Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Alt for fedt med de øl-konkurrencer!!! :cool::laugh: :4thumbup: Måske du skulle forsøge med noget GTG - eller måske ladder træning til næste år??

Haha :laugh: Takker. Ja, tror helt sikkert at Grease The Groove princippet virker, problemet er bare at frekvensen nok giver mig nogle problemer, når jeg f.eks. tager Guldøl med på arbejdet for at sprede volumen ud over dagen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt styrketræning på arbejdet:

TechnoGym Supported Rows - 6sæt x 12reps med stakken

Pulldowns - 3sæt x 10reps med stakken

TechnoGym Cheastpress - 35xstakken, 12xstakken

Dumbell Laterels - 10x10kgs, 10x12kgs, 10x14kgs, 10x12kgs

Det bliver ikke så meget med vægttræningen for tiden, men håber at den smule jeg laver kan holde nogenlunde på mullerne.

Tager nok ud at laver lidt intervalløb her om lidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løb - 22min

Løb ned i en nærtliggende skov, hvor der var en masse små bakkede stier. Gav den godt med gas :smile: Da jeg næsten var hjemme fandt jeg en legeplads hvor der var mulighed for lidt dips og nogle plyometriske etbens hop til bænk.

Fint at få rørt sig lidt.

Gad alligevel ikke intervaltræningen, men skovløb er næsten ligeså godt. Pulsen kom ihvertfald godt op at ringe :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Basketball - 3kvarter (Det sateneme hårdt :w00t: )

+ vi lavede nogle løb på 4-5meter og derefter tilbage gange en masse. IOMS i lårene. :bigsmile:

+ lidt hockey

Løb - 5km (22min og 12sek)

Første løbetur gik ok selvom jeg kunne mærke at benene var tunge efter de korte løb og stop jeg havde lavet forinden.

Løb - 5km (23min og 58sek)

Den anden løbetur havde jeg totalt gummiben. Vejrtrækningen var afslappet, men benene var bare TOTALT flade. Derfor ret hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning:

Pulldowns (Bredt greb) - 4sæt x 8reps med stakken

Hyperextensions - 4sæt x 12reps

Mave i maskine - 4sæt x 12reps

Chest press i maskine - 4sæt x (25, 15, 12, 12reps) med stakken

Arnold Curls - 4sæt x 8-10reps med 21kgs håndvægt

Godt at kunne styrketræne lidt på arbejdet, selvom det ikke er så hardcore. Vel mere vedligeholdesestræning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Løb. Coopertest.

opvarmning - 400meter

Cooper Test - 2800meter

Nedkøling - 800meter

Planken - 3min

Hmm, er nu ikke helt tilfreds. Synes jeg fandt et passende tempo, men det tempo rakte altså ikke til mere end de 2800meter, eller 7 omgange på atletikbanen.

Vil gerne kunne løbe 3000, hvilket jeg også tror er muligt indenfor en overskuelig fremtid. Er trodsalt stadig en halv fee' løber noob :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 5km (Tiden fucked up på mit ur, men er sikker på at det er den klart hurtigste tid vi har løbet denne rute. Gik virkeligt godt, og patienten jeg løb med er virkeligt kommet i god form efterhånden :superman: )

Concept II Roning - 500meter (Hvor jeg stoppede efter 350meter :blush: Da jeg gik kold. Lå ellers til en estimineret tid på 1min og 29sek på en 500meter. Men kunne bare ikke holde kadancen. Manglede lige Aprollo Creed til at stå og råbe mig i hovdet:"There IS no tommorrow, there IS no tommorrow" :cool:

Vil lige nævne at jeg nu er officielt tilmeldt Odense Marethon den 23.seb, så nu er der ingen vej tilbage. Medmindre jeg vil vinke farvel til mine 500kr. :crazy:

Har også løbet 5 dage i streg nu, og vil derfor lavet noget vægttræning i morgen. Lørdag eller søndag er planen at løbe et lidt længere tur. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OBBC:

T-Bar Rows - 10x25kg, 10x50kg, 10x75kg, 10x100kg, 8x125kg, 4x150kg(Grimt og tungt), 10x100kg, 10x75kg, 10x50kg (Fee' nok omgang T-bar Rows. Har aldrig haft 150kg på i denne øvelse før, og det viste sig også at være for meget i øjeblikket. Men fik da lavet 4 grimme reps med den :smile: )

