Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Onsdagstræning på arbejdet:

Armwrestling Rows - 3sæt x 10reps med stakken (Tecnogym maskine men med max wrist fleksion i toppen med hold)

Reversed Grip Curls - 3sæt x 10reps

Erector maskine - 3sæt x 12reps med stakken

Supersættet med

Leg Curls - 3sæt x 12reps med 72,5kg

Chest press - 3sæt x 12reps med stakken

Supersætet med

High Incline Dumbell press - 3sæt x 12reps med 21kgs håndvægte

Massivt pump da jeg lavede det og har faktisk også fået lidt DOMS i haser og erector idag. Er max presset i denne uge med 3spiller job, 2 gange gospel, kirkekoncert, besøg fra brormand samt jeg var inde og se stykket Acrobat i kbh igår, så jeg var først hjemme kl 1:30 hvilket har betydet 4 timers søvn i nat. Ind i alt dette skal der også presset noget træning ind. Kan ikke fredag men får presset et pas ind på lørdag vil jeg tro :smile:

Oven i dette har Dsb været så flinke at være forsinket mellem 10-40min hver enste dag i denne uge. Lækkert når man i forvejen bruge 3timer på transport hver dag...

Ps. og så har jeg iøvrigt fået spillet en god omgang basketball på arbejdet idag. Det er supersjovt :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i OSK:

Box Squat - 5x60kg, 5x100kg, 5x120kg, 5x140kg, 5x160kg, 5x140kg, 5x140kg (Under parrel. God runde :smile: )

Goodmornings - 10x60kg, 10x80kg, 10x80kg (Utroligt så svag jeg er i denne øvelse)

Floorpress - 14sæt x 3reps med 100kg (Bare speedwork da energien blev brændt af på squatten.)

1sæt mave

Trænede sammen med CasperBB og senere dukkede Jesper'Irongrip' også op :devil: Prøvede lige at finde Coc2'eren frem og Jesper lavede lige 5reps med den. Jeg fik den også lukket en enkelt gang selvom jeg ikke har rørt den længe, så det er jeg meget tilfreds med.

Præworkoutshake - 1 Carlsberg fadøl (Sømanden bød på Øl, og så kan man jo ikke sige nej)

Postworkoutshake - 3 Carlsberg dåseøl + 2sildemadder.

Bajer går lige i CNS. Bare søg på Pubmed og tjek :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Fatman Pullups - 2sæt x 12reps

Supersættet med

Pullups - 2sæt x 10reps

Træk til nakken - 3sæt x 10reps

Zercher Box Squat - 6x60kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg (Mega øm efter box squatten i lørdags så tog det stille og roligt)

Bænkpres + Lilla Bands - 6x20kg, 6x60kg, 6x80kg, 6x100kg, 4x120kg, 6x100kg (Fik en rep mere på de 120kg end sidste gang jeg prøvede, så kan ikke vare længe inden jeg nupper en 6er med 120kg + lilla bands :smile: )

Jm Press - 8x50kg, 8x60kg, 8x50kg

Mave - 3sæt

Fik også lavet lidt benspark og rotatorcuff på arbejdet idag. Fornuftig lille mandagstræning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OSK:

Dødløft fra Skiiiiiiiiiive - 5x60kg, 5x100kg, 5x140kg, 5x180kg, 5x140kg, 5x100kg (Overhåndsgreb på alle undtaget på 180kg. De 180kg var noget tunge men ok omgang)

Goodmornings i Smithrack - 8x50kg, 8x80kg, 6x100kg, 8x80kg, 8x80kg (De 2 sidste sæt med bred sumostand for at få noget overførbarhed til sumodødløft. River godt i haser og glutes)

Bænkpres - 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x130kg(8cm board), 3x140kg(8cm board), 3x145kg(8cm board), 2x150kg(8cm board), 3x160kg(16cm board), 3x170kg(16cm board), 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg(Med benene oppe), 5x120kg (Rigtig god omgang bænkpres. Styrken føltes fin i specielt alm bænk. Boardpressen kunne godt være lidt bedre)

Pulldowns - 3sæt x 10reps med 70kg

Dumbell Shrugs - 2sæt x 12reps med 40kgs håndvægte

Fin træning hvor der var masser af folk i hulen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ekstra mavetræning:

Scap situps med medicinbold - 2sæt x 20reps

Skrå mave - 2sæt x 20reps (Til hver side)

Traditionelle mavebøjninger med fødder under ribbe og medicinbold bag nakken(6kg) - 2sæt x 12reps

MedicinBall twist - 30reps (15 til hver side) 2sæt

Planken - 2 x 40-60sek

Lade medicinbold(6kg) falde ned på maven - 2sæt x 10gange

Mave i maskine - 4sæt x 10-20reps (Forsøgte mig med stakken men det var for tungt. Denne og legcurls maskinen er de enste 2 technogym maskiner hvor jeg ikke kan reppe med stakken. Mere mave og haser til mig, hehe)

Er blevet ret dårlig til at få trænet mave ordentligt så idag gav jeg lige mavemullerne en omgang, da jeg gerne skulle være tough i kroppen ved squat og dødløft samt have en beskidt six-pack at cutte ind til når jeg engang skal prøve den slags.

