De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Okay perfekt, ja så er det bare at vente!

Nej, jeg har ikke modtaget noget som helst, men mon ikke jeg gør det i løbet af ugen.

Jo mon ikke.. Det ville i hvert fald være rart at vide at den var kommet godt frem. Skidtet har jo kostet en formue :)

Edited by cryptorchid
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sidste nyt fra www.blivpolitibetjent.dk

25/03/08

Ansættelse af politibetjente på prøve i 2008

Politiet forventer at ansætte ca. 400 politibetjente på prøve i 2008. Der er ansat 64 den 1. februar, og flere ansøgere har netop modtaget brev om, at de er ansat den 1. maj 2008. Der planlægges ansat 112 politibetjente på prøve den 1. maj, og der ansættes igen den 1. august og den 1. november.

...så hold modet oppe venner.

Link to comment
Share on other sites

Ja det lyder ikke til at maj-holdet er helt lukket endnu.

En telefonopringning eller et brev fra personaleafdelingen, om ansættelse 1. maj, ville godt nok ikke være dårligt!

Men men men, det tør jeg personligt slet ikke at satse på!

Soedring; Hvilke karakterer kom du ind med?

Mvh. Allan

Link to comment
Share on other sites

Ja det lyder ikke til at maj-holdet er helt lukket endnu.

En telefonopringning eller et brev fra personaleafdelingen, om ansættelse 1. maj, ville godt nok ikke være dårligt!

Men men men, det tør jeg personligt slet ikke at satse på!

Soedring; Hvilke karakterer kom du ind med?

Mvh. Allan

Hej Allan.

Jeg tror heller ikke der er helt lukket. De venter på at få jer gutter endelig screenet selvfølgelig!! :-)

11 mat., 9 ref., 8 diktat, 28/30 almen, 3 fysik, 4 samarb., 3 samtale - forholdsvis middel, men de laver jo også en samlet vurdering af hver enkelt person som individ. Baggrund, alder, kompetancer mv.

Tro på det. Hvem ved... måske vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Hej Allan.

Jeg tror heller ikke der er helt lukket. De venter på at få jer gutter endelig screenet selvfølgelig!! :-)

11 mat., 9 ref., 8 diktat, 28/30 almen, 3 fysik, 4 samarb., 3 samtale - forholdsvis middel, men de laver jo også en samlet vurdering af hver enkelt person som individ. Baggrund, alder, kompetancer mv.

Tro på det. Hvem ved... måske vi ses.

Ja okay, så burde jeg ihvertfald ikke ligge i den nederste del af bunken!

Fik 10 i mat, 9 i diktat, 8 i referat, 21/30 almen, 3 i fysisk, 4 i holdopgaven og 4 i samtalen.

Men nej, man ved aldrig om de lige trækker et par af os ind også! :0) - men ellers er august nu også helt fint med mig..

Link to comment
Share on other sites

Ja okay, så burde jeg ihvertfald ikke ligge i den nederste del af bunken!

Fik 10 i mat, 9 i diktat, 8 i referat, 21/30 almen, 3 i fysisk, 4 i holdopgaven og 4 i samtalen.

Men nej, man ved aldrig om de lige trækker et par af os ind også! :0) - men ellers er august nu også helt fint med mig..

Nej, du har ret... Det vigtigste er at komme ind i det hele taget. Jeg var også "klar" til februarholdet, men de skulle kun bruge 64 og jeg stod længere nede af listen, så kom med på maj-holdet. Fik svar allerede 13. januar, men i det mindste har jeg vidst hvad jeg havde at rette mig efter, selvom ventetiden stadig kan føles laaaaaaang.. :-)

Bliver spændende at følge med her på sitet om I kommer ind på maj- eller augustholdet!!

