Morgen mad med omkring 40g prots?


Underwear
 Share

Recommended Posts

Jeg leder efter noget inspiration til noget morgen mad som indeholder omkring 40g protein. Men som ikke behøver protein pulver.

Jeg vil godt ha' nogle dage hvor jeg ikke behøver at æde pulver, så jeg ikke får spat af det.

Jeg plejer som regel at smide protein pulver oven på mine havregryn og rosiner, så jeg ikke skal sidde med en shake ved siden af. Og så er det ret hurtigt at spise. Men jeg synes ikke altid lige smagen af protein pulver om morgen er dagens bedste kick-starter :dry:

Det gør ikke noget, hvis det eventuelt kunne forbederedes dagen før, det skal bare være hurtigt at klaske sammen om morgen, så man ikke er helt på skideren hvis man kommer lidt for sent op :blush:

Det skulle helst ikke være noget med æg, da jeg spiser æg senere på dagen.

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker har mælk, yoghurt og Cheasy A38 ca. 5 gram protein pr. 100 gram, - så det meste af en liter vil kunne gøre det.

Cheasy hytteost har følgende sammensætning pr. 100 g

100 11.0 2.5 1.5 67.5

Så der skal ikke nær så meget til.. Omkring de 400 g. Prisen for den portion er vel omkring de 15 kr, men du kan jo også købe en med lidt mere fedt, som sikkert er langt billigere.

Link to comment
Share on other sites

fromage frais(0,5%) har omkring 64% prot... resten er kulhydrater... og selvfølgelig 0,5% fedt...

hvor mange kcal der er i ved jeg ikke... men du kan jo omregne hvis du gider:

Energi 220 KJ(mener man skal dividere med 4,16 eller lign)

Protein 8,2 g

Fedt 0,3 g

Kulhydrat 3,1 g

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det præcist du mener du SKAL have 40gram protein om morgenen ??

Skrev også omkring... Det er så det passer ind i resten af programmet og jeg får proteiner nok.

Ville i princippet godt kunne nøjes med 30g, men så heller ikke mindre...

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig lidt tarveligt af mig, eftersom det ikke er det diskussionen går på, men er ret sikker på, afhængigt af dit formål, at du sagens kan klare dig med mindre.

Men som andre skriver, sukkerfri yoghurt 40kcal pr 100gram, ikke så slemt. Eller en ½ liter af det "nye" kcal fattige mælk (hvis du er energiforskrækket) og lidt fast føde ved siden af. Kunne være ristet rugbrød med kylling/kalkun pålæg... eller hvad med nogle æg på panden. ??

Link to comment
Share on other sites

Kvark man blander med lidt sød, lidt mælk og evt lidt revet frugt - det slår alt mht prots smag og pris

Lige for tiden knalder jeg en omgang stegte æggehvider i skabet sammen med lidt havregryn, mælk og sød - det er også fee :cool:

Edited by LungBrush
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share