De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Nu har jeg fulgt denne tråd længe, og synes der har været mange interessante input!

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber én af Jer derude kan svare på:)

Er der nogle af jer, der har bestået alle prøver, er kommet ind på politiskolen, UDEN at have en bassinprøve eller lign.?

Tidligere kunne man jo svømme til den fysiske prøve, hvis man ikke havde bassinprøven.

Er bare nysgerrig, om nogle er kommet ind uden?

Hvad er grunden til at du ikke vil tage bassinprøven.. den er ikke særlig svær, ellers tag på sommerferie til egybten og nup et dykkercertifikat til billig penge, det er nemt og sjovt og det tæller også hvis det er fordi du ikke bryder dig om at dykke i en svømmehal (kender nogen som har taget den løsning)

Men der er svømning på politiskolen - så det er en god ide at få styr på det inden så man ikke står og har problemer når man er kommet ind :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Nillepige25,

Jeg står i samme situation som mel1981, at jeg gerne vil ind i politiet, men har ikke bassinprøven. Dog har jeg et tidskrævende arbejde, igang med massørudannelse og starter på Spinninguddannelse, så tiden til bassinprøven er der ikke rigtigt lige nu. Dog er svømning ikke et problem i sig selv.

Nu skal jeg til Bulgarien til sommer, så ved du om jeg kan tage et dykkercertifikat dernede?? Har prøvet at søge lidt på nettet, men har ikke rigtigt haft heldet med mig :).

Link to comment
Share on other sites

Hej Eatsam.

Tak for svaret :bigsmile: Nu ryger ansøgningen snart afsted, og så må vi se om jeg evt. når bassinprøven inden.

Nu kan jeg forstå på det hele, at du har været til de fysiske prøver. 2400 m ruten, starter den på Artellerivej? Og i så fald, kan du huske ruten?

Hilsen Mel1981

Link to comment
Share on other sites

Hej Nillepige25.

Det er ikke fordi jeg ikke vil tage bassinprøven, kan bare snart ikke presse mere ind i mit skema :blink:

Hvor meget tid bruges der på svømning i skoleperioden? Og i hvilket omfang?

Kan det sidestilles med ansøgere der ikke har førstehjælp og også først lærer det på skolen?

God dag :bigsmile:

/Mel1981

Link to comment
Share on other sites

Xena og Mel1981

Ved faktisk ikke helt hvor meget svømning der er, om det er en gang om ugen eller hver 2 uge.. Men kender en som går derover og han var lige kommet hjem fra svømning en dag da jeg snakkede med ham.. (men kan da spørge) ang. førstehjælpen ved jeg ikke om man får en udvidet på selve skolen - kunne jeg da forestille mig :smile:

Ang. basin prøven så kræver det kun ca. 3 aften (f.eks torsdag aften) om ugen og er til selve basin prøven d 4 gang. og koster ca. 500 kr.

Bulgarien - dykkecentre (fandt og en del andre) men tror det er nemmest hvis du kikker på det når du ankommer til bulgarien, der er altid openwater kurser hver dag

angel-divers.com 245 euro for openwater

Link to comment
Share on other sites

Xena og Mel1981

Ved faktisk ikke helt hvor meget svømning der er, om det er en gang om ugen eller hver 2 uge.. Men kender en som går derover og han var lige kommet hjem fra svømning en dag da jeg snakkede med ham.. (men kan da spørge) ang. førstehjælpen ved jeg ikke om man får en udvidet på selve skolen - kunne jeg da forestille mig :smile:

Ang. basin prøven så kræver det kun ca. 3 aften (f.eks torsdag aften) om ugen og er til selve basin prøven d 4 gang. og koster ca. 500 kr.

Bulgarien - dykkecentre (fandt og en del andre) men tror det er nemmest hvis du kikker på det når du ankommer til bulgarien, der er altid openwater kurser hver dag

angel-divers.com 245 euro for openwater

Der er ikke ret meget svømning på PG - 1.. Jeg har gået på skolen i 4½ måned nu, og vi har ikke haft svømning endnu. Det er blevet fortalt at vi skal, så lidt svømning er der, men det er minimalt.

Med hensyn til bassinprøve, så er den ikke noget krav mere, og ca ½ af min klasse har den ikke. Om bassinprøven er svær eller ej, ligger en del i hvor god man er til at svømme (sjovt nok), jeg synes den var moderat hård, og jeg er bestemt ingen fisk i vandet. Men som sagt, så er den altså ikke noget krav mere, og du kan sagtens komme ind uden.