Link to comment
Share on other sites

Nej, du har ret... Det vigtigste er at komme ind i det hele taget. Jeg var også "klar" til februarholdet, men de skulle kun bruge 64 og jeg stod længere nede af listen, så kom med på maj-holdet. Fik svar allerede 13. januar, men i det mindste har jeg vidst hvad jeg havde at rette mig efter, selvom ventetiden stadig kan føles laaaaaaang.. :-)

Bliver spændende at følge med her på sitet om I kommer ind på maj- eller augustholdet!!

Det kunne måske betyde at man kan håbe på ikke at skulle vente helt til 1 juni med at få svar på om man skulle starte 1 aug - for det er godt nok lang tid, puh ha... Er vist en af de få der ikke ønsker plads på maj-holdet, men først til aug - har virkelig brug for at sige farvel på en pæn måde på jobbet, og hvis jeg (7-9-13) kommer på augustholdet, når jeg også lige at holde mit 10 års jubilæum, he he, som også er d. 1 aug - ville jeg egentlig gerne lige have med, med fare for at lyde lidt grådig, smil...

Heldbredsattesten blev sendt (anbefalet - pissedyrt!!!) igår, så nu håber jeg at de er ved at have alle samlet, så vi kan få at vide hvordan vi ligger... Synes ham min læge var lidt streng! Havde selv krydset af i NEJ ved det spørgsmål om hvorvidt man havde fået nogle former for medicin de sidste 2 år - men han mente det var super relevant at jeg i 2007 havde fået nogle piller mod forkølelsessår, så han krydsede af i JA - hvilket lige fik mig til at virke total utroværdig, belastende!!! Men, jeg havde skrevet de piller på i mine helbredsoplysninger jeg sendte ind med min ansøgning, så det er jo altså ikke noget jeg prøver at skjule - og så må jeg indrømme at jeg ikke lige kan se relevansen i den oplysning.... Men lidt belastende var det nu alligevel ;-) - kunne ikke lade være med at provokere ham lægen lidt med at sige, at hvis medicin mod forkølelsesår var relevant, så skulle han måske også lige skrive samtlige receptdatoer ud på prævention igennem de sidste 2 år på - men den fangede han ikke lige - han gav et stille "HØ HØ" og kiggede videre i attesten...

Nå, men vi holder alle vejret, hygge...

Mighty...

Link to comment
Share on other sites

Vi havde lige temadag på Stationen i dag, hvor der blev snakket om alt muligt med fremtiden for politiet m.m.

Vi fik at vide, at antallet af ansøgninger er styrtdykket. For blot et par år siden var det næsten kun hver tiende af ansøgerne, som kom ind på skolen. Nu er det over hver tredje og der mangler at blive ansat rigtigt mange til 2008.

Så der må være en rigtig god chance, hvis man består prøverne. Det er lidt en kedelig udvikling for politiet, men meget heldigt hvis man søger for tiden. Jeg vil derfor opfordre alle til at søge, og fortælle venner og bekendte med disse drømme om at søge. Der skulle gerne være en del at vælge mellem, så kvaliteten af dansk politi kan holdes oppe.

Og nu har jeg lige hurtigt set nogle af jeres prøveresultater, det ser rigtigt fornuftigt ud. Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Vi havde lige temadag på Stationen i dag, hvor der blev snakket om alt muligt med fremtiden for politiet m.m.

Vi fik at vide, at antallet af ansøgninger er styrtdykket. For blot et par år siden var det næsten kun hver tiende af ansøgerne, som kom ind på skolen. Nu er det over hver tredje og der mangler at blive ansat rigtigt mange til 2008.

Så der må være en rigtig god chance, hvis man består prøverne. Det er lidt en kedelig udvikling for politiet, men meget heldigt hvis man søger for tiden. Jeg vil derfor opfordre alle til at søge, og fortælle venner og bekendte med disse drømme om at søge. Der skulle gerne være en del at vælge mellem, så kvaliteten af dansk politi kan holdes oppe.

Og nu har jeg lige hurtigt set nogle af jeres prøveresultater, det ser rigtigt fornuftigt ud. Held og lykke med det.

Så er det jo godt jeg har søgt og venter på at komme til optagelsesprøver.

