De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Har netop snakket med dem i personaleafdelingen, de modtog min helbredsattest lidt for sent, så jeg er først kommet med til betragtning til februar :dry:

Det gode var så at de sagde, at jeg havde gode chancer med mine karakterer :bigsmile:

Hvad var dine karakterer da?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg fik 5 i fysisk, 3 i holdopgaven, og 4 i den afsluttende samtale.

Det skriftlige blev til 8 og 9 taller, kan dog ikke lige huske hvordan det var fordelt.

Er der andre der er i betragtning til februar ?

Fik du 5 i fysisk? Hvad fik du nærmere i hver enkelt øvelse?

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg selv.

Mine karakterer er som følger:

Diktat: 11

Referat: 10

Almen viden: 28 ud af 30

Regning: 7

Fysisk prøve: 3 samlet (4 i bænk + spurt, 3 i resten)

Holdopgave: 3

Afsluttende samtale: 4

Nu håber jeg så bare det rækker...

Så er vi jo i samme båd, det lyder da som om du er i den pæne ende, så mon ik :4thumbup:

Men det er den her ventetid der er den værste, man kan ik lade være at være nervøs. Jeg tror det er ligemeget hvor gode karakterer man har fået. Indtil december er der ikke andet at gøre end at krydse fingrer. :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Hej Eatsam

long time.. no see

Husk at prøverne er en del af en SAMLET bedømmelse. Får man fx. lav bedømmelse i et emne, betyder det ikke nødvendigvis at man ryger ud. 1. prøve/samtale er den absolut vigtigste men det ansøgeren ikke. På PG1 fortæller afd. B(personaleafdelingen) om dette forhold... ret overraskende!

hold ud, det er det hele værd

Held og lykke

/CountySheriff

Edited by CountySheriff
Link to comment
Share on other sites

Hej Eatsam

long time.. no see

Husk at prøverne er en del af en SAMLET bedømmelse. Får man fx. lav bedømmelse i et emne, betyder det ikke nødvendigvis at man ryger ud. 1. prøve/samtale er den absolut vigtigste men det ansøgeren ikke. På PG1 fortæller afd. B(personaleafdelingen) om dette forhold... ret overraskende!

hold ud, det er det hele værd

Held og lykke

/CountySheriff

Hej Sheriff.. ja længe siden .. :smile:

Det er spændende nok at vide. Går ud fra du med "1.prøve/samtale", mener den fysisk/boglige dag?

Jeg er igang med forberedelserne netop nu. Løb de 2400 m på præcis 8:30 her i ugen, så nu skal jeg bare lige have kappet 15-20 sek mere! Resten af de fysiske er der også fint styr på, så jeg håber meget! Der virker langt endnu, sender først ansøgningen hen mod december af, men jeg må være tålmodig. Tak for din opmuntring, det hjælper.

eatsam

Link to comment
Share on other sites

Lad være med at gå så meget op i, hvad du har hørt andre sige. (Om hvad Instruktørene vil se).

Koncentrer dig om at få styr på alle øvelserne så du kan lave dem overbevisende. Fokuser på om du er god til koordinationsøvelser, (de er i opvarmningen).. Tag evt et par arobic timer, for der blevet der tonset masser af den slags igennem. Hvis du har mulighed for at øve dukkelyft så fokuser meget på "rigtig" holdning i ryggen.

Når det er sagt, så fik det hold jeg var på i hvert fald en grundig instruktion i hver eneste øvelse (hvilket var godt, for tro det eller lad vær, der var nogen der ikke vidste en skid om hvad der skulle ske)

I gennemgangen af øvelserne fortalte instruktørene også hvad der skulle til for at få 4-5.

Derfor synes jeg bare du skal få styr på alle øvelserne, så du kan lave dem hurtigt, langtsomt, og med overskud...

Hvordan Instruktørene er og bedømmer er jo sikkert individuelt fra sted til sted...

Held og Lykke

Ved det godt. Vil bare være helt sikker på, at jeg har fået fat i det (selvom jeg selvfølgelig har læst, alt hvad jeg kan om det)

Mht teknikken, så var det bare fordi, at jeg vist har det styrke-overskud det kræver i bænkpres og kropshævning. Så kunne det være, at der var noget mere teknisk jeg skulle fokusere på, når jeg trænede dem.

Bare så jeg havde et par øvelser, hvor jeg kunne føle mig helt sikker på, at det ville gå godt.

Fokus er selvfølgelig på de svage sider.

Det med aerobic er faktisk en god idé! Koordinationsøvelser er nemlig ikke min stærke side.

Mht dukkeløft, så regner jeg med, at kigge forbi den lokale brydeklub og slæbe lidt rundt på deres dukker.

