De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Nillepige

Lyder kuul at du har været på besøg på skolen. Er du glad for at gå på det kursus der?? Resultaterne (antal pers. der kommer ind i politiet efter gennemførelse af et sådan kursus) skulle vidst være ret gode...!

Hvornår skal du op til prøverne/ har du søgt??

Jo, træner også som en gal, men det er jo netop det der er fedt ved at vide i go' tid at man er optaget... motivationen kan ikke være bedre.

Hey Soedring..

Det var en kanon tur derover.. og det gjorde kun at jeg er endnu mere hook på at komme ind :cool: Men nej har ikke søgt endnu regner med at søge til sommer, vil lige være 200 % sikker på at være god nok, mit dansk (diktat) halter lidt.. :dry:

Så du er nok færdig på skolen når jeg engang får - my sorry ass slæbt derind..

og kan godt forstå at din motivation er stor for tiden.. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey Soedring..

Det var en kanon tur derover.. og det gjorde kun at jeg er endnu mere hook på at komme ind :cool: Men nej har ikke søgt endnu regner med at søge til sommer, vil lige være 200 % sikker på at være god nok, mit dansk (diktat) halter lidt.. :dry:

Så du er nok færdig på skolen når jeg engang får - my sorry ass slæbt derind..

og kan godt forstå at din motivation er stor for tiden.. :superman:

Hehe.. ja, lad os se... Så meget som du træner, samt dét at du går på 'for-skole', gør vel at det nok ikke bliver noget problem i den sidste ende.

Men vedr. diktaten, eller stavningen om du vil, kan jeg anbefale dig at læse avis (hvis du ikke allerede gør det). Måske ikke alt hvad der står i avisen hver dag, men det at skimte den igennem og læse de artikler hvor overskriften fanger dig, giver utroligt meget. Hvis du så falder over nogle ord du har været i tvivl om hvordan skulle staves tidligere, så skriv dem ned, og lav en lille liste du kan tage frem engang imellem og øve dig på.

Når du f.eks. skriver på en tråd som den her, eller skriver noget i skolen og er i tvivl om et ord, så slå det konsekvent op... evt. på nettet: www.retskrivningsordbogen.dk

Men altså det at læse ordene i aviser eller andre medier, vil træne dig super meget i din stavning!! Og samtidigt vil det holde dig ajour (se det ord skulle jeg også lige slå op, og ha' bekræftet at jeg havde stavet det rigtigt) med almen viden generelt, så du også der kan få en høj score.

Bare et lille, forhåbentligt, hjælpende råd herfra... Håber du kan bruge det. :bigsmile:

Edited by Soedring
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
har egenligt et lille forspørgsel..

nogen der kan skaffe eller ligger inde med de nye diktater 9 klasse som er blevet udgivet i 2008 ?

Har hørt at det er dem de er gået over til at bruge nogen af dem til politiprøven... og så kunne det være cool at øve sig lidt..

Hiv fat i din gamle folkeskole dansklærer, hun er helt sikker behjælplig...

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt er du selv i processen??

Flotte karakterer! Jeg har været til skriftlig/fysisk, men desværre er der lidt ventetid (starten af marts) til holdopgave/samtaler, så må gå her og være tålmodig imens.

Fik :

11 diktat

7 referat

11 matematik

29/30 almen

3 opvarmning

4 kropshævning

3 kropsbøjning

4 sprint

4 dukkeløft

4 bænkpres

Samlet 4

Link to comment
Share on other sites

@ Eatsam

Også gode karakterer du selv har præsteret må man sige.. Surt med ventetiden til gengæld! Det er som regel det værste ved at gå til de prøver der... vent vent vent!! Især at vente på svaret til sidst er næsten ulideligt! Men forhåbentligt er det det værd... :-)

Edited by Soedring
Link to comment
Share on other sites

@ Eatsam

Også gode karakterer du selv har præsteret må man sige.. Surt med ventetiden til gengæld! Det er som regel det værste ved at gå til de prøver der... vent vent vent!! Især at vente på svaret til sidst er næsten ulideligt! Men forhåbentligt er det det værd... :-)

Ja håber jeg også det bliver ! :bigsmile:

Kan ikke rigtig forberede mig mere på holdopgaven synes jeg.. har læst det om jeg kan og gået igennem tingene i mit hoved.. Nå men man kan da stadig træne det fysiske..

Ja ventetiden er virkelig hård. Går bare på mit nuværende job og tænker på prøverne, og samtalen især! Vi får se..

Link to comment
Share on other sites

Ja håber jeg også det bliver ! :bigsmile:

Kan ikke rigtig forberede mig mere på holdopgaven synes jeg.. har læst det om jeg kan og gået igennem tingene i mit hoved.. Nå men man kan da stadig træne det fysiske..

Ja ventetiden er virkelig hård. Går bare på mit nuværende job og tænker på prøverne, og samtalen især! Vi får se..