Det lyder jo faktisk rigtigt godt, må selvfølgelig bare ikke håbe at du optager nogle som egentlig ikke er egnede!

Glæder mig så meget til at komme igang. Løb lige 2.46 km på 10.50 igår......lækkert at den kan løbes med overskud, selvom der stadig er plads til forbedringer :-)

Jer der var oppe i marts måned, har I hørt noget?

Link to comment
Share on other sites

Så er det jo godt jeg har søgt og venter på at komme til optagelsesprøver.

Det lyder jo faktisk rigtigt godt, må selvfølgelig bare ikke håbe at du optager nogle som egentlig ikke er egnede!

Glæder mig så meget til at komme igang. Løb lige 2.46 km på 10.50 igår......lækkert at den kan løbes med overskud, selvom der stadig er plads til forbedringer :-)

Jer der var oppe i marts måned, har I hørt noget?

Jeg modtog i går mine karakterer for hele forløbet, og skal nu sende mine ønsker om praktik-politikreds ind.

OG så er det bare at vente, vente og vente! (Vil få svar senest først i juni mdr.) - dagene kan ikke gå hurtigt nok! :0)

Ja man forstår ikke hvorfor der ikke er flere der søger ind, men det er jo ikke alle som har samme drøm som os!

Link to comment
Share on other sites

Jeg modtog i går mine karakterer for hele forløbet, og skal nu sende mine ønsker om praktik-politikreds ind.

OG så er det bare at vente, vente og vente! (Vil få svar senest først i juni mdr.) - dagene kan ikke gå hurtigt nok! :0)

Ja man forstår ikke hvorfor der ikke er flere der søger ind, men det er jo ikke alle som har samme drøm som os!

Uha lækkert. Så håber jeg også snatr at få mine karakterer tilsendt. Er lidt spændt på hvad jeg har fået i de enkelte fysiske prøver og den afsluttende samtale.

Der er lang tid til juni, men det er der jo ikke noget vi kan gøre ved. Forløbet er trods alt meget kortere end før i tiden. Og hvis det er som "Lucky Luke" skriver, ser det jo ganske godt ud for os, men samtidig er det lidt ærgerligt, da det giver politiet færre at vælge imellem.

Link to comment
Share on other sites

Ja man forstår ikke hvorfor der ikke er flere der søger ind, men det er jo ikke alle som har samme drøm som os!

Dårlig løn, elendige arbejdstider (for mange hver anden weekend, sletning af fridage fra dag til dag, i sommerferieperioden uden for ens egen ferietid at skulle arbejde hver weekend for at få ferieplanen til at nå sammen, for ikke at nævne jul og nytår) at skulle skydes på og slås på, blive ramt af brosten og molotovcocktails, skal man skyde i selvforsvar så risikerer man som bl.a. kollegaen i Hanstholm at blive dømt for grov vold.

På et eller andet tidspunkt vil I vågne op midt i virkeligheden alle kære håbefulde politiaspiranter, men indtil da, drøm videre og held og lykke med jeres karriere.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg af vide hvornår jeg skal til prøve, det bliver onsdag d. 16 april. Puha er godt nok allerede lidt nervøs, er lidt hurtigere end jeg havde regnet med.

Andre der også skal den dag?

Nogle af jer der har været oppp, har i nogle gode tips til selve dagen. Hvor meget mad? Hvor meget træning inden?

Link to comment
Share on other sites

Så er det jo godt jeg har søgt og venter på at komme til optagelsesprøver.

Det lyder jo faktisk rigtigt godt, må selvfølgelig bare ikke håbe at du optager nogle som egentlig ikke er egnede!

Glæder mig så meget til at komme igang. Løb lige 2.46 km på 10.50 igår......lækkert at den kan løbes med overskud, selvom der stadig er plads til forbedringer :-)

Jer der var oppe i marts måned, har I hørt noget?

Det er sku godt løbet..

