De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Godt at høre.

Hvordan forbedrer jeg bedst mit løb. Løbet og 2 gode kropshævninger er hvad jeg mangler før der er styr på det (Og måske også noget bedre kondition).

Skal jeg løbe hver dag 2400m, hver 2.dag 2400m, eller løbe længere? I må meget gerne komme med gode råd, jeg er nemlig ikke den store sportsmand (Endnu)

Intervaltræning er altid en god ting hvis du vil forbedre din hurtighed på distancen. Du bør blande din træning så du nogle dage løber de 2400 så hurtigt som muligt (på dine ca. 11 minutter), nogle dage løber du længere i et noget lavere tempo (fx 7-8 kilometer på 40-45 minutter) og endelig nogle dage med intervalløb (20 minutter hvor du skifter mellem spurt og walk/pause alt afhængigt hvilken type interval træning du vælger at køre).

Link to comment
Share on other sites

De er rimelig hysteriske med hensyn om man er helt oppe og helt nede, men om ens ben hang korrekt ned var de åbenbart ligeglade med.

På samme måde er de også ret hys med at ens hænder er foldet helt sammen bag hovedet og at de rører jorden når man tager mavebøjninger.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Nej ikke lige Esbjerg.

Men jeg har et andet spørgsmål.

Hvad står der i det brev man får efter afsluttende samtale? Ved godt, at hvis man får den store kuvert, så er klokken slået. Jeg har heldigvis modtaget et lille brev, hvor der står noget med, at de er ved at vurdere mine helbredsoplysninger?!? Men skal man ikke sende en helbredserklæring ind fra sin egen læge eller kan de finde på at bruge den fra tidligere, eftersom jeg har søgt før?

Link to comment
Share on other sites

I brevet man modtager efter den afsluttende samtale står der bare at man nu har gennemført, og at de har vedlagt en helbredsattest som skal medbringes til egen læge og indsendes så hurtigt så muligt.

Men hvis du ikke har indsendt en helbredsattest(ny) og der står at de alligevel vurdere den, skal du nok ringe til personaleafdelingen.

Link to comment
Share on other sites

Ja det kunne da være en mulighed. Men mystisk nok, så har dem jeg har været til prøve med ikke modtaget noget brev, så det virker lidt mærkeligt. Men på den anden side, så må de jo ha styr på det, siden de sender et brev, hvor der står at de er ved at vurdere og jeg vil snarest høre nærmere.

Jeg skal dælme ik betale 800,- igen, for en helbredsattest, hvis jeg kan blive fri :smile:

Edited by Liebling
Link to comment
Share on other sites

Sidste nyt fra www.blivpolitibetjent.dk. Godt at læse de fortsætter nu med de korte optagelsesprocedurer. Til gengæld lader det til der kan gå en ganske rum tid fra optagelse og til skolestart. Men det er vel til at leve med, når man ved man er inde. :bigsmile:

29/08/07 11:00 - 128 politibetjente er ansat

Der er ansat 128 politibetjente på prøve den 1. oktober 2007. Vi forventer i løbet af ca. 14 dage at sende breve om i hvilken politikreds, den enkelte politibetjent på prøve bliver stationeret og hermed skal gennemgå den praktiske uddannelse fra sommeren 2008.

Kort prøveforløb

Vi er her efter sommerferien igen begyndt med de korte prøveforløb, hvor ansøgeren typisk vil gennemgå alle fire prøver indenfor 14 dage. Du kan læse mere om forløbet under "procdure".

Kommende ansættelser

Vi forventer at ansætte igen den 1. december 2007. Man kan søge hele året. Hvis du søger nu, kan du tidligst forvente at komme i betragtning til ansættelse i 2008, hvor vi forventer at ansætte 1. februar, 1. maj, 1. august og 1. november. For at komme i betragtning kræver det, at du består alle fire prøver med et godt resultat. Mød op til et af jobinformationsmøderne for at høre mere. Du finder tid og sted her på hjemmesiden under "jobinformationsmøde".

Link to comment
Share on other sites

128 til oktober og 128 blev ansat i april, så det kan godt lyde til at blive et stort hold til december.

Rigspolitiet forventer at ansætte 4-500 nye politibetjente i 2007. Det første hold forventes at blive ansat pr. 1. april 2007.

Men dejligt at vi snart får afvide hvor vi skal hen på PG2... Come on Sydøst Jylland...!

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

128 til oktober og 128 blev ansat i april, så det kan godt lyde til at blive et stort hold til december.

Rigspolitiet forventer at ansætte 4-500 nye politibetjente i 2007. Det første hold forventes at blive ansat pr. 1. april 2007.

Men dejligt at vi snart får afvide hvor vi skal hen på PG2... Come on Sydøst Jylland...!

Jeg kender af gode grunde ikke jeres 1. prioriteter eller hvad i prioriterer ud fra, men det er måske ud fra, hvor I bor nu eller har jeres familier. Men tænk over hvordan de forskellige nye kredse har indrettet sig med hoved- og understationer. Det er på hovedstationen, der er flest muligheder for at skifte rundt mellem de forskellige afdelinger. Det er der, det nemt kan blive sjovest og mest interessant at gøre tjeneste i det lange løb. Men held og lykke til alle jer der håber at komme ind, hvor I end ønsker at gøre tjeneste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender af gode grunde ikke jeres 1. prioriteter eller hvad i prioriterer ud fra, men det er måske ud fra, hvor I bor nu eller har jeres familier. Men tænk over hvordan de forskellige nye kredse har indrettet sig med hoved- og understationer. Det er på hovedstationen, der er flest muligheder for at skifte rundt mellem de forskellige afdelinger. Det er der, det nemt kan blive sjovest og mest interessant at gøre tjeneste i det lange løb. Men held og lykke til alle jer der håber at komme ind, hvor I end ønsker at gøre tjeneste.

