De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Sidste nyt fra www.blivpolitibetjent.dk:

4/03/08 14:15 - Kom til jobinformationsmøde

Jobinformationsmøder

Du kan nu se alle forårets informationsmøder i landets politikredse under punktet: "jobinformationsmøde". På møderne har du mulighed for at møde en politibetjent under uddannelse og se en politistation. Husk at tilmelde dig f.eks. ved at anvende mail adressen til kontaktperson.

Ansættelsessituationen

Vi har skrevet til en del ansøgere, der har gennemført alle prøver og er vurderet egnet til ansættelse, at de vil få nærmere besked i marts måned 2008. De endelige antal ansættelser for 1. maj 2008 forventes fastlagt i løbet af marts måned. Når det endelige antal ansættelser er på plads, vil det straks blive oplyst her på sidste nyt.

De ansøgere, som ikke har afsluttet ansættelsesprøverne og fået besked efter helbredsundersøgelse ved egen læge, kan således ikke forvente at komme i betragtning til ansættelse 1. maj 2008. Vi forventer at ansætte igen i 2008 den 1. august og 1. november.

Med venlig hilsen

Kaj Verner Larsen, politikommissær,

Rigspolitiets Personaleafdeling,

Rekruttering og Ansættelse,

tlf. 33 14 88 88, lok. 5450.

Så kigger vi frem til august, os der stadig er i optagelsesmøllen :4police:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hejsa

Er der nogen der ligger inde med diktater og færdighedsregninger? Altså andre end dem der ligger inde på www.blivpolitibetjent.dk, for så kunne jeg meget godt tænke mig dem!

/Ettemenna

Ps. nogen der ved hvornår der sidst har været optagelsesprøver i KBH eller hvornår der skal være næste gang?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Er der nogen der ligger inde med diktater og færdighedsregninger? Altså andre end dem der ligger inde på www.blivpolitibetjent.dk, for så kunne jeg meget godt tænke mig dem!

/Ettemenna

Ps. nogen der ved hvornår der sidst har været optagelsesprøver i KBH eller hvornår der skal være næste gang?

Jeg har lige været til optagelsesprøver i dag, men ved ikke om der er flere i den nærmeste tid. Så nu kan jeg bare gå at glæde mig til gruppeprøverne næste onsdag. Nogen der har nogle gode fif til gruppeprøven :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige været til optagelsesprøver i dag, men ved ikke om der er flere i den nærmeste tid. Så nu kan jeg bare gå at glæde mig til gruppeprøverne næste onsdag. Nogen der har nogle gode fif til gruppeprøven :)

Mht. gruppeopgaven ligger der en hel del indlæg tilbage i tråden :-)

Men jeg må jo lige høre hvordan det gik idag så? Hvordan var det? fortæl fortæl :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Er der nogen der ligger inde med diktater og færdighedsregninger? Altså andre end dem der ligger inde på www.blivpolitibetjent.dk, for så kunne jeg meget godt tænke mig dem!

/Ettemenna

Ps. nogen der ved hvornår der sidst har været optagelsesprøver i KBH eller hvornår der skal være næste gang?

Har skrevet en meddelelse til dig

Link to comment
Share on other sites

Mht. gruppeopgaven ligger der en hel del indlæg tilbage i tråden :-)

Men jeg må jo lige høre hvordan det gik idag så? Hvordan var det? fortæl fortæl :bigsmile:

Jamen det gik helt fint ;-)

Referatøvelse - 8

Diktat - 8

Matematik - 11

Jeg fik et samlet 3 i den fysiske test. Vi fik ikke at vide hvad vi havde fået i de enkelte øvelser, men tror vi får et brev en af dagene.

Edited by cryptorchid
Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Er der nogen der ligger inde med diktater og færdighedsregninger? Altså andre end dem der ligger inde på www.blivpolitibetjent.dk, for så kunne jeg meget godt tænke mig dem!

/Ettemenna

Ps. nogen der ved hvornår der sidst har været optagelsesprøver i KBH eller hvornår der skal være næste gang?

Hej med jer - har indtil nu kun kigget jeres indlæg igennem, men har fået meget glæde ud af dem, så tusind tak !!!