Ps. hvis det var mig, ville jeg havde noget energi drik med og en pakke rosiner + banan og en let sandwich da det bliver en lang dag hvor hjernen og kroppen skal fungere 100% hele vejen plus den må ikke blive for tung til opvarmningen og løbet..

Ps. har du prøvet at teste dig selv i nogle af de andre øvelser f.eks hurtighedstesten bare så du tryk ved øvelsen osv.

Ellers glæder jeg mig til at høre hvordan det går.. og held og lykke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dårlig løn, elendige arbejdstider (for mange hver anden weekend, sletning af fridage fra dag til dag, i sommerferieperioden uden for ens egen ferietid at skulle arbejde hver weekend for at få ferieplanen til at nå sammen, for ikke at nævne jul og nytår) at skulle skydes på og slås på, blive ramt af brosten og molotovcocktails, skal man skyde i selvforsvar så risikerer man som bl.a. kollegaen i Hanstholm at blive dømt for grov vold.

På et eller andet tidspunkt vil I vågne op midt i virkeligheden alle kære håbefulde politiaspiranter, men indtil da, drøm videre og held og lykke med jeres karriere.

Hvis ikke man har overvejet de ting du skriver, før man søger er man da også en klaphat. Alt det med løn synes jeg personligt er noge mærkeligt noget, at yngre kollegaer

brokker sig over. Især fordi man kan læse sig til alle informationerne på politiets hjemmeside, så at lønnen ikke er super burde ikke komme som et chok.

Jeg har selv overvejet alle konsekvenserne, også at jeg i yderste tilfælde kan blive slået ihjel, og igen kan jeg bare sige at har man ikke tænkt over den slags, skal man sgu

ikke søge ind. Når det så er sagt, betjente bliver godt uddannet, de får gode redskaber og langt fra alle dage er lort!!! Nogle dage er røvkedelige, andre sørgelige men nogle

er også super spændende.

Disse ting håber jeg som allerede skrevet, at alle er klar over før de søger... Ellers skal man godt nok genoverveje. Politiet jobbet er ikke kun blå blink og fuldfart.

Edited by LeCerveau
Link to comment
Share on other sites

Det er sku godt løbet..

Ps. hvis det var mig, ville jeg havde noget energi drik med og en pakke rosiner + banan og en let sandwich da det bliver en lang dag hvor hjernen og kroppen skal fungere 100% hele vejen plus den må ikke blive for tung til opvarmningen og løbet..

Ps. har du prøvet at teste dig selv i nogle af de andre øvelser f.eks hurtighedstesten bare så du tryk ved øvelsen osv.

Ellers glæder jeg mig til at høre hvordan det går.. og held og lykke :wink:

Tak skal du have :-)

Har faktisk ikke prøvet hurtighedstesten af, men har afsat tid til det i morgen. Har hørt fra andre herinde at den ikke burde give de store problemer, men man kan jo aldrig vide!

Ja havde også tænkt på noget sødt, og en madpakke selvfølgelig. Jeg skal bare passe på hvor meget jeg spiser inden de fysiske prøver, da jeg helst skal have et par timer efter madindtagelse før jeg løber bedst. Er selvfølgelig ikke sikkert jeg når dertil, skal jo lige have overstået de skriftlige prøver. Almen viden´s niveau kom squ lidt bag på mig, så nu bliver der bare terpet geografi, politik og historie :-)

Link to comment
Share on other sites

Dårlig løn, elendige arbejdstider (for mange hver anden weekend, sletning af fridage fra dag til dag, i sommerferieperioden uden for ens egen ferietid at skulle arbejde hver weekend for at få ferieplanen til at nå sammen, for ikke at nævne jul og nytår) at skulle skydes på og slås på, blive ramt af brosten og molotovcocktails, skal man skyde i selvforsvar så risikerer man som bl.a. kollegaen i Hanstholm at blive dømt for grov vold.

På et eller andet tidspunkt vil I vågne op midt i virkeligheden alle kære håbefulde politiaspiranter, men indtil da, drøm videre og held og lykke med jeres karriere.

