kig på netbanken er dette nu annulleret :mad:

Og så en update fra den ikke træningsrelaterede del af mit liv.

Det er nu helt og aldeles officielt, at jeg flytter tilbage til det jyske. Nærmere bestemt til Aalborg. Chefen er informeret, og det samme er de fleste af mine kollegaer.

Lejligheden er sat til salg i går, og der er en fremvisning allerede på søndag. Det er dog en person, som har vist interesse for nogle af de andre lejligheder i min ejendom, som er til salg, så han var "halet ind" (hvilket også afspejler sig i den rabat jeg har fået på mæglersalæret, hvis salget går igennem :smile: ).

Så hvis alt går efter mit hoved, så flytter jeg i weekenden d. 1. juni, og jeg glæder mig rigtig meget :4thumbup: . Og hvis ikke, så har jeg en 2'er til fremleje pr. 1. juni på Østerbro, hvis nogle skulle være interesserede :tongue:

- men kommer nu alligevel til at savne Kbh, og alle jer som jeg har delt trænings- og andet ( :4drunk: :tease: ) oplevelser med. Og jeg kommer til at tudbrøle når jeg kører ud af byen med alt mit habengut (men det er nok gået over når jeg er nået over bygrænsen :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Ja, så er der også noget at glæde sig til :w00t:

Hot1totten og gemal havde egentlig også overtalt mig til endnu en tur i år, en kør-selv en til Østrig, men efter et kig på netbanken er dette nu annulleret :mad:

Og så en update fra den ikke træningsrelaterede del af mit liv.

Det er nu helt og aldeles officielt, at jeg flytter tilbage til det jyske. Nærmere bestemt til Aalborg. Chefen er informeret, og det samme er de fleste af mine kollegaer.

Lejligheden er sat til salg i går, og der er en fremvisning allerede på søndag. Det er dog en person, som har vist interesse for nogle af de andre lejligheder i min ejendom, som er til salg, så han var "halet ind" (hvilket også afspejler sig i den rabat jeg har fået på mæglersalæret, hvis salget går igennem :smile: ).

Så hvis alt går efter mit hoved, så flytter jeg i weekenden d. 1. juni, og jeg glæder mig rigtig meget :4thumbup: . Og hvis ikke, så har jeg en 2'er til fremleje pr. 1. juni på Østerbro, hvis nogle skulle være interesserede :tongue:

- men kommer nu alligevel til at savne Kbh, og alle jer som jeg har delt trænings- og andet ( :4drunk: :tease: ) oplevelser med. Og jeg kommer til at tudbrøle når jeg kører ud af byen med alt mit habengut (men det er nok gået over når jeg er nået over bygrænsen :tongue: )

Tillykke med det Mh... :smile: Som gammel jyde og stadig jyde er jeg nu lidt misundelig.... :smile: Håber jeg kan nå at sige hej hej til dig, inden du smutter.

Kram :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fra Optursmomenter:

At to års weekendforhold med kæresten i Aalborg, og dertil hørende pendlen, er slut d. 15. maj, Den dag rykker jeg mit habengut til Aa efter 9 år i hovedstaden, og glæder mig :wub:

At min Østerbro lejlighed blev solgt på en uge.

- og ovenikøbet til en pris som, i forhold til det skodniveau markedet har valgt at lægge sig på, jeg kan være ganske godt tilfreds med.

At jeg er 90% tæt på at få job i Aa allerede nu, præcis indenfor det område jeg havde håbet på, og max 10 mins på cykel fra min bopæl

Hvor lyder det bare skønt, du fortjener det så meget. Selvom du vil blive savnet er på øen :wub:

Godt at se dig igen idag.... men der er nu en ting jeg ikke helt forstår - syntes ikke helt, du efterlevede din signatur i dag?! post-13362-1204482133.gif

Hugs

Link to comment
Share on other sites

Taaaaak :blush: . På onsdag er indsigelsesfristen slut for købers vedkommende, så først den dag er jeg 100% sikker. Men mon ikke det kommer til at glide?

Der var, og er, ikke meget Posh over mig i dag. Var et smut på "after-afterski" med skicrewet, og hvad der dertil hørte af pilsnere, vino og... er ikke meget for at indrømme... et par Prince light.

