Diddleys marathon projekt


Diddley
 Share

Recommended Posts

Brylluppet var alletiders, selv om turen frem og tilbage til Bornholm er lidt af en omgang for en enkelt fest. På den anden side, så var der gæster både fra Berlin, Rom og Sacramento - så jeg kan vel ikke rigtigt klage.

Der blev ikke tid til at løbe under forberedelserne. Når man er 11 personer om én bruser, så er man nødt til at indrette sig efter, hvornår der opstår plads til én. Derudover tog det noget tid at få ungerne i stadset - de skulle være brugerpiger- og svende, hvilket de tog meget seriøst og klarede fint.

Her til aften stod den på fartleg, hvilket faktisk var en god afveksling. Først 20min. opvarmning, og derefter vekslen mellem 4 min i højt tempo og 4 min i almindeligt. Vel egentlig mere en form for intervaltræning.

Jeg havde gode ben, og kan godt presse mig selv lidt mere næste gang. Den samlede tid for de 12km lød på 58.15.

Eftersom jeg ikke nåede at løbe i weekenden, har jeg et par hængepartier - så der skal nogle kilometer i benene i denne uge.

Jeg har i øvrigt lige lavet indkøbsseddel til næste øl-bryg. Det er første gang jeg sammenstrikker en opskrift helt fra bunden. Det er faktisk ret sjovt. Det bliver interessant at se, hvordan den færdige øl bliver.

Ambitionen er en Corona-agtig let og lys amerikansk lager med en frugt-agtig smag og en lille smule sødme. Den skal ikke være for stærk - med andre ord en rigtig terrasse-læsker. Jeg regner med at brygge den St. bededag. :smile:

Min stout som jeg ellers var lidt skuffet over er ved at tage revanche. Hvis den får lidt mere tid tror jeg den kan blive rigtig god. Eneste problem er at den nu skummer over når jeg åbner flaskerne :crazy:

Jeg forstår det ikke, den er ikke karboneret særligt hårdt, så der burde ikke være ret meget kulsyre i den.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Diddley,

Fedt med endnu en løber-log her på MOL. Det virker som et ambitiøst projekt du har gang i, men det ser da ud til at træningen går fint. Du skal i hvert fald have held og lykke med det. Skal selv en tur til Berlin og løbe marathon, så det kan jo være vi ses dernede. Lyder jo efterhånden til vi er mange fra MOL der skal derned.

Du nævnte at du ville købe en Ipod til at løbe med, har du gjort det? Hvis ikke vil jeg anbefale dig at tjekke sonys a608 ud. Den kan varmt anbefales.

God løbning, hilsen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas,

Tak for dit bidrag - du har ret i at vi efterhånden er mange MOL'ere, der skal til Berlin.

Jeg har endnu ikke fået købt en Ipod, rygterne vil vide at prisen bliver justeret pga. det dårlige salg. Men, jeg skal da lige checke den model du nævner, selv om jeg må indrømme at jeg har en forkærlighed for Apple produkter.

Held og lykke med dine forberedelser.

Link to comment
Share on other sites

Aftenens udfordring lød på 10km på 45min. For første gang lykkedes det mig faktisk at holde mig inden for programmets tidsgrænse, idet tiden blev på 44.23 :smile:

Det var en rigtig lækker tur med gode ben og dejligt vejr. Foråret er altså en super årstid, især når turen går gennem skoven hvor bøgen lige er sprunget ud.

Link to comment
Share on other sites

Efter en restitutionsdag stod den igår på 12km, denne gang med et krav om 55min. Det lykkedes næsten - jeg kom ind på 55.34.

Det var tiltrængt med restitutionsdagen, jeg kan godt mærke at turene i højt tempo slider mere end de lange ture i moderat tempo.

Men, det er nogle gode ture i øjeblikket, der er langt mere rytme i mit løb end tidligere. Tillige kan jeg også holde de lidt højere hastigheder over længere tid end før.

Lørdagen skal bruges på havearbejde og familiekomsammen. På søndag skal jeg ud på 16km. Når den er færdig har jeg indhentet den manglende tur fra sidste weekend.