Link to comment
Share on other sites

Så er det snart min tur til at skulle op til de første prøver, helt præcist på onsdag og jeg er godt nok ved at være spændt.

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget træning jeg skal planlægge de næste par dage. Sidste hårde træning bliver i morgen med løb, arme og bryst. Havde så bare tænkt mig at køre et par spinningtimer, løbe en stille og rolig tur i løbet af weekenden.

Hvad er jeres erfaringer?

Har været så uheldig at jeg tror der er en overbelastning på vej i min højre skulder (forårsaget af bænkpress). Hvilket betyder den kniber for mig i øjeblikket, nogle gode råd til hvordan jeg sørger for hvordan jeg får det bedste ud af den på onsdag? Nogle små tips!

Har selvfølgelig tænkt mig at holde den i ro derefter, for ved jo godt det er det eneste rigtige.

Vh. Ettemenna

Link to comment
Share on other sites

Så er det snart min tur til at skulle op til de første prøver, helt præcist på onsdag og jeg er godt nok ved at være spændt.

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget træning jeg skal planlægge de næste par dage. Sidste hårde træning bliver i morgen med løb, arme og bryst. Havde så bare tænkt mig at køre et par spinningtimer, løbe en stille og rolig tur i løbet af weekenden.

Hvad er jeres erfaringer?

Har været så uheldig at jeg tror der er en overbelastning på vej i min højre skulder (forårsaget af bænkpress). Hvilket betyder den kniber for mig i øjeblikket, nogle gode råd til hvordan jeg sørger for hvordan jeg får det bedste ud af den på onsdag? Nogle små tips!

Har selvfølgelig tænkt mig at holde den i ro derefter, for ved jo godt det er det eneste rigtige.

Vh. Ettemenna

Jeg ville holde de sidste 2-3 dage helt fri fra træning hvis det var mig. Især hvis der er overbelastning, er det en god ide at hvile skulderen fuldstændig, mere brug vil bare gøre det værre. Hvis du mangler det sidste overskud i bænke nu her nogle dage før er det alligevel for sent at træne det op. Så hellere hvile de dage, det vil give bedre resultat på onsdag.

Løb en tur i weekenden og spring det over hvor du skal bruge skulderen! Håber det går godt for dig til prøven.

Link to comment
Share on other sites

Hej Eatsam.

Tak for svaret :bigsmile: Nu ryger ansøgningen snart afsted, og så må vi se om jeg evt. når bassinprøven inden.

Nu kan jeg forstå på det hele, at du har været til de fysiske prøver. 2400 m ruten, starter den på Artellerivej? Og i så fald, kan du huske ruten?

Hilsen Mel1981

Jeg var desværre ikke til prøver i København, så det kan jeg ikke svare på. Tror det står beskrevet et sted heri tråden, men der er godt nok mange sider at lede igennem. Se om du kan søge efter det, evt. på Google..

Link to comment
Share on other sites

Hej Eatsam.

Tak for svaret :bigsmile: Nu ryger ansøgningen snart afsted, og så må vi se om jeg evt. når bassinprøven inden.

Nu kan jeg forstå på det hele, at du har været til de fysiske prøver. 2400 m ruten, starter den på Artellerivej? Og i så fald, kan du huske ruten?

Hilsen Mel1981

Jeg har læst længere tilbage i tråden at en af ruterne går omkring skolen i en firkant. Så hvert hjørne er en god milepæl!

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg troede også prøven (2400) var rundt om Politiskolen, men fik at vide, til et møde, at prøverne bliver afholdt på Artellerivej. Skriftlig prøve om formiddagen (når man så forhåbentlig består denne):4thumbup: går man videre til fysisk om eftermiddagen. Og kan ikke forestille mig man så skal til Brøndby samme dag?!?

Men tak for linket :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst længere tilbage i tråden at en af ruterne går omkring skolen i en firkant. Så hvert hjørne er en god milepæl!

Efter onsdag kender du turen :smile: Så må du gerne melde tilbage, hvor ruten gik. Held og lykke!!! :4thumbup: Og god bedring med skulderen. Jeg ville også holde den helt i ro indtil onsdag og evt. løbe, spinne lidt.

Link to comment
Share on other sites

De 2400m løbes på nogle veje bag politiskolen.