Har selv lige øvet det i dag og det gav sku lidt af en hovedepine.. :tongue:

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk nogen af de holdopgaver som du mulighvis kan komme op i,hvis du vil læse det igennem og se hvordan sådan en ser ud..?? (de køre næsten altid imellem 4 forskellige opgaver)

Har selv lige øvet det i dag og det gav sku lidt af en hovedepine.. :tongue:

Ja det ville da være fedt at se dem! Jeg har en idé om det er forenings-cases, men jeg vil rigtig gerne have dem. Læste din log.. Du har bekymringer om holdopgaven, men jeg vil da sige at det er kanon du får øvet på det så! Og netop den kritik du får, som du føler er lidt hård, vil være det der gør at du bliver god til prøven. Det ER hårdt at få kritik når det handler om ens personlighed, men det tror jeg også man vil få til den rigtige prøve. Det de tester er så om man også er stærk nok til at stå ved, når man kommer lidt i modvind.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke mene at man kan forberede sig på holdopgaven. Den afhænger nemlig også en del af de andre på holdet. Ellers! Eatsam, du skal bare ACE de sidste 2 prøver, så er du sgu inde.. :D Vi er på K2 (køreuge) i øjeblikket, og glæd jer til det.. Tag ALT det man IKKE måtte på køretekniskanlæg, og smid det i skrallespanden, så har man en LILLE ide om hvad der sker på de køreuger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke mene at man kan forberede sig på holdopgaven. Den afhænger nemlig også en del af de andre på holdet. Ellers! Eatsam, du skal bare ACE de sidste 2 prøver, så er du sgu inde.. :D Vi er på K2 (køreuge) i øjeblikket, og glæd jer til det.. Tag ALT det man IKKE måtte på køretekniskanlæg, og smid det i skrallespanden, så har man en LILLE ide om hvad der sker på de køreuger.

Tror heller ikke der er så meget grundlag for forberedelse, man må være super oplagt på dagen, og skarp på situationen. Ja jeg 'acer bare' begge prøver :tongue:.

Fedt at få lidt motivation.. Kom endelig med flere historier :)

Link to comment
Share on other sites

Dansk susses ved All England mesterskabet har betydet en betydelig interesse for badminton i Danmark.

Farum Badmintonklub har fået en medlemstilgang på 89%, altså omkring en fordobling af medlemstallet.

De nuværende baner og træningsfaciliteter har været udsat for et enormt pres, og man må nu se i øjnene, at det bliver nødvendigt at skaffe sig bedre træningsfaciliteter.

Der kan være tale om at bygge en ny hal til 12 min. kr. eller at leje sig ind hos andre klubber for at aflaste de nuværende baner. De samlede lejeudgifter bliver ca. 1 mio, kr. om året. Hvis man skal bygge en ny hal skal der rejses 1,6 mio. i egenbetaling, og de årlige driftsudgifter bliver 1,3 mio. kr. om året hvoraf 15% er afskrivning på lånet. Dette betyde, at det efter 8 år bliver billigere pr. år at eje hallen end at leje sig ind på andre baner.

Et større problem pt. er imidlertid, hvordan man bedst udnytter de eksisterende træningsfaciliteter. Hallen er åben fra mandag til fredag mellem kl. 8.00 og kl. 23.00. Weekends er reserveret til turneringskampe.

Der er 4 klart afgrænsede medlemsgrupper: Børn og Unge, Motionister, Elite og Pensionister. Eliten er den gruppe, der har sikret klubben omtale, sponsorer og billetindtægter. Børn og ungegruppen er den gruppe, hvor man kan opdrage og udvikle nye talenter til eliteholdet og dermed sikre klubbens placering i fremtiden. Motionister og pensionister er derimod de grupper som har flest politiske forbindelser og kendeskab til mulige sponsorer og bankforbindelser.

Banerne benyttes hovedsaligt af pensionister og enklete motionister mellem kl. 8.00 og kl. 15.00, mens det store pres sætter ind efter kl. 16.00 Alle hold skal træne tre gange om ugen. Elitens tidspunkter skal ligge mellem kl. 17.00 og kl 20.00, og ofte har de brug for ekstra tid op til turneringskampene. Børnene og de unge vil gerne have mulighed for indimellem at kunne træne sammen med eliten. Motionister og enklte pensionister vil gerne have mulighed for at træne efter arbejde men helst inde kl. 20.00. Fredag skal hallen afsættes til fri booking.

I bedes komme med løsningsforslag til overnævnte problemstillinger.

Link to comment
Share on other sites

Generelt vedr. cases (samarbejdsøvelsen) ved politiets optagelsesprøver.

Det handler om at møde op på dagen med et positivt og åbent sind. MEN VIGTIGST AF ALT: 'VÆR DIG SELV'!!! Tager du en facade på ser de det med det samme, og så piller de dig først ned!

Læs og forstå først og fremmest casen. Læs den evt. igennem 2 gange hvis du har behov for det, uanset om de andre mener at én gang må være nok. Forklar at du har behov for at læse casen igennem igen.

Lav en liste/skitse af hvordan de andre sidder i forhold til dig, og skriv så deres navne ned på skitsen! Virker kanon at du kan sige: "Jeg synes Peter er inde på noget rigtigt, Måske kunne vi til og med også gøre så'n og så'n og så'n..." i stedet for: "Jeg synes det DU sagde lyder rigtigt, og vi kunne..." osv.