Jeg håber vejret holder - det er altså lækkert at løbe i. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Før turen på de 16km besluttede jeg at fokusere mere på at få en ordentlig løbeoplevelse, og mindre på om jeg kom under den planlagte tid. Nogle af de sidste ture har været lidt halvsure at komme igennem fordi jeg har koncentreret mig mere om tiden end om at finde en ordentlig rytme.

Dette betød at turen faktisk blev rigtig god med en god rytme. Tiden var ikke noget at prale - 1.20.24 - men det er til at leve med.

Her til aften løb jeg 12km på 56.23, også en rigtig god tur - med en god jævn rytme i løbet. Vejret er fantastisk, og villahaverne enormt smukke. Jeg løber en del af turen langs Vejle Fjord - ren fornøjelse.

Jeg skulle egentlig have deltaget i Cityrevisionsløbet i Århus i næste uge, men firmaet kan ikke stille hold til stafetten, og jeg gider ikke løbe alene. Lidt ærgerligt - det kunne have været sjovt. Til gengæld har hele familien meldt sig til Vejle løbet, så nu er der mulighed for årets første egentlige test. Ruten er kun på godt 8km, men plejer at være kuperet.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagens 12km. på tid blev byttet ud med en 11km restitutionstur, jeg syntes jeg trængte til en afstikker fra tidskravene.

I dag løb jeg 16km, og holdt fast i princippet om at fokusere mere på den gode løbetur end på tiden. Det gav dog pote, da jeg endte med en sluttid på 1.17.24, det bedste i år :smile:

Jeg kan tydeligt mærke at jeg løber bedre ved temperaturer omkring de 15 end 25.

Mit ølprojekt fortsætter. I går bryggede jeg sommerøl sammen med en god ven. Udgangspunktet er en let øl i retning af amerikansk lager og Corona. Den er brygget på byg, ris og honning.

Lidt i modsætning til, hvad folk tror, så er det faktisk rimeligt svært at brygge øl med lidt smag. Hvis blot det mindste går galt, vil det kunne smages med det samme.

Det er lettere at brygge de tunge vinterøl, hvor en lille fejltagelse kan gemmes væk i mange forskellige slags malt og en høj alkoholprocent.

Denne øl får efter planen kun omkring 3-3,5%, så man kan drikke den i middagsheden på terrassen uden at man koger over.

Den står nu i kælderen og venter på at gæringsprocessen kommer igang. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gruer for hvad der sker når hun skal starte i skole. Det med at sidde stille en hel dag kan blive lidt af en udfordring for hende.

Den slags kan hurtigt ændre sig. Der var også lige voldsomt meget gang i mig de første par år i skolen, og jeg tror egentlig de fleste lærere i de små klasser er vant til at have et par stykker med gang, så de finder stille og roligt ud af at tackle det.

Naturbørnehave? Det lyder ellers hippieagtigt :tongue::laugh: Ej, det skulle jeg godt nok have været i. Rigtig fin idé med hyppige udflugter :smile:

Og held og lykke med løbemålet og øl-brygningen - det lyder rigtig fedt, glæder mig til vi ser en DiddleySpecial eller en påskeDiddley på hylden :w00t::superman:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Den slags kan hurtigt ændre sig. Der var også lige voldsomt meget gang i mig de første par år i skolen, og jeg tror egentlig de fleste lærere i de små klasser er vant til at have et par stykker med gang, så de finder stille og roligt ud af at tackle det.

Naturbørnehave? Det lyder ellers hippieagtigt :tongue::laugh: Ej, det skulle jeg godt nok have været i. Rigtig fin idé med hyppige udflugter :smile:

Og held og lykke med løbemålet og øl-brygningen - det lyder rigtig fedt, glæder mig til vi ser en DiddleySpecial eller en påskeDiddley på hylden :w00t::superman:

Naturbørnehaven er en super ting, bortset fra at de altid er møgbeskidte når man henter dem. Derudover kræver det lidt ekstra udstyr hvad angår sko, støvler, rygsække....... Det hjælper ikke meget at der står et smart logo på rygsækken, hvis ikke den er vandtæt :smile:

Til gengæld er ungerne temmeligt robuste, når man tager dem med ud på ture i skoven og andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Igår var jeg ude og løbe 14km. Igen besluttede jeg at gå på kompromis med sluttiden for at få en god løbetur ud af det. Det endte da også med at de 14km tog 1.09.14, hvilket er 4 minutter for langsomt - men trods alt stadig under 5min/km.

