Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morgencykling fredag i Parken, fin fin start på dagen.

Fik dog en noget mystisk, men meget brugbar, sludder med et af medlemmerne. Hun kunne fortælle, at min morgentime intensitetsmæssigt ligger noget under de andre morgeninstruktørers niveau. Blev noget forundret, idet jeg ugen forinden i Boltens Gaard, havde fået at vide at mine timer lå i den hårde ende :blink: . Men folkene i Parken skal nok bare sparkes lidt hårdere, så intensiteten bliver lige skruet op en tand eller tre fremover :devil:

Weekend i smilets by :smile:

Startede lørdagen med en herlig løbetur ad Egå strand, Marinaen, Skæring Strand og retur. Balsam for krop og sjæl at læbe i vandkanten, 12 km på 1.01 mins.

Røg i byen lørdag aften, til Ministry of Sound i Ridehuset, så lå brak søndag = ingen træning men Buggiburger og fritter fra Den Sorte Gryde ved hjemkomsten til Kbh. Brandmanden var heldigvis i samme situation, så vi kunne ynke sammen over vores manglende overskud på vore gamle dage :tongue:

Mandag en enkelt cykling II, nu SatsCykling 55 mins, samt styrke for pecs, bi- og triceps, i Parken. Skal liiiiige vænne sig til de der nye timebeskrivelser. Havde mærket en krildren i halsen, men jeg tænkte at det nok kunne cykles væk. Det kunne det ikke...

Tirsdag, restitutionscykling i Boltens. Ganske let modstand, og direkte hjem under dynen bagefter :cold:

Onsdag og torsdag ingen træning, det er erfaret at denne omgang halsonde & snot ikke kan trænes væk :mad:

Tilbage på jobbet i dag fik jeg straks at mærke at nogle af mine "borgere", at jeg var savnet. Så føler man sig da nyttig :smile:

Livet er nu alligevel herligt. Det er lille-fredag, der er masser af kaffe på kanden, kage om 1 3/4 time, kort dag i morgen, solen skinner, 3½ måned til jul og 4 til skiferie :4thumbup: . Rigtig god dag til alle

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Det var godt med en lille update.. Hmm jeg kender godt det med at niveauerne ligger forskelligt de forskellige centre imellem... sådan er det også her i Århus.. Det man kører det ene sted er for hårdt det andet og for let det tredje og og og og. :tongue: Det er ikke nemt at være til. :4jumpy: Nu skal jeg nok snart over og prøve en Mette time...Dine programmer er nemlig meget lækre og ligetil. Ikke for meget pingeling men rent flow, så jeg ser frem til noget flydende spinning, når jeg nok snart bevæger mig et smut til staden, nu politiet trækker... :happy::wub:

Med ønsket om en rigtig dejlig weekend til dig...

Julie :cheer:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Fredag morgen vågnede jeg med feber :mad: . Jeg var åbenbart taget for tidligt på arbejde, så jeg måtte ringe til centret og melde mig syg. Hader sådan noget, for der kan ikke findes en afløser med 30 mins varsel kl. 6 om morgenen, så timen blev aflyst. Øv!

Fik det til gengæld bedre op ad dagen, og var frisk igen om aftenen.

Lørdag, stadig frisk. Dette måtte fejres med en løbetur :bigsmile: . 11.09 km, med en snittid på 5,00 km/timen. Beviset på at jeg er rask.

Søndag blev det til en gang styrketræning, brandmand style. Vi tog de 7 store muskelgrupper, dog undtagen squat. Mine ben var lettede ristede ovenpå lørdagens løbetur, og brandmanden laver løbetests i tide og utide, så tung squat dagen før en Cooper er nok en skidt idé.

Mandag, transportcykling fra Østerbro til Bagsværd. Jeg er startet på en uddannelse gennem mit arbejde. Overskriften på uddannelsen er Systemisk Samtale terapi, hvor vi skal gennemgå, og øve, en række samtale- og terapiformer. Meget spændende, og det vil helt sikkert åbne døre for mig i fremtiden. Til og med juni, er jeg afsted tre dage om måneden, og nyder det :4thumbup:

Tirsdag.

