De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ahh - Lidt skuffet idag..... Eller meget......

Syntes det er gået helt i stå med kropshævningerne.

Jeg fik idag adgang til en gymnastik sal, hvor der var en bom. Bare for at prøve om der er forskel fra tagrenden og stangen i styrkecentret.

Jeg kom derned og havde en klar forventning om at jeg "sagtens" kunne tage 6. Jeg var godt nok slet ikke varm og lavede ingen opvarmning (det var udelukkende for at prøve at hænge i en bom). Jeg tog 4 gode, den 5. var lidt dårlig og den 6. kravlede kun lige over.

Så jeg er lidt "slået ud" fordi jeg virkelig følte mig på rette spor. Den eneste forklaring jeg kan komme på er at jeg slet ikke havde varmet op. Ellers syntes jeg bommen (den er næsten som tagrenden) er noget nemmere end stangen i styrkecentret.

Ellers træner jeg ikke hårdt nok? Jeg laver ca. 8-10 set om dagen med 5 kropshævninger - jeg bliver på ingen måde smadret eller øm af denne træning. Spørgsmålet er om det er nok, eller jeg skal lave alle de set jeg kan om dagen og så give den en skalle 1/2-1 time hver aften, hvor jeg bare laver max. med små pauser, sådan som man vil gøre i et styrke center.

Jeg har stadig små 3 uger(og når jeg kigger, hvor jeg var for 3 uger siden), så det er da ikke helt håbløst. Men jeg vil gerne op og kunne tage 7-8 gode, inden prøven, så jeg med ro i maven ved at jeg kan klare den uden problemer.

Måske var det opvarmningen der manglede, måske var det bare en dårlig dag......

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nysgerig mht til den fysiske prøve. Man får karakterer i alle dele af prøven right? Får man disse karakterer at vide på dagen?

Hej TonyAdams, jo du får karakterer for hver enkel del i prøven. Dvs karakter for opvarmning, kropshævninger, løb osv.. Man får den samlede karakter en halv times tid efter prøven..

Junker

Link to comment
Share on other sites

peterpalland:

Tror helt bestemt det var opvarmningen, jeg har nemlig samme problem når jeg ikke har varmet op først. Så kan jeg måske tage 4 gode og 1-2 dårlige. Træner også selv op til prøven, dog vil jeg tage den lidt senere på året, har dog den lille fordel at jeg ikke er så bulky :) (188 høj og 78 fed) Burde være en god størrelse til kropshævninger, mangler bare seriøst et sted i nærheden af lejligheden så jeg kan tage nogle flere om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Bedste træning til dato......

4 gange 4 min løb for fuld skrald, med 2 min. pause.

Løb mellem 1020 og 1060 meter på 4 min. - meget tilfredsstillende, og jeg ved, når jeg om 4 dage, har løbet dette hver dag, så kommer jeg endnu længere og min syregrænse er skubbet væsentligt, hvilket betyder, jeg kan løbe hurtigere i længere tid og dermed forbedre min tid på 2400 m.

Efter løbet, hvor jeg var helt varm, tog jeg 7 gode kropshævninger (i stang, hvilket jeg syntes er sværere end i bommen, hvor der er lidt støtte til underarmen).

Det var fedt og se, at alt træningen hjælper - Eftersom det er 4 uger siden, jeg med nød og næppe kunne tage 4 gode......

Derefter tog jeg 10*50 kg i bænkpres uden problemer......

Efter det, tog jeg 6 kropshævninger - 10*50 kg - 5 kropshævninger - 10*50 kg - 4 kropshævninger - 10*50 kg............

Og så kunne jeg godt mærke mine arme.............

Det var klasse og imorgen har jeg lejet en hal, hvor jeg kører hele prøven igennem to gange.....

Link to comment
Share on other sites

Bedste træning til dato......

4 gange 4 min løb for fuld skrald, med 2 min. pause.

Løb mellem 1020 og 1060 meter på 4 min. - meget tilfredsstillende, og jeg ved, når jeg om 4 dage, har løbet dette hver dag, så kommer jeg endnu længere og min syregrænse er skubbet væsentligt, hvilket betyder, jeg kan løbe hurtigere i længere tid og dermed forbedre min tid på 2400 m.

Efter løbet, hvor jeg var helt varm, tog jeg 7 gode kropshævninger (i stang, hvilket jeg syntes er sværere end i bommen, hvor der er lidt støtte til underarmen).