Hvilke veje det drejer sig om, kan jeg ik huske, men måske nogen kan se det udfra dette kort :

Politiskolen

Hvis jeg husker rigtig er 2400 meter ruten til prøven med start fra Vestregade. Her fra mod syd til Park Alle, hvor der drejes til højre. Park Alle følger man til første lyssignal som er ved Højstens Boulevard. Igen til højre her ind til man igen kommer til Brøndbyøstervej, hvor man igen drejer til højre. Holder til højre ad Vestregade, hvor mål nu er rykket lidt frem ifht startlinien.

Ganske nem rute, højre i hvert lyskryds, ville bare skære det ud i pap for jyderne :4thumbup:

Junker

Link to comment
Share on other sites

De 2400m løbes på nogle veje bag politiskolen.

Hvilke veje det drejer sig om, kan jeg ik huske, men måske nogen kan se det udfra dette kort :

Politiskolen

Ruten starter ved en gul gård på Vestre Gade, hvor der er en stor sten foran bygningen. Man løber ned til første lyskryds og drejer til højre ad Park Allé, dernæst op til første lyskryds hvor man drejer til højre ad Højstens Boulevard, dernæst op til første lyskryds hvor man drejer til højre ad Brøndby Østervej, og fortsætter af den til Vestre Gade og i mål!

Håber jeg har de rigtige gadenavne med, ellers må I lige rette mig.

God løbetur! :0)

Edited by AllanLy
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg troede også prøven (2400) var rundt om Politiskolen, men fik at vide, til et møde, at prøverne bliver afholdt på Artellerivej. Skriftlig prøve om formiddagen (når man så forhåbentlig består denne):4thumbup: går man videre til fysisk om eftermiddagen. Og kan ikke forestille mig man så skal til Brøndby samme dag?!?

Men tak for linket :bigsmile:

De skriftlige prøver bliver afholdt på Artillerivej, og består man dem, bliver man kørt til Politiskolen i Brøndby, hvor de fysiske prøver foregår.

Allan

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg husker rigtig er 2400 meter ruten til prøven med start fra Vestregade. Her fra mod syd til Park Alle, hvor der drejes til højre. Park Alle følger man til første lyssignal som er ved Højstens Boulevard. Igen til højre her ind til man igen kommer til Brøndbyøstervej, hvor man igen drejer til højre. Holder til højre ad Vestregade, hvor mål nu er rykket lidt frem ifht startlinien.

Ganske nem rute, højre i hvert lyskryds, ville bare skære det ud i pap for jyderne :4thumbup:

Junker

De skriftlige prøver bliver afholdt på Artillerivej, og består man dem, bliver man kørt til Politiskolen i Brøndby, hvor de fysiske prøver foregår.

Allan

1000 tak for rutebeskrivelsen! Så kan den lige løbes igennem inden :bigsmile:

God weekend!!

Link to comment
Share on other sites

Så blev første prøvedag overstået for mig.

De skriftlige prøver gik rigtig godt:

Diktat 11 (0 fejl)

Færdighedsregning 11 (0 fejl)

Referat 10 (hvilket han sagde var ret svært at få i referat)

Almen viden 2 fejl

Alt i alt fik jeg dagens højeste skriftlige karakterer.

Det var over halvdelen der dumpede denne del.

Fysisk samlet bestået med et 2 tal. Hvilket jeg ikke er helt tilfreds med. Jeg dumpede bænkpress, hvilket jeg godt vidste, da jeg har en overbelastning i den ene skulder. Og det skal jo selvfølgelig trække ned på den samlede.

Samlet set var jeg absolut en af de piger der var i bedst form, mange synes opvarmningen var forfærdelig hård, hvilket jeg ikke rigtig synes. Men pga. jeg dumpede bænk, fik jeg en lavere karakter.

Han sagde jeg var gået videre, men troede egentlig man skulle have 3 for at gå videre til holdopgaven, men ikke ifølge ham.

Så alt i alt en ok dag, dog en smule skuffet og nervøs over min fysiske karakterer.

