Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Torsdagstræning -

BJJ - 1½time

Af en eller anden grund manglede mange af de erfarne folk idag, men der var tilgengæld en del af de nye så der var alligevel fyldt godt op. Og så var Malte tilbage igen. Så Malte og jeg teamede op til nogle sweeps fra butterfly guarden og åben guard.

Tilsidst kørte vi således at den ene var i mount og skulle derfra submitte, og den anden skulle bare escape. Halfguard var nok. 5min og bagefter byttede vi rundt.

Rullede tilsidst med en hvidbælte der har trænet 1½år. Hun brugte masser af kræfter og det gjorde faktisk at jeg et øjeblik gik med på hans game. No go. Men så begyndte jeg at tænke lidt og tog ham i en triangle choke.

Tilsidst fri rul med træner Morten. Jeg kørte bundgamet og det er simpelthen for dumt mod Morten. Får han først mountet mig så submitter han mig også ca.50-75% af gangene. Han fik så mountet mig en enkelt gang og det betød så at jeg måtte tappe ud. Men fed runde.

Jeg dummede mig iøvrigt gevaldigt tilsidst ved at forstuve min venstre tommel på at skulle lave noget så dumt som at slå lidt på plethandsker uden boksehandsker. Dumt dumt.. Håber det er noget jeg kommer hurtigt over.

WOW!!

4 cm. guns for 15 slag på hvilepulsen er sgu' da et rigtigt godt bytte :4thumbup:

93-94 kg. hakket fightingmachine er helt klart også at foretrække fremfor 105 kg. flæsk, der kan løfte en vægt, men ikke kan løbe fjenden ned :devil:

Den med kæresten, kender jeg godt :laugh: Så må du jo bare svare igen og høre hvad hun vil gøre, for at få et større brystparti :wink::tongue:(Det kan dog udløse en gevaldig selvhenter, når hun fortæller dig, at hun nu har gjort hvad du bad om og derfor er blevet gravid og har fået mælk i brysterne...) :tongue:

yeah, er også godt tilfreds med skiftet :cool:

Lol, til det sidste du skriver :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning på arbejdet:

Pistols - 3sæt x 8reps på hvert ben (Fy for pyffer det er hårdt. Har ingen balance på højre ben)

Hyperextentions med 2x5kgs håndvægte - 3sæt x 12-20reps (Håndvægtene blev kørt frem foran kroppen for også at ramme nedre trapezius. Fungere fint)

Turkish Getups Situps - 10/10 med 5kg, 10/10 med 10kg, 10/10 med 14kg, 10/10 med 18kg, 6/6 med 22kg (Nice øvelse. Træner stabiliteten omkring skulderne samt mavemullerne og tror også den har en hvis overførsel til BJJ)

Onearmed Dumbell Floorpress - 3sæt x 15reps med 22kgs håndvægt (Der er desværre ikke tungere håndvægte, men efter Turkish Getups kunne 22erne såmen godt give lidt modstand)

Floor Curls - 3sæt x 6reps med 22kgs håndvægt (Selvopfundet hippie øvelse. Men for den da man starter den jo lige i sticking point for Biceps :4thumbup: )

Rotator Cuff (External rotation) - 3sæt x 12-20reps

Chest Supported Rows - 5sæt x 10reps fra 80-120kg

ChestPress - 5sæt x 20reps med 50-80kg (Ikke for tungt bare en masse reps)

Med de valgte øvelser kunne jeg fint træne selvom venstre tommel er lidt hævet og gør lidt naller. Jeg skal til BJJ senere idag. Så må vi se om jeg kan sparre eller det bare bliver til lidt Drills :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mere fredagstræning men desværre ikke BJJ da folk igen ikke kunne idag, men sikkert fint nok når man tænker på min forstuvet tommel.

