Minimum løft til konkurrencer


CA8
 Share

Recommended Posts

Hej folk,

Hvad skal man minimum kunne løfte for at have en chance i (styrkeløft)konkurrencer her i landet? Jeg er 17 år, så jeg går vel under junior (hvor længe gør jeg i øvrigt det?). Jeg tænker på dødløft, squat og bænkpres.

Mvh,

Christian

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Så har jeg da vist ingen chance for at komme blandt toppen, hvis jeg løftede det? :wink:

Jo, for godt nok er der flere ungdomsløftere end der har været længe, men stadig meget få i hver vægtklasse.

Min pointe var egentlig man skal starte et sted, og der er ingen der rynker på brynene af begyndere der løftere lidt mindre end gennemsnittet. Det er bare med at komme afsted og få noget erfaring, det giver blod på tanden og værdifuld erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Jo, for godt nok er der flere ungdomsløftere end der har været længe, men stadig meget få i hver vægtklasse.

Min pointe var egentlig man skal starte et sted, og der er ingen der rynker på brynene af begyndere der løftere lidt mindre end gennemsnittet. Det er bare med at komme afsted og få noget erfaring, det giver blod på tanden og værdifuld erfaring.

Ok. Så mit squat på 104, dødløft på 101 og bænk på 82 er nogenlunde i min klasse? Eller er det under gennemsnittet? Jeg vil vide hvor jeg er nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok. Så mit squat på 104, dødløft på 101 og bænk på 82 er nogenlunde i min klasse? Eller er det under gennemsnittet? Jeg vil vide hvor jeg er nu

Det skal du nok ikke regne med at tage guld med... med mindre du er alene i din vægtklasse. Der blev løftet noget mere også til DM B&C.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætte på at dine løft er uden udstyr, så kan du sagtens med nogle måneders træning komme op på noget ganske reskeptabelt :smile:

Ja, det er uden udstyr (dog bælte, men det har ikke givet mig nogle kg., udelukkende støtte til ryggen, hvor jeg var lidt halvskadet) :smile: Jeg må bare i gang så!

Link to comment
Share on other sites

Eftersom tråden er mere eller mindre død, tillader jeg mig lige at stjæle den lidt :smile:

Findes der deciderede bænkpres konkurrencer? Altså uden squat og dødløft. Og hvad er aldersgrænsen for "ungdom" helt præcist?

- Og så lige et mere hypotetisk spørgsmål: Har jeg nogen muligheder for at komme langt med et løft på 103 kg? (er 18 år, vejer 78 kg) Eller skal jeg bare gå hjem og drømme videre? :tongue:

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Ja, der findes decideret stævner kun til bænkpres, herunder JM/SM, DM, ER Open samt Nordfyn Cup.

Omkring aldersgrænserne så er man ungdom fra 14 år til og med det år man fylder 19 år, ihvertfald resten af året her. Pr 1. januar næste år så går grænsen ved det år hvori man fylder 18 år.

Ang. dine løft så er der nok potentiale til mere. Det er jo bare at stille op og prøve sig af, også selvom man måske ikke vinder noget første gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share