Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Fedt du lige fik prøvet renegade rows med pushups! :4thumbup: Synes det er en meget fed øvelse... burde dog nok laves med vægtvest! Ellers synes jeg dog din styrke er ret imponerende - på trods af du er blevet cardio-bunny!

Ja, armstrækkerne er næsten for lette, så en vægtvest ville være ok. Men fed nok alligevel :smile:

Og tak for rosen. :bigsmile: Tror også mest at det er de 3 styrkeløt dicipliner jeg virkeligt har mistet styrke i, da jeg ikke kører dem så ofte i øjeblikket. :smile:

Ingen chinups?

Jeg formoder at du har bragt det i orden til i morgen. For hvordan skal man ellers kunne udføre bund og snyde chinups?

Ja, ved det! Det er ikke godt. Men så må den hedde bund og max i armstrækkere eller milipress med halv kropsvægt eller sådan noget :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredag efter træning var planen bare at slappe af derhjemme og få ryddet lidt op osv. men så ringede nogle makkere for at hører om jeg var klar på Grill og øl. Og det kunne jeg jo ikke sige nej til :bigsmile:

Det var 2 af de Ølympiske mestre samt nogle hollændere så det endte med at vi måtte ha' landskamp i øldrikning med nationalsang og det hele. Og Danmark vandt :4thumbup:

Nå, men blev ihvertald så vissen at jeg var overbevist om at min cykel var blevet stjålet, og måtte tage en taxa ud til OSK om lørdagen hvor vi havde indflytter fest og stævne.

Efter nogle spil Bund og snydedips tog vi på resturant den grimme ælling, og Jens aka Piksår tegnede allerede her til at blive usandsynligt fuld.

Da Jens var ved at være rigtig fuld og stod nede på A-bar og hans tale var noget usammenhængende, var jeg selvfølgelig en kammerat og købte en øl til manden, som han dog kunne måtte få hvis han bællede den. :laugh:

Derudover fik jeg også dystet med både Jens og 2 af de unge fra klubben i armlægning. De 2 unge kan begge lukke en Coc2'er og Jens er jo et bænkpresmonster, så det var sgu hård kamp, men vandt efter hårdt kamp :innocent:

Blev især overrasket over hvor stærk Jens var i armlægning, da han jo dårligt nok magter at lave en enkelt kropshævning :tongue: Men et bænkpres over 200kg hjælpe åbenbart også bæverding diciplinen armlægning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tror at det var yderst fornuftigt, at jeg tog tidligt hjem i går :tongue: Godt, at I havde en hyggelig aften, dog :smile:

Forøvrigt, ikke for at være en bussemand, men husk at køre dine Renegade rows på en platform, da vores gulv nok ikke er så stærkt nedender... :bigsmile:

Du jo bare lave dine skulderpres-øvelser udenfor :shades::tongue:

Du glemmer forøvrigt et stort plus; ALT det plads man har brug for, for at lave tossede stærkmandsøvelser udenfor på parkeringspladsen... :superman: Det må da lige være noget for dig? :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak for en fee' tur igår Trolle :4thumbup: hun kunne godt li' mig alligevel hende den lille blonde trunte.. så hun godt ud... jeg kan ikke huske det :blush:

Hehe! Ja, hun kunne såmen godt li' dig lige indtil du stod og snavede med den næste ved siden af :laugh:

Du var så meget stodder :cool:

Men hun så vidst helt fin ud. Det er godkendt. Udseende altså. Ved ikke hvordan hun er, men det finder du vel ud af :wink:

Tror at det var yderst fornuftigt, at jeg tog tidligt hjem i går :tongue: Godt, at I havde en hyggelig aften, dog :smile:

Forøvrigt, ikke for at være en bussemand, men husk at køre dine Renegade rows på en platform, da vores gulv nok ikke er så stærkt nedender... :bigsmile:

Du jo bare lave dine skulderpres-øvelser udenfor :shades::tongue:

Du glemmer forøvrigt et stort plus; ALT det plads man har brug for, for at lave tossede stærkmandsøvelser udenfor på parkeringspladsen... :superman: Det må da lige være noget for dig? :4thumbup:

Skal nok lige være opmærksom på det med Renegade Rows'ne. Havde jeg ikke lige tænkt på :smile:

Ja, her om sommeren er det vel ok, men man skal fanme være ultra viking for at stå at lave skulderstem i snevejr her til vinter :w00t::devil::superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Lykkede mig at kunne holde balancen stående på en swizzball idag, så fik lavet.