Styrketræning i OBBC -

Læg - 5sæt x 12reps med stakken

Pullups - 10xmig, 10xmig, 10xmig+15kg, 10xmig+15kg, 10xmig (God runde. Lang tid siden ellers)

Pec deck flyers - 5sæt x 10reps (Prøvede først med håndvægte, men tomlen ville ikke rigtigt være med til det)

Supersættet med

Pushups - 5sæt x 10reps

Neck extension - 3sæt x 8-10reps

Torso Rotation - 3sæt x 12reps

Cardio:

Elipse trainer - 20min (Godt med drøn på. Den sagde jeg havde forbrændt 470kcal efter denne runde hvilket jeg dog tvivler lidt på selvom sveden drev af mig)

Fik snakket lidt med en del kendte ansigter så det var ret hyggeligt. Jeg er dog desværre blevet godt forkølet og tomlen driller så systemet er ikke på 100%.

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i Fitness world:

Standing Dumbell Shoulderpress - 10x20kgs, 10x22kg, 10x24kgs, 10x26kgs

Dumbell Laterels - 10x16kgs, 10x18kgs, 10x18kgs, 10x16kgs

Dips - 4sæt x 15reps

Roman Chair situps - 3sæt x 15reps

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Isolated Biceps curl - 6x26kg, 6x26kg, 6x26kg

Chestpress maskine - 3sæt x 12reps

Push Downs - 4sæt x 10reps

Concept II Roergometer - 1000meter (3min og 17sek)

En stille og rolig søndagstræning sammen med kæresten. Man kan sige meget om Fitness world men de har virkeligt gjort noget ved belysningen så man kommer til at se le' u' :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 1½time

Salar var træner idag og jeg fik trænet helt basis ting sammen med de helt nye. Fint nok da det er ting man ikke kan øve nok. Derefter blev der sparret. Var kun imod begyndere(Og en enkelt blåbælte) idag så det var på ingen måder hårdt. Men fik da prøvet en del ting af. Sweeps, submissions osv. uden den vilde modstand så det var udemærket :smile:

Fik iøvrigt 1 times massage tidligere idag. Dælme lækkert :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Fitness and lifestyle:

Front Squat - 10x20kg, 10x40kg, 10x60kg, 5x80kg, 5x80kg

Barbell Lunges - 6/6x20kg, 6/6x20kg, 3/3x60kg, 3/3x60kg (Startede den fra død, så det mindede om løftet ved et dobbeltlegged Takedown)

Military Press - 10x20kg, 10x20kg, 5x60kg, 5x60kg, 5x60kg, 5x60kg,5x60kg

Pullups - 5xmig, 5xmig+15kg, 5xmig+30kg, 5xmig+30kg, 5xmigx15kg, 5xmig+15kg

Robe T-bar Rows - 4sæt x 10reps med 45kg (Fungerede fint. Grebet kom da på arbejde)

Coc1 - 21reps med højre og 17reps med venstre derefter en masse 5ere og 3ere med begge hænder

Lidt curls og ConceptII Roning

Er flyttet meget tæt på Odenses største krudtcenter så det var selvfølgeligt oplagt at jeg gæstetrænede der idag. Ville egentligt have lavet mere cardio men var mere tændt på vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

BJJ - 1½time

Der blev fokuseret en del på armbarre fra knee on belly både med nærmeste og modsatte arm og vi sluttede af med at 'drille' det en masse. Jeg har en dum uvane med at strække benene let når jeg sætter mig tilbage og kommer derfor for langt væk fra modstanderen. Der blev dog en smule bedre styr på det tilsidst. Det er super basic men virkeligt noget jeg har brug for at træne. Skal lige huske mig selv på at jeg trodsalt er en sølle hvidbælte med kun 4måneders erfaring fra denne sport, så selvfølgelig skal det være basic stuff :smile:

Irriterede mig lidt da vores 18årige blåbælte rettede på mig da min armbarre var for loose. Men han har jo ret! Det er også alt for sjældent jeg laver armbarre fra toppen som ellers er noget der burde ligge øverst i en BJJ kæmpers værktøjskasse.

