De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Ham jeg talte med sagde, at det er ligegyldigt om jeg vælger holstebro eller vordingborg så længe der er tale om basis uddannelsen (værnepligt).

Det er som sådan også rigtigt. Basisudd. er den samme overalt (HBU). Men bliver du sendt på sg skole, skal du som udgangspunkt tilbage til den enhed du kom fra. Dvs. Vordingborg/logistik.

Du kan selvfølgelig altid søge om at få lov til at komme over i en anden enhed, men så skal du som regel finde en at "bytte med".

Mc-kort skal du nok ikke regne med at få :) det er kun kurerer der får det. Ved faktisk ikke om der stadig findes kurerer i forsvaret. Jeg ved de stadig har de gamle bmw'er stående, men om de bliver brugt ? :)

Stort kørekort er da også meget lækkert at få, det betyder ikke at du nødvendigvis kun skal trille rundt i en af de store lastbiler. På sg skole bliver du i hvert fald uddannet på PMV ( eller piranha ?) og de ser sku meget sjove at kører rundt i :)

Efterfølgende er det også lækkert med stort kørekort, eks. hvis du skal købe større møbler eller flytte. Så er det bare at låne en lastbil :)

Ville også gerne have MC-kort, men har bare ikke råd lige nu :P måske når vi starter på skole, der får jeg alligevel dobbelt løn :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har lige læst at vi kun bliver 64 til februar!

http://www.blivpolitibetjent.dk/site/sidste_nyt/?showid=45

Det var godt nok ikke mange...

Næsten lidt ærgeligt.

:nissegrin:

Det er ikke ærgeligt i "kun" starter 64... Skolen er i forvejen helt fuld, og desuden, så får i ikke ret meget med de andre at gøre. Måske lige den klasse ved siden af jer, også er det, det...

Men stort tillykke til jer, der er optaget... :nissecool:

Glædelig Jul

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo så en af de heldige der starter til februar :nissegrin::yahoo: . Nu er det så jeg godt kunne tænke mig at vide hvorvidt jeg behøver at stå i min nuværende fagforening eller bliver overflyttet til politiets ?

Og har politiet en fagforening ? Man bliver vel ikke ligefrem arbejdsløs.

Er der nogen der kan fortælle hvad man bør gøre ? :nissegrin::secret:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo så en af de heldige der starter til februar :nissegrin::yahoo: . Nu er det så jeg godt kunne tænke mig at vide hvorvidt jeg behøver at stå i min nuværende fagforening eller bliver overflyttet til politiets ? Aner ikke om det kan lade sig gøre, men gætter på det det er ret dumt

Og har politiet en fagforening ? Ja

Man bliver vel ikke ligefrem arbejdsløs.sikkert ikke, men der er jo mange situationer hvor der kan blive brug for bisidder osv ved retslige efterspil i forbindelse med magtanvendelse, så det er nok en ret god ide

Er der nogen der kan fortælle hvad man bør gøre ? :nissegrin::secret:Gæt...

Link to comment
Share on other sites

Du er optaget til februar. Så inden den dag, vil du modtage rigtige mange forskellige papire.

Politiet har egen fagforening, forsikringselvskab, sygesikring, livsforsikringer og meget andet.

Men det bliver du tæsket igennem 1. uge.

Lige for at runde af, så bliver du helt automatisk tilmeldt fagforeningen, og i min verden er det tåbeligt ikke at være medlem her.

Der er også tilbud om a-kasse, men den afmelder de fleste sig efter et stykke tid, når de ved om jobbet er det rigtige eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Du er optaget til februar. Så inden den dag, vil du modtage rigtige mange forskellige papire.

Politiet har egen fagforening, forsikringselvskab, sygesikring, livsforsikringer og meget andet.

Men det bliver du tæsket igennem 1. uge.

Lige for at runde af, så bliver du helt automatisk tilmeldt fagforeningen, og i min verden er det tåbeligt ikke at være medlem her.

Der er også tilbud om a-kasse, men den afmelder de fleste sig efter et stykke tid, når de ved om jobbet er det rigtige eller ej.

Tak LeCerveau, Tækte nok det var noget i den stil, men altid rart at være lidt på forkant. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Er der en der kan fortælle mig om den stang man bruger til at lave bænkpress med vejer 10 eller 20 kg.?

Af en eller anden grund kører jeg nemlig meget bedre med en stang på 20 kg :blush:

Ok bare af ren nysgerrighed, hvordan kan du mærke forskel? Giver jo ingen mening :)

Link to comment
Share on other sites

Ok bare af ren nysgerrighed, hvordan kan du mærke forskel? Giver jo ingen mening :)

Nej det giver jeg dig ret i, jeg synes også det er ret mærkeligt. Men fakta er altså at jeg kører bedre med en vægtstang på 20 kg. og 5 kg. i hver enden (er kvinde, så skal kunne løfte 30 kg. til prøven) end hvis den er på 10 kg. og 10 kg. i hver ende. Men tænker det vel har noget med vægtfordelingen at gøre.