Tak :smile:

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

Hej Sheriff.. ja længe siden .. :smile:

Det er spændende nok at vide. Går ud fra du med "1.prøve/samtale", mener den fysisk/boglige dag?

Jeg er igang med forberedelserne netop nu. Løb de 2400 m på præcis 8:30 her i ugen, så nu skal jeg bare lige have kappet 15-20 sek mere! Resten af de fysiske er der også fint styr på, så jeg håber meget! Der virker langt endnu, sender først ansøgningen hen mod december af, men jeg må være tålmodig. Tak for din opmuntring, det hjælper.

eatsam

..

De vil gerne se overskud ved bænkpres og kropshævninger. Mange ansøgere har svært ved "at hæve røve mod loftet"(kropshævninger) og her kan du gøre et godt indtryk. Husk at den enkelte ansøger også bliver bedømt på sin fremtoning og udstråling, herunder modenhed. :4thumbup:

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Mener det var således, sidder ik lige med papiret.

4 i opvarmning.

5 i hurtighed.

4 i dukkeløft.

5 i kropshævninger.

4 i mavebøjninger.

5 i bænkpres.

4 i 2400 meter.

samlet 5.

Rigtig flotte karakterer. Ja du har sikkert en god chance. Flot at lave 5 i hurtighed, den har jeg selv lidt døje med, ender nok på 3-4.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg skal også starte på dec.holdet, men fik desværre langt fra nogle af mine ønsker! Havde Østjylland som 1, Sydøstjylland som 2 og Midt/Vestjylland som nr 3. Total nitte!!! Fik Syd og sønderjylland! -og da jeg bor i Århus + fam. deromkring er det langt fra særligt fedt at skulle til "grænsen"! Så hvis der er nogen der vil bytte siger i bare til! Er klar på næsten alt andet!!!

Glæder mig nu alligevel for hårdt til 3 dec.! Så går det endeligt løs!

Ses!

Edited by Bozz
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg skal også starte på dec.holdet, men fik desværre langt fra nogle af mine ønsker! Havde Østjylland som 1, Sydøstjylland som 2 og Midt/Vestjylland som nr 3. Total nitte!!! Fik Syd og sønderjylland! -og da jeg bor i Århus + fam. deromkring er det langt fra særligt fedt at skulle til "grænsen"! Så hvis der er nogen der vil bytte siger i bare til! Er klar på næsten alt andet!!!

Glæder mig nu alligevel for hårdt til 3 dec.! Så går det endeligt løs!

Ses!

Du kan selvfølgelig ikke vide det, men i disse reformstider skal man være meget taknemmelig, hvis man får tildelt andet end øst-sjælland( KBB mv.)

´Tillykke med det

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Hej alle!

Har lige haft gang i et par timers læsning, rart at se at andre går med de samme frustrationer som en selv.

Jeg skal bare lige hører.

Jeg har været gennem alle prøverne, har været til helbredskontrol, samt prioriteret hvor jeg evt. gerne vil ansættes.

Kan jeg regne med at jeg er optaget?

Var oppe til prøverne i august/september - fik svar om at jeg ikke var optaget på decemberholdet da det var fuldt (96 optaget), og at jeg kan forvente et svar senest i starten af januar.

Ret frustrerende at man ikke ved om man er købt eller solgt!

nogen der evt. kan spore mig lidt ind på hvor jeg ligger??

Venlig hilsen.

Edited by Eble
Link to comment
Share on other sites

Hej alle - Dejligt at finde et dabatform som dette :-)

@Eble

Jeg er selv blevet optaget den 3 december som en af de åbenbart 96 heldige, og glæder mig selvfølgelig rigtig meget til at komme i gang på skolen. Det har taget lang tid at komme igennem systemet, men når resultatet er godt, så betyder det jo ikke så meget. Jeg er heldigvis blevet tildelt min 2 prioritet (Østjylland), så det kunne nærmest ikke være meget bedre:-)

Som der sikkert også står i det seneste brev du har modtaget (gjorde der i mit), så er det at man skal afgive helbredsoplysninger og vælge stationeringsstation, ikke en garanti for at man er blevet optaget - så derfor er der desværre nok ikke så meget at gøre, andet end at vente tålmodigt, og så håbe at der komme en lille kuvert ind af brevsprækken.

Hvordan har du klaret dine prøver ?