Squat stående på Swizzball - 2sæt x 8reps (Ikke fordi jeg tror det giver det store, men skulle lige blære mig med at jeg kan :tongue: )

Løb - 2km (Alm løb ned til fodboldbane)

Interval løb - 6 x ca.300meter

Løb - 3km (Alm løb hjem af en omvej)

Løb med 1½kg ankelvægt om hver ankel under hele turen. Og i dagens anledning tog jeg også pulsur på. Det er lidt sjovt. Det højeste jeg fik målt min puls til var 164, og det var under et interval hvor jeg hyperventilerede max. og var helt færdig.

Enten er jeg dårlig til at presse mig selv eller også er min maxpuls endnu lavere end de 181slag jeg målte den til for 3-4år siden.

På det andet sidste interval kom der 4-5 unger omkring de 10-12år der ville løbe om kap med mig, og det fik de naturligvis lov til, hehe! Gad dog ikke hører på dem efter 6interval og istedet for 8intervaller tog jeg en omvej hjem.

Ok træning hvor pulsen kom godt op.

Løber iøvrigt mit første motionsløb på onsdag i lange tider.

Ps. Fik ikke lige noteret at jeg også fik lavet lidt på arbejdet:

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 52sek) Helt stille og roligt + Brystpress i maskine - 25reps med stakken.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Hehe! Ja, hun kunne såmen godt li' dig lige indtil du stod og snavede med den næste ved siden af :laugh:

Du var så meget stodder :cool:

Men hun så vidst helt fin ud. Det er godkendt. Udseende altså. Ved ikke hvordan hun er, men det finder du vel ud af :wink:

Skal nok lige være opmærksom på det med Renegade Rows'ne. Havde jeg ikke lige tænkt på :smile:

Ja, her om sommeren er det vel ok, men man skal fanme være ultra viking for at stå at lave skulderstem i snevejr her til vinter :w00t::devil::superman:

Det jo bare at have en varme kanon :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bordtennis - 3kvarter (Sjovt, da man bevæger sig faktisk ret meget når man spiller double)

Hockey - 3kvarter

I OBBC:

Boldhold - 1time

Decline Bænkpres (Pinky Grip) - 10x60kg, 10x100kg, 2x130kg, 2x140kg, 2x150kg, 10x100kg (Fik lidt hjælp på nummer 2 på de 150kg. Kæft, jeg er blevet slap i forhold til 'the days'. )

High Incline Dumbell press - 15x30kgs, 15x30kgs (Godt stræk og pump på patten :smile: )

Fatman Pullups - 3sæt x 12reps (En undervurderet øvelse. Bedre end supported Rows og næsten ligeså god som chins)

En masse mave med medicinbold. Brændte godt i dunken.

Knap så vild træningsvolumen som de forrige par tirsdage. Skal deltage i et motionsløb imorgen, så det er fint nok jeg holdte pause fra løberiet idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

DHL - Staffetten i Odense:

5,1km (23min og 19sek)

Lagde for hårdt ud og løb på 4min på den første kilometer, så havde ikke noget overskud på den sidste halvdel af turen. Men sådan er det nok når man ikke er vant til konkurrencer.

Skal nok også have nogle af de ruter som jeg har løbet de rigtigt hurtige tider, målt op igen. For jeg gav den sgu gas idag og der var ikke til særligt meget mere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu har alt det der Crossfit og funktionel træning jo efterhånden fået overtaget herinde på MOL og presset styrkeløfterne over på Ironsport.dk, så jeg må jo hellere blend in så man kan være med på moden :tongue:

Naa, pjat.