Eller også er det noget jeg har bildt mig ind :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nej det giver jeg dig ret i, jeg synes også det er ret mærkeligt. Men fakta er altså at jeg kører bedre med en vægtstang på 20 kg. og 5 kg. i hver enden (er kvinde, så skal kunne løfte 30 kg. til prøven) end hvis den er på 10 kg. og 10 kg. i hver ende. Men tænker det vel har noget med vægtfordelingen at gøre.

Eller også er det noget jeg har bildt mig ind :blush:

Vægtfordelingen er jo sådan set præcis den samme i begge tilfælde :) Nå men fred med det - det er en fair sag hvis man har præferencer! Jeg kan da forstå på dine indlæg at du er seriøs i din indstilling, så held og lykke med det. Selv går jeg og venter på dato for fysiske prøver lige pt. Er spændt!

Link to comment
Share on other sites

Nej det giver jeg dig ret i, jeg synes også det er ret mærkeligt. Men fakta er altså at jeg kører bedre med en vægtstang på 20 kg. og 5 kg. i hver enden (er kvinde, så skal kunne løfte 30 kg. til prøven) end hvis den er på 10 kg. og 10 kg. i hver ende. Men tænker det vel har noget med vægtfordelingen at gøre.

Eller også er det noget jeg har bildt mig ind :blush:

Forskellen kan ligge i hvor meget stangen fjedrer. En 10kg stang kan nok ikke undgå at være væsentlig blødere end en tilsvarende 20kg, hvilket vil gøre den mere levende når du løfter. Om det rent faktisk kan have væsentlig betydning ved så lav belastning (absolut set :smile: ) er jeg dog lidt i tvivl om.

Link to comment
Share on other sites

Vægtfordelingen er jo sådan set præcis den samme i begge tilfælde :) Nå men fred med det - det er en fair sag hvis man har præferencer! Jeg kan da forstå på dine indlæg at du er seriøs i din indstilling, så held og lykke med det. Selv går jeg og venter på dato for fysiske prøver lige pt. Er spændt!

Eller er det nu det? For med en vægtstang på 20 kg. bærer man vel mere hen over brystet end med en vægtstang på 10 kg......hhhmm det lyder også lidt mærkeligt. Har ingen viden om det, kun mine egne erfaringer. Men pyt nu med det.

Kan godt forstå du er noget spændt, hvornår har du sendt din ansøgning?

Jeg er absolut seriøs i min træning, regner/håber på jeg kan søge ind til februar hvis jeg er 100 % klar. Er gået lidt i stå i bænkpress og kropshævninger, men regner med det kommer hvis jeg fortsætter den samme intensive træning.

Edited by ettemenna
Link to comment
Share on other sites

Forskellen kan ligge i hvor meget stangen fjedrer. En 10kg stang kan nok ikke undgå at være væsentlig blødere end en tilsvarende 20kg, hvilket vil gøre den mere levende når du løfter. Om det rent faktisk kan have væsentlig betydning ved så lav belastning (absolut set :smile: ) er jeg dog lidt i tvivl om.

Det er måske svaret....og puha jeg synes nu ikke 30 kg. er lav belastning, synes det er møgtungt, men det er selvfølgelig nok ikke særlig meget for jer veltrænede gutter.... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Eller er det nu det? For med en vægtstang på 20 kg. bærer man vel mere hen over brystet end med en vægtstang på 10 kg......hhhmm det lyder også lidt mærkeligt. Har ingen viden om det, kun mine egne erfaringer. Men pyt nu med det.

Kan godt forstå du er noget spændt, hvornår har du sendt din ansøgning?

Jeg er absolut seriøs i min træning, regner/håber på jeg kan søge ind til februar hvis jeg er 100 % klar. Er gået lidt i stå i bænkpress og kropshævninger, men regner med det kommer hvis jeg fortsætter den samme intensive træning.

Ja bare ro på, hvis du træner hårdt som du siger skal der nok ske fremskridt igen. Det er meget normalt at man føler i en periode at man kan gå i stå. Enten kan du prøve at afveksle dine øvelser lidt, eller også vente lidt og give den en ekstra skalle og se om der ikke sker fremskridt.