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Squat - 6x60kg, 6x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x140kg, 2x160kg, 2x170kg, 2x180kg, 1x190kg (Helt raw også uden bælte. Puha, den sidste var tung. )

Squat med knæbind og bælte - 2x180kg, 2x180kg

Squat med pause i bunden(Raw) - 10x100kg, 10x100kg

Hyperextensions + Lilla Band - 4sæt x 10-12reps (Sidder rigtigt godt)

Pullups - 6xmig, 6xmig+10kg, 6xmig+20kg, 6xmig+30kg, 6xmig

Lean back Pulldowns - 3sæt x 10reps med 90kg (Fungere nærmest som et Row)

Pinpress liggende på gulv (Smalt greb) - 6x60kg, 6x100kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 10x140kg(Sidste sæt med bredt greb)

Dips - 51xmig (Mener det er PR hvis jeg ikke tager helt fejl. Sjovt når jeg aldrig kører øvelsen. Fik den på film)

God massiv omgang idag. Dog tog jeg lidt tid om at komme i gear da jeg egenhændigt havde slæbt en sofa ned fra anden sal samt (Dog med hjælp) fik revet en ny hjørnesofa op på anden sal. Det rev lidt i delts at stå og krænge sådan en fætter rundt i sjove positioner. Men man er vel gammel flyttemand så sofaerne blev ownet hårdt :tongue:

Jesper gjorde det ellers rigtigt godt i dragten idag. 200kg uden større problemer i en gammel Metaldragt.

Link to comment
Share on other sites

Tak, for kommentarene til videoen :bigsmile:

Mandagstræning i OSK:

Box Squat - (Opvarmning), 5sæt x 3reps med 140kg

Smal Bænkpres - 4sæt x 6reps med 100kg (%opspænd)

Chínups - 3sæt x 8reps

FacePulls - 3sæt

Triceps - 3sæt

Lidt let og ikke mindst sløv træning. Er helt drænet for energi idag og derudover så drillede mit venstre knæ så det blev ikke til det store.

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning på arbejdet:

Leg Curls - 5sæt x 10reps op til 90kg

Lette Rows og pulldowns - 2sæt af hver

Fik også kørt en cirkeltræning igennem og en halv times fodbold.

Snakkede igår med Måsen om vigtigheden af også at styrke baglåret over knæfleksion istedet for kun at kører stivbenet og goodmornings. Desuden er Johan også fortaler for ekstra hasearbejde når man dødløfter sumo, så vil prøve at få kørt nogle hasecurls op til SM.

De 90kg var desuden omkring en max 10'er, så det skal nok give lidt rumlen i bener'n.

Imorgen skal jeg dødløfte og bænke. :smile:

HA! Come on Troels!!! Man kan ikke se dine fødder når du laver dips!!! Du har narret de andre, men du narrer ikke mig, du står på en ølkasse!!!

…eller en kasse Fernet Branca, noget i den dur!

Øv, du afslørede mig :unhappy: Men faktisk er det bare for at gøre det mere funktionelt i forhold til øldrikningskonkurrencer. Det er jo med at træne sportsspecifikt og hen imod hvad man gerne vil være god til. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OSK:

Dødløft fra Skiiiiiiiiiiive - 5x60kg, 5x100kg, 5x140kg, 5x160kg, 5x190kg, 10x100kg (Puha, der er sgu langt op til de 5x220kg som jeg har lavet før. Men heldigvis også et stykke tid endnu til at jeg skal toppe)

Goodmornings - 10x20kg, 10x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 10x60kg

Dumbell Sidebend - 3sæt x 12reps med 40kgs håndvægt

Bænkpres - 5x75kg, 5x75kg, 5x75kg

Boardpress (8cm) - 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg(Fik kun 2 på de 150kg sidste onsdag så lækkert jeg fik 3'eren med idag. Pause på klodsen på alle rep)

Boardpress(4cm) - 3x130kg, 3x140kg

Incline Dumbell Press - 3sæt x 10reps med 40kgs håndvægte

Kabel crunches - 3sæt x 10reps

Pulldowns - 34reps med 50kg (Bare for at få noget pump)