Jeg glæder mig til at møde i andre på december holdet:-)

VH BT

Link to comment
Share on other sites

Hej alle - Dejligt at finde et dabatform som dette :-)

@Eble

Jeg er selv blevet optaget den 3 december som en af de åbenbart 96 heldige, og glæder mig selvfølgelig rigtig meget til at komme i gang på skolen. Det har taget lang tid at komme igennem systemet, men når resultatet er godt, så betyder det jo ikke så meget. Jeg er heldigvis blevet tildelt min 2 prioritet (Østjylland), så det kunne nærmest ikke være meget bedre:-)

Som der sikkert også står i det seneste brev du har modtaget (gjorde der i mit), så er det at man skal afgive helbredsoplysninger og vælge stationeringsstation, ikke en garanti for at man er blevet optaget - så derfor er der desværre nok ikke så meget at gøre, andet end at vente tålmodigt, og så håbe at der komme en lille kuvert ind af brevsprækken.

Hvordan har du klaret dine prøver ?

Jeg glæder mig til at møde i andre på december holdet:-)

VH BT

Hej BT,

Tillykke med optagelsen! Jeg starter også selv 3 dec. og glæder mig helt vildt! De eneste skår i glæden er blot, at jeg ikke har fået nogen af mine prioteter ang. tjenestested opfyldt! Så det er jeg selvfølgelig rigtig træt af! Så blot af nysgerrighed; hvilke prioteter havde du valgt, foruden Østjylland som nr. 2?

Jeg havde den selv som nr 1 og er selvfølgelig klar til at bytte til hver en tid!!!

Jeg fik Syd- og Sønderjylland! Så hvis der er nogen fra okt 07 eller dec 07 holdet der vil bytte er jeg klar! Helst Østjylland, Sydøstjylland eller Midt- og Vestjylland (mine prioteter)!

Ved godt man skal glæde sig over blot at være kommet ind, og det gør jeg også, men har absolut intet tilhørsforhold i Syd- og Sønderjylland, så det er for SKOD at være langt væk fra kæresten, familie og venner! Så er der nogen der vil bytte, så kom frisk!!!

M.v.h.

Bozz

Edited by Bozz
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med optagelsen ABTN :)

Prøverne gik so so.

Skriftlige:

matematik 11

Diktat 8 ( Utrolig så dårlig man er blevet siden folkeskolen )

Referat 7

Almen kan ikke huske hvor mange rigtige.. i starten af 20'erne

Fysisk:

Samlet 3 med 4 i kropshævning

Samarbejdsprøve:

Samlet 3 med 4 i overblik

Afsluttende samtale:

3

Herudover blev jeg student i '04 og har været sergent i Slagelse i et års tid.

Arbejder i øjeblikket som grøntbud for at forbedre min grundform og lære KBH at kende.

Kan også nævnes at jeg er 23år, 173 høj og vejer 70kg

Har prioriteret KBH, Vestegnen, Nordsjælland

Det er rigtigt at jeg fik et brev om at jeg ville få svar senest i starten af januar, men synes det er lang tid at vente, men som der er en del der skriver er der mange der har ventet længere, så det burde jeg vel også kunne :P

Håber på at kunne komme ind til feb da jeg virkelig gerne vil igang!

@ Bozz

Hvornår var du til optagelsesprøve?

Vi fik at vide da vi var oppe i aug/sep at der var pladser på dec., men vi skulle være meget gode/heldige for at komme ind.

I øvrigt bryder jeg mig ikke om måden de fysiske prøver foregår på.

Så hellere hvis man fik karakter efter antal gentagelser / Vægt, lidt ligesom med optagelsesprøverne til brandmand.

Det ville være nemmere at træne op til da man kan træne med mere klare mål. Det burde også være nemmere at vurdere karakteren for den enkelte.

Men de har self. nok forstand på det, dem som har lavet prøven, og måske er det i virkeligheden også mere tidsbesparende i den sidste ende :) .

Edited by Eble
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med optagelsen ABTN :)

Prøverne gik so so.

Skriftlige:

matematik 11

Diktat 8 ( Utrolig så dårlig man er blevet siden folkeskolen )

Referat 7

Almen kan ikke huske hvor mange rigtige.. i starten af 20'erne

Fysisk:

Samlet 3 med 4 i kropshævning

Samarbejdsprøve:

Samlet 3 med 4 i overblik

Afsluttende samtale:

3

Herudover blev jeg student i '04 og har været sergent i Slagelse i et års tid.

Arbejder i øjeblikket som grøntbud for at forbedre min grundform og lære KBH at kende.

Kan også nævnes at jeg er 23år, 173 høj og vejer 70kg

Har prioriteret KBH, Vestegnen, Nordsjælland

Det er rigtigt at jeg fik et brev om at jeg ville få svar senest i starten af januar, men synes det er lang tid at vente, men som der er en del der skriver er der mange der har ventet længere, så det burde jeg vel også kunne :P

Håber på at kunne komme ind til feb da jeg virkelig gerne vil igang!