Det var i øvrigt en rigtig god tur, og jeg havde faktisk en smule overskud til sidst. Igen kan jeg konstatere at det lidt køligere overskyede vejr passer mig perfekt.

Jeg skal i øvrigt have investeret i et par nye løbesko i den nærmeste fremtid. Jeg regner med at prøve Eccos løbesko. Jeg har set flere løbere være meget glade for dem, og Ecco plejer at have styr på det med sko. Derudover skulle de være udviklet sammen med Panum instituttet, så der ligger nogle seriøse overvejelser bag design. Endelig synes jeg næsten man skal støtte en dansk leverandør, hvis de kan lave ordentlige sko.

I øvrigt er de relativt billige. Topmodellen ligger i 1.200, mens den model jeg har set anmeldt "kun" kostede 800. Det er trods alt noget mindre end de 1.500 som udsalgsprisen på Kayanoen er.

Link to comment
Share on other sites

Ville lige titte ind og skrive velkommen til en (relativt) ny løbelog :bigsmile: Dem kan vi jo godt lide... :tongue: Berlin skulle være superfedt - det kan du helt sikkert glæde dig til. Og min erfaring fra Hamburg marathon er at tyskerne er ret habile til at organisere mange mennesker - man skal ikke undervurdere ordnung muss sein i den forbindelse :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ville lige titte ind og skrive velkommen til en (relativt) ny løbelog :bigsmile: Dem kan vi jo godt lide... :tongue: Berlin skulle være superfedt - det kan du helt sikkert glæde dig til. Og min erfaring fra Hamburg marathon er at tyskerne er ret habile til at organisere mange mennesker - man skal ikke undervurdere ordnung muss sein i den forbindelse :cool:

Hej Mizza,

Jeg har også kun gode erfaringer med tyskerne. Jeg har løbet Heidelberg halvmarathon et par gange, og selv om det er et stort løb under lidt trange forhold, så har de haft helt styr på det.

Link to comment
Share on other sites

Hej Diddley, Det ser godt ud med træningen. Godt at se at du er kommet op på nogle forholdsvis lange daglige ture. A pro po Apple så har jeg i tirsdags bestilt den nye MacBook. Jeg er meget spændt på at modtage den d. 2 juni. Jeg håber jeg kan vende mig til det nye operativ system. Det må tiden vise. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Diddley, Det ser godt ud med træningen. Godt at se at du er kommet op på nogle forholdsvis lange daglige ture. A pro po Apple så har jeg i tirsdags bestilt den nye MacBook. Jeg er meget spændt på at modtage den d. 2 juni. Jeg håber jeg kan vende mig til det nye operativ system. Det må tiden vise. :smile:

Nøglen til at forstå OSX er at glemme alt om Windows, og så bare gøre hvad der føles intuitivt rigtigt. Bare rolig - du bliver positivt overrasket.

I torsdags købte jeg et par nye løbesko, og efter lange overvejelser endte det faktisk med Eccos RXP 3040. Jeg har set set flere løbere være godt tilfredse med dem, så jeg tænkte at det var forsøget værd. Derudover synes jeg næsten man bør støtte en dansk leverandør, hvis de ellers kan lave ordentlige sko.

I går testede jeg dem for første gang på en stille og rolig 6km'er. Umiddelbart har de ikke så vindende et væsen som Kayanoen, der nærmest føles som en kraftig strømpe og er lækker blød. Ecco'en er heller ikke så blød generelt at løbe i, men dog heller ikke egentlig hård. På den gode side tæller at den er umådelig stabil, hvilket egentlig er impoenrende da skoen virker ganske smal. Især dette passer mine fødder godt, der også er smalle. Jeg har nogle gange følt at Kayano'en var lidt overvældende og flere gang haft problemer med at snøre den ordentligt. Ecco'en sad helt korrekt med det samme, uden at der mangler plads til tæerne.

Dens stabilitet gør også at det er er dejligt afslappende at løbe med den.

Ecco'en har en pudsig kile mellem for- og bagfod. Eftersom den ikke er videre fleksibel har det den betydning at man nærmest føler at man tipper en smule forover når man løber og dermed hurtigt kommer videre i næste skridt. Derudover giver det et behagelig rul i løbet - noget jeg tidligere har måttet kæmpe hårdt for at nå.