Rigtig god onsdagstræning. Det går stille og roligt fremad. Ellers gik der også noget tid med at lave en masse udløft til alle dem der var i trøje idag. Det gik for engangs skyld helt godt for alle 3 :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Box Squat - 5x60kg, 3x100kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg, 3x182,5kg(PR :smile: ), 3x140kg, 3x140kg (Lækkert med en lille Pr. Denne gang havde jeg også pause på boxen på de 2 første rep)

Walk Outs - 220kg, 260kg, 300kg (Lavede lidt små partielle benbøj da jeg stod med den. Overraskende stabil på de 300kg. Bare ærgeligt at jeg ikke kan løfte så mange kg :cry: )

Bænkpres (Reverse Band. Grøn) - 3x100kg, 3x140kg, 3x160kg, 3x170kg, 1x180kg, 10x120kg, 10x120kg (Udemærket opsætning. Ikke for vild men gav stadig så man kunne komme op omkring ens trøjemax)

Jm Presses - 8x20kg, 8x40kg, 8x50kg, 8x60kg, 8x70kg(PR :smile: )

Pulldowns - 16 x 90kg (Bamzfar og jeg aftalte at jeg fik 1 bajer for hver rep jeg lavede over 10rep og hvis jeg lavede under fik han tilsvarende bajer. Den aftale var lidt til min aftale men hva'. Det gik lige i lats og jeg blev 6 bajer rigere :bigsmile: )

Pullups - 10xmig

God træning med fin styrke. Både squat og bænk føltes rigtig god. Håber jeg kan overfører noget af det til udstyret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige hjemvendt fra boysekspedition anno 08'. Fantastisk tur med masser af bajer, sjov og guitarspil. Af fysiske udfoldelser var der bla. fodbold med hænderne tapet til kroppen og sumobrydning.

Da jeg kom hjem finder jeg en bekræftigelser på at jeg er blevet tilmeldt til Odense Marathon 08' :blink: Jeg har absolut ikke tilmeldt mig og har ingen intentioner om at rende den tur igen, så fatter ikke helt hvorfor jeg er blevet tilmeldt.

Var iøvrigt til koncert med ham her sidste torsdag. Inden for Gospel verdenen er han en superstjerne. Er man ikke kristen så bare se nøjes med at nyde de fantastiske melodier :smile:

The Blood song. (Skal bla. være solist på den her i det ene kor jeg synger i :smile: )

Hold me now (Fantastisk sang. Fedt når den peaker ved 4.40 :cool: )

Link to comment
Share on other sites

.

Da jeg kom hjem finder jeg en bekræftigelser på at jeg er blevet tilmeldt til Odense Marathon 08' :blink: Jeg har absolut ikke tilmeldt mig og har ingen intentioner om at rende den tur igen, så fatter ikke helt hvorfor jeg er blevet tilmeldt.

Hehe, fed joke. Er der betalt for tilmelding? Så er der jo kun et at gøre. Det er at komme igang med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Lige hjemvendt fra boysekspedition anno 08'. Fantastisk tur med masser af bajer, sjov og guitarspil. Af fysiske udfoldelser var der bla. fodbold med hænderne tapet til kroppen og sumobrydning.

Da jeg kom hjem finder jeg en bekræftigelser på at jeg er blevet tilmeldt til Odense Marathon 08' :blink: Jeg har absolut ikke tilmeldt mig og har ingen intentioner om at rende den tur igen, så fatter ikke helt hvorfor jeg er blevet tilmeldt.

Var iøvrigt til koncert med ham her sidste torsdag. Inden for Gospel verdenen er han en superstjerne. Er man ikke kristen så bare se nøjes med at nyde de fantastiske melodier :smile:

The Blood song. (Skal bla. være solist på den her i det ene kor jeg synger i :smile: )

Hold me now (Fantastisk sang. Fedt når den peaker ved 4.40 :cool: )

aaaah, come on Troels. Er vi blevet sentimentale????? :cry:

Grrrrrrrr..

:wolverine2:

Galt squattet forresten :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Pullups - 5sæt x 10reps

High Incline Smithrack benchpress - 6x30kg, 6x70kg, 8x90kg, 5x110kg, 3x120kg, 8x70kg

Træning på arbejdet:

Dumbell Hammercurls - 8sæt x 10reps med 10-21kgs håndvægte

Er blevet syg med ondt i halsen og snot i hornet så det blev ikke til det store idag. Lavede bare lige lidt disko uden at klæde om, det jeg heller ikke havde fået træningstøj med. Håber jeg hurtigt kan komme over sygdommen da jeg egentligt føler mig ret stærk for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share