Ettemenna - har flere tykke hæfter liggende med både 8 og 9 klasses færdighedsregninger, underviser i mat. i fritiden, smiler - så hvis du ikke har fået dem skaffet, kan jeg godt hjælpe...?

Var selv til prøver i feb, holdopgave 6 marts, og samtale på tirsdag - er super spændt!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej med jer - har indtil nu kun kigget jeres indlæg igennem, men har fået meget glæde ud af dem, så tusind tak !!!

Ettemenna - har flere tykke hæfter liggende med både 8 og 9 klasses færdighedsregninger, underviser i mat. i fritiden, smiler - så hvis du ikke har fået dem skaffet, kan jeg godt hjælpe...?

Var selv til prøver i feb, holdopgave 6 marts, og samtale på tirsdag - er super spændt!!!

Hej Mighty. Evt. nogle tips fra holdopgave du kan dele? Eller måske lidt om hvad dit indtryk er af hvad de lægger vægt på?

Link to comment
Share on other sites

Hej Mighty. Evt. nogle tips fra holdopgave du kan dele? Eller måske lidt om hvad dit indtryk er af hvad de lægger vægt på?

Selvfølgelig :-)

Jeg kom op i den med byfornyelse, men havde nu ikke hørt om den før - og jeg tror virkelig man skal gøre sig meget umage for at dumpe denne prøve, for på vores hold var der både dem der klarede sig rigtig godt, men også dem der havde lidt svært ved opgaven, eller vaklede en del i deres beslutninger da de blev konfronteret med dem, og alle kom igennem - så jeg tror ikke man skal være så nervøs for denne del af optagelsesprøven - opgaven i sig selv er ret spændende/udfordrende, og der er masser af tid til at alle kan få et ord indført.

Jeg tror de ligger meget vægt på at man ikke påtager sig en anden "rolle" end den person man er - altså at man ikke stiler efter formandsposten i bestyrelsen hvis man ikke er egnet til denne, og man kan argumentere for hvorfor - altså at man er lidt bevidst om sine egne styrker/svagheder... Det med at hælde vand op osv. tror jeg preller af på dem - ligesom man heller ikke skal vurdere sig selv til sidst som den bedste til alt, medmindre man virkelig synes at man var det.

Jeg tror ikke at der er nogen der synes at den sidste del - selve gennemgangen af din evaluering af gruppen, hvor prøvelederen "forhører" alle om deres vurdering og deres mening - er særlig sjov, men det er nok meningen at man skal blive usikker, og det er der heller ikke noget galt i, så længe man ikke lader sig overtale af ham til at ændre mening, hvis man virkelig synes man selv har ret - det er sådan lidt hans ord mod dit, og han er rigtig god til at argumentere, men det er nu engang din vurdering, og du har jo gjort det ud fra dine argumenter...sådan tænker jeg hvert fald :-) Dog var der da nogle fra min gruppe der ændrede vildt i deres vurdering, og de bestod jo altså alligevel, bare med en lidt lavere karakter, og et råd om at holde lidt mere fast i deres overbevisning - men igennem er de jo, så derfor - du skal nok klare det!!!

Mighty

Link to comment
Share on other sites

Hej med jer - har indtil nu kun kigget jeres indlæg igennem, men har fået meget glæde ud af dem, så tusind tak !!!

Ettemenna - har flere tykke hæfter liggende med både 8 og 9 klasses færdighedsregninger, underviser i mat. i fritiden, smiler - så hvis du ikke har fået dem skaffet, kan jeg godt hjælpe...?

Var selv til prøver i feb, holdopgave 6 marts, og samtale på tirsdag - er super spændt!!!

Hej Mighty

Tíllykke med din "beståen", hvad har du fået af karakterer?

Har sendt dig en PM omkring færdighedsregningerne!

Forresten var der nogle der havde opgaverne fra holdopgaven liggende? Dem kunne jeg godt tænke mig at kigge nærmere på.

Nu er ansøgningen klar til at blive sendt, mangler lige en konvolut :-) Er bare så spændt. Håber dog lige der går en måneds tid inden jeg skal til de første prøver, vil gerne have min form til at toppe endnu mere!