Brede Pullups - 4sæt x 8reps

Face Pulls - 5sæt x 10reps

Close Grip Bænkpres - (10x20kg, 10x60kg), 6x90kg, 6x110kg, 6x120kg, 6x110kg, 6x90kg (Er faktisk godt tilfreds. Der var en smule overskud på 6eren på 120kg. Så ikke helt så slap her som jeg regnede med)

Incline Smithrack Chestpress - 6x50, 6x80kg, 6x100kg, 10x80kg (Går lige i patkanonen :bigsmile: )

Dumbell Shrugs - 4sæt x 10reps med 35-40kgs håndvægte

Triceps i maskine - 5-6sæt op til stakken (Går faktisk fantastisk i hesteskoen)

Dumbell Laterels - 3sæt x 8reps med 20kgs håndvægte

Plate Raises - 3sæt x 10reps med 25kgs skive

Mave - 3-4sæt (Herunder 1sæt dragonflags)

Biceps i maskine - 6sæt x 8-12reps

Sateneme BB'. Ren overkropstræning da jeg jo løber :bigsmile:

Men fedt at få pump på kadaveret igen. Energien var god, og styrken rimelig fin omstændighederne taget i betragtning.

Og så var det cool nok lige at få hilst på nogle kendte ansigter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du burde da kunne presse den længere end 2800 meter på en Cooper. Løb du ikke 5k på 20??

Naa, lige knap! Lidt 19min og noget på 4,5km.

Målet er at komme under 20min på 5km. Problemet er bare at bare jeg øger farten med en halv km i timen, kan de betyde rigtigt meget for hvor lang tid jeg kan holde farten.

Men du har ret! Jeg burde kunne løbe længere end 2800 på en cooper :dry:

Min vægt arbejder dog lidt imod mig. Målet er 3000. Så ville jeg være MERE end tilfreds, og ville give et rigtig god VO2 for en 100kgs mand :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Naa, lige knap! Lidt 19min og noget på 4,5km.

Målet er at komme under 20min på 5km. Problemet er bare at bare jeg øger farten med en halv km i timen, kan de betyde rigtigt meget for hvor lang tid jeg kan holde farten.

Men du har ret! Jeg burde kunne løbe længere end 2800 på en cooper :dry:

Min vægt arbejder dog lidt imod mig. Målet er 3000. Så ville jeg være MERE end tilfreds, og ville give et rigtig god VO2 for en 100kgs mand :bigsmile:

Ja, bestemt! Jeg er fandme imponeret over dit løb ift. din størrelse - og så længe har du jo heller ikke løbet. :4thumbup: Hold det nu lidt ved lige efter maraton, så der ikke går helt SL i den! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, bestemt! Jeg er fandme imponeret over dit løb ift. din størrelse - og så længe har du jo heller ikke løbet. :4thumbup: Hold det nu lidt ved lige efter maraton, så der ikke går helt SL i den! :tongue:

Takker, kriger :superman:

Ja, nu må vi se hvad det bliver til med løbet efter marethon.

Uanset hvad så løber jeg jo et par gange om ugen på mit arbejde, så lidt skal det nok blive holdt ved lige. Men kan sgu også godt mærke at jeg brænder mere for vægttræningen end løb. :smile: Og hvis jeg skal stille op i styrkeløft for min klub, så skylder jeg den jo også at gøre det så godt jeg kan, ved at være seriøs med styrkeløften. Men nu må vi se :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Fodbold - 3kvarter

Badminton 3kvarter

Løb - 5km (21min og 52sek)

Havde gode ben på denne første løbetur.

Concept II Roergomenter - 500meter (1min og 29sek PR :devil::devil::devil: Kæft, hvor var det hårdt. Kørt på den højeste belastning hvilket åbenbart virker bedst for mig :smile: )

Løb . 5km (24min og 58sek)

På dagens anden løbtur var benene noget tungere, og der blev også løbet noget langsommere.