Det var fedt og se, at alt træningen hjælper - Eftersom det er 4 uger siden, jeg med nød og næppe kunne tage 4 gode......

Derefter tog jeg 10*50 kg i bænkpres uden problemer......

Efter det, tog jeg 6 kropshævninger - 10*50 kg - 5 kropshævninger - 10*50 kg - 4 kropshævninger - 10*50 kg............

Og så kunne jeg godt mærke mine arme.............

Det var klasse og imorgen har jeg lejet en hal, hvor jeg kører hele prøven igennem to gange.....

Sådan skal det være! Du har tydeligvis den rette indstilling, hvis du fortsætter sådan tror jeg du har virkelig gode chancer for at komme ind. Også bare det med at leje en hal viser jo at du tager det seriøst. Godt arbejde, og held og lykke med at komme ind på verdens bedste uddannelse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sådan skal det være! Du har tydeligvis den rette indstilling, hvis du fortsætter sådan tror jeg du har virkelig gode chancer for at komme ind. Også bare det med at leje en hal viser jo at du tager det seriøst. Godt arbejde, og held og lykke med at komme ind på verdens bedste uddannelse. :smile:

Hej Lucky Luke....

Ved du noget om, hvor mange der bliver ansat her til april??

Link to comment
Share on other sites

Hej Lucky Luke....

Ved du noget om, hvor mange der bliver ansat her til april??

Hej Polarræv.

Jeg har ikke hørt noget officielt, men jeg kom tilfældigvis gående forbi nogen af cheferne i sidste uge, hvor det lød som om de sagde at aprilholdet blev rimeligt stort. Jeg kan ikke helt huske det, og er heller ikke sikker på jeg hørte rigtigt. Jeg mener dog de snakkede om +100 til aprilholdet, altså noget større end sidste april.

Du må dog ikke hænge mig op på det. Jeg skal nok vende tilbage når jeg høre noget mere officielt, ellers smid mige lige en pm hvis jeg glemmer det.

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt peterpallan, du skal nok klare det, bare bliv ved og giv den fuld gas, bare husk at hvile fuldstændig de sidste 24 timer eller lignende op til prøven.

Tror også de ansætter mange i år, mener der står mellem 4-500 på www.blivpolitibetjent.dk

Personligt har jeg meldt mig på Nordjyllands Idrætshøjskole med start til august, på den politiforberedende linje. Jeg glæder mig som et lille barn til at begynde. Planen er så jeg sender min ansøgning hen mod slutningen af året og således kan gå direkte fra højskolen til de fysiske prøver, når min form er på det højeste.

Er der nogen der har erfaringer med højskoler, ja i det hele taget har nogen tips eller noget hertil? Og endvidere.. hvornår sender man generelt ansøgningen når man går på skolen? Ved godt sådanne spørgsmål vil blive afklaret efterhånden, men er spændt og vil godt planlægge det hele nu :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Uha - så nærmer det sig, med en god uge til den første dag med prøver.....

Føler mig mere og mere sikker, rent fysisk - men der ligger hele tiden en "uvished" om man nu også klarer den....... Men selvfølgelig gør jeg det!!!!

Jeg regner på livet løs, for lige at genopfriske hjernen til gange, dividere, plusse og minus (har de ikke lommeregner ved politiet :bigsmile: )

Det skulle ikke blive noget problem..... Ej heller de andre skriftlige....

Så jeg må bare fortsætte træningen - har en hal time igen imorgen og på søndag, hvor jeg kører det hele igennem.

Løb 8 * 800 meter idag, hvor jeg var under 3 min hver gang - hvilket betyder, at jeg er på rette vej til at kunne løbe de 2400 under 9,20 stensikkert......

Lavede en del kropsløft med en af mine kammerater, for at finpudse teknikken til dukkeløft, med rank og lodret ryg - det var meget godt, at se det i spejlet, så man kunne se hvad der var galt. Så nu er min kæreste udstyret med 20 kilo i en rygsæk på maven, så vi træner nogle løft hver aften.

Mega fed proces, når det virkelig er noget man gerne vil - så kan man jo kun håbe og tro på at det bærer fugt til prøverne.......

Link to comment
Share on other sites

hej PeterPalland

Det skal sgu nok gå. Du lyder som om du har styr på det. Jeg er selv igang med at træne men har lang vej igen. jeg regner med at søge ind om ca 4 måneder. Ved du om de 50kg bænkpres er inkl stang?