Mht. kropshævninger har jeg selv kørt efter metoden: mange gentagelser hver eneste dag, dog aldrig til max. Dvs. hver gang du går forbi din bom tager du lige en flok kropshævninger, dog uden at gå til udmattelse. På den måde tilvænner du effektivt din krop at udføre øvelsen, hvilket i sidste ende er det det handler om, for at kunne tage flere repetitioner.

Bænken: Måske kan du forsøge at lave et lille program over nogle uger, hvor du på forhånden har planlagt en progression i dine løft. Dvs. at du stiger i belastning over en periode efter et skema, så du er sikker på ikke at stagnere i de samme løft. Det er en rigtig god ide at have en hjælper/spotter med, så man lige kan give den det sidste. Ellers bare spørg en person i dit center eller hvor du træner.

Jeg søgte sidst i november. Venter lige nu på brev med dato for prøverne. Du skal nok forvente lidt ventetid fra du sender brevet til selve prøverne. Det er dog afhængigt af hvornår din kreds afholder prøverne. Du kan jo være heldig at time det med dem. Generelt afholder kredsene prøver ca. hveranden måned efter hvad jeg ved.

Og mht. den vægtstang - ja du har muligvis ret, der er lidt mere vægt direkte over brystet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er måske svaret....og puha jeg synes nu ikke 30 kg. er lav belastning, synes det er møgtungt, men det er selvfølgelig nok ikke særlig meget for jer veltrænede gutter.... :tongue:

Det skal selvfølgelig ses ift hvor meget stangen er beregnet til at kunne bære (flere hundrede kg typisk), og ikke hvor meget du eller vi kan løfte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er måske svaret....og puha jeg synes nu ikke 30 kg. er lav belastning, synes det er møgtungt

Angående træning og særligt bænkpres. Du skal virkelig være varsom med at gå for hurtigt frem i diciplinen BÆNKPRES. Dette fordi øvelsen er krævende mht. styrke men især teknik. Sjusker du (måske ubevidst) med teknikken, kan du nemt påføre dig selv en langvarig skulderskade. Med skader følger formentlig også en "down-periode" rent psykisk, da du oplever modgang og ikke kan leve op til egne forventninger.. dette kan gå ud over den øvrige træning, og 1 - 2 - 3.. så er det tid til optagelsesprøve, og du blev ikke ordenligt forberedt.

Derfor...

Vil jeg råde dig til at træne bænkpres maksimalt en gang om ugen (også set i lyset af din træningstilstand.. venligt ment :bigsmile: ) men derimod fokusere på øvelser der træner nogle af de samme muskelgrupper. Forslag til øvelser kan nævnes: armstrækninger(mange varianter), dips, træning med håndvægte, kabeltræk.. eller en tur i svømmehallen.

Angående Eatsam' råd vedrørende kropshævninger kan jeg kun tilslutte mig dette. Du kan evt. supplere med lidt armstrækninger. Det kan være en god ide at holde antallet af gentagelser nede, da det ellers kan virke uoverkommeligt og derved går "reglen" i sig selv.

Lykke til..

/CountySheriff

PS. Vægtstangen vejer 20 kg. hvis du skal til prøve i København/ PSK, eller Odense. Jyderne har måske nogle andre vægtstænger ligesom moms og skat aldrig rigtig er blevet til noget på den Jyske Vestkyst. :wink:

Edited by CountySheriff
Link to comment
Share on other sites

Angående træning og særligt bænkpres. Du skal virkelig være varsom med at gå for hurtigt frem i diciplinen BÆNKPRES. Dette fordi øvelsen er krævende mht. styrke men især teknik. Sjusker du (måske ubevidst) med teknikken, kan du nemt påføre dig selv en langvarig skulderskade. Med skader følger formentlig også en "down-periode" rent psykisk, da du oplever modgang og ikke kan leve op til egne forventninger.. dette kan gå ud over den øvrige træning, og 1 - 2 - 3.. så er det tid til optagelsesprøve, og du blev ikke ordenligt forberedt.

Derfor...

Vil jeg råde dig til at træne bænkpres maksimalt en gang om ugen (også set i lyset af din træningstilstand.. venligt ment :bigsmile: ) men derimod fokusere på øvelser der træner nogle af de samme muskelgrupper. Forslag til øvelser kan nævnes: armstrækninger(mange varianter), dips, træning med håndvægte, kabeltræk.. eller en tur i svømmehallen.

Angående Eatsam' råd vedrørende kropshævninger kan jeg kun tilslutte mig dette. Du kan evt. supplere med lidt armstrækninger. Det kan være en god ide at holde antallet af gentagelser nede, da det ellers kan virke uoverkommeligt og derved går "reglen" i sig selv.

Lykke til..

