De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Har ikke selv søgt endnu, men mener at det er 10% der optages, når man tager ALLE med, altså lige fra første ansøgning og til sidste trin.

Det vil sige det er en mindre pulje der ligger efter sidste samtale, der er det bare de bedste af de bedste de tager. Der er det måske halvdelen de sorterer fra af dem de har tilbage. Men det kan de andre nok svare meget bedre på!

For resten Polarræven, lad os høre hvad svaret bliver!

Vi fik af vide, at der i år (hele 2006) havde været ca. 2500 ansøgere og deraf er der blevet ansat 462, så det er tættere på 20%.

Hilsen

Brian

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Polarræv

Jeg venter også på svar....

Har fået følgende karakterer undervejs...

Fysisk: 4- tal i bænk og løb, 3 i resten, samlet 3-tal.

Holdopgave: 4-tal i overblik, 3 i resten, så samlet 3-tal

Afsluttende samtale samlet 4-tal...

Håber jeg skal starte til April......

Hej odense24. Flot klaret til prøverne...

Hvornår tror du vi hører noget?

Link to comment
Share on other sites

Hej odense24. Flot klaret til prøverne...

Hvornår tror du vi hører noget?

Der står i mit brev at der kommer svar midt i jan eller senest 1.feb....

Jeg satser stærkt på et positivt svar.... Jeg har været i gang med optagelsesprøverne siden starten af juni....

Jeg var så uheldig at den afsluttende samtale først blev aflyst pga. sygdom i starten af oktober og derefter sendte politiet min helbredsattest til en forkert adresse... Så da jeg endelig havde været ved lægen og fået udfyldt den... Havde de ansat dem til 1. december 2 dage før....

De beklagede og undskyldte mange gange...

Men håber jeg kommer ind til april

Link to comment
Share on other sites

Der står i mit brev at der kommer svar midt i jan eller senest 1.feb....

Jeg satser stærkt på et positivt svar.... Jeg har været i gang med optagelsesprøverne siden starten af juni....

Jeg var så uheldig at den afsluttende samtale først blev aflyst pga. sygdom i starten af oktober og derefter sendte politiet min helbredsattest til en forkert adresse... Så da jeg endelig havde været ved lægen og fået udfyldt den... Havde de ansat dem til 1. december 2 dage før....

De beklagede og undskyldte mange gange...

Men håber jeg kommer ind til april

Der står det samme i mit brev - det bliver spændende... Lidt surt det med bilagene osv. Min ansøgning har været i gang i 1 år nu - pga en skade :(

Men nu kan vi snart få en afklaring :)

Link to comment
Share on other sites

Der står det samme i mit brev - det bliver spændende... Lidt surt det med bilagene osv. Min ansøgning har været i gang i 1 år nu - pga en skade :(

Men nu kan vi snart få en afklaring :)

Jeg kan 100 procent forstå jeres frustrationer vedr. ventetider, svar og mange måneder mellem svarene.

Det er det mest positive, som det er nu, så "lover" de an man har svar 4 måneder efter man har sendt sin ansøgning - det er fedt.

De kører på to måder lige nu.

Den ene model tager man prøverne på 3 dage. Og efterfølgende får man svar.

Den anden model tager man prøverne med uges mellem rum og får svar efterfølgende.

Det er en klar forbedring i forhold til det i har været igennem, med vente tider på op til et år.

Håber i kommer ind!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan 100 procent forstå jeres frustrationer vedr. ventetider, svar og mange måneder mellem svarene.

Det er det mest positive, som det er nu, så "lover" de an man har svar 4 måneder efter man har sendt sin ansøgning - det er fedt.

De kører på to måder lige nu.

Den ene model tager man prøverne på 3 dage. Og efterfølgende får man svar.

Den anden model tager man prøverne med uges mellem rum og får svar efterfølgende.

Det er en klar forbedring i forhold til det i har været igennem, med vente tider på op til et år.

Håber i kommer ind!

Det er en helt klar forbedring - det kunne da også lige passe andet - både administrationsmæssigt for ansættelsesafdelingen men da i ligeså høj grad for os ansøgere - jeg har personligt selv haft svært ved at planlægge/sætte mig andre mål for mit liv inden jeg har fået svar - og det er frustrerende!