Held og lykke med prøven.

Det er 50 kg i alt.. så bare rolig

Link to comment
Share on other sites

Det jeg næsten synes er mest spændende til en kommende prøve er hvor mange af de andre der ikke har forberedt sig, håber lidt der er rigtig mange bøvhoveder der aldrig før har haft løbesko på og ikke ved hvad bænkpres. Men sådan går det jo nok ikke :) Nå men det gælder vel også bare om at yde det bedste man selv kan.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Det jeg næsten synes er mest spændende til en kommende prøve er hvor mange af de andre der ikke har forberedt sig, håber lidt der er rigtig mange bøvhoveder der aldrig før har haft løbesko på og ikke ved hvad bænkpres. Men sådan går det jo nok ikke :) Nå men det gælder vel også bare om at yde det bedste man selv kan.

Der er sjovt nok altid nogen som ikke er godt nok forberedte... Bare vent og se - latterligt, men godt for os andre ;)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg næsten synes er mest spændende til en kommende prøve er hvor mange af de andre der ikke har forberedt sig, håber lidt der er rigtig mange bøvhoveder der aldrig før har haft løbesko på og ikke ved hvad bænkpres. Men sådan går det jo nok ikke :) Nå men det gælder vel også bare om at yde det bedste man selv kan.

Jeg tror efterhånden de fysiske krav er meget kendte, så jeg tror ikke du skal regne med der kommer mange uforberedte. Desuden ved de fleste også at politiet kun har brug for en mindre del af ansøgerne, så man bliver nødt til at gøre en god indsats.

Da jeg var oppe til fysisk prøve bestod hele holdet, jeg mener vi var mellem 18-20 oppe. Der var dog 2-3 stykker som kun bestod med et 2 tal samlet, og de er så heller ikke kommet ind på skolen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror efterhånden de fysiske krav er meget kendte, så jeg tror ikke du skal regne med der kommer mange uforberedte. Desuden ved de fleste også at politiet kun har brug for en mindre del af ansøgerne, så man bliver nødt til at gøre en god indsats.

Da jeg var oppe til fysisk prøve bestod hele holdet, jeg mener vi var mellem 18-20 oppe. Der var dog 2-3 stykker som kun bestod med et 2 tal samlet, og de er så heller ikke kommet ind på skolen.

Dem der kommer til den her prøve, uden at som minimum kunne gennemføre den - spilder deres egen og andres kostbare tid..... (nu skal jeg selvfølgelig passe på med hvad jeg siger, eftersom det ikke har været min tur endnu). Men man kender kravene 100%. Med et 2-tal, kommer man nok ikke ind.

Jeg tror dog, at alle der har søgt, hvad enten de er kommet ind eller ej - har deres egen version af forløbet, men sådan er det jo.

Jeg har en to bekendte, som begge har været igennem alle prøverne. Den ene var starten af 20érne og den anden var 27. De fik næsten samme karakter i de skriftlige. Den unge fik 4-3-3 mens ham på 27 fik 3-3-3.

Den unge ikke ind, selv med et 4-tal, mens ham på 27 kom ind, fordi de vægtede hans erhvervserfaring højt.

Så når politiet skriver at det er en samlet bedømmelse af ALT, så mener de det...... Men stadig væk, man kommer ikke ind hvis man går videre med et 2-tal - så hellere trække sig og vente de 6 måneder det tager, før man må søge igen.

Jeg er dog ikke nødvendigvis enig med dig lucky, at de kun skal bruge en mindre del ansøgere. Rent statistisk er det hver 4. der søger, der kommer ind - det er da forholdsvis højt syntes jeg. Jeg ved godt, de kun tager de bedste af de bedste.

Sidste år var der ca. 2000 ansøger og de ansatte lige knap 500. Der er allerede nogen der bliver sorteret fra før prøverne, så ryger der nogen på farvetesten, så ryger der nogen i den skriftlige del, så ryger der få i den fysiske, så ryger der mange i holdopgaven og så er der få der ryger i samtalen.

Man skal være alsidig - men det er slet ikke umuligt - det er du jo et glimrende eksempel på.....

Jeg har pløjet tråden her igennem et par gange, og dem der syntes prøverne har "sindsygt hårde og svære" er altså dem der ikke kom ind - mens oplevelsen hos mange af dem der er kommet ind, er at man skal give sig 100 % og levere en seriøs indsats, så kommer man ind.....

