De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Lyder jo meget godt med dine træningstider i løb, og bænkpres og chinsups lyder jo også fornuftig, så ville bare få sendt ansøgningen afsted;-) Almen viden er jo svær men en start ville være at kunne alle politikere, vide hvor de forskellige hovedstader ligger, og tjek på lidt om grundloven..

Mvh michael

Mange tak. Jeg har allerede haft printet ministerlisten ud og har styr på hvem der er hvad, og samtidig har jeg lært kongenrækken udenad, da mig og kongehuset ikke er særlig gode venner :o) - men ja, jeg har også hørt at det næsten altid kommer et par geografi-spørgsmål, så det kunne godt være man skulle finde sit atlas :cool: Jeg må jo bare få skrevet den ansøgning færdig så :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi fik af vide af en af instruktørerne på politigården, at hvis vi fik tilsendt en helbredsattest til lægen, så kunne vi godt betragte os som ansatte, med mindre at der var helbredsmæssige problemer...

Er det noget nyt? Jeg synes da ikke at det altid har været sådan? Eller har han bare jokket i den? Det er bare lidt bittert at få sådan noget af vide af en instruktør hvis det så ikke holder stik... :blush:

Mærkeligt nok, så står det med fede bogstaver på sedlen, som man modtager efter helbredserklæringen, at man IKKE er garanteret ansættelse og det samme på skemaet for prioritering af stationsønsker.

Jeg synes også det er noget fis, når de står og lukker sådan noget ud. Det kan jo hurtigt give falske forhåbninger. Jeg synes det er svært, hvad man skal tro på, for man hører det ene og andet.

En jeg var til skr. prøve med, dumpede desværre, men han fik at vide at der var så mange ansøgere, at han først ku søge igen til marts og han dumpede i slutningen af juni?! Nå, men en lille uge efter til holdopgaven, så får man smidt i hovedet at de mangler en masse ansøgere og ja, " hvis I består den her, så er I faktisk inde".. hrm. En anden havde fået at vide af manden der tager imod folk inden samtalen, at "når man når til samtalen, så kan I godt regne med, at I kommer ind" ?!? What? Hvordan kan de finde på at sige sådan noget, hvis de ikke ved en skid om det? Det er simpelthen så tarveligt.

LeCerveau: Hvor ærgerligt, men stod der noget om hvor lang tid de vil lade den "cirkulere"? Det er også noget der er flabet, for man sidder lidt fast, når man intet ved. Og hvis jeg må være så fræk at spørge, hvad fik du i karakterer? Det er sikkert postet på siden, men der er jo 100 sider at bladre i..

Link to comment
Share on other sites

Liebling:

Jeg tror bare man skal tage det hele stille og roligt, kommer man ind så er man inde, hvis ikke er det bare op på hesten igen. Formodninger og måske'er fra diverse sider, skal man ikke lægge voldsomt meget i, på den måde slipper man også for at hører på sit eget brok. Ja, det er "sur mave med eksplosiv diarré" at vente, men så hårdt er det nu heller ikke. Andre har ventet meget længere.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Jeg tager det skam ganske stille og roligt. Jeg har luret dem af, eftersom jeg har søgt før og ved hvornår jeg skal lukke lytlapperne og sortere fra. Det var mere for at følge op på hvad MoOst1a havde skrevet og så for at fortælle, hvad de har formået at lukke ud i den tid jeg har været til prøve. For det kunne jo være, at der var nogen som ikke havde søgt før og måske ville hoppe i med begge ben ang. deres udtalelser. Det tror jeg nemlig, at jeg ville gøre, hvis jeg ikke vidste det. Derfor kom min mening til kende om, at jeg synes det er tarveligt, at "smide" falske forhåbninger ud til nogen, som gerne vil det her, for nøj hvor vil de blive skuffet og sidde med en mærkelig følelse bagefter, hvis de nu fik afslag og de var blevet lovet..

Link to comment
Share on other sites

Mærkeligt nok, så står det med fede bogstaver på sedlen, som man modtager efter helbredserklæringen, at man IKKE er garanteret ansættelse og det samme på skemaet for prioritering af stationsønsker.

Jeg synes også det er noget fis, når de står og lukker sådan noget ud. Det kan jo hurtigt give falske forhåbninger. Jeg synes det er svært, hvad man skal tro på, for man hører det ene og andet.