/Ettemenna

Edited by ettemenna
Link to comment
Share on other sites

Hej Mighty

Tíllykke med din "beståen", hvad har du fået af karakterer?

Har sendt dig en PM omkring færdighedsregningerne!

Forresten var der nogle der havde opgaverne fra holdopgaven liggende? Dem kunne jeg godt tænke mig at kigge nærmere på.

Nu er ansøgningen klar til at blive sendt, mangler lige en konvolut :-) Er bare så spændt. Håber dog lige der går en måneds tid inden jeg skal til de første prøver, vil gerne have min form til at toppe endnu mere!

/Ettemenna

En af holdopgaverne.. den med Idrætsforeningen er posted for nogle sider siden. Men tror altså ikke det hjælper dig meget!

Sørg for at holde dampen højt med den træning! Og evt. restituér i hvert fald et-to døgn forinden prøvedagen.. Så kroppen er helt på toppen på dagen.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig :-)

Jeg kom op i den med byfornyelse, men havde nu ikke hørt om den før - og jeg tror virkelig man skal gøre sig meget umage for at dumpe denne prøve, for på vores hold var der både dem der klarede sig rigtig godt, men også dem der havde lidt svært ved opgaven, eller vaklede en del i deres beslutninger da de blev konfronteret med dem, og alle kom igennem - så jeg tror ikke man skal være så nervøs for denne del af optagelsesprøven - opgaven i sig selv er ret spændende/udfordrende, og der er masser af tid til at alle kan få et ord indført.

Jeg tror de ligger meget vægt på at man ikke påtager sig en anden "rolle" end den person man er - altså at man ikke stiler efter formandsposten i bestyrelsen hvis man ikke er egnet til denne, og man kan argumentere for hvorfor - altså at man er lidt bevidst om sine egne styrker/svagheder... Det med at hælde vand op osv. tror jeg preller af på dem - ligesom man heller ikke skal vurdere sig selv til sidst som den bedste til alt, medmindre man virkelig synes at man var det.

Jeg tror ikke at der er nogen der synes at den sidste del - selve gennemgangen af din evaluering af gruppen, hvor prøvelederen "forhører" alle om deres vurdering og deres mening - er særlig sjov, men det er nok meningen at man skal blive usikker, og det er der heller ikke noget galt i, så længe man ikke lader sig overtale af ham til at ændre mening, hvis man virkelig synes man selv har ret - det er sådan lidt hans ord mod dit, og han er rigtig god til at argumentere, men det er nu engang din vurdering, og du har jo gjort det ud fra dine argumenter...sådan tænker jeg hvert fald :-) Dog var der da nogle fra min gruppe der ændrede vildt i deres vurdering, og de bestod jo altså alligevel, bare med en lidt lavere karakter, og et råd om at holde lidt mere fast i deres overbevisning - men igennem er de jo, så derfor - du skal nok klare det!!!

Mighty

Tak for det gode svar. Det var en god beskrivelse. Er ret fortrøstningsfuld omkring det, nu må vi se hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mighty

Tíllykke med din "beståen", hvad har du fået af karakterer?

Har sendt dig en PM omkring færdighedsregningerne!

Forresten var der nogle der havde opgaverne fra holdopgaven liggende? Dem kunne jeg godt tænke mig at kigge nærmere på.

Nu er ansøgningen klar til at blive sendt, mangler lige en konvolut :-) Er bare så spændt. Håber dog lige der går en måneds tid inden jeg skal til de første prøver, vil gerne have min form til at toppe endnu mere!

/Ettemenna

Tak - det er jeg også super glad for! Dog først helt ro i maven efter samtalen -men sådan er det jo nok...

Mine karakterer ser sådan ud:

Referat 10

Mat 11

Diktat 10

Almen 21/30

Fysisk 3 (kun fået den samlede karakter)

Holdopgave 4

VH Mighty

Edited by Mighty
Link to comment
Share on other sites

Hej alle!

Spændende at høre, hvordan de forskellige har oplevet optagelserne, samt hvordan deres resultater er blevet.

Jeg søgte ind for ca. 2 mdr. siden, og har været alle prøverne igennem indenfor de sidste par uger.