Link to comment
Share on other sites

Det er en helt klar forbedring - det kunne da også lige passe andet - både administrationsmæssigt for ansættelsesafdelingen men da i ligeså høj grad for os ansøgere - jeg har personligt selv haft svært ved at planlægge/sætte mig andre mål for mit liv inden jeg har fået svar - og det er frustrerende!

Hej Polarræv!

Jeg er 100 % med linje - jeg har det på præcis samme måde.

Når ekspeditions tiden "kun" er 4 måneder, så er det til at overskue.

Jeg har sat det næste år af til at søge ind - så hvis ikke jeg kommer ind her i første hug, så prøver jeg igen.

Jeg kan dog allerede mærke nu (og jeg har ikke været til nogen prøver endnu) at fokus fra mit nuværende arbejde er drejet helt over på at alt hvad jeg foretager mig, sker med henblik på at komme ind på skolen. Og derfor er det meget utilfredsstillende, hvis man skal "stå på stand by" i næsten et år........

Link to comment
Share on other sites

Til alle dem der er igang med at forberede sig eller tænker på at gøre det - Jeg har haft en super succes idag.

Gået fra 3 kropshævninger til 6 kropshævninger på 10 dage - der faldt en sten fra mit hjerte, eftersom det var det eneste til den fysiske prøve, jeg var lidt usikker på om jeg kunne nå at træne op til.

Men takket være gode råd - bla. fra denne tråd, er jeg slet ikke i tvivl om jeg når at blive klar. Jeg har endnu ikke fået en dato på prøven, men jeg søgte i starten af december og der skrev de 1-2 måneder til prøven.

Metoden er simpel, som folk herinde også skrev........ Tage en hulens masse kropshævninger, så mange gange om dagen det kan lade sig gøre.

Jeg har kørt ca. 10 set fordelt over hele dagen. Startede med bare to gentagelser. Når man føler, det er for lidt går man op på 3 gentagelser. Lige nu kører jeg 10 gange 4 gentagelser fordelt over hele dagen. Og imorges, da jeg var ude at træne, tog jeg 6 gentagelser........ Det var fedt, specielt set i lyset af, da jeg startede for 10 dage siden, kunne jeg tage 2 gode og to halvdårlige som max........... Ekstremt fedt at se, træningen hjælper.......

Så er det bare vente på at få det skide brev med indkaldelse til fysisk prøve.

Der står iøvrigt på hjemmesiden, at de gennemfører 20 hurtige optagelsesforløb i foråret. Det er dem, hvor det er 3 dage i træk, med efterfølgende svar om man er optaget, vente eller afslag. De ansætter mellem 400-500 mand næste år. Så hvis man kommer med på en af de første prøver, kan man nå optagelse pr. 1/4.........

Det bliver spændende.....

Hvis der er nogen, der specifikke guldkorn fra holdopgaven - så lad høre?

Hvad går opgaverne ud på?

Kan man på nogen måde forberede sig?

Er der noget man absolut ikke skal gøre?

Er der noget der er rigtig godt at gøre?

Link to comment
Share on other sites

Peter: Ved holdopgaven kan I fx være bestyrelsen i en motocrossklub, som er løbet ind i et problem som fx støjklager fra naboerne. I skal også konstituere jer i en bestyrelse med formand, kasserer m.v.

Mit tip er at 'være sig selv' og udfylde rollen, som hvis du i virkeligheden sad i situationen. Prøv at få en post som passer godt til dig, og hvis ikke, så tag det med et smil og gør blot dit bedste for at udfylde den du får. Således kan bedømmerne se, hvordan du fungerer i et samarbejde, om du bidrager konstruktivt eller derimod destruerer det i et forsøg på at fremhæve dig selv. Det er løsningen af det givne problem, som er målet for opgaven :smile:

Man kan også blive sat ind i andre sammenhænge end lige motocrossklubben, så det er både umuligt og unødvendigt at forberede sig fagligt. Jeg havde glemt forskellen på motocross og speedway, men det var helt ligegyldigt (jeg trak måske et billigt point på min selvironi, endda :tongue: )...

Link to comment
Share on other sites

Hej Peterpallan

Vedr: holdopgaven... Der findes 2 opgavesæt...