Det, og gårsdagens tunge squat og dødløft, kunne mærkes på kredsløbet og syregrænsen. Den var nok på ca. 100 i dag :laugh: . En lidt skidt kombi når nu man bliver udsat for bjerg bootcamp og mordforsøg af KG, men det gik nu fint alligevel. Og super hyggeligt at se, og gense, en stor skare af Mollere :smile:

Og nu er der ikke mere tilbage i sølle Posh med sølvskoene :sleepy:

Link to comment
Share on other sites

C-I-G-A-R-E-T-T-E-R!!!? :nonono:

Så forstår jeg bedre, at du har det skidt i dag post-13362-1204483560.gif

Damndamndamn, never ever igen. Sådan noget skidt kan jo direkte mærkes på ens kondi :innocent:

Og så forsøger man at få ynk hos Arne, men næh nej, der er ingen kære mor. Men ok, når nu han selv kom i seng kl nær 5, og stod op ved 8 tiden, så er jeg jo en udhvilet helsetosse ved siden af :hippy: :tease:

Link to comment
Share on other sites

Smoking Posh..... Hvor er det vildt, du klarede dig igennem den time med så mange tømmermænd.... :blink:

Du er sej, ved du godt det.....men for engangsskyld var du meget stille hehe. :w00t: Wonder why.....

Haha, jeg synes nu jeg var svært snakkesaglig (læs: vrøvlende), men det er måske blot en indikation på hvor meget ved siden af mig selv jeg var :laugh:

Jeg lover at jeg er uden tømmermænd når vi ses næste onsdag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg synes nu jeg var svært snakkesaglig (læs: vrøvlende), men det er måske blot en indikation på hvor meget ved siden af mig selv jeg var :laugh:

Jeg lover at jeg er uden tømmermænd når vi ses næste onsdag :tongue:

Kunne være vi skulle alliere os med Mr. Danf - han har sikkert nogen af de dersens blæsere, der kan afsløre a035.gif

Vi må hellere lige advisere Spock, han havde ingenting opfanget sidst :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jubiiiii! :tongue:

Jules er stadig lidt MOL-aktiv (og mere trænings-aktiv), og MH kommer hjææææææm til Jylland. Coooool! :4thumbup:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :wub:

Kunne være vi skulle alliere os med Mr. Danf - han har sikkert nogen af de dersens blæsere, der kan afsløre a035.gif

Vi må hellere lige advisere Spock, han havde ingenting opfanget sidst :nonono:

Oh no, han holder sig langt væk fra mig med sådan en puste ting :laugh:

Spock må hellere blive spammet med mails dagen i forvejen, og på dagen, så han ikke glemmer os

Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg synes nu jeg var svært snakkesaglig (læs: vrøvlende), men det er måske blot en indikation på hvor meget ved siden af mig selv jeg var :laugh:

Jeg lover at jeg er uden tømmermænd når vi ses næste onsdag :tongue:

"Samtale" mellem MH og KG søndag eftermiddag i byens bedste spinningsal ca 40 ? min ind i spinning - øvet:

KG råååååbende højt: KOM NU !!!! JEG FLÆKKER JER !!!!!

MH hviskende (højt nok til at jeg kunne høre det :tongue: ): "YÆS YÆS" - efter fulgt af et ordentligt "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrghhhh"

Det er ikke vrøvl, Mette - det er energier, der kommer ud ! :devil:

Og øhhh unge frøken, så er det blevet onsdag..... :beerchug: coming up, håber jeg ? Krydser fortsat fingre !!

Til sidst vil jeg lige ønske dig en dejlig :sun: dag !

kh

Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

"Samtale" mellem MH og KG søndag eftermiddag i byens bedste spinningsal ca 40 ? min ind i spinning - øvet:

KG råååååbende højt: KOM NU !!!! JEG FLÆKKER JER !!!!!

MH hviskende (højt nok til at jeg kunne høre det :tongue: ): "YÆS YÆS" - efter fulgt af et ordentligt "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrghhhh"

Det er ikke vrøvl, Mette - det er energier, der kommer ud ! :devil:

Og øhhh unge frøken, så er det blevet onsdag..... :beerchug: coming up, håber jeg ? Krydser fortsat fingre !!

Til sidst vil jeg lige ønske dig en dejlig :sun: dag !

kh

Vivs

Haha, joooo der var jeg seriøst i hegnet. Det var feeeedt :devil:

Hvad er det der skeeeeeeer i dag?! :firebounce:

"Vi" er nysgerrige :blush:

Såmæn kun, at Base1 kom og klistrede et "solgt" skilt ovenpå "til salg" skiltet på mit vindue. Indsigelsesfristen sluttede i går, så nu er salget helt officielt og min boss kan se frem til en opsigelse snarest :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Skal du til Aa næste weekend?

