De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Spændende og motiverende læsning (tog ca. 3 timer)

Jeg er i øjeblikket i gang med at træne til optagelseprøven. Regner med at sende min ansøgning en gang efter sommerferien. Jeg får hjælp af en personlig træner (mod betaling), til mit træningsprogram. Ved ikke om det er lidt overdrevet, men han har i hvertfald styr på sagerne, hans kone er politibetjent.

Pt. ligger mit løb på omkring 10.30.

Kropshævninger ca. 8 gode

Bænk 10 x 50 uden problemer.

Jeg fortsætter med træning ca. 5 gange om ugen.

Mine problemer er min fortid (er 23 år). Har i forbindelse med sygdom, samt nært dødsfald i familien haft en mindre depression, som jeg fik medicin for. Derudover er jeg opereret i begge ben for Kronisk Kompartment Syndrom (idrætsskade), men har dog hørt om folk, der er kommet ind på politiskolen med sådan en skade. Derudover er jeg bare rådden svømmer, selvom jeg tager i svømmehallen 1-2 gange ugentligt.

Holdopgaven er min største bekymring. Vil gerne lige se folk an, inden jeg indleder mig i større diskutioner.

Glæder mig, og håber jeg snart er klar til at sende min ansøgning :4mewantfood:

Jamen velkommen på forummet da :smile:

Det er altid en fordel at du i hvert fald har styr på hvor dine svage punkter ligger. Dermed har du mulighed for at tage hånd om tingene og gøre noget ved det. Jeg er enig med LeCerveau i, at du bør kontakte politiet og høre nærmere med din skade, hvis du ikke allerede har gjort det.

Svømningen er der ikke så meget at sige til, end træning, træning :tongue: Mht. din depression; hvis det evt. kommer på bane ved en samtale gælder det nok bare om at være helt ærlig om det og vende det til at du har lært af det, og måske opnået erfaring. Det ved jeg ikke, det er jo umuligt at sætte sig ind i. Sagen er nok bare at du ikke nødvendigvis behøver se det som en ulempe, men forsøge at se muligheder.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej alle.

Spændende og motiverende læsning (tog ca. 3 timer)

Jeg er i øjeblikket i gang med at træne til optagelseprøven. Regner med at sende min ansøgning en gang efter sommerferien. Jeg får hjælp af en personlig træner (mod betaling), til mit træningsprogram. Ved ikke om det er lidt overdrevet, men han har i hvertfald styr på sagerne, hans kone er politibetjent.

Pt. ligger mit løb på omkring 10.30.

Kropshævninger ca. 8 gode

Bænk 10 x 50 uden problemer.

Jeg fortsætter med træning ca. 5 gange om ugen.

Mine problemer er min fortid (er 23 år). Har i forbindelse med sygdom, samt nært dødsfald i familien haft en mindre depression, som jeg fik medicin for. Derudover er jeg opereret i begge ben for Kronisk Kompartment Syndrom (idrætsskade), men har dog hørt om folk, der er kommet ind på politiskolen med sådan en skade. Derudover er jeg bare rådden svømmer, selvom jeg tager i svømmehallen 1-2 gange ugentligt.

Holdopgaven er min største bekymring. Vil gerne lige se folk an, inden jeg indleder mig i større diskutioner.

Glæder mig, og håber jeg snart er klar til at sende min ansøgning :4mewantfood:

Velkommen til..

jeg er ca. danmarks værste svømmer og efter ½-års træning med meget lille fremskridt, vaglte jeg i forbindelse med en rejse til Thailand, at erhverve mig et dykkercertifikat. Dette kompensere for svømmeprøven, det er en fed oplevelse og så kostede det mig ikke mere end 1500-2000 kr, hvilket svarer til de 100 gange jeg nok skulle ligge i svømmehallen for at træne mig op til svømmeprøven :o)

Ellers skal du have held og lykke, når du når så langt. Sender selv min ansøgning efter sommeren, aå måske vi ses til prøven :o)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til..

jeg er ca. danmarks værste svømmer og efter ½-års træning med meget lille fremskridt, vaglte jeg i forbindelse med en rejse til Thailand, at erhverve mig et dykkercertifikat. Dette kompensere for svømmeprøven, det er en fed oplevelse og så kostede det mig ikke mere end 1500-2000 kr, hvilket svarer til de 100 gange jeg nok skulle ligge i svømmehallen for at træne mig op til svømmeprøven :o)

Dette syntes jeg er en dårlig holdning til tingene. Der er jo en grund til at man skulle kunne svømme, for at blive optaget i politiet..

Vil da klart opfordre folk der søger ind til at tage svømmeprøven. Det vil da være utilgiveligt, hvis du/man en dag blev optaget ved politiet og kom i en situation, hvor man skulle redde en person(er) til søs, og ikke kunne svømme efter kravene.