I OBBC:

Boldhold - 1time (Ok)

Close Grip Bænkpres - 10x20kg, 6x70kg, 6x100kg, 6x115kg, 5x125kg, 6x100kg (Ville gerne have haft 6reps med de 125kg, men var for tung på dagen. Ok omgang smal bænk ellers)

Upright Rows - 8x30kg, 8x50kg, 8x60kg, 10x50kg, 12x30kg

Pulldows - 3sæt (Kørte også et sæt pullups, men var for doven til kropshævninger idag)

Skrå mave i maskine - 3sæt til hver side

Lige mave x mange

God aktiv dag. Styrketræningen blev noget fesen, men det er nok ikke så mærkeligt med alt det andet jeg havde lavet inden. Dagens optur var helt klart Concept II'eren hvor jeg satte PR med 2sek. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Takker, Ærede Ork-Killer :cool:

Det er jo så også fordelt ud over det meste af dagen. så det hjælper da på det. Men synes også jeg har fortjent en træningsfri dag imorgen :bigsmile:

Hehehe.. Det fedeste er når man allerede dagen inden kan mærke at næste dag er træningsfri :laugh:

Vildt med din C2-tid. Må jeg sku lige få prøvet snart... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hehehe.. Det fedeste er når man allerede dagen inden kan mærke at næste dag er træningsfri :laugh:

Vildt med din C2-tid. Må jeg sku lige få prøvet snart... :devil:

Yeah, jeg var pænt brugt i kroppen efter den omgang. Men har healet som Jærven igår, så har været max. klar idag :bigsmile:

Tror klart du gode muligheder for at slå min tid. Prøv at maxe. ud i den på et tidspunkt. Det er pissehårdt :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 10km (47min og 18sek)

Fin tur med ok overskud tilsidst. :smile:

Jogging - 5min

Løb - 8,5km (36min og 12sek)

Jogging - 5min

Dagens anden løbetur kørte faktisk overraskende helt ok. Løb med min gamle studiekammerat, der er en noget bedre løber end mig. Så han pacede tempoet, så jeg på trods af halv trætte ben løb var over 1½min hurtigere end sidst på denne rute. Dog ingen overskud til spurt idag :smile:

Så godt for samvittigheden af få over 20km i benene. :smile:

Prøvede iøvrigt sådan noget energi gel for sjov idag. Ved ikke helt om min mave er så glad for det, men vil ihvertfald ikke overdrive det sukkerstas på marathon. Mon der er poster med guldøl :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 10km (47min og 18sek)

Fin tur med ok overskud tilsidst. :smile:

Jogging - 5min

Løb - 8,5km (36min og 12sek)

Jogging - 5min

Dagens anden løbetur kørte faktisk overraskende helt ok. Løb med min gamle studiekammerat, der er en noget bedre løber end mig. Så han pacede tempoet, så jeg på trods af halv trætte ben løb var over 1½min hurtigere end sidst på denne rute. Dog ingen overskud til spurt idag :smile:

Så godt for samvittigheden af få over 20km i benene. :smile:

Prøvede iøvrigt sådan noget energi gel for sjov idag. Ved ikke helt om min mave er så glad for det, men vil ihvertfald ikke overdrive det sukkerstas på marathon. Mon der er poster med guldøl :laugh:

Hahahah.. kunne være konge med en marathon øl-stafet :beerchug: Gal man ville blive stiv LOL.

Tror ikke jeg umiddelbart kan slå din tid. Har sku aldrig været under 1:30. Tror jeg ligger på omkring 1:35 eller sådan, men må hellere prøve den snart :bigsmile:

Jeg er bedst til de længere distancer, f.eks. 10 km som jeg rev på 37:44 mener jeg. Har du prøvet den officielle distance på 2000 meter? Den gør også bare ondt fra start til slut. :devil:

Igen, imponerende mængde km du får løbet. Ser du noget til Rambo aka Bøflen aka Hr. Mikkelsen?

Link to comment
Share on other sites

Hahahah.. kunne være konge med en marathon øl-stafet :beerchug: Gal man ville blive stiv LOL.