Det kan lyde åndssvagt, men det er rent faktisk den oplevelse jeg havde da jeg løb.

I dag testede jeg dem i skover, og her kommer deres stabilitet for alvor til deres ret. Faktisk vil jeg på blødt underlag foretrække dem frem for eksempelvis GT2100.

Det skal nævnes at den model jeg købte ikke er topmodellen, den skal jeg helt sikkert også prøve.

Summa summarum - Ecco er på banen med sko der kan anbefales ihvertfald på mellemlange distancer og skovture.

Link to comment
Share on other sites

Glemte i øvrigt at skrive ditance mv. for i går.

Først luntede jeg 4km hen til Vejleløbets start. Dernæst løb jeg Vejle-løbet på 8km og løb så hjem igen.

Jeg havde ikke ur på, så jeg ved ikke hvad min tid blev. Så snart jeg har fået den officielle tid bliver den selvfølgelig noteret i loggen. Det var i øvrigt et godt løb, meget kuperet og overvejende i skov.

Eneste besvær er det giver en del skubben og masen når man sender 1500 mennesker afsted på smalle skovstier.

Link to comment
Share on other sites

Tiden for de 8 km ved Vejle løbet endte med at blive 35.39 - egentlig ok.

Jeg har nu fået nyt træningsprogram for de næste tre uge. Største ændring er egentlig at der er kommet en ekstra tur på hver uge, til gengæld er der kun to lange ture og så to korte. Længste distance bliver 18km - stadig altsammen distancemæssigt overkommeligt. Jeg må se om jeg kan komme tættere på tidskravene.

Idag skulle jeg løbe 6km på 27min.. Selv om det blæste en halv pelikan endte jeg på 25.58, så det var jo en god start :smile:

Jeg har postet penge i en Ipod nano - helt rart igen at kunne løbe med musik i ørerne. Jeg har nogle gange kedet mig på de lange ture.

Link to comment
Share on other sites

Turen idag blev ikke helt iflg planen. Berlingoen skulle have sommerdæk på, så jeg besluttede at løbe over og hente den. Turen blev på ialt 17,2km med en tid på 1.17.33, hvilket jeg er godt tilfreds med.

Generelt var det faktisk en god tur med rigtigt gode ben. der kom en brat stigning efter ca. 11km (fra Vejle Fjord op gennem Munkebjerg-skoven til hotellet) som trak tænder.

Det stod ned i stænger undervejs, men at løbe i regnvejr er egentlig helt ok, sålænge man kan holde sig varm.

Jeg fik så også mulighed for at teste de nye løbesko på en lidt længere tur, og de giver stadig et positivt indtryk. Ingen tvivl om at de er hårdere end Kayano'en, men de sidder altså knaldgodt og giver masser af stabilitet. Hvis ikke jeg mærker noget i knæene de kommende dage vil jeg bruge dem på flere lange ture.

Endvidere vil jeg seriøst overveje Eccos topmodel som en permanent afløser for mine Asics - når nu vi har en dansk producent, så bør man næsten støtte dem.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig log at følge med i :smile:

Tak for det - der er jo lidt af hvert i den :smile:

I øvrigt har jeg nu måttet lide den tort at kassere et af mine bryg. Jeg lavede tidligere en stout (altså øl som Guinness), men fik den åbenbart flasket før den var færdig med at gære. Resultatet er, øllet løbet over lige så snart man åbner for flasken, samt at øllet stille og roligt står og taber både smag og procenter.

jeg fik drukket de første 10l, men resten er ikke værd at gemme på. :unhappy:

Ærgerligt - men der er nye bryg i støbeskeen.

Benene er godt ristede idag, så den står på restitution. Faktisk skal jeg på Jellig festival med ungerne. Der er ikke de store navne idag, men et par deciderede børnebands. Det bliver deres første festivaltur, så det bliver sjovt at se, hvordan de reagerer. Håber bare på at vejret holder.

Link to comment
Share on other sites

Hej Waits,

Tak for linket, jeg sidder lige og lytter det ene igennem.