Edited by HAV
Link to comment
Share on other sites

Dette syntes jeg er en dårlig holdning til tingene. Der er jo en grund til at man skulle kunne svømme, for at blive optaget i politiet..

Vil da klart opfordre folk der søger ind til at tage svømmeprøven. Det vil da være utilgiveligt, hvis du/man en dag blev optaget ved politiet og kom i en situation, hvor man skulle redde en person(er) til søs, og ikke kunne svømme efter kravene.

Jeg skal ikke opfordre til noget andet, men jeg har i mine efterhånden mange år i korpset hørt om en episode een gang, og da fik kollegaen efterfølgende 1000 kr. i dusør fra rpch.en, så det må samtidig anses for noget meget usædvanligt, og hvor mange kollegaer med gyldig svømmeprøve ved optagelsen, kan efter bare nogle få i tjenesten stadig opfylde kravet. Det får I ikke at vide, da der overhovedet ikke findes fysiske prøver, politifolk skal bestå, efter at de er blevet fastansat.

Man bliver i stedet vurderet på, om man har pudset sko og slipset sidder lige, at man er villig til at gøre som chefen ønsker og alt muligt andet. Blot ikke på om man er i en sådan fysisk form, at man kan redde sige selv, kollegaen og evt. andre, man er ude for at hjælpe.

For år tilbage fik man ofte fri til for at deltage i sport under politiidrætten, men det er der ikke plads til længere. Der er heldigvis mange kolleger, der gør en stor indsats for at holde sig i form, men I vil opdage, at de andre også findes, og det uden at det bliver bemærket fra højere sted.

Link to comment
Share on other sites

Tak for den gode respons på mit indlæg.

Jeg har i dag snakket med en sød dame fra personale-afsnittet. Hun berettede at mine chancer var gode, hvis jeg ingen mén havde. Proceduren vil være at jeg senere i et evt. forløb skal tilses af en special læge. Men det var virkelig dejlig nyt, da jeg ingen problemer har med benene.

Jeg hænger i med svømningen, men frømand bliver jeg nok aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Bjerre83:

Med hensyn til en tidligere depression tror jeg ikke du skal være bekymret. I helbredsundersøgelsen bliver man spurgt om man har haft tidligere "psykiske lidelser"(ordret), og uden at have nogen form for fagviden om emnet, vil jeg ikke mene at depression ligger under det.

Uden at ville bagatalisere det, så er depression jo nærmest en folkesygdom nutildags. Men som sagt, jeg har ingen fagviden omkring emnet, andet end mine formodninger :)

Og i dag er der jo 100 dage til et par af os første gang står på skolen, og puha hvor man glæder sig. Og jeg skal ihvertfald ikke ligge på den lade side indtil da. Har sagt jobbet op, så jeg kan træne fuldtid. Skal hjem til den gamle og smage lidt på den selvforsvar han lærte i sin tid. Og har muligvis fået lov til at låne nogle af de bøger som bliver brugt på skolen så man kan læse en smule forud, så må vi se om det er en fordel eller bagdel. :/

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Bjerre83:

Med hensyn til en tidligere depression tror jeg ikke du skal være bekymret. I helbredsundersøgelsen bliver man spurgt om man har haft tidligere "psykiske lidelser"(ordret), og uden at have nogen form for fagviden om emnet, vil jeg ikke mene at depression ligger under det.

Uden at ville bagatalisere det, så er depression jo nærmest en folkesygdom nutildags. Men som sagt, jeg har ingen fagviden omkring emnet, andet end mine formodninger :)

Og i dag er der jo 100 dage til et par af os første gang står på skolen, og puha hvor man glæder sig. Og jeg skal ihvertfald ikke ligge på den lade side indtil da. Har sagt jobbet op, så jeg kan træne fuldtid. Skal hjem til den gamle og smage lidt på den selvforsvar han lærte i sin tid. Og har muligvis fået lov til at låne nogle af de bøger som bliver brugt på skolen så man kan læse en smule forud, så må vi se om det er en fordel eller bagdel. :/

Fedt at du virkelig tager det seriøst.

Jeg har tidligere hørt mht. den depression, og skulle vidst ikke betyde så meget. Men nu må vi se. Håber, er virkelig den uddannelse jeg helst vil. Lige som så mange andre herinde.

Link to comment
Share on other sites

Bjerre83:

Med hensyn til en tidligere depression tror jeg ikke du skal være bekymret. I helbredsundersøgelsen bliver man spurgt om man har haft tidligere "psykiske lidelser"(ordret), og uden at have nogen form for fagviden om emnet, vil jeg ikke mene at depression ligger under det.