En jeg var til skr. prøve med, dumpede desværre, men han fik at vide at der var så mange ansøgere, at han først ku søge igen til marts og han dumpede i slutningen af juni?! Nå, men en lille uge efter til holdopgaven, så får man smidt i hovedet at de mangler en masse ansøgere og ja, " hvis I består den her, så er I faktisk inde".. hrm. En anden havde fået at vide af manden der tager imod folk inden samtalen, at "når man når til samtalen, så kan I godt regne med, at I kommer ind" ?!? What? Hvordan kan de finde på at sige sådan noget, hvis de ikke ved en skid om det? Det er simpelthen så tarveligt.

LeCerveau: Hvor ærgerligt, men stod der noget om hvor lang tid de vil lade den "cirkulere"? Det er også noget der er flabet, for man sidder lidt fast, når man intet ved. Og hvis jeg må være så fræk at spørge, hvad fik du i karakterer? Det er sikkert postet på siden, men der er jo 100 sider at bladre i..

Ja - jeg har skrevet mine karakterer før, men gør det da gerne igen. :D

11 - diktat 11 - matematik 7 - referat 5-6 fejl almen, (kan faktisk ikke huske det mere) 3 fysisk (4 kropshævninger, 4 spurt), 3 holdopgave, 3 sidste samtale.

Min lægeerklæring var helt perfekt, og jeg fejler absolut intet..

Jeg er selv startet på Alternativ uddannelse, og får jeg "måske" igen her til 1 Oktober, ringer jeg og siger min ansøgning skal trækkes tilbage, ikke fordi jeg ikke stadig brænder for at blive betjent, men fordi at jeg skal i lære på den anden uddannelse, og det er ikke fair over for en mester bare at smutte midt i det hele...

Ja, jeg har også selv hørt både det ene og det andet... og det eneste jeg ved med nogenlunde sikkerhed, det er at man skal godt nok f...... grundigt op for IKKE at blive optaget hvis man score et 5 tal i holdopgaven, alt andet skyder jeg også en hvid pil efter....

Desuden kører ens ansøgning knapt 1 år. Jeg er/var i betragtning til Oktober (afslag), December (on-hold), Februar... Så vi for at se...

Et eller andet sted, skal man heller ikke være for hårde ved personale afdelingen.. De har jo måske (vildt gæt) 500-600 egnede de kan vælge imellem til hvert hold, så er det klart de bare tager de bedste, og istedet for at have de samme rendende til prøver, så vil de hellere give andre en chance, og bare sætte resten på stand-by.. Det synes man selvfølgelig selv er pisse uretfærdigt, men jeg har fuld forståelse for det. Politiarbejdet er bestemt ikke bare sjov og ballede, så det skal være de bedste af de bedste..

Link to comment
Share on other sites

Jeg går og venter endnu, jeg sendte min helbredsattest så de havde den i mandags. håber bare det var tidligt nok til decemberholdet :crazy:

:4thumbup: Stort tillykke til jer der er inde, håber at joine jer.

Min skulle også være inde i mandags, så går også bare og venter...

Godt man skal arbejde 72 timer i træk fra tirsdag, så skal man ikke gå rundt og vente hele tiden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Min skulle også være inde i mandags, så går også bare og venter...

Godt man skal arbejde 72 timer i træk fra tirsdag, så skal man ikke gå rundt og vente hele tiden :bigsmile:

Ja jeg har så kun 36 fra imorgen mandag til tirsdag aften :nonono:

Ellers må vi satse på februar, lad os nu se. Min post har før været forsinket og er blevet væk, så ringer lige imorgen og tjekker.

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor man ER kommet ind, vælter alle spørgmålene sgu også bare ned i hovedet på en...

Jeg synes ellers jeg havde tænkt det hele igennem, men alligvel.. Jeg ved at det bliver alvor nu, og jeg føler mig klar, men samtidig også pisse nervøs, jeg glæder mig i hvert fald ikke til 1 arbejdsdag... :D Men mere til nr 2 og 3.. Men det bliver nok bedre når skolen begynder, og jeg kommer i klasse med andre der har samme interesser som jeg selv.. :D

DESUDEN: Det har sikkert været oppe i tråden før, men er der nogen som har forslag til hvordan man skaffer en bolig.. (Til under 10000kr/mdr) ;D

Jeg har efterhånden hørt så mange rygter om at man kan ringe alle mulige steder hen...