Morgencykling i Boltens, og direkte videre på rammen til Bagsværd. Laaaaaaaaaang tur... Det er i øvrigt min næstsidste morgentime i Boltens. Pohn avec brandmand + to morgentimer = meget træt og uoplagt Posh. Ikke en god ligning, så tirsdagstimen er erstattet af en mandag eftermiddagstime i Parken fra og med på mandag.

Programmet for tirsdag, og også den kommende fredag:

Opvarmning 10 mins, efterfuldt af et mins rul.

1. tur, 24 mins:

siddende mellemtakt samt stående enkelttakt, fs 2½ (gl. 6½), siddende enkelttakt samt ståend enkelttakt, fs 4 (gl 8)

1. omgang var fs 2½ på 2 x 3 mins, og fs 4 2 x 1 min.

2. omgang 2 mins alle steder

3. omgang var fs 2½ på 2 x 1 min og fs 4 på 2 x 3 mins.

Håber det gav mening???

2. tur, 12 mins:

3 mins siddende enkelttakt, FS 2½ /gl. 6½), men med angreb de sidste 30 sek, til max

------- stående -----------------------------------------------------------------minut

--------siddende ---------------------------------------------------------------1½ minut

--------stående ---------------------------------------------------------------2 minutter

Onsdag og torsdag ingen træning... Hoster stadig, især om natten, så kræfterne bliver brugt andetsteds. Men mon ikke jeg kan få indhentet en del i Horsens i weekenden? I think so :w00t:

Dagens optur: Skituren til næste sæson er bestilt: Canazei i uge 5, weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :4jumpy::alright::banana::wootdance::partytime2: og ikke mindst :yahoo::yahoo:

Lille-fredag, snart kagetid. How, deja vu, skrev jeg ikke noget lignende for en uge siden ved denne tid? :blush: Hvilket minder mig om at det så må være kaffetid, afsted til køkkenet med mig, og god dag til alle

Ja det er hun. :wub: Og klokken 10 nul dut, kom der lige 22 kæmpestore røde roser ind til mig på mit job... :blush::blush: Kan nok være, der var nogle der fik røde kinder.. (mig)...

Sorry for logspam Mette... :w00t:

Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk...

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Spinningmarathon i Horsens update

Indtil i morgen er det desværre uden billeder, da de lige skal formindskes...

I godt selskab af Arne og CG, gik turen tidligt lørdag morgen fra Kbh til Horsens. Ca. 1½ time før eventets start ankom vi til centret, fik en god cykel, samt smidt soveposerne i den bedste af aerobic/sovesalene.

Jeg vil ikke gå så detaljeret ind i de forskellige instruktørers timer, da det vil være noget omfattende. I store træk var der en jysk Lasse Traff pendant og en del "Hej, jeg hedder Pige Trallulalej... og nu skal vi cykle. Pyyyyyha hvor er det hårdt, en bakke på hele 4 minutter" typer (ikke min stil :dry: ).

Men der var også en Mads (som Christina også kørte hos), som var Über Cool. Feeeeeeed karisma, han havde bare publikum i sin hule hånd. Et bevis på hvor meget magt han havde: Han fik mig til at "fryse" i 2 x 30 sek og 1 x 1 min :blink: (han lokkede med en klam proteinbar til den bedste "fryser", og konkurrencemennesket i mig blev nødt til at forsøge at vinde den :innocent: ). Men vandt den ikke, øv!

Der var en Julle, som bare gav den gas i stor stil. Feeeeeed time, lækkert mixet musik (mixet musik hørte til sjældenhederne :mad: ) Herligt endelig at køre på en af dine timer. Du får nok også chancen for at køre med mig en dag, har en lille underhåndsaftale med polizen, aka din bedre halvdel :tease:

"And now for something completely different"

Arne C, en af de få københavnere i Horsens, leverede en super lækker time. Følte det vildeste flow flere gange, måtte bare lukke øjnene og nyde det, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Det var Arnes 4. time på podiet, hvilket man bestemt ikke ville have gættet. Allerede nu kunne jeg fornemme hans unikke undervisnings stil, nemlig hans tørre form for humor og selvironi. F. eks, da han præsenterede LA Woman nummeret: "den næste sang er en af de sidste fra denne kunstner, inden han endte sine dage i et badekar i Paris... Jim Morrison". Priceless kommentar, jeg var flad af grin :lolabove: .