Inspireret af bla. Haurum og Maxpowers log ville jeg prøve sådan en Crossfit test der består af:

På tid:

1700meter løb

100 pullups

200 pushups

300 squats

1700meter løb

Jeg kørte det således:

(2pullsups, 4pushups, 6squat) X 50sæt

De første 1700meter blev løbet i godt tempo og det kørte egentligt fint fra starten af. Modsat hvad jeg først trodede så var det faktisk squatsne der trak mest tænder ud. Min ben og røv var fuldstændig gummiagtige tilsidst.

Den sidste løbetur blev derfor også løbet noget langsommere end den første. Benene ville ikke rigtigt noget efter alle de squats først. :blink:

Tiden blev: 38min og 4sek

Jeg løb på løbebånd som nok er lidt lettere end alm løb pga. ingen vindmodstand samt bakker, samt at jeg ikke kørte med thumless grip i pullupsne da jeg ikke kan se ideen med det pjat :smile:

Proteinshake og litervis af vand (Min T-shirt kunne vrides :w00t: )

Biceps i maskine - 3sæt x 10reps med 40kg

Supersættet med

French Press - 3sæt x 10reps med 50kg

Dumbell Curls - 3sæt x 8reps med 22,5kgs håndvægte

Supersættet med

Kabel PushDowns - 3sæt x 10reps

Planken - 1min

Fed omgang træning. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sank Hans Løb 2007 i Roskilde:

Løb - 10km (42min og 34sek :bigsmile: Damn, det var hårdt, men har heller ikke løbet 10km så hurtigt før, og så endda på en opmålt rute til konkurrence. )

Løbet er et specielt motionsløb til psykisk syge som hvert år finder sted i Roskilde. Patienten som jeg løb med havde sat sig i hovedet at han ville vinde, så han hang sig bare på en af de forreste, og så måtte jeg jo nød til at følge med.

Det strejfede mit hovede nogle gange at komme ned at gå, men heldigvis fortrængte jeg det og forsatte i det lidt for høje tempo i forhold til min form og kom hele vejen i mål :smile:

Træning i OBBC:

Boldhold - 1time

Dragon Flags - 2sæt

Torso Rotation i maskine - 2sæt

Kabel Rows - 6sæt x 5-12reps op til stakken (Fokus på at arbejde dynamisk med hele ryggen)

Bænkpres - 10x60kg, 10x100kg, 10x100kg (BB stil med albuerne ud til siden og flat på bænken. Min bænkform er elendig)

Pullups - 5sæt x 8reps

Hyperextensions - 3sæt x 20reps

Har iøvrigt stadig DOMS efter det crossfit noget jeg lavede i torsdags. Det var nok lige voldsomt nok at give sig i kast med, hehe! Mens sjovt var det.

Link to comment
Share on other sites

Sank Hans Løb 2007 i Roskilde:

Løb - 10km (42min og 34sek :bigsmile: Damn, det var hårdt, men har heller ikke løbet 10km så hurtigt før, og så endda på en opmålt rute til konkurrence. )

Hej Troels,

Det er godt nok en flot tid du har sat der. Respekt for det!

Det maraton kommer jo til at løbe sig selv :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels,

Det er godt nok en flot tid du har sat der. Respekt for det!

Det maraton kommer jo til at løbe sig selv :4thumbup:

Mange tak, er også selv lidt overrasket :bigsmile:

Men det med at marathon kommer til at løbe sig selv, det tror jeg desværre ikke kommer til at holde vand :laugh: Kondien er blevet helt god, men kropsvægten samt mængden af km i benene er vidst ikke ligefrem optimalt for at løbe en marathon. Men det skal fanme prøves :devil:

Stærkt løbet fyrbøder :devil::king:

Mange tak :bigsmile: Da jeg var ved at gå kold tænkte jeg bare at jeg var Rocky der tænkte på at smadre Ivan Drago :devil::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Badminton - 3kvarter (Ret sjovt. Kunne finde en smule ud af det idag. Er ellers ikke nogen haj til det spil :blush: )

Løb - 6km (27min og 17sek)

Har efterhånden rigtigt svært ved at følge med patienten jeg løber med. Puha, jeg var presset den sidste km, hvor han prøvede at stikke fra mig. Jeg hang dog på. Men de der 35kg jeg vejer mere end ham har sgu nok lidt at sige :bigsmile:

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 30sek), 500meter (1min og 50sek)

Godt tilfreds med at kunne ro på 1min og 30 hvilket faktisk er min anden bedste tid nogensinde. Får dog MEGET svært ved at få den under 1min og 29 :crazy: Den anden tur var bare stille og roligt)

Elipse trainer - 10min

Kondi Cykel - 10min

Enhånds stem med håndvægt - 3sæt x 20reps med 21kgs håndvægt

Lidt Coc1.

Link to comment
Share on other sites

Løb - 10km (42min og 34sek :bigsmile: Damn, det var hårdt, men har heller ikke løbet 10km så hurtigt før, og så endda på en opmålt rute til konkurrence. )

Løbet er et specielt motionsløb til psykisk syge som hvert år finder sted i Roskilde.

Aha, det forklarer en del... :tongue: Damn god tid på 10´eren!!!

Link to comment
Share on other sites

Aha, det forklarer en del... :tongue: Damn god tid på 10´eren!!!

Hehe, var forberedt på at den nok kunne få en kommentar :laugh: Man er først psykisk syg hvis psykiaterne kan stille en diagnose på en. Det er endnu ikke lykkedes med mig :w00t:

Takker mhs til 10eren. En kammerat lokker lidt med en halvmarathon her på søndag til faxekondiløbet, så måske tager jeg med hvis mine ben er nogenlunde :smile:

Link to comment
Share on other sites

En weekend uden alkohol eller fredagsafbrænding i OSK eller OBBC :crazy:

Det er ellers nogle af ugens højdepunkter, men må erkende at marathon er lige om hjørnet, så stærk ophopning af ethanol i kroppen sammenlagt med led DOMS efter vanvittig afbrænding af samtlige fibre, bare ikke hænger sammen med en krop der skal løbe meget langt.

Tager måske istedet et halvmarathon på søndag til Faxekondiløbet i Odense. Nu ser jeg lige på det. Hvis det regner så gider jeg næsten ikke.

Iøvrigt har kropsvægten ikke faldet specielt meget selvom jeg egentligt føler mig ok fit. Vejede 100.7 med tøj her til morgen, så intentionen om at komme ned på midt i 90erne kan jeg vidst godt glemme. Men har også carbet op med romkugler, brunsviger samt et studenterbrød idag :bigsmile:

:cry3:

post-858-1188575029.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Faxe Kondi løbet i Odense.

Halv Marathon distancen.

Løb - 21,1km (1time og 56min)

Puha, det var hårdt. Skal lige siges at jeg alligevel ikke kunne holde mig tilbage mhs. til bajerne i weekenden, så lørdag inviterede en gammel barndoms kammerat til bytur og massivt druk. Holdte igen i starten, men da hele det sociale gik ud at ølspil, så måtte jeg jo nød til at være med, så vi endte med at blive møgstive og faldt i søvn på hans sofa i Fredericia kl 5 om morgenen. Kl 13 startede halvmarethon i Odense, så fik lige 3-4 timers søvn på sofaen og uden mad eller noget stod jeg klar til start til Halvmarathon en kl 12:30.

Det betød så at løbet blev usandsynligt hårdt, og var nede at gå flere gange. Og blev overhalet af en masse folk. Ikke ligefrem en succesoplevelse.

Men alligvel når jeg gør det op, så er jeg glad for at jeg deltog og trods det gik så ringe alligevel kom under de 2 timer. Så kan man lærer ikke at drikke sig i hegnet få timer inden et halvmarathon :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share