Link to comment
Share on other sites

WAAUUWW.. Ettemenna Sikke en flot skriflig prøve at kunne prale med.. :superman: Kan du ikke komme til Århus og gå under dæknavn "Pernille A. Matzen" :tongue:

Ærgeligt ang. bænken - hvis du godt viste at du ville dumpe i den hvorfor meldte du dig ikke syg og ventede til næste månede.. ? Well.. man kan godt gå videre selvom man har fået et 1 tal i en af de fysiske test - for at opmundre dig så kender jeg en fyr som dumpede i kropshævninger og fik også kun 2 samlet i fysisk, men har bestået og er optaget til Aug holdet i år.. Han havde som dig de højste karaktere i den skriflige prøve :wink:

Ps. kan du huske hvad diktaten handlede om og hvilken spørgsmål var der i almen viden..?? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

WAAUUWW.. Ettemenna Sikke en flot skriflig prøve at kunne prale med.. :superman: Kan du ikke komme til Århus og gå under dæknavn "Pernille A. Matzen" :tongue:

Ærgeligt ang. bænken - hvis du godt viste at du ville dumpe i den hvorfor meldte du dig ikke syg og ventede til næste månede.. ? Well.. man kan godt gå videre selvom man har fået et 1 tal i en af de fysiske test - for at opmundre dig så kender jeg en fyr som dumpede i kropshævninger og fik også kun 2 samlet i fysisk, men har bestået og er optaget til Aug holdet i år.. Han havde som dig de højste karaktere i den skriflige prøve :wink:

Ps. kan du huske hvad diktaten handlede om og hvilken spørgsmål var der i almen viden..?? :innocent:

Hejsa.

Grunden til jeg ikke meldte mig syg er at jeg er ret sikker på det ikke var gået bedre om en måned, tror min skulder har brug for længere tids hvile. Da jeg fik min samlede karakter af vide, fløj det ud af munden på mig "pis noget lort", hvorefter ham dommeren sagde at det var da fint, jeg var jo bestået og gået videre. Jeg troede bare man SKULLE have 3 samlet for at gå videre til holdopgaven, men der er så noget jeg har misforstået.

Tak for de fine ord.

Ærlig talt kan jeg slet ikke huske hvad diktaten handlede om, synes ikke den var ret svær, men har heller aldrig haft problemer med at skrive og stave.

Spørgsmålene i almen viden havde jeg alle sammen set før. De var simpelthen genbrug for mange af de spørgsmål der er blevet stillet til de sidste omgange prøver.

De fleste af spørgsmålene var der en pige der skrev ind i tråden for nogle indlæg tilbage. Skal nok lige få skrevet dem ned jeg kan huske.

Vi var ca. 45-50 mennesker til at begynde med og der var 20 der gik videre til de fysiske. Tror de fleste dumpede på diktat og almen viden.

Til de fysiske var der vist 3-4 der dumpede, nogle stykker fik 2, nogle fik 3 og der var vist en der fik 4.

Selvfølgelig rigtig ærgeligt at dumpe bænk, men på den anden side var jeg den 3. hurtigste pige ud af 9, var faktisk over 1 min. hurtigere end dem der kom ind efter mig. Hende der kom først ind af pigerne, var åbenbart tidligere danmarksmester i 5 og 10 km. løb, så var ret godt tilfreds med min indsats. Løb på 10.56, så det var desværre 6 sekunder fra et 4 tal.

Du spørger bare hvis du har nogle spørgsmål :-)

Link to comment
Share on other sites

Nillepigen; Sikker på du kender en som er blevet optaget på Aug-holdet ?? Har personligt ikke hørt om andre, som allerede er blevet optaget på det hold.

Tror du ikke at du har misforstået det, og at han blot er kommet i puljen til Aug-holdet?

Edited by AllanLy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så kom der 1 stk helbredsattest med posten til mig idag.....jubiiii, så er man endnu et skridt nærmere !

Var til holdopgave for en uge siden hvor jeg fik 4 :bigsmile:

Og til personlig samtale i mandags, hvor jeg ikke have nogen ide om hvordan det var gået, og noget nervøs for hvilken kuvert der kom med posten idag.

Link to comment
Share on other sites

Så kom der 1 stk helbredsattest med posten til mig idag.....jubiiii, så er man endnu et skridt nærmere !

Var til holdopgave for en uge siden hvor jeg fik 4 :bigsmile:

Og til personlig samtale i mandags, hvor jeg ikke have nogen ide om hvordan det var gået, og noget nervøs for hvilken kuvert der kom med posten idag.

Tillykke... det plejer at være et RIGTIG godt tegn når de ber om din helbredsattest :wink:

og Ps. super flot gået med et 4 tal i holdopgaven.. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share