Foreslå at I laver navneskilte til at stille på bordet.

Lyt aktivt. Dvs. lyt, og jeg mener hør og forstå hvad der bliver sagt af de andre.

Resonér frem for at respondere, hvilket vil sige, tænkt dig lige om 2 sek. inden du svarer.

Kig de andre i øjnene, men ikke kun den du taler til... Kig rundt på alle når du snakker. Vedr. også når du snakker til øvelseslederen (Politimand)

Indrag de andre. (Nillepige25 var inde på det tidligere i denne her tråd)

Be de andre uddybe én mening, holdning eller påstand du ikke forstår.

Tag initiativ uden at det er påtaget. F.eks. er det populært at skænke vand op til de andre (Der står en kande vand og 5-6 glas midt på bordet når I kommer ind i lokalet) Har hørt historier om aspiranter der næsten er kommet op at slås om at få lov til at skænke op... Knapt så smart!

Strees ikke hvis du synes de andre kommer med masser af go'e og kreative forslag til løsningsmodeller, men brug i stedet for deres idéer til at finde på dine egne. Evt. udvidet modeller af de andres til at begynde med.

Stå ved det du har sagt, men vær ikke så tyknakket at du ikke tør ændre mening. Argumentér blot for din holdningsændring.

Håber alle jer der står overfor samarbejdsøvelsen kan bruge rådene.

Edited by Soedring
Link to comment
Share on other sites

Ja ventetiden er virkelig hård. Går bare på mit nuværende job og tænker på prøverne, og samtalen især! Vi får se..

Husker det alt for godt! Det er hårdt, men samtidigt også spændende og udfordrende. Heldigvis er det ikke værre end at man må søge igen hvis det går helt skidt, men selvfølgelig klarer DU dig igennem!

Du venter stadig på datoer for de sidste 2 prøver, right!? Noget med at du muligvis først hører noget til marts synes jeg du skrev.. Har de maga travlt i øjeblikket eller?

Edited by Soedring
Link to comment
Share on other sites

Hej Nillepige, jeg var også oppe i den case med badmintonklubben, ganske fornøjeligt, for der er jo flere muligheder..

Et andet punkt. Det med at man til sidst skal lave en bestyrelse, skal man altså ikke ligge alt for meget i. I hvert fald for vores vedkommende, nåede vi kun lige at fordele posterne, før vi startede en reel tilbagemelding og blev spurtgt, hvorfor man f.eks. ville være formand osv.. (flere i min gruppe stilede meget efter formandsposterne). De var ikke alle lige gode til af forsvare/fortælle, hvorfor de netop ville være ledere.

Held og lykke med prøverne. Det er et fedt job.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hey Møllerman... Noget nyt fra polisen vedr. optagelse???

Hej. Neeej ikke endnu. Men nu siger vi snart marts så det må være lige oppe over. Har nogle kammerater der var oppe til holdopgaven i går og der fik de at vide der stadig var pladser på maj-holdet, så jeg er ved godt mod stadigvæk =)

I forhold til diskussionen omkring holdopgaven:

Jeg har selv gået på et politiforskolekursus. Jeg er 110% sikker på jeg ikke havde fået så gode karaktere til den prøve hvis jeg ikke havde taget det forløb. Vi øvede også de opgaver man kunne komme op i (badminton, motorcross og byfornyelse) + en række andre opgaver.

Selvfølgelig er det en lille fordel at vide hvad emnet er til holdopgaven og kørt den igennem et par gange. Men hvis du bare sidder og siger noget derinde du har lært udenad fordi du har haft prøven før så skinner det igennem.

Det man kan bruge dem til er netop at få påpeget alle de fejl man ubevidst laver. Jeg fik i hvert fald nogle ting at vide som gjorde mig i stand til at løse sådan en opgave MEGET bedre. Også selvom det skulle være en opgave jeg ikke havde haft før...

Link to comment
Share on other sites

Husker det alt for godt! Det er hårdt, men samtidigt også spændende og udfordrende. Heldigvis er det ikke værre end at man må søge igen hvis det går helt skidt, men selvfølgelig klarer DU dig igennem!

Du venter stadig på datoer for de sidste 2 prøver, right!? Noget med at du muligvis først hører noget til marts synes jeg du skrev.. Har de maga travlt i øjeblikket eller?

Jeg har datoerne. Det er fordi at deres første holdopgave-dag var fyldt. Der var åbenbart flere der gennemførte fysisk-skriftlig end de lige havde regnet med. Så jeg er nu sendt til en anden kreds for at tage dem. Ja, det kan også ske når man er uheldig, så det hele kan hurtigt blive en langsommelig proces.

Link to comment
Share on other sites

Hej og tillykke til alle dem der er ved at komme, eller er´kommet igang!

Har fulgt med i dette forum et stykke tid.

Er p.t. igang med PG II uddannelsen ved Syd- og Sønderjyllands Politi i Sønderborg.

Hvis der er noget, der skulle have sprørgsmål til uddannelsen eller lignende, er i velkommen til at kontakte mig..

mvh

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share