Tror ikke jeg umiddelbart kan slå din tid. Har sku aldrig været under 1:30. Tror jeg ligger på omkring 1:35 eller sådan, men må hellere prøve den snart :bigsmile:

Jeg er bedst til de længere distancer, f.eks. 10 km som jeg rev på 37:44 mener jeg. Har du prøvet den officielle distance på 2000 meter? Den gør også bare ondt fra start til slut. :devil:

Igen, imponerende mængde km du får løbet. Ser du noget til Rambo aka Bøflen aka Hr. Mikkelsen?

Ja, en guldøl for hver 5km kunne da godt gøre marathon lidt sjovere :4thumbup:

På mit gamle kollegie var der vidst præcis 15 bænke fra Bilka og til kollegiet. Det passede lige med 2 gutter, ud at købe en kasse i Bilka, og så en bajer på hver bænk på vejen hjem :4thumbup: Prøvede det ikke selv, men der var nogle der havde traditionen.

Det er vildt at du kan holde til at sidde på det dyr så længe :crazy: Jeg dovner den altså bare med de 500metere der :4thumbup:

Ja, hilste faktisk på Martin Rambo forleden i OBBC.

Ikke meget jeg ellers ser til ham privat, da han jo arbejder hele tiden. Han snakkede meget om at vi skulle ud at ha' øl og fjolletobak, men lad os nu lige se hvad det bliver til :laugh:

Han holder en antstædig masse på overkroppen, men han er ikke i form som i gamle dage da han trænede med mig :devil::cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i "Det nye" OSK:

Bend Over Rows - 12x60kg, 12x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 8x110kg, 8x120kg, 8x100kg, 12x60kg, 12x60kg (Ville egentligt have kørt kropshævninger, men loftet er for lavt dernede til at det kan lade sige gøre. Lidt ærgeligt må jeg sige. Men Bend over Rows er også en yderste tought øvelse :smile: )

Bænkpres + Lille Bands - (Opvarmning), 10sæt x 2reps med 100kg + bands (Det der med at være en af de stærke i bænkpres i OSK er vidst fortid. :blush: Men lækkert nok at få kører eksplosivt og med bands igen :smile: )

Renegade Rows + pushup - 8x30kgs, 8x30kgs, 8x30kgs, 8x30kgs (Efter forslag fra DBM kørte jeg første en row med hver arm efterfulgt at en armstrækning hvilket er en rep. Derefter forfra. Var faktisk fed nok :smile: )

Turkish Getup Situps - 6/6 med Styrkeløftstang, 6/6 med styrkeløftstang (Ligger ned på ryggen og holder en styrkeløftstang i den ene hånd og sætter mig op med armen strakt hele tiden og uden hjælp fra den frie hånd. Var faktisk pænt hårdt :smile: )

Dips - 30xmig, 30xmig

Dumbell Curls - 4sæt x 8reps med 20kgs håndvægte (Stille og roligt pump på armene samme med Hesten)

Barbell Curls - 10x45kg, 10x35kg, 10x25kg, 20x20kg (Med korte pauser. Brændte helt godt. Mine håndled kan bare ikke li' at kører med lige stang. Men så længe kg'ene ikke er for vilde er det ok :smile: )

Kan efterhånden godt mærke på styrken at jeg får løbet en del. Men det var nu en ganske fin træning alligevel. Regner dog ikke med nogen former for PR's i vægtlokalet før efter Marathon den. 23sep.

Det nye lokale er iøvrigt ret godt.

+ større bedre lysere lokaler.

+ gulvtæppe samt indretning og opholdsrum klart bedre.

+ Meget bedre akustik. Det er nu muligt både at snakke sammen og have højt musik på samme tid.

% Loftet er for lavt. Så kan hverken lave Milipress, vægtløftningsøvelser eller kropshævninger :unhappy: . Vi skal dog nok få sat en stang op så man kan lave kropshævninger så det problem bliver løst. Men ærgeligt med vægtløftning og milipress.

% Badet ligger ret langt væk fra lokalerne. Det er dog en lille ting, som man sikkert hurtigt vænner sig til.

Men selve området og lokalerne er ret toughte. Bare ærlige med det lave loft.

Link to comment
Share on other sites

Fedt du lige fik prøvet renegade rows med pushups! :4thumbup: Synes det er en meget fed øvelse... burde dog nok laves med vægtvest! Ellers synes jeg dog din styrke er ret imponerende - på trods af du er blevet cardio-bunny!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share