Mine karakterer ser sådan ud:

Diktat: 9

Referat: 8

Matematik: 10

Almen: 21 ud af 30

Samlet fysisk: 3

Samlet holdopgave: 4

Var til afsluttende samtale i torsdags, så ved endnu ikke hvad jeg har fået der! :0/

Nogle der evt. allerede er optaget, som ved om mine karakterer ligger i den nederste, midterste eller høje del af puljen? (Selvfølgelig lidt svært at sige, når jeg mangler den sidste karakter)

- Er de forresten hårde omkring ens karakter til den afsluttende samtale?

TILLYKKE TIL ALLE DER ER BLEVET OPTAGET!!

Mvh. Allan

Link to comment
Share on other sites

Hej alle!

Spændende at høre, hvordan de forskellige har oplevet optagelserne, samt hvordan deres resultater er blevet.

Jeg søgte ind for ca. 2 mdr. siden, og har været alle prøverne igennem indenfor de sidste par uger.

Mine karakterer ser sådan ud:

Diktat: 9

Referat: 8

Matematik: 10

Almen: 21 ud af 30

Samlet fysisk: 3

Samlet holdopgave: 4

Var til afsluttende samtale i torsdags, så ved endnu ikke hvad jeg har fået der! :0/

Nogle der evt. allerede er optaget, som ved om mine karakterer ligger i den nederste, midterste eller høje del af puljen? (Selvfølgelig lidt svært at sige, når jeg mangler den sidste karakter)

- Er de forresten hårde omkring ens karakter til den afsluttende samtale?

TILLYKKE TIL ALLE DER ER BLEVET OPTAGET!!

Mvh. Allan

Hej Allan.

Kan det måske være, at vi var oppe til holdopgaven samme? Var du på hold med Anders (mig), Michael, Thomas og Lasse?`:-)

Hvordan var den afsluttende samtale? Hvad spurgte de om og hvor lang tid varede det? Jeg skal selv op til den afsluttende samtale på mandag, så det glæder jeg mig selvfølgelig til.

Al held og lykke til dig - håber vi ses på skolen til august :-)

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders,

Ja det er såmen mig! :0)

Jeg må indrømme at jeg er ret i tvivl, mht. hvordan den afsluttende samtale gik. Synes det gik ret fint i starten, men så begyndte de at spørge ind til bl.a. min almen viden prøve, hvor jeg kun fik 21 rigtige, og samtidig stillede de et par spørgsmål om politik, og der må jeg nok indrømme, at jeg røg lidt af. Men ved ikke hvor meget de ligger i det.

Men ellers spurgte de til, hvorfor jeg ville være betjent og om jeg vidste hvor mange ting, der hele tiden bliver lavet om indenfor politiet.

Sååå, lige pt ved jeg ikke rigtig hvor jeg står, og må derfor blot vente på det berygtede brev!

Held & lykke på mandag, og ja, håber vi ses til august.

Et par gode råd:

Tag den med ro til samtalen, vær dig selv og så ellers bare på forhånd tænk lidt over hvad du vil sige til dem.

Hilsen Allan

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige været til optagelsesprøver i dag, men ved ikke om der er flere i den nærmeste tid. Så nu kan jeg bare gå at glæde mig til gruppeprøverne næste onsdag. Nogen der har nogle gode fif til gruppeprøven :)

Hejsa Cryptorchid..

Kan du huske nogle af spørgsmålene fra almen viden (ren nysgerrighed hvad de kikker for tiden efter)

Link to comment
Share on other sites

Hej Allan.

Kan det måske være, at vi var oppe til holdopgaven samme? Var du på hold med Anders (mig), Michael, Thomas og Lasse?`:-)

Hvordan var den afsluttende samtale? Hvad spurgte de om og hvor lang tid varede det? Jeg skal selv op til den afsluttende samtale på mandag, så det glæder jeg mig selvfølgelig til.

Al held og lykke til dig - håber vi ses på skolen til august :-)

/Anders

Hej igen Anders,

Regnede overhovedet ikke med, at man ville få svar så hurtigt, så tømte slet ikke min postkasse i går. Men her til morgen lå et brev fra personaleafdelingen, hvori der lå en helbredsattest som skal udfyldes og sendes retur.