Der er ikke en egentligt reference til Bo Diddley i mit navn - det er hugget fra udtrykket "ain't got Diddley". Jeg tror ikke der er den store logik i den historie :smile:

Det er ikke blevet til så meget løberi her på det sidste. I går fik jeg knebet en 6'er ind i programmet, som jeg løb på 26.58 - man kan vist roligt påstå at det øgede indtag af øl fredag aften satte sig præg på den løbetur.

Fredag var jeg også en tur på Jelling festival'en. Jeg kom derud netop som Allan O. var ved at slutte, han er imo lidt en krukke, men hans musik og især hans tekster er helt suveræne. Derefter gik Johhny Madsen på, rent bonderøvsrock, men absolut uden nykker. Imponerende at man kan få folk til at synge med på tekster "jeg kører å æ motorvej, man a vil hellere flyve i en flyvmaskine".

Jeg listede forbi Simon Mathew, som jeg ikke rigtigt kender, og blev positivt overrasket.

Aftenens store oplevelse var Magtens Korridorer, som jeg havde glædet mig meget til at se. Det er et kanon band, rock der ikke bliver gjort sværere end det behøves at være. Derudover er det helt rart at se rockmusikere, der tør drikke andet end danskvand på scenen.

Det var også tydeligt at de folk der kom for at se dem alle kendte teksterne. Der blev skrålet med på både ludbehandlede træpersienner, Anjas visioner om døden.

På vejen hjem gik jeg forbi Gnags, og det så ærligt talt trist ud. Peter A.G. er ikke den samme som tidligere, og han måtte nærmest snakke sig vej gennem Safari.

På håndbryggerdelen har jeg nu fået hældt mit sommerbryg på flaske. Det ser rigtigt god ud. Jeg tilsatte lidt citronsaft for at give det en frisk smag, og har stillet det i garagen - det skal helst stå koldt. Faktisk skal jeg have fat på et ekstra køleskab så jeg kan have dem stående koldt den næste måneds tid.

Jeg er også begyndt at gøre klar til næste bryg - det bliver en Belgisk wit, der er en slags frugtagtig lidt sødlig pilsner. Det skal bla. tilsættes koriander, appelsinskal og peberkorn i brygget. Den er ikke til at opdrive i butikkerne herhjemme, men opskriften er blevet anbefalet kraftigt - så det glæder jeg mig til.

Jeg er en tur bagud på løbefronten, så jeg skal afsted 5 gange i næste uge - 2 af turene dog korte.

Link to comment
Share on other sites

Igår løb jeg en underlig form for intervaltræning, altsammen iflg det nye program jeg har fået.

Jeg startede med 5km roligt opvarmningsløb og løb derefter 7km i højt tempo. Idéen var at træne udholdenhed over længere distancer, hvilket det også blev til. De sidste par kilometer bed godt i benene.

Samlet tid for de 12km blev 56.18, men jeg ved ikke rigtigt hvor meget det kan bruges til.

Jeg fik i øvrigt set Forbrydelsens Element søndag aften. Jeg så den første gang kort tid efter den kom ud, og den har forfulgt mig lige siden. Den er egentlig ikke rigtigt uhyggelig, men den efterlader et grumt indtryk der forfølger én. Det gjorde den ihvertfald hos mig.

Især scenen hvor de kaster sig ud fra kranen med et tov bundet om det ene ben. Dette meningsløse ritual har jeg haft det svært med. Alligevel giver det en vis mening, når man ser på forfaldet i filmen.

Filmen er ydermere interessant fordi man tydeligt kan se, hvorfra Trier har hentet inspiration (bla. Blade Runner), og samtidig hvordan delelementer kan gefindes i hans senere film.

Jeg har købt hele bokssættet med de gamle Trier film, og nu glæder jeg mig til Epidemic som jeg aldrig har set.

Jeg er også pt. ved at læse "Forbrydelse og Straf". Jeg har en mere langsigtet plan om at få læst mig gennem alle de russiske klassikere. Den er faktisk overraskende let læst og rigtig rigtig god. Imponerende så moderne sprog Dostojevskij bruger. Den er absolut anbefalesværdig.

