De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg bryder sammen og tilstår... jeg har også slappet lidt for meget af efter den fysiske prøve - det er i hvert fald voldsomt begrænset hvor meget jeg har hængt i dørkarmen :wink: . Det værste er, at jeg endnu ikke rigtig kan tage mig sammen, og nu er der under 1 md. til start :cry:

Vi må se... lidt kan man vel nå at gøre ved det.

Puha, jeg har det meget bedre nu hvor jeg ved, at der bare er en der har det ligesom mig.... Nu har jeg det meget bedre.... :4thumbup:

Så er det på med vanten... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke til alle jer som starter på politiskolen 1.december....

Jeg er selv lige blevet erklæret egnet til ansættelse.. Nogen der ved noget om, hvor stort holdet bliver til april??

Bare lige hva jeg har hørt løst om, bliver aprilholdet ikke så stort, da de i forvejen er presset på plads på skolen i Brøndby..

Link to comment
Share on other sites

Jeg får en hård start på skolen. Siden de fysiske prøver har jeg KUN trænet styrkeløft! :4thumbup: Men mit squat er det bedste det nogensinde har været :cool:

Rommel

Hej Rommel, jeg skal også starte 4 december. Har heller ikke løbet sindsyg meget, men så kan vi da glæde os over der er max test allerede første uge, herligt.

Junker

:superman:

Link to comment
Share on other sites

I squat? :tongue:

Rommel

Nej synes jeg har læst og hørt lidt om max test i krophævninger, bænkpres og 2400 meter løb. En af mine kammerater var ude på en temmelig lang løbetur rundt i Brøndby da han startede i August.

Så vi skal nok komme i ordentlig form.. :crazy:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

Jeg går på skolen nu, så hvis I har nogen spørgsmål skal jeg nok prøve at svare. Jeg startede d. 1. august i år.

Det er en god ide at være i rimlig god form inden man starter, men det kommer også lidt an på hvilke idrætslærere man får. Vores klasse blev sat til at lave max test allerede i første uge, altså i kropshævninger, bænkpres med 50kg, og 2400m løb.

Det forventes at man er i bedre form end da man søgte ind, eller i hvert fald i ligeså god form og nemt kan klare det fysiske krav. Der var 2 fra vores klasse som ikke klarede de 6 kropshævninger, de blev kaldt til samtale efter maxtesten og fik en klar besked om det skulle være løst til næste max test, ellers ville det trække ned på bedømmelsen.

Altså der bliver stillet nogen hårdere krav, f.eks. forventer vores idrætslærer at drengene helst løber under 10min på løbetesten, tager mindst 25x50kg i bænkpres og tager en stykke over 6 kropshævere. Når dette er sagt, skal det dog ikke forstås som det er nogen stopprøver eller noget, men alligevel er det nok en god ide at træne sig op til.

Der er desuden lavet regler på skolen om at vi ikke må løbe længere end 10km i træk, men 10km ruten bliver brugt en del. Ellers er der meget intervalløb, hvor man typisk får løbet en 6-8km på en idrætstime. Det kommer dog igen an på hvilken idrætslære man får, min klasse har løbet meget og trænet hård fysisk træning, mens nogen andre klasser startede op med en masse fodbold, ultimate og andre spil.

Link to comment
Share on other sites

Lige en ting mere.

Jeg kan se nogen af jeg snakker om pladsproblemer på skolen, og det er desværre helt rigtigt. Der er lige kommet en masse PGIII'ere tilbage på skolen, så nu er der virkelig fyldt. Jeg tør slet ikke tænke på når der starter et kæmpe hold til december, da april holdet som forlader skolen der er ret lille. Så der kommer nok lige ca. 100 elever oveni. Der skal vidst bruges nogen lokaler som normalt ikke bruges som klasselokaler, men nu må vi se hvordan det bliver.

Det er ellers en super skoler og ekstrem spændende uddannelse. I kan virkelig godt glæde jer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige en ting mere.

Jeg kan se nogen af jeg snakker om pladsproblemer på skolen, og det er desværre helt rigtigt. Der er lige kommet en masse PGIII'ere tilbage på skolen, så nu er der virkelig fyldt. Jeg tør slet ikke tænke på når der starter et kæmpe hold til december, da april holdet som forlader skolen der er ret lille. Så der kommer nok lige ca. 100 elever oveni. Der skal vidst bruges nogen lokaler som normalt ikke bruges som klasselokaler, men nu må vi se hvordan det bliver.

Det er ellers en super skoler og ekstrem spændende uddannelse. I kan virkelig godt glæde jer. :smile:

Det har vist været på tale, at Politiskolen på Amager skal genåbnes, netop på grund af den manglende plads til alle de nye elever til december.

Link to comment
Share on other sites

Det har vist været på tale, at Politiskolen på Amager skal genåbnes, netop på grund af den manglende plads til alle de nye elever til december.