Arne, jeg håber at du bliver instruktør. Du er for cool og unik på det podie, og når din stil er blevt pudset af (og du får integreret min feedback på din time :wink:), vil du helt sikkert blive et hit :1356:

8 timer blev det til i alt.

1. del kl. 14, 15 og 16 (Ekstra time, med Mads)

2. del kl. 20 (Ekstra time med Jullen)

Seriøs styrketræning fra 21 - 22 :weight_lift: , samt en lille bitte smule :blahblah: med GC, Jullen og LarsKirk.

3. del kl. 22 og 23.

Så tid til :sleeping: . Jeg sover meget let, men er til gengæld udstyret med et fantastisk sovehjerte, så når jeg er træt, så er jeg TRÆT. Og det var jeg efter de 6 timer, så det blev til 6 timers søvn på et hårdt liggeunderlag.

4. del kl. 8 (hos Arne) og kl. 9.

Kl. 10 - 11 var det pool & spa tid, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerligt. Det kunne vil godt bruge i Sats, hint hint.

Turen hjemad gik i højt humør, omend enkelte lige tog sig en blunder hist og her. De forskellige instruktører blev diskuteret flittigt, og vi var enige om det var en super fed oplevelse.

Herligt at møde så mange herlige mennesker, som var lige så spinningnørdede som én selv :laugh: . Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg deltager i sådan et arrangement :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

"And now for something completely different"

Arne C, en af de få københavnere i Horsens, leverede en super lækker time. Følte det vildeste flow flere gange, måtte bare lukke øjnene og nyde det, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Det var Arnes 4. time på podiet, hvilket man bestemt ikke ville have gættet. Allerede nu kunne jeg fornemme hans unikke undervisnings stil, nemlig hans tørre form for humor og selvironi. F. eks, da han præsenterede LA Woman nummeret: "den næste sang er en af de sidste fra denne kunstner, inden han endte sine dage i et badekar i Paris... Jim Morrison". Priceless kommentar, jeg var flad af grin :lolabove: .

Arne, jeg håber at du bliver instruktør. Du er for cool og unik på det podie, og når din stil er blevt pudset af (og du får integreret min feedback på din time :wink: ), vil du helt sikkert blive et hit :1356:

Turen hjemad gik i højt humør, omend enkelte lige tog sig en blunder hist og her. De forskellige instruktører blev diskuteret flittigt, og vi var enige om det var en super fed oplevelse.

TAK for turen Mette - og tak for dine ord om min time - og den konstruktive feedback lige efter. I to dejlige kvinder var det det bedte hold jeg kunne være en del af!

Var det nogen der faldt i søvn på vej hjem????

post-125-1190714812.jpg

Link to comment
Share on other sites

to dejlige kvinder var det det bedte hold jeg kunne være en del af!

Var det nogen der faldt i søvn på vej hjem????

Ja det gjorde du e055.gif

e025.gif

Og i lige måde Arne - rætti godt at få snakket, snakket, snakket (men selvfølgelig ikke under timerne). Hvad syntes i om hende/ham, musikken, frys, op - tilbage - ned - op c030.gif

...vores medpassagerer i toget må have tænkt sit :laugh:

Link to comment
Share on other sites

TAK for turen Mette - og tak for dine ord om min time - og den konstruktive feedback lige efter. I to dejlige kvinder var det det bedte hold jeg kunne være en del af!