Syntes bare mange af dem der har været forbi har malet fanden på væggen, som om det er totalt umuligt at bestå prøverne.....

Bare lige et synspunkt......

Jeg må videre, jeg har lejet en hal kl. 22-23 - så jeg kan køre prøverne igennem et par gange.....

Link to comment
Share on other sites

Syntes bare mange af dem der har været forbi har malet fanden på væggen, som om det er totalt umuligt at bestå prøverne.....

Det skal du ikke tage dig af :smile:

1 ud af 4 er aldeles ikke urimeligt svært, især når man tænker på en del søger ind efter at have set P.I.S. eller Anna Pihl, bare lige for at prøve. Jeg vil påstå, at alle 'almindeligt seriøse motionister' kan bestå de fysiske tests i deres dagsform eller højest efter et par måneders træning, hvis man fx har lidt bøvl med kropshævningerne gr. drøjde.

Link to comment
Share on other sites

peterpalland: Nej nej man skal bestemt ikke male fanden på væggen, og som jeg skrev tidligere til dig, så tror jeg bestemt du kommer ind med din gode indstilling. Så bare klø på så skal det nok gå. De fysiske prøver er ikke så slemme, man kender jo kravene og de ikke ikke så svære hårde igen.

Vi fik at vide 1. skoledag, at vi var blandt de 15% som blev optaget. Der var over 2500 ansøgere og det var vidst nærmere 450 som startede sidste år. Men det er også ligemeget, med din indstilling skal det nok gå. :smile:

Link to comment
Share on other sites

peterpalland: Nej nej man skal bestemt ikke male fanden på væggen, og som jeg skrev tidligere til dig, så tror jeg bestemt du kommer ind med din gode indstilling. Så bare klø på så skal det nok gå. De fysiske prøver er ikke så slemme, man kender jo kravene og de ikke ikke så svære hårde igen.

Vi fik at vide 1. skoledag, at vi var blandt de 15% som blev optaget. Der var over 2500 ansøgere og det var vidst nærmere 450 som startede sidste år. Men det er også ligemeget, med din indstilling skal det nok gå. :smile:

Meget enig - det var bare lige for at få begravet holdningen "at det er sindsygt hårdt og næsten umenskeligt at gennemgå" - Selvfølgelig kræver det en indsats og nogen har nemmere ved det fysiske end andre.....

15% syntes jeg egentlig også er Ok, når man tænker på at nogen aldrig kommer til den første prøve og folk efterfølgende bliver sorteret fra....

Men jeg glæder mig til prøven......

Link to comment
Share on other sites

Så nærmer tiden sig den 1.feb............

Fik brev fra Politiet den anden dag.. Skulle skrive de 3 ønsker jeg havde til praktiksted.....

Er der nogen af jer der går på skolen nu, der ved hvor stor chancen er for at man får opfyldt et af sine ønsker............... Får man sit praktiksted at vide inden man starter på skolen???????

Jeg skrev selvfølgelig at jeg gerne ville ind, selvom de ikke kunne imødekomme mine ønsker.........

Men jeg får endeligt svar om jeg er ansat senest 1. feb... Skal og vil ind.............. Hvis mine karakterer ikke er gode nok er det jo bare en ommer.......... Men 3 i fysisk og holdopgave og 4 til afsluttende samtale skal være nok.......... Håber jeg.........

God dag

Link to comment
Share on other sites

Hej Odense 24, fik svar om tjenestekreds inden start.. Jeg har hørt om enkelte, som ikke har fået nogle af deres ønsker opfyldt, men det er ikke mange. Afhænger dog også meget af, hvor mange der mangler de forskellige steder. Fra hele decemberholdet er der vist kun 4 som kommer til Århus eksempelvis.. Held og lykke.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid går der i øjeblikket fra man har været ti prøvel, og til man ved om man er optaget.

Lige nu skriver de, at man har svar 4 måneder efter man har søgt.

Jeg skal til den første prøve i næste uge - og beskeden i indkaldelsen er, at de tre dage med prøver, ligger med syv dages mellemrum, hvis man består alle prøverne. Efter den sidste prøve, får du besked om du er optaget eller ej. ´Det er i et forsøg på at skære alle bunker væk, der ligger og venter i helt op til et år......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share