Senere skal jeg nok lige forklare dig, hvorfor, jeg spørger (og nej, jeg planlægger IKKE at komme derop! :tongue: )

Det kunne ellers være svært hyggeligt :wink:

Nej, jeg bliver i hovedstaden, til en masse venindepas og en enkelt mtb tur i Dyrehaven, hvis ellers vejret arter sig.

Forresten er jeg en ufattelig nysgerrig person, og lige nu er jeg endnu mere nysgerrig :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Hvis man ikke skriver om sin træning - så har man ikke lavet den! :nonono:

:bigsmile:

A hva??? Prøver man at genoplive en næsten afdøde log? Det må jeg tage som et tegn på, at "nogen" gerne vil ha en opdatering (også til andre end Arne, dig har jeg jo talt med husker du nok, ikke??????????) :wink:

Jow jow, der bliver skam trænet, men ikke igennem :sneaky2: . Faktisk savner jeg mine daglige 22 km transportcykling, for DET kan mærkes nu... (altså at jeg nu kun har 5, i alt)

Jeg får dog løbet en del, og har endda også lige investeret i et par nye løbesko. Har forladt mine elskede Nike's (et brand, som jeg har et usundt afhængighedsforhold til :innocent: ) til fordel for NB 858, ja, det er en herresko. Jeg har åbenbart store fødder! Fik ved den lejlighed så lige vished om, at jeg nu pronerer i sådan en grad at jeg ikke længere bør løbe i neutralsko. Og det har lige givet en bette vabel eller to, på indersiden af mine hæle :dry: . Men på løbetur #2 på Fanø sidste weekend var de pludselig løbet til :bigsmile:

Ellers kan jeg berette, at jeg nu er ansat hos "konkurrenten" Fdk, og har kørt to morgentimer indtil nu. Kommentarerne var "Pyyyyha, det var hårdt. men godt". Det tager jeg som et kompliment.

Mit "nye" liv her i Aa går vist meget godt. Jeg siger vist, fordi jeg havde ventet en eller anden reaktion, a la frustration, mærkeligt humør etc. Jeg har ganske vist været lidt rastløs, men ellers kan jeg vist konstatere at jeg er faldet godt til heroppe :smile:

Kæresten :wub: har affundet sig med at der nu er en mere til at rode i hjemmet (ikke at jeg er et rodehoved, men jeg kan da godt mærke at han er militærmand :tongue: ), men det bliver opvejet ved, at der er købt ind, lavet mad og vasket tøj. Og jeg gør det fordi jeg kan LIDE det, ikke fordi jeg er en pleasende hausfrau type :laugh:

Jobbet er ren luksus i forhold til hvad jeg har været vant til; eget kontor, en times telefontid om dagen (en arbejdsro jeg har fået :wub: ), et arbejde som interesserer mig i en langt større grad, samt godt en halvering af sagstallet :4thumbup: . Mine nye kollegaer, og ikke mindst ledelsen,e r rigtig søde, ledelsen lytter til en, og støtter op. Så det er bestemt 2 x thumbs up.

Byen er jeg så småt ved at lære at kende, omend jeg føler mig en smule dum når jeg ikke ved hvor Vangen er, eller at "de kommer heeeeeelt ude fra Tylstrup", hvilket så nok indikerer, at Tylstrup er langt væk... Men jeg har trods alt ikke fået status som Hende Kjøwenhauneren :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke skriver om sin træning - så har man ikke lavet den! :nonono:

:laugh: Arne, dog !!! det skal vi huske når du ikke opdaterer din træningslog :tongue:

name='Mettehelena' date='19. Jun 2008, 15:04' post='1220753']

A hva??? Prøver man at genoplive en næsten afdøde log? Det må jeg tage som et tegn på, at "nogen" gerne vil ha en opdatering (også til andre end Arne, dig har jeg jo talt med husker du nok, ikke??????????) :wink:

Ja, det er jo altid rart for os Kjøwwenhauwnere at se og høre livstegn fra vores "long lost friend" ! enten her eller i "andre medier"

Hilsen fra 2900 Happiness

f005.gifl025.gifd015.gifa035.gif

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share