Var det nogen der faldt i søvn på vej hjem????

post-125-1190714812.jpg

Selv tak du, det var en sand fornøjelse fra ende til anden :smile:

På et splitsekund gik du i hegnet, så jeg måtte bare forevige dig

Link to comment
Share on other sites

Ja det gjorde du e055.gif

e025.gif

Og i lige måde Arne - rætti godt at få snakket, snakket, snakket (men selvfølgelig ikke under timerne). Hvad syntes i om hende/ham, musikken, frys, op - tilbage - ned - op c030.gif

...vores medpassagerer i toget må have tænkt sit :laugh:

Ha ha, ja der blev lige bitchet lidt over nogle af de instruktører. 20 stående dobbelttakt, 20 frys, 20 siddende dobbelttakt, 20 tilbage over sadlen osv. Tror vi har lydt noget nørdede :laugh:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

post-10285-1190744109_thumb.jpg

Hov, der var jo Poshpuden :laugh:

Nå anyways, det var jo spinning opdateringerne...

post-10285-1190744173_thumb.jpg

Venter spændt på startskuddet, klokken er få minutter i 12 lørdag

post-10285-1190744215_thumb.jpg

Majet spændt :w00t:

post-10285-1190744316_thumb.jpg

Slutspurten er nær

post-10285-1190744356_thumb.jpg

Også for Jules. Billedet er taget få minutter inden polisen kom, og så blev smilet, om muligt, endnu større. It's LÅÅÅÅÅÅÅÅÅVE :wub:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Træningsupdate:

Mandag

Det smertede gevaldigt i benene, grundet weekendens trummerum, da jeg trillede på arbejde mandag morgen = 8 km op, op, op, op til midten af Søborg Hovedgade.

Anderledes godt gik det hjemad, men der gik det også nedad :tongue: . Eller dvs, turen gik ikke hjem, men til Sats Parken, hvor jeg skulle påbegynde min nye time, cykling 55 mins kl. 16.

Programmet fra fredag og tirsdagen i forvejen blev gentaget, det var jo gået så godt, og fik også en del positiv feedback. Kl. 16 er bestemt ikke i prime time, hvad der også kunne ses på deltagerantallet, men jeg håber da at jeg kan få bragt det op :smile:

Tirsdag

Sidate cykeltime i Sats Boltens Gaard.

Primært grundet strukturændringer på mit "rigtige" job, er jeg nødt til at opsige denne time. En del af det er også, at jeg har umanerligt svært ved at gå tidligt i seng og sove i disse måneder, så der har været en del søvngængeri :sleepy::tongue:

Men det var nu med vemod, og pænt tunge ben, at jeg kørte denne sidste morgentime i Boltens :4goodbye:

Onsdag.

Foreløbig kun transportcykling, men den kommer også op på de små 40 km i dag. Benene er letttere ristede, men de har jo også været fornuftigt brugt de sidste mange dage.

I eftermiddag skal jeg bjærges. Brandmanden skal tage svømmemærke i morgen, så bjergeteknikken skal lige finpudses. Og mon jeg er et roligt offer, eller et panisk og sprællende? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Super billeder. Godt med sved og smil.. hehe og så fik jeg da endelig set POSH puden pænt fotograferet med dit lille røde POSH kamera... Mangler bare et billede af din sølvfarvede POSH cykelsko. Hint hint...Og endelig et billede af Candy i vandret tilstand..yeah.. :laugh:

Set i bakspejlet er det godtnok noget underligt noget at bruge en weekend på.. :blink: Ville jeg gøre det igen?

JAAAAAAAAAAAAAAa :w00t::w00t: Også selvom de fleste spinning timer ikke var så interessante igen... Its the crowd that wins these events...

Nå Posh god træning til dig og så ses vi jo lige pluds'li... Betjenten og jeg skal jo prøve dine timer... :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Super billeder. Godt med sved og smil.. hehe og så fik jeg da endelig set POSH puden pænt fotograferet med dit lille røde POSH kamera... Mangler bare et billede af din sølvfarvede POSH cykelsko. Hint hint...Og endelig et billede af Candy i vandret tilstand..yeah.. :laugh:

Set i bakspejlet er det godtnok noget underligt noget at bruge en weekend på.. :blink: Ville jeg gøre det igen?

JAAAAAAAAAAAAAAa :w00t::w00t: Også selvom de fleste spinning timer ikke var så interessante igen... Its the crowd that wins these events...