/CountySheriff

PS. Vægtstangen vejer 20 kg. hvis du skal til prøve i København/ PSK, eller Odense. Jyderne har måske nogle andre vægtstænger ligesom moms og skat aldrig rigtig er blevet til noget på den Jyske Vestkyst. :wink:

Tak for rådene alle sammen :smile:

Jeg skal højst sandsynligt til prøve i KBH, så det lyder jo godt med den vægtstang. Mht. bænkpres har jeg besluttet mig for at holde en kort pause, en uge eller to også se hvordan det går, herefter kun træne bænkpres max 2 gange om ugen, for at se hvordan det går. Og så ellers lave andre øvelser der træner de samme muskelgrupper. Svømmer i forvejen 1 gang om ugen og skal begynde på bassinprøven her om 2 uger, hvor jeg også kommer til at svømme.

Mht. kropshævninger vil jeg prøve at gøre som foreslået. Dog skal vi tøser udføre dem på en anden måde og det kræver lige at jeg stabler nogle stepkasser ovenpå hinanden, indstiller bommen i den rigtige højde, osv., så det tar lige lidt tid, men mon ikke det burde lade sig gøre.

Så tilbage til træningen :bigsmile:

Edited by ettemenna
Link to comment
Share on other sites

Mht. kropshævninger vil jeg prøve at gøre som foreslået. Dog skal vi tøser udføre dem på en anden måde og det kræver lige at jeg stabler nogle stepkasser ovenpå hinanden, indstiller bommen i den rigtige højde, osv., så det tar lige lidt tid, men mon ikke det burde lade sig gøre

Hvís det er nemmere for dig, så kan du udfører "drengenes" kropshævninger, når du ikke er i et træningslokale. Jeg kender godt "pigernes" kropshævninger, men udbyttet af drenges kropshævninger skulle blive mindst det samme.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Hvís det er nemmere for dig, så kan du udfører "drengenes" kropshævninger, når du ikke er i et træningslokale. Jeg kender godt "pigernes" kropshævninger, men udbyttet af drenges kropshævninger skulle blive mindst det samme.

/CountySheriff

He he, de kropshævninger er da sindsyg hårde, dem har jeg ikke turde begive mig ud i :blush: (endnu i hvertfald)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jer der ér kommet ind for politiet har lavet for i søgte ind!?

Især med henblik på Kristoffer88's tidligere indlæg om hvilken erhvervserfaring der vil være en fordel hvis man søger ind som 21-årig (Det har jeg nemlig planer om :)

Håber i vil dele lidt af jeres fortid med forummet :)

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det er så vigtigt præcis hvad du har lavet før du søger ind. Det handler om at være klar til at varetage et arbejde der kræver rigtig meget af én. Nogle mennesker udvikler sig i forsvaret, nogle på en boglig uddannelse mens andre tager på højskole. Det vigtigiste er at du føler dig klar, ikke hvordan du er kommet dertil.

Det skal dog siges at jeg ikke selv har søgt ind endnu men stadig er igang med at træne mig op.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte også mere på hvad folk havde fået tiden til at gå med, da jeg selv vil få en periode hvor jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal få tiden til at gå med før jeg bliver gammel nok til at søge ind! Altså som en slags inspiration og gode ideer til forskellige jobs!

Der er også det at selve optagelsesperioden varer over en længere periode og tænkte derfor på hvad folk gjorde med deres arbejde i det stykke og under selve optræningen!?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte også mere på hvad folk havde fået tiden til at gå med, da jeg selv vil få en periode hvor jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal få tiden til at gå med før jeg bliver gammel nok til at søge ind! Altså som en slags inspiration og gode ideer til forskellige jobs!

Der er også det at selve optagelsesperioden varer over en længere periode og tænkte derfor på hvad folk gjorde med deres arbejde i det stykke og under selve optræningen!?

Hejsa

Altså jeg er 25 år og har derfor nået at tage en anden uddannelse og arbejder nu inden for dette fag med et "rigtigt" arbejde (eller hvad man nu skal kalde det). Det skal lige siget at det først er her for ca. 6 måneder siden at jeg har besluttet mig for at søge ind, så det var altså ikke noget jeg havde i tankerne da jeg startede på min uddannelse.

Mht. optræningen træner jeg bare efter arbejde, (og læser også lige en HD :blush: ) men så er der heller ikke tid til så meget andet ved siden af.

Optagelsesperioden er jo kun over 3 dage der skal afsættes og der regner jeg bare med at tage fri (holde ferie, afspadsere, i værste tilfælde melde mig syg hvis ikke jeg kan få fri), så det burde ikke være noget problem.

Men prøv at kigge lidt tilbage i tråden, mener der står lidt om forskelligt om hvad der kunne være godt at lave inden da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share