Okay det har jeg slet ikke hørt noget om, men det kan da godt tænkes. Der bliver i hvert fald fyldt hvis vi skal være mange flere end nu. Der er også nogen PGII'ere som har fået forlænget deres praktik, da der ikke har været plads til de kunne komme tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Okay det har jeg slet ikke hørt noget om, men det kan da godt tænkes. Der bliver i hvert fald fyldt hvis vi skal være mange flere end nu. Der er også nogen PGII'ere som har fået forlænget deres praktik, da der ikke har været plads til de kunne komme tilbage.

Har jeg godt nok hørt noget om. Ja, vi er noget presset derude for tiden. Men håber det hele flasker sig bare nogenlunde, nu når der er PGI´ere der skal ud på PGII til december. Men som du også skriver, kommer der bare 200 nye PG!´ere.

Link to comment
Share on other sites

Har jeg godt nok hørt noget om. Ja, vi er noget presset derude for tiden. Men håber det hele flasker sig bare nogenlunde, nu når der er PGI´ere der skal ud på PGII til december. Men som du også skriver, kommer der bare 200 nye PG!´ere.

Hehe ja og der "forsvinder" kun 71 fra aprilholdet, så der bliver godt fyldt. :4thumbup: Men det skal nu nok gå altsammen.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja og der "forsvinder" kun 71 fra aprilholdet, så der bliver godt fyldt. :4thumbup: Men det skal nu nok gå altsammen.

Selvfølgelig, det er luxus-problemer :wink: . Fik slet ikke sagt velkommen til alle vor nye kollegaer, der skal starte til december !!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser det egentlig ud med parkeringsmuligheder der ude, nu der er så mange?? Det er jo ikke skide fedt at starte med at komme for sent pga manglende parkeringspladser..

Glæder mig sateme til at starte. Så skal der kæmpes for høj karakter i idræt osv. Rygterne siger der kun er 4 der har fået 13 i forhindringsbanen i år.

Er nogle af jer (Hav og Lucky Luke) med på den liste..???

Junker :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser det egentlig ud med parkeringsmuligheder der ude, nu der er så mange?? Det er jo ikke skide fedt at starte med at komme for sent pga manglende parkeringspladser..

Glæder mig sateme til at starte. Så skal der kæmpes for høj karakter i idræt osv. Rygterne siger der kun er 4 der har fået 13 i forhindringsbanen i år.

Er nogle af jer (Hav og Lucky Luke) med på den liste..???

Junker :w00t:

Der er mangel på parkeringspladser allerede nu, og der bliver slået hårdt ned på folk der holder ulovligt, da det jo virker meget umoralsk hvis politifolk ikke overholder loven. Så enten skal du nok møde meget tidligt, ellers skal du overveje anden transport.

Derudover skal du sørge for at din bil er i orden, da der ofte er klasser som er igang med øvelser hvor de tjekker biler, så risikerer du at blive skrevet for noget ellers.

Jeg ved ikke hvor mange der har fået 13 i forhindringsbanen, vores klasse har ikke haft test i den endnu. 4 lyder dog meget rimeligt, jeg har hørt om 2 i hvert fald.

Jeg tror der skal meget til at få høj karakter i idræt, i hvert fald hos vores lærer. Der er en fra klassen som løber 2400 meter på 8 min, laver 15 kropshævninger, og løfter 50kg ca 35-40gange, men han fik "kun" gennemsnit i 1. bedømmelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror der skal meget til at få høj karakter i idræt, i hvert fald hos vores lærer. Der er en fra klassen som løber 2400 meter på 8 min, laver 15 kropshævninger, og løfter 50kg ca 35-40gange, men han fik "kun" gennemsnit i 1. bedømmelse.

FY for pokker det lyder barsk. Hvordan er resten af den karakterskala? Hvor ligger resten af din klasse?

Hilsen

Brian

Link to comment
Share on other sites

FY for pokker det lyder barsk. Hvordan er resten af den karakterskala? Hvor ligger resten af din klasse?

Hilsen

Brian

Karakterskalaen i alle fag er under gennemsnit / gennemsnit / over gennemsnit. Jeg tror der var et par stykker som fik under gennemsnit i idræt, ellers lå hele klassen på gennemsnit, men vi er også en meget homogen klasse.

Man skal dog ikke blive skræmt, man skal bare give den gas i timerne og yde sit bedste hver gang. Nogen har så brug for at træne ekstra i fritiden, hvad enten det er løb, styrketræning eller noget helt andet. Vi har dog idræt 3 gange om ugen, så man kommer i rimelig god form bare ved at give den gas i timerne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(Polarræven @ 17. Nov 2006, 16:29)

Til jer der starter/er startet på politiskolen..

Hvilke karakterer har I med jer fra optagelsesprøverne??

Jeg mener jeg fik 11 i matematik, 9 i diktat, 8 i referat og 4 fejl i almen.

Så blev det til 4 i idræt, 3 i holdopgaven og 3 i afsluttende samtale.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share