Nå Posh god træning til dig og så ses vi jo lige pluds'li... Betjenten og jeg skal jo prøve dine timer... :devil::devil:

My words exactly. Var totalt smadret da jeg kom hjem, men det er helt sikkert ikke sidste gang jeg har været til et 24 timers arrangement. Måske endda også som instruktør næste gang?

Jow jow, vi ses da til en af mine timer. Du sir bare te :smile:

Mon ikke hun selv har svaret på denne?? :laugh:

Det skal jo heller ikke være for nemt :tongue:

Men det blev udsat til i morgen, og slået sammen med en tiltrængt spa tur :wub:

Link to comment
Share on other sites

Lidt træningsupdate...

Torsdag blev endnu en restitutionsdag, blot med transportcykling...

Fredag aka Tycho Brahes dag :crazy::sneaky2::mad:

Del 1.

Startede morgenen med at gå ned til min cykel kl. 6.15. Jeg var i god tid til min morgentime i Parken.

Sætter nøglen i låsen, og... ingenting... Hmmmm, tjekker lige at det er den rigtige cykelnøgle (har også en til kæden), jo jo, den er skam go nok. Prøver igen, og igen, og igen, og igen, og... men intet. Nøglen kan sagtens drejes i låsen, men den f.... (CG :laugh: ) lås vil ikke gå op!!!

Kl. 6.25 indser jeg, at jeg ikke kan få låsen op. Det som får mig til at indse det, er da jeg "kommer til" at sparke den f..... lås så den går i stykker :blush: . Er altså ikke en voldelig person, men den morgen måtte det bare ikke ske.

Nå, jeg bor heldigvis kun 1 km fra Parken, og havde mine sneakers på, så det blev til en spurt til Parken, mens jeg ringede og advarede om situationen.

Kom kun 5 mins for sent, og alle tog det i stiv arm. :smile:

Del 2.

Jeg skulle videre på job (selvom det ikke just var lysten som trak :dry: ), så jeg måtte med det offentlige. Normalt tager det mig 20 mins på stålhesten at køre fra Parken til Søborg, og regnede med at 30 mins nok var realistisk med bus. en time, EN TIME tog det. 1 hel time, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Del 3.

Havde heldigvis fundet en cykelhandler som kunne sætte en ny lås på så den var klar lørdag. De første jeg havde ringet til havde en ventetid på 4 dage :blink: . Men han skulle have cyklen så tidligt som muligt, så kl. 12 slukkede jeg computeren, og tjekkede om pung, mobil og nøgler var med. Mobil tjek, pung tjek, nøgler... HVOR f.... er de nøgler. Brugte så små 30 mins på at lede efter dem, for at finde dem ved siden af kopimaskinen :blink: . På dette tidspunkt overvejede jeg seriøst at gå hjem i seng, og melde mig ud af samfundet!!!

45 mins med bus, hjem og finde låsebevis, og endnu engang forsøge at få låsen op. Trække en låst cykel op til cykelhandleren, en lille km. Godt man ikke ligner en cykeltyv :laugh:

Heldigvis stoppede uheldet der, jeg fik afleveret cyklen, som ville være færdig ved åbningstid lørdag, fik hentet mit nye pulsur på posthuset, et rødt RS200sd :wub:

Træning lørdag.

Fik testet pulsuret på en løbetur om søerne. Der var lidt startvanskeligheder, bl.a. viste min puls 191 selvom jeg kun var lidt forpustet. Den præcise tid har jeg ikke, men den har været hurtigere end normalt. Det er kun 2. gang jeg løber med pulsur, da min gamle rem skavede. Dog fandt jeg ud af, at jeg har løbet i en Comfort Zone (eller... det vidste jeg egentlig godt i forvejen :blush: ), men fik presset min puls op på en gns på 167. Nu skal jeg bare ha hittet ud af at lægge kurven på nettet, så jeg kan få dem på MOL.

Søndag ingen træning.

Lidt for meget rødvin og øl lørdag, så det blev en tur i biffen med brandmanden i stedet :w00t: . Og en KÆMPE cola

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share