Hej Persh

... nu har jeg endelig regnet ud hvem du er. Du er den Christianit jeg anholdt ved brug af stav og efterfølgende armlås, under rydningen af Cigarkassen medio 2007.

Det er glædeligt at du uopfordret bringer dine synspunkter i dette forum, men du burde overveje inden teksten blev skrevet, hvorvidt du udtalte dig om noget, du mildest talt ikke viste en sk.. om, udover alt det crap du læser i ekstrabladet eller på Enhedslistens hjemmeside.

Må kærligheden være med dig :wub:

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Hej Persh

... nu har jeg endelig regnet ud hvem du er. Du er den Christianit jeg anholdt ved brug af stav og efterfølgende armlås, under rydningen af Cigarkassen medio 2007.

Det er glædeligt at du uopfordret bringer dine synspunkter i dette forum, men du burde overveje inden teksten blev skrevet, hvorvidt du udtalte dig om noget, du mildest talt ikke viste en sk.. om, udover alt det crap du læser i ekstrabladet eller på Enhedslistens hjemmeside.

Må kærligheden være med dig :wub:

/CountySheriff

Inden vi tager en diskussion om, hvad jeg kender til politiets arbejdsforhold, kan du måske udpege det, du mener, der er forkert i det jeg skriver.

Link to comment
Share on other sites

Inden vi tager en diskussion om, hvad jeg kender til politiets arbejdsforhold, kan du måske udpege det, du mener, der er forkert i det jeg skriver.

Jeg synes det ville være ærgeligt hvis denne positive tråd blev genstand for mudderkastning, hvorfor jeg ikke vil udspecificere nærmere hvad der ligger til grund for mine overvejelser. Dette kunne blive starten på en lang utrættelig diskussion som i bund og grund ville handle om påstand mod påstand for ingen af os kan se hinanden i øjnene og evt. "fysisk" dokumentere de fakta vi måtte have på hånden.

En mudderkastningstråd ville også være ødelæggende for de håbefulde ansøger der dagligt roser og opmuntrer hinanden til at fortsætte mod målet. Denne ånd vil jeg ikke være med til at ødelægge.

Endvidere vil jeg oplyse dig, at jeg er fastansat politibetjent i Storkøbenhavn og langt fra kan genkende de problemstillinger. I næste indlæg herunder vil jeg opridse mine betragtninger om at være politibetjent. Jeg kan ikke beskrive arbejdsforholdene for kollegaer I fyn og Jylland, men kun fra egne oplevelser i StorKøbenhavn. Betragtningerne er ikke kun for din skyld, men for andre inden- og udenfor politiet.

/CountySheriff

hey Persh... husk at solen altid skinner over skyerne. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

I relation til mit seneste svar til Persh, følger egne betragtninger om det at være strisser i dagens Danmark.

Løn

Det er ingen hemmelighed, at politijobbet er lavere lønnet end fx. Tømrerfaget, lederstilling i COOP-Danmark, Mærsk mv. Politibetjentens løn kan man læse alt om på flere websites, herunder politi.dk. Det der kan være svært at regne ud som ansøger, er ansvaret som følger med jobbet. Det ansvar er der desværre ikke skrevet som meget om, hvorfor netop dette kan overraske nogen (mig selv sagde hunden).

Mange gange skal man træffe nogle hurtige og rigtige beslutninger på kort tid, dette kan være minutter eller sekunder, hvilket er rimelig udfordrende. Bliver man udfordret på samme måde som håndværker, vel at mærke med de samme konsekvenser(fx. hvis man ikke hjælper kollegaen, der er faldet, på benene øjeblikkeligt, vil han bliver overrendt af demonstranter med al den kærlighed de kan give)

Udfordringer, ansvar og oplevelser

Nu er det en skrøne, at politiet bliver skudt på med direkte håndvåbenild. Der går længe imellem. Tilgengæld findes der et næsten uudtømmeligt lager af sten på Christianshavn, hvilket er imponerende i sig selv. Jeg vil påstå, at der må være tale om import af granitskærver og brosten, for de kære borgere der bor i nogle nedlagte militærbygninger, har virkelig kastet i mange år, man kan vel tale om flere generationer.