Edited by LeCerveau
Link to comment
Share on other sites

LeCerveau:

Ring til brøndby kommune, de skulle være hjælpsomme. Men eleverne er spredt ud over hele København, og nogen bor ligefrem i Odense, har også hørt om en der pendler fra Ålborg.

Den første uge er stille og rolig med en masse introduktioner til de forskellige ting, måltagning til tøj og så et lille o-løb hvor du skal ud og tælle trin.

Faktisk vil man efter de første par dage, bare gerne igang med den egentlige undervisning.

Link to comment
Share on other sites

Min skulle også være inde i mandags, så går også bare og venter...

Godt man skal arbejde 72 timer i træk fra tirsdag, så skal man ikke gå rundt og vente hele tiden :bigsmile:

Har netop snakket med dem i personaleafdelingen, de modtog min helbredsattest lidt for sent, så jeg er først kommet med til betragtning til februar :dry:

Det gode var så at de sagde, at jeg havde gode chancer med mine karakterer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte min ansøgning i slutningen af maj og var til skriftlig og fysisk i slutningen af juni, holdopgave i juli og afsluttende samtale i starten af aug. Fik derefter besked d. 4 okt. om endelig optagelse. Hvis du er heldig, kan du nå det til februar, men de har jo allerede en hel masse der allerede er klar til februarholdet, så tror det kommer til at knibe, men man kan aldrig vide.

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg gik på en Politi-Forskole, og vi gennemgik et rimelig krævende fysisk program, og til sidst prøvede vi hele prøven igennem... Så jeg viste jeg var klar....

Selve den fysiske prøve er ikke frygtelig hård. (Heller ikke opvarmningen) som mange ellers mener. Tilgengæld er der mange kordinations øvelser i opvarmningen, nogle af dem er lidt svære..

Link to comment
Share on other sites

Ok, ja så kommer det jo af sig selv. Hva var jeres løbetider og løft da inden og hvordan afspejlede det sig i karakterne?

Altså hvor meget "mister" man og hvor hårdt bedømmer de til prøven?

I løb er det tydeligt at se, men hvad kræver det i styrkeprøverne at gå fra 4 til 5 i karakter?

Jeg har nemlig styrkemæssigt styr på bænk, kropshævninger og kropsbøjninger, men det lyder som om de er meget strenge mht udførsel..Så ville høre, hvad jeg burde fokusere på når jeg kørte dem (fx kontrolleret, eksplosiv, fuld udstrækning m.m)

Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, ja så kommer det jo af sig selv. Hva var jeres løbetider og løft da inden og hvordan afspejlede det sig i karakterne?

Altså hvor meget "mister" man og hvor hårdt bedømmer de til prøven?

I løb er det tydeligt at se, men hvad kræver det i styrkeprøverne at gå fra 4 til 5 i karakter?

Jeg har nemlig styrkemæssigt styr på bænk, kropshævninger og kropsbøjninger, men det lyder som om de er meget strenge mht udførsel..Så ville høre, hvad jeg burde fokusere på når jeg kørte dem (fx kontrolleret, eksplosiv, fuld udstrækning m.m)

Tak :smile:

Lad være med at gå så meget op i, hvad du har hørt andre sige. (Om hvad Instruktørene vil se).

Koncentrer dig om at få styr på alle øvelserne så du kan lave dem overbevisende. Fokuser på om du er god til koordinationsøvelser, (de er i opvarmningen).. Tag evt et par arobic timer, for der blevet der tonset masser af den slags igennem. Hvis du har mulighed for at øve dukkelyft så fokuser meget på "rigtig" holdning i ryggen.

Når det er sagt, så fik det hold jeg var på i hvert fald en grundig instruktion i hver eneste øvelse (hvilket var godt, for tro det eller lad vær, der var nogen der ikke vidste en skid om hvad der skulle ske)

I gennemgangen af øvelserne fortalte instruktørene også hvad der skulle til for at få 4-5.

Derfor synes jeg bare du skal få styr på alle øvelserne, så du kan lave dem hurtigt, langtsomt, og med overskud...

Hvordan Instruktørene er og bedømmer er jo sikkert individuelt fra sted til sted...

Held og Lykke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share