Så jeg går stærkt ud fra at jeg bestod den afsluttende samtale, for ellers får man vel afslag i stedet for helbredsattesten!?

Endnu engang held & lykke i morgen.

Allan

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Anders,

Regnede overhovedet ikke med, at man ville få svar så hurtigt, så tømte slet ikke min postkasse i går. Men her til morgen lå et brev fra personaleafdelingen, hvori der lå en helbredsattest som skal udfyldes og sendes retur.

Så jeg går stærkt ud fra at jeg bestod den afsluttende samtale, for ellers får man vel afslag i stedet for helbredsattesten!?

Endnu engang held & lykke i morgen.

Allan

Jamen det kan da kun være positivt :) Og ja, det ville virke mærkeligt (og tarveligt, da skidtet koster 750kr.) at modtage helbredsattesten hvis man ikke bestod. Tillykke!

Står der noget om, hvornår helbredsattesten senest skal være returneret? Jeg har før hørt om folk, der ikke fik sendt den tilbage tids nok og de måtte derfor vente med at starte på skolen på et senere hold. Jeg bestilte selv en tid ved min læge, efter holdopgaven i onsdags, bare for at være på den sikre side (min læge har altid 14 dages ventetid)

Lige noget andet. Du sagde at de begyndte at spørge dig om en masse politik? Kan du komme med noget konkret?

Vi ses til sommer ;-) .... forhåbentlig :D

Anders

Link to comment
Share on other sites

Jamen det kan da kun være positivt :) Og ja, det ville virke mærkeligt (og tarveligt, da skidtet koster 750kr.) at modtage helbredsattesten hvis man ikke bestod. Tillykke!

Står der noget om, hvornår helbredsattesten senest skal være returneret? Jeg har før hørt om folk, der ikke fik sendt den tilbage tids nok og de måtte derfor vente med at starte på skolen på et senere hold. Jeg bestilte selv en tid ved min læge, efter holdopgaven i onsdags, bare for at være på den sikre side (min læge har altid 14 dages ventetid)

Lige noget andet. Du sagde at de begyndte at spørge dig om en masse politik? Kan du komme med noget konkret?

Vi ses til sommer ;-) .... forhåbentlig :D

Anders

Ja det vil være ret trist hvis man får afslag, lige efter man har betalt for helbredsattesten.

Og ja som der er blevet skrevet ovenfor, så skal den sendes retur indenfor to uger.

Har faktisk slet ikke undersøgt det med lægen, så kunne godt være at jeg skulle ringe hurtigst muligt i morgen tidlig.

Mht. politik, så spurgte de bare om jeg kunne nævne et par andre politikere fra Konservative, udover Lene Espersen, som jo var med i prøven.

Jeg gik lidt i sort, så sagde at jeg ikke umiddelbart kunne svare på det. Og da jeg så kom ud fra lokalet, ja som kom jeg selvfølgelig i tanke om Bent Bendtsen, Brian Mikkelsen, etc.. :0/ - Men tror nu ikke de ligger så vanvittig meget i, at man ikke kan svare på et sådan spørgsmål, for det er jo ens personlighed og holdninger de skal se på. (ellers var jeg vel heller ikke kommet videre, hvis det var en vigtig del).

Ved du egentlig hvornår vi får vores karakter(er) fra fysisk + den afsluttende samtale?

Nå men håber det går rigtig godt for dig i morgen, bare klø på! :0)

Allan

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Anders,

Regnede overhovedet ikke med, at man ville få svar så hurtigt, så tømte slet ikke min postkasse i går. Men her til morgen lå et brev fra personaleafdelingen, hvori der lå en helbredsattest som skal udfyldes og sendes retur.

Så jeg går stærkt ud fra at jeg bestod den afsluttende samtale, for ellers får man vel afslag i stedet for helbredsattesten!?

Endnu engang held & lykke i morgen.

Allan

Hej Allan..

Og Tillykke :4thumbup:

Et brev hvor de ber om en helbredsattest er et lige så godt brev som at man er optaget og bestået.. (de ber aldrig om en helbredsattest hvis de ikke have i hensigt at ansætte dig) Så skynd dig at få den lavet og få den sendt så hurtig som muligt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share