At være skydeskive for kasteskyts, håndgemæng, tilråb mv. følger ofte med, når der er tale om oplevelser der går ud over det sædvanlige fx. rydning af Ungeren, G13, eller "bare" en butikstyv der går helt op i limningen. Jeg ser disse oplevelser som en udfordring, og for nogle af grundene til, at jeg i sin tid søgte ind. (1) Jeg ville udfordres, (2) jeg ville prøve noget spændende, der også kunne gå hen og blive lidt farligt, (3) jeg ville være en del af noget stort.

Dette har vor far, Torsten, givet til fulde.. helt sikkert.

Når man som ansøger, overvejer at blive strisser, må ovenstående gerne være med i overvejelserne, da det er en del af jobbet. Tænk nu på, at der ikke er andre der må foretage de arbejdsopgaver i Danmark i fredstid. Politiet er de eneste der må og kan... Det er da for blæret.

Hvor mange får lov til at køre med 102 km/t, nogle steder mod færdselsretningen, på tværs af Storkøbenhavn, under eftersættelse af bevæbnet bankrøver?? ja det har jeg fået lov til.

Hvis man ikke ønsker oplevelser der kan være stressende, farlige, sørgelige og med personlige omkostninger, ja så vil jeg hermed slå et slag for, at man bliver i sit skrivebordsjob hos Mærsk, eller på byggepladsen.

Indlægget bliver for langt.. fortsættes herunder

Edited by CountySheriff
Link to comment
Share on other sites

Fortsat fra ovenstående..

Arbejdstider, fri og ferie

At arbejde skiftehold kan for nogen være krævende og tiltider opslidende. Jeg er far til 2(snart 3) og har aldrig været mere hjemme siden påbegyndelse af skifteholdstjeneste. Hvordan det foregår i andre kredse ved jeg ikke, dog er nogle kredse mere plaget af personalemangel end andre steder.

Indledningsvis planlægger jeg mine egne vagter nogle måneder i forvejen. Det kan så være at nogle af disse bliver ændret, dog arbejder jeg primært(efter eget ønske) ca. 8 vagter efterfulgt af ca. 4 fridage. Nogle kollegar vælger en anden model, men generelt ham vi fri 2 ud af 3 weekends.

Ferien er styret af overenskomsten, så den kan de ikke pille sønderligt ved. Man har ret til 14 dages sammenhængende sommerferie, i industriferien.

Endvidere findes der forskellige regler for optjening og afholdelse af frihed, hvilket gør, at politibetjente i omgangstjenesten(dem der kører i reklamebiler) har en del flere fridage end den almindelige arbejder fx. håndværker, maskinarbejder mv.

Slutteligt

Indlæggende kan nemt lyde, som piben der spiller fra et værgearrangement, men er fra en helt almindelig mand, der tilfældigvis blev strisser og som er glad for det. Der er ikke meget negativ omtale, hvilket er helt bevidst. Jeg er positiv af livssyn og af den opfattelse, at hvis noget ikke er i orden skal det rettes til det bedre, i stedet for at grave sig ned i et hul og tude. Det er desværre ikke alle der deler den opfattelse, men de må sejle deres egen sø.

Min boss har givet mig en patruljevogn og nogle magtbeføjelser, men den sunde fornuft skal jeg selv medbringe. Alt derudover i løsningen af opgaver, er mange gange helt op til mig, og den form for frihed under ansvar kan jeg godt lide.

Og til damen på bagerste række...

Som politibetjent får man medlemsskab af en lille lukket klub, der har indsigt i, hvad der foregår på bagsiden af medaljen. Den indsigt kan i nogen tilfælde være sørgelig, demotiverende og frustrerende, men den kan også være det dimentralt modsatte. Indsigten blive man "afhængig af", og det er bl.a. den indsigt, der ofte for kollegaer på orlov tilbage.