@ Bozz

Hvornår var du til optagelsesprøve?

Vi fik at vide da vi var oppe i aug/sep at der var pladser på dec., men vi skulle være meget gode/heldige for at komme ind.

I øvrigt bryder jeg mig ikke om måden de fysiske prøver foregår på.

Så hellere hvis man fik karakter efter antal gentagelser / Vægt, lidt ligesom med optagelsesprøverne til brandmand.

Det ville være nemmere at træne op til da man kan træne med mere klare mål. Det burde også være nemmere at vurdere karakteren for den enkelte.

Men de har self. nok forstand på det, dem som har lavet prøven, og måske er det i virkeligheden også mere tidsbesparende i den sidste ende :) .

Jeg var i samme situation som dig, jeg fik dog lidt bedre karakterer i det skriftlige, men dine synes jeg ser ok ud.

Jeg fik samme skod svar, at jeg ikke var optaget på det næste hold, men at jeg skulle vente til December. Jeg startede på en uddannelse som Elektriker, og da brevet så kom med at jeg var optaget på December holdet, sprang jeg fra den anden uddannelse og begynder nu ved politiet. Mit råd er derfor: find et arbejde og tjen nogle gysser, eller begynd på en anden uddannelse, hvis du så kommer ind så er det jo fedt og du kan stoppe. Kommer du ikke ind, jamen så fortsætter du jo bare på den uddannelse du er gået igang med.

Du skal ikke tage fejl: politiet er mit absolut drømmejob, men man skal også være realistisk og tænke "hva nu hvis jeg ikke kommer ind".

Link to comment
Share on other sites

Politiet vil også være det ultimative job for mig!

Jeg håber meget på at blive optaget, og får jeg et afslag vil jeg vurdere om jeg skal søge igen med det samme mhb. på at forbedre mine karakterer, eller vente et par år.

Får jeg et afslag vil jeg sandsynligvis søge ind som redder/brandmand, da det er det job som har flest af de samme værdier fra jobbet som betjent.

Jeg synes ikke jeg kan tillade mig at starte på en udd, som f.eks. redder, før jeg ved om jeg har tænkt mig at gennemfører den.

Jeg ville spærer pladsen for en anden hvis jeg fik en praktikplads, og det mener jeg ikke jeg kan være bekendt, da de ikke hænger på træerne :)

Derfor har jeg også et andet job i øjeblikket, for der skal jo nogle knaster på bordet, specielt her op til jul :)

Edited by Eble
Link to comment
Share on other sites

@ Eble!

Jeg var til prøve i aug./sep. i Århus! Og fik også ok karakterer! Nogle af dem jeg var til prøve med kom allerede ind i okt! Jeg fik dec., da jeg var for "langsom" til at returnere min helbredsattest. (Lang his. se tidl. indlæg).

Mener mine karakterer var som flg.

Skr.: 9, 9, 8, 5 fejl til almen. (ikke helt tilfreds!)

Fysisk: 4

Holdopg.: 4

Afslt. samt. : 3 (i den gode ende, 3+*) * Blev spurgt om bl.a. kvalitetsreformen (før den rigtig kom frem i medierne + om min def. af parlamentarisme! Blev sgu lidt hylet ud af den, da man jo gerne vil svare, men var lidt for vag i mine svar. Måske havde de en skjult dagsorden om at presse én! Who knows!?!)

Men kom da ind så håber det samme for dig!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Bozz

Mine 3 ønsker var:

1. Sydøstjylland (Ingen ledige stillinger i denne omgang)

2. Østjylland

3. Nordjylland

Det er ærgerligt at du ikke har har fået et af dine ønsker opfyldt, det kan jeg godt forstå at du er lidt træt af.

Jeg kan desværre ikke tilbyde dig at bytte min plads, da jeg selv har meget stor tilknytning til østjylland.

Jeg er gift og har 2 børn + hus i østjylland, så det har sikkert talt til min fordel da pladserne skulle fordeles.

Jeg håber at du finder en løsning, og at du i hvert fald bliver glad for uddannelsen og jobbet trods alt:-)

Vi ses den 3 dec

VH BT

@Eble

Det er næsten de samme karakterer som jeg har fået. Jeg ligger lidt højere i de skriftlige prøver, men lidt under i de fysiske. De sidste 2 prøver (som jeg har indtryk af er de vigtigste) har vi helt de samme karakterer i. Men som flere skriver i den her tråd, så kommer det helt an på hvordan man ligger i forhold til de andre ansøgere.

Jeg håber for dig at du kommer ind, og om ikke andet at du får svar hurtigt, fordi det kan være ret belastende at holde øje med postbudet hver dag i flere måneder:-)

Held og lykke !

VH BT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share