Men det er vel ikke op til os at bestemme hvor i kredsen man skal hen? Når jeg søger Syd-Østjylland som 1. prioritet kan jeg jo kun gætte mig til at det bliver en station i den kreds der er gearet til at tage imod PG2'er. Horsens er ihvertfald eftersom det er hovedstationen for kredsen.

Link to comment
Share on other sites

Men det er vel ikke op til os at bestemme hvor i kredsen man skal hen? Når jeg søger Syd-Østjylland som 1. prioritet kan jeg jo kun gætte mig til at det bliver en station i den kreds der er gearet til at tage imod PG2'er. Horsens er ihvertfald eftersom det er hovedstationen for kredsen.

Jeg vil tro, at alle større byer får pg2.er, men jeg ved ikke, hvordan de bliver fordelt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

I får kun kredsen at vide inden i starter. Den station i skal være på, som pg2'er bliver først bestemt længe efter i er startet.

Jeg startede selv i april 2007 og skal på pg2 fra jan, og man rigtig mange af os der er pg1'er nu ved ikke hvilken station vi skal være på. Med de nye kreds sammenlægninger er der mange der kommer til at køre langt, rigtig langt. De fleste stationer der har døgnberedskab, er også uddannelsesstation.

Fra mit hold skal der bruges 14 til sydsjælland og lolland-falsters politi. Der var 2 der havde kredsen som der 2 priotet og 1 havde den som 3 priotet, så 11 er sendt til kredsen uden at have ønsket det. Nakskov, nykøbing, vordingborg, slagelse og næstved ( hovedstaion i kredsen ) skal alle have pg2'er. Prøv lige spørg om det stinker at blive sendt til nakskov hvis man f.eks. bor i kbh eller i odense. Og ledelsen bestemmer suverænt.

Men ellers en fed og spændende uddannelse... Har lige overstået stationsugen, mega sjovt..

Link to comment
Share on other sites

Hej

I får kun kredsen at vide inden i starter. Den station i skal være på, som pg2'er bliver først bestemt længe efter i er startet.

Jeg startede selv i april 2007 og skal på pg2 fra jan, og man rigtig mange af os der er pg1'er nu ved ikke hvilken station vi skal være på. Med de nye kreds sammenlægninger er der mange der kommer til at køre langt, rigtig langt. De fleste stationer der har døgnberedskab, er også uddannelsesstation.

Fra mit hold skal der bruges 14 til sydsjælland og lolland-falsters politi. Der var 2 der havde kredsen som der 2 priotet og 1 havde den som 3 priotet, så 11 er sendt til kredsen uden at have ønsket det. Nakskov, nykøbing, vordingborg, slagelse og næstved ( hovedstaion i kredsen ) skal alle have pg2'er. Prøv lige spørg om det stinker at blive sendt til nakskov hvis man f.eks. bor i kbh eller i odense. Og ledelsen bestemmer suverænt.

Men ellers en fed og spændende uddannelse... Har lige overstået stationsugen, mega sjovt..

Har du nogen ide om, hvorvidt der er pg1-2.ere, der holder op, på grund af utilfredshed med stationeringsstedet

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved om de tager højde for personlige forhold i PG2 stationeringen? Det er lidt surt når man har hevet kæresten herover fra Jylland, for så at hive hende tilbage igen, når hun lige er startet på sin uddannelse;-)

Mht. træning er der så noget specifikt man kan træne inden skolestart? I øjeblikket træner jeg primært intervalløb og styrketræning, men jeg tænkte om det kunne være hensigtsmæssigt med noget kampsport, svømning eller cirkeltræning inden start.

Mvh FrederikH

Link to comment
Share on other sites

På stationsugen følger man bare livet på en station en uge. Man kører med på patrulje og så ser man hvad der sker... Var bla. ude til alvorligt færdselsuheld, husspetakler, indbrud, tyveri, folk der var for fulde til at passe på sig selv = detantionen :4thumbup: ... Så stoppede vi også en masse biler for at se kørekort og om de havde drukket...

Vedr placering på PG2 kigger de da på ens personlige forhold MEN... I nogle af kredsene kan man ikke selv ønske, der kigger personaleafdelingen om man har familie i området eller tilhørsforhold.... Men igen der er nogen der bliver sendt langt og jeg mener rigtig langt væk fra hus og familie..... De skal udfylde nogle huller alle steder... SÅ... Nogen trækker nitten...

Tror der er nogle få der kunne vælge at stoppe hvis de virkelig bliver sendt langt væk hjemmefra... Men tror de fleste fortsætter....

Link to comment
Share on other sites

Odense24:

Når du skriver hold, så mener du alle dem som startede 1 april 2007 ik?

På stationsugen fik du også selv lov til at prøve de lidt mere simple ting, eller er det forbeholdt til når man hopper over på pg2?

Puha jeg glæder mig til d. 1 oktober! :)

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share