Uden at ville bagatalisere det, så er depression jo nærmest en folkesygdom nutildags. Men som sagt, jeg har ingen fagviden omkring emnet, andet end mine formodninger :)

Og i dag er der jo 100 dage til et par af os første gang står på skolen, og puha hvor man glæder sig. Og jeg skal ihvertfald ikke ligge på den lade side indtil da. Har sagt jobbet op, så jeg kan træne fuldtid. Skal hjem til den gamle og smage lidt på den selvforsvar han lærte i sin tid. Og har muligvis fået lov til at låne nogle af de bøger som bliver brugt på skolen så man kan læse en smule forud, så må vi se om det er en fordel eller bagdel. :/

Hey Kusk;

Jeg spekulerede lidt på, om du eventuelt kunne droppe titlerne på et par af de bøger de bruger på skolen?

Mvh.

/Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Det er ABSOLUT ligegyldigt at "læse forud" før man er begyndt på skolen. Det er jo ikke raketvidenskab at være politimand, så jeg ser det som spild af tid. Desuden er de bøger der bliver anvendt ikke tilgængelige uden videre.

Hvis man på nogen måde vil forberede sig før man møder, så er mit råd at få en masse rutine i bilkørsel, da det er her mange kommer til at få problemer mht de 2 køremoduler.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Det er ABSOLUT ligegyldigt at "læse forud" før man er begyndt på skolen. Det er jo ikke raketvidenskab at være politimand, så jeg ser det som spild af tid. Desuden er de bøger der bliver anvendt ikke tilgængelige uden videre.

Hvis man på nogen måde vil forberede sig før man møder, så er mit råd at få en masse rutine i bilkørsel, da det er her mange kommer til at få problemer mht de 2 køremoduler.

Rommel

Udmærket! Synes heller ikke umiddelbart jeg kunne støve nogen brugbar information op i forbindelse med brugt litteratur på skolen.

Men; spekulerede derimod på, om du kan uddybe hvad de to køremoduler går ud på?

Mvh.

/Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Men; spekulerede derimod på, om du kan uddybe hvad de to køremoduler går ud på?

De handler faktisk bare om at lære at køre stærkt på en sikker måde. At gå ind i kurver på den rigtige måde, at geare ned og bremse korrekt og sådan. 2 af de sjoveste uger på PG1. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er ABSOLUT ligegyldigt at "læse forud" før man er begyndt på skolen. Det er jo ikke raketvidenskab at være politimand, så jeg ser det som spild af tid. Desuden er de bøger der bliver anvendt ikke tilgængelige uden videre.

Hvis man på nogen måde vil forberede sig før man møder, så er mit råd at få en masse rutine i bilkørsel, da det er her mange kommer til at få problemer mht de 2 køremoduler.

Rommel

Jeg skal jo have et eller andet at lave indtil skolestart :) Ej, de ting jeg har lånt er noget formentlig ret forældet stof, men fik da folderen "Værd at vide" og et par andre.

Hvor langt henne i skole forløbet kommer første og andet køremodul?

Og er der nogen der ved hvor lang tid før skolen starter, vi får afvide hvilken kreds vi havner i på PG2?

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Att: Kusk....

Nogle af klasserne der startede april 2007 havde første køreuge 14 dage efter de startede på skolen... Så K1 kommer næsten med det samme og de første klasser skal have K2 lige efter sommerferien...

Ang placeringen på PG2 er det et stort og åbent spørgsmål.... Der er nogle der endnu ikke ved hvor de skal være på stationsugen endnu ( sidste uge i august ).... Man kan være uheldig og først få at vide hvor du skal være på PG2 kort før du skal på PG2....

Mange af kredsene vælger suverænt hvor folk skal placeres på PG2... Der er visse stationer der ellers ikke ville kunne tiltrække folk evt... Nakskov.....

Har du fået at vide hvilken kreds du skal til???

Link to comment
Share on other sites

Att: Kusk....

Nogle af klasserne der startede april 2007 havde første køreuge 14 dage efter de startede på skolen... Så K1 kommer næsten med det samme og de første klasser skal have K2 lige efter sommerferien...

Ang placeringen på PG2 er det et stort og åbent spørgsmål.... Der er nogle der endnu ikke ved hvor de skal være på stationsugen endnu ( sidste uge i august ).... Man kan være uheldig og først få at vide hvor du skal være på PG2 kort før du skal på PG2....

Mange af kredsene vælger suverænt hvor folk skal placeres på PG2... Der er visse stationer der ellers ikke ville kunne tiltrække folk evt... Nakskov.....

Har du fået at vide hvilken kreds du skal til???

Jeg har hørt at de ville forsøge meget hurtigt at finde udaf hvor folk skal hen, men efter hvad du fortæller lyder det ret usandsynligt nu. Men jeg hørte også at der ikke var brug for folk i Århus, Randers, Ålborg, København og Odense. Og ja, på Syd-sjælland kan en del risikere at ende.