Det var ordene. Er dar stauefeil mo e self rete ham :wink:

/CountySheriff

Edited by CountySheriff
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt tråden på sidelinjen og glædet mig over en interesse og entusiasme, I unge mennesker giver udtryk for under jeres ansøgning til politiskolen. Det er nødvendigt med de mange ansøgere, og jeg har på ingen måde til hensigt at holde jer fra at blive politibetjente, hvis det er det I vil. Slet ikke. Men på et tidspunkt var der en, der undrede sig over, at ikke flere søger ind, og så var det jeg fandt det opportunt at løfte en flig af, hvad det også handler om i etaten. Det er synd og skam, hvis I søger ind på politiskolen, uden at I også har tænkt over, hvad der også sker i politiet.

Som Sheriffen er inde på, er arbejdet i provinsen forskelligt fra København. Den største forskel som jeg ser det, er at der er mange politifolk i København. Der er altid nogle til at bakke en op. Står man derimod ude i provinen med minimum en halv times køretid for assistancen at nå frem, kan det blive spændende nok, kan jeg oplyse.

Jeg har selv været i København under uddannelsen og derpå i flere politikredse i provinsen, og selv om der er mange spændende oplevelser, er der også mange trivielle, og de er måske i overtal, og så er der dem, der hverken er trivielle eller spændende. Der er dem, hvor man tænker, havde jeg da for fanden bare haft fri i dag. Ulykker. Børn, der bliver dræbt, bagefter hjem og underrette forældrene. Ud og finde en der har ligget død i flere uger. Det er også politiarbejde, og noget af det bliver altså ligggende i rygsækken, og der er ikke politifolk, der ikke har været ude i den slags sager.

Det er rigtig at intentionerne er, at kollegerne i beredskabet set over et år skal have fri to ud af tre weekender, men i perioder, hvor der afvikles meget ferie, må de tilbageværende kolleger selvsagt skulle dække vagterne, og så kan en sommer sagtens blive lang uden ret mange friweekender uden for ens egen ferie.

Politiarbejdet er helt sikkert interessant på mange områder, og efter endt uddannelse er der masser af muligheder for at komme til at arbede med, der interessere en mest, men at tro, at det er hu hej vilde dyr dagen lang, er forkert.

Mit råd til Jer, der tænker på at søge ind. Tag kontakt til en politibetjent, der hvor I bor, og snak med ham. I skal ikke snakke med hvervemanden, for så får I ikke det rette billede af arbejdet. Heller ikke med en leder. I skal snakke med en eller gerne flere af dem, der arbejder på gulvet.

Og så vil jeg ønske jer held og lykke, både til Jer, der kommer ind og til I andre, der tager en anden vej.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

Nu har jeg fulgt denne tråd længe, og synes der har været mange interessante input!

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber én af Jer derude kan svare på:)

Er der nogle af jer, der har bestået alle prøver, er kommet ind på politiskolen, UDEN at have en bassinprøve eller lign.?

Tidligere kunne man jo svømme til den fysiske prøve, hvis man ikke havde bassinprøven.

Er bare nysgerrig, om nogle er kommet ind uden?

Link to comment
Share on other sites

Hej Mel1981:

Tror nærmest ikke der bliver kigget til det længere. Mit indtryk er, at der er masser der er kommet ind uden. Det er på ingen måde et krav, blot et ekstra lille plus.

Sheriff og Persh:

Tak for de interessante indlæg. Jeg synes det er rart at der også er nogle der kan fortælle deres ærlige mening om jobbet, for det må jo også siges at være interessant for ansøgere. Så længe det kan blive i denne tone synes jeg også det har sin fulde berettigelse her i tråden. Persh, jeg kan godt se hvad du mener og forstår at det må være fristende at fortælle nogle sandheder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share