1. Motorcrossklub.

2. Badmintonklub.

I begge opgaver skal man diskuterer nogle problemer... I begge tilfælde er der for mange medlemmer i de 2 klubber og man skal så diskuterer hvad man kan gøre som bestyrelse.. Evt. bygge til, flytte osv.... Det er lidt lige meget hvad man beslutter bare det kan forsvares... Det har man 60 min til ( mener jeg )

Der efter skal man vælge en bestyrelse formand, næstformand, kasser osv ( varer vist 20 min )

Til sidst skal man bedømme sig selv og de andre... ( man får vist 10-12 min )

Til sidste går en af bedømmerne rundt og udspørger folk..

Man bliver bedømt på 5 ting og får en samlet karakter

Initiativ

Overblik

Selvstændighed

Social adfærd

Kommunikation.

Gode forslag...

Tag og vis noget initiativ i starten og sørg for at I kommer godt igang. Derefter skal man være sig selv og komme med nogle gode forslag. Man skal dog passe meget på ikke at blive for dominerende....

Jeg tror dog ikke at du skal satse på at kunne starte til 1. April.... Jeg ved vi er mange der har gennemført alle prøverne og håber på ansættelse til april... Der står ligeledes i vores brev at vi får svar midt jan, senest 1 .feb.

Link to comment
Share on other sites

Hej Peterpallan

Vedr: holdopgaven... Der findes 2 opgavesæt...

1. Motorcrossklub.

2. Badmintonklub.

I begge opgaver skal man diskuterer nogle problemer... I begge tilfælde er der for mange medlemmer i de 2 klubber og man skal så diskuterer hvad man kan gøre som bestyrelse.. Evt. bygge til, flytte osv.... Det er lidt lige meget hvad man beslutter bare det kan forsvares... Det har man 60 min til ( mener jeg )

Der efter skal man vælge en bestyrelse formand, næstformand, kasser osv ( varer vist 20 min )

Til sidst skal man bedømme sig selv og de andre... ( man får vist 10-12 min )

Til sidste går en af bedømmerne rundt og udspørger folk..

Man bliver bedømt på 5 ting og får en samlet karakter

Initiativ

Overblik

Selvstændighed

Social adfærd

Kommunikation.

Gode forslag...

Tag og vis noget initiativ i starten og sørg for at I kommer godt igang. Derefter skal man være sig selv og komme med nogle gode forslag. Man skal dog passe meget på ikke at blive for dominerende....

Jeg tror dog ikke at du skal satse på at kunne starte til 1. April.... Jeg ved vi er mange der har gennemført alle prøverne og håber på ansættelse til april... Der står ligeledes i vores brev at vi får svar midt jan, senest 1 .feb.

KLASSE svar - det kan man da bruge til noget.......... Tak for det - hvis der er andre, der har noget at tilføje, så kom bare med det.........

Ved godt det er lidt urealistisk med d. 1/4, men jeg snakkede med en derovre, der sagde at hvi man kommer gennem prøverne i januar, så skulle der ikke være noget i vejen for at kunne nå det til 1/4 - Han sagde godt nok, at der lå en bunke fra sidste år, som allerede er erklæret egnet, men hvis nogen af dem der kommer gennem prøverne i december og januar, er bedre egnet - jamen så tager de gerne dem ind.........

Men det var altsammen løs snak, de tør ikke sige noget konkret, hverken om antal eller tidsfrister eller noget som helst.

Det man bare kan håbe på, er at man trods alt får et svar om man bliver optaget eller ej - Gerne hurtigt, så man ikke skal rende rundt i uvished i flere måneder............

Link to comment
Share on other sites

Jep jep jep..........

Super fed dag - Jeg har fået indkaldelsen til den skriftlige og den fysiske prøve idag.

En lille måned, så den skal bare have gas med træningen og så skal jeg nok lige have pløjet nogle regnestykker igennem.

Beskeden i brevet er klar:

Man har besked ca. 3 uger efter den første prøve, da holdopgaven og samtalen ligger efter hinanden med 7 dages mellemrum.

Jeg glæder mig.......

Link to comment
Share on other sites

Jep jep jep..........

Super fed dag - Jeg har fået indkaldelsen til den skriftlige og den fysiske prøve idag.

En lille måned, så den skal bare have gas med træningen og så skal jeg nok lige have pløjet nogle regnestykker igennem.

Beskeden i brevet er klar:

Man har besked ca. 3 uger efter den første prøve, da holdopgaven og samtalen ligger efter hinanden med 7 dages mellemrum.

Jeg glæder mig.......

Godt for dig :) ... Bliver da rart med det nye korte forløb. Bliver spændende at høre hvordan det går dig..