Jeg har tidligere læse flere af Tolstoys bøger, som også er suveræne, men langt mere krævende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik i øvrigt set Forbrydelsens Element søndag aften. Jeg så den første gang kort tid efter den kom ud, og den har forfulgt mig lige siden. Den er egentlig ikke rigtigt uhyggelig, men den efterlader et grumt indtryk der forfølger én. Det gjorde den ihvertfald hos mig.

Især scenen hvor de kaster sig ud fra kranen med et tov bundet om det ene ben. Dette meningsløse ritual har jeg haft det svært med. Alligevel giver det en vis mening, når man ser på forfaldet i filmen.

Filmen er ydermere interessant fordi man tydeligt kan se, hvorfra Trier har hentet inspiration (bla. Blade Runner), og samtidig hvordan delelementer kan gefindes i hans senere film.

Jeg har købt hele bokssættet med de gamle Trier film, og nu glæder jeg mig til Epidemic som jeg aldrig har set.

Jeg er også pt. ved at læse "Forbrydelse og Straf". Jeg har en mere langsigtet plan om at få læst mig gennem alle de russiske klassikere. Den er faktisk overraskende let læst og rigtig rigtig god. Imponerende så moderne sprog Dostojevskij bruger. Den er absolut anbefalesværdig.

Jeg har tidligere læse flere af Tolstoys bøger, som også er suveræne, men langt mere krævende.

hehe, fik lige slettet løbe delen, men vil blot sige at jeg også har boxsættet, og har også kun fået set forbrydelsens element. Den er god og jeg elsker kamera og lys delen, men jeg følte mig også en smule skuffet. Ved ikke præcist hvad det var men havde nok bare for høje forventninger. Så også Mandalay for ikke så længe siden og den skuffede mig også, i forhold til Dogville, som er en af mine absolut ynglingsfilm. Men stadig, en film du bør se.

Du fik lige prikket til min dårlige samvittighed med de russiske klassikere.... burde læse dem, har et par derhjemme, men af en eller anden grund får jeg aldrig sat mig ned og gjort dem færdig... Ruslands historie og forfatterskaber er fascinerende.

Link to comment
Share on other sites

hehe, fik lige slettet løbe delen, men vil blot sige at jeg også har boxsættet, og har også kun fået set forbrydelsens element. Den er god og jeg elsker kamera og lys delen, men jeg følte mig også en smule skuffet. Ved ikke præcist hvad det var men havde nok bare for høje forventninger. Så også Mandalay for ikke så længe siden og den skuffede mig også, i forhold til Dogville, som er en af mine absolut ynglingsfilm. Men stadig, en film du bør se.

Du fik lige prikket til min dårlige samvittighed med de russiske klassikere.... burde læse dem, har et par derhjemme, men af en eller anden grund får jeg aldrig sat mig ned og gjort dem færdig... Ruslands historie og forfatterskaber er fascinerende.

Dogville kunne jeg også lide, selv om eksperimentet med scenografien imo tilsidst blev en hindring for den gode historie. Mandalay har jeg aldrig set, men jeg skal da omkring den på et tidspunkt.

Hvis ikke du har set Europa endnu, så kan du glæde dig. Det er hans mest helstøbte i trilogien.

Hvad angår bøger, så har jeg en fast regel om at læse mindst 25 sider hver dag. Ofte bliver det ikke til mere, men det betyder alligevel at man kan tygge sig igennem de fleste bøger på nogle få uger. Samtidigt er 25 sider overkommeligt. Jeg har nu også en masse ulæste bøger stående, jeg elsker simpelthen at købe bøger, så det ender uværgerligt med at der altid er 5-10 på reolen jeg ikke er begyndt på endnu.

Faktisk er jeg begyndt at låne lydbøger på biblioteket, så kan jeg bruge tiden i bilen på noget fornuftigt. Jeg har allerede læst (?) flere gode bøger på den måde.

Link to comment
Share on other sites

jeg elsker simpelthen at købe bøger, så det ender uværgerligt med at der altid er 5-10 på reolen jeg ikke er begyndt på endnu.

:blush: kom til at koebe fem boeger i dag :wub: Du ved, havde lige faaet loen (eller det vil sige, den kommer i morgen, men det var paa visa :innocent: ) Saa nu er der lidt til den naeste uges tid :w00t: Er helt vild med at koebe boeger, og i UK er det jo til fornuftige priser.... Maa se at faa set europa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share