Jeg har ikke selv fået nogen besked endnu, men der er også god tid at løbe på endnu.

Link to comment
Share on other sites

Er tit lige inde og snuse..

Jeg mangler pt afsluttende samtale, som først afholdes i starten af august, men indtil videre ligger mine bedømmelser på:

Diktat: 11

Referat: 10

Regning: 11

Alm. viden: 26 rigtige ud af 30

Fysisk prøve

Opvarming: 3

Kropshævninger: 3

Kropbøjninger: 3

Hurtighedstest: 4

Dukkeløft: 2

Bænkpres: 3

Løbetest: 3

Samlet: 3

Holdopgave

Initiativ: 4

Overblik: 4

Selvstændighed: 4

Social adfærd: 4

Kommunikation: 4

Samlet: 4

Så glæder mig vanvittig meget, til at få overstået samtalen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er tit lige inde og snuse..

Jeg mangler pt afsluttende samtale, som først afholdes i starten af august, men indtil videre ligger mine bedømmelser på:

Diktat: 11

Referat: 10

Regning: 11

Alm. viden: 26 rigtige ud af 30

Fysisk prøve

Opvarming: 3

Kropshævninger: 3

Kropbøjninger: 3

Hurtighedstest: 4

Dukkeløft: 2

Bænkpres: 3

Løbetest: 3

Samlet: 3

Holdopgave

Initiativ: 4

Overblik: 4

Selvstændighed: 4

Social adfærd: 4

Kommunikation: 4

Samlet: 4

Så glæder mig vanvittig meget, til at få overstået samtalen :smile:

Det lyder som rigtig gode kort du har på hånden. Held og lykke med samtalen

Link to comment
Share on other sites

Jo tak :wink:

Håber jeg ryger lige igennem nåleøjet denne gang. Har nemlig søgt før, men røg ud ved afsluttende samtale, pga. at de mente, at jeg ikke var afklaret nok. Så det er jo kun super lækkert, at få bedre karakterer end sidst :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo tak :wink:

Håber jeg ryger lige igennem nåleøjet denne gang. Har nemlig søgt før, men røg ud ved afsluttende samtale, pga. at de mente, at jeg ikke var afklaret nok. Så det er jo kun super lækkert, at få bedre karakterer end sidst :smile:

Synes også dine karaktere ser rigtig fornuftige ud, så held og lykke med den afsluttende samtale.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey. Ville lige give et råd med på vejen....

Som start info har jeg været igennem alle prøverne og ligger i puljen til at komme ind til dec.!

MEN.....

Da jeg fik tilsendt helbredsattesten, står der i brevet at man har 14 dage til at retunere denne! Få den retuneret med det samme, vent ikke! Få evt allerede en tid ved din læge efter den afsluttende samtale! For mig skete der det, at min læge først havde tid ca en uge efter jeg modtog brevet, rigspolitiet modtog derfor først min helbredsatteste efter ca 10 dage og i den tid havde de fyldt okt. holdet op! Mange af dem der havde klaret prøverne, også nogle med et dårligere resultat, var kommet ind til okt. da de havde været hurtige til at få retuneret attesten, men desværre ikke mig! Kan godt være at det var fordi holdet næsten allerede var fyldt op....men havde jeg været hurtigere var jeg kommet ind før!

Så derfor, vent ikke, vær hurtig til at retunere alt hvad du modtager.... for nogle er det måske en selvfølge, men jeg lærte det desværre på den hårde måde!

Skal dog ikke klage. Fik at vide af personaleafdelingen at jeg lå til at komme ind til dec. De kunne selvfølgelig ikke love noget, MEN....de var næsten sikre......og fuck hvor jeg glæder mig!

Held og lykke til jer alle.....og tak til dem der skriver fra skolen....fedt at høre hvordan det er!

(Hvis der forresten er nogle derude der kan hjælpe med en lejlihed/værelse til dec. er i meget velkommen til at skrive...det kunne jo være!)

Link to comment
Share on other sites

Bozz:

Det var godt nok surt! Jeg havde også selv problemer med at nå at få lavet helbredsattesten indenfor de 14 dage, men nåede at sende den 3 dage indenfor fristen. Så jo jeg kan også anbefale at bestille tid hos lægen før du modtager helbredsattesten. Men ellers kan man også ringe rundt til de forskellige lægehuse og spørge om de har en tid der passer bedre.

Men min læge sagde faktisk også at han havde selve skemaet på sin computer til udprintning, ved ikke helt om det var den helt samme. For I så fald kunne man MÅSKE allerede få den lavet inden man modtage helbredsattesten. Men hæng mig ikke op på det. Personaleafdelingen kan nok svarer på det.

73 dage tilbage mmmh :)

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share