Link to comment
Share on other sites

De manglede nogle sessions bilag og dokumenter der bekræfter at jeg har gået med aviser og stået på en tank station i mine unge dage........... Der er styr på sagerne og ingenting er overladt til tilfældighederne. Det har jeg det fint nok med, men det kribler som et lille barn i mig, for at blive indkaldt til den første prøve.

peterpalland: hvordan får man styr på dokumentationen på alle de småjobs man har haft i sine unge dage? Jeg har forlængst smidt mine lønsedler osv. ud. Hvad gør man så?

Jesper

Link to comment
Share on other sites

peterpalland: hvordan får man styr på dokumentationen på alle de småjobs man har haft i sine unge dage? Jeg har forlængst smidt mine lønsedler osv. ud. Hvad gør man så?

Jesper

Hej Jesper!

Jeg havde ikke vedlagt anbefaling/dokumentation for at jeg havde været avisbud, piccolo og stået på en tankstation. Alle sammen jobs, som jeg havde før jeg blve 18.

Jeg havde dem til at ligge så jeg sendte dem over.

Jeg snakkede med en derovre og han sagde, hvis ikke man havde anbefaling eller lønsedler eller evt. firmaet ikke eksisterer mere, så skal man vedlægge en skriftlig dokumnetation, som forklarer hvorfor de relevante bilag ikke er medsendt.

Så længe det er de her små jobs, tror jeg ikke det betyder alverden, men det kommer selvfølgelg an på din alder og hvad du ellers har lavet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Petterpalland

Så skal den bare have gas.... Sørg for at træne igennem og vær frisk til prøven....

Du bliver overrasket over hvor opvarmningsprogrammet er...... Vær 100 % sikker på du kan kropshævningerne, det er der mange der ikke kan klare til prøven...

Men held og lykke...

Hvad siger datoen for prøven...

Link to comment
Share on other sites

Hej Petterpalland

Så skal den bare have gas.... Sørg for at træne igennem og vær frisk til prøven....

Du bliver overrasket over hvor opvarmningsprogrammet er...... Vær 100 % sikker på du kan kropshævningerne, det er der mange der ikke kan klare til prøven...

Men held og lykke...

Hvad siger datoen for prøven...

Det er den 24/1, prøven står.

Så jeg har en lille måned.

Mht. kropshævningerne er jeg på 3 uger gået fra 2 gode, til 5 gode - så med en lille måned så skal det nok være på plads (men jeg hænger også ude i tagrenden 10-12 gange om dagen :-)....) Men det hjælper og det er jo fedt!

Mht. opvarmningen, så har jeg snakket med en der var til den her i efteråret - og han sagde godt, at det er ikke det man regner med når man møder op. Men jeg løber og laver styrke hver dag - så det skal jeg nok være klar til........ Ellers vil jeg ikke kunne se mig selv i spejlet efter prøven, hvis ikke jeg giver den max. gas op til prøven.....

Så jeg smutter lige ud og napper de sidste 5 kropshævninger idag (så har jeg også taget ca. 40 hen over hele dagen).....

God nat!

Link to comment
Share on other sites

Hep.....

Her 2 dage efter nytårsaften, tænkte jeg: nu tager jeg lige prøven i et stræk.

Som opvarmning løb jeg:

350 m fuld skrald

50 sek. pause

700 m fuld skrald

2 min og 20 sek pause

1050 m fuld skrald

3 min pause

700 m fuld skrald

1 min og 20 sek pause

350 m fuld skrald

I pauserne lavede jeg gymnastik, så der var gang i den hele tiden.

Tog 6 kropshævninger i tagrenden

Tog 20 mave i et rasende tempo

Sprintede på 14,45

Lavede nogle øvelser der minder om dukkeløft.....

Tog 10*50 kg bænkpres uden problemer

Og så løb jeg på 10.30 min - Kunne godt mærke der sad lidt fra nytårsaften (denne del er det eneste der ikke gik over forventning) - så det var en god aften.

Mht. løbet er jeg ikke nervøs - mandag starter fodboldtræningen igen - 5 gange om ugen (og dem der har spillet fodbold, ved at de første 3 uger består af 80 % konditionstræning og 20 % fodbold - så det er vand på min mølle!).

Alt i alt er jeg fuld ud tilfreds, og jeg har stadig 3 gode uger, til at træne i - så den skal bare fortsat have gas!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share