Tilsidst blev der rullet hvor vi startede fra lukket guard.

Fik afprøvet et sleeve choke fra mount for første gang. Fungerede jo super. :4thumbup: Går dog nok lidt inden jeg kan lave den på de gode blåbælter, men det kræver selvfølgelig lige at man kan mounte dem først :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lidt fredagspump på guns:

Incline Dumbell Hammercurls - 10x16kgs, 10x22kgs, 10x22kgs, 10x16kgs, 10x22kgs, 10x16kgs

Supersættet med

Lying Dumbell Triceps extension - 10x16kgs, 10x22kgs, 10x22kgs, 10x16kgs, 10x22kgs, 10x16kgs

Piberenserne nærmede sig vidst det habile efter denne omgang. Synd det bare er pump :4disguise:

Stræk - En hulens masse stræk af baller, haser og hoftebøjere. Jeg filmede denne del af min træning:

http://www.youtube.com/watch?v=QFHc9Tn28YU&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Mandags træning:

Cardio -

Concept II Roergometer - 2000meter (7min og 25sek)

Løb på løbebånd - 3km (Mellem 11-13,5km/t)

Sofa Cykel - 15min

Udstrækning samt lidt højrep træning med CocT'eren.

Godt at få lavet noget cardio oven på en weekend der inkluderede druk både fredag og lørdag. Nu er jeg helt overpå igen :cool:

Link to comment
Share on other sites

BJJ - 1½time

Salar var træner og der var en hulens masse til træning. Heldigvis kom jeg imellem de øvede og fik trænet en masse awesome shit som jeg ikke magter at beskrive :bigsmile:

Tilsidst blev der som vanligt rullet. En del med vores judo sortbælte og bagefter med en af de små blåbælter. Tilsidst rullede jeg mod en hvidbælte som er i god form og vejer ca. det samme som mig, og som klarede sig lidt for godt mod mig sidste gang. Idag fik jeg åbnet min guard, slappede af og angreb og bevægede mig mere. Så fik jeg ham nemt 3gange på 3min.

Sluttede af med en del udstrækning. God runde :smile:

Link to comment
Share on other sites

BJJ - 1½time

Morten igen træner idag. Der blev lavet noget grundig opvarmning og derefter drillet guardpass til 100kgs, videre til mount og derfra en GI choke eller armbarre hvis modstanderen vender om på siden for at forsvare.

Var på kursus tidligere idag men mit hoved var fuldstændig fyldt op med submissions og BJJ og specielt omoplataen som jeg aldrig har kørt før men bare virkede så nem i hovedet. Den skulle jeg også bare drille lidt idag. Det gik dog lidt nemmere i hovedet end når jeg skulle lave den rigtigt. Men ok submission.

Nå, men tilsidst fik vi som vanligt rullet. Kørte generelt godt og styrede alle mine kampe (5 x 6min) men havde alligevel lidt problemer med at få submittet et par af dem. Mine angreb bliver nogle gange for ensidige og lette at forsvare sig imod.

Nu står den på graduering i Kbh på lørdag :4thumbup: Jeg selv har trænet al for kort tid til at kunne stige i graderne, men det bliver fedt at se hvem der får et bedre bælte :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kan da lige tilføje at jeg fik lavet lidt grebstræning igår:

Coc1 - 5sæt x 5reps med hver hånd

CocT - 1sæt x 20reps med hver hånd

Coc1 - 2sæt x 10reps med hver hånd

Lidt Chinups i et tykt gyngestativ da jeg alligevel var ude og gå med hunden. :smile: Kunne maks lave 3reps før grebet failede så kørte en del sæt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan du med CoC 2? :smile:

Har lukket den 5-6gange. Dvs. singels på forskellige tidspunkter. Og kun med højre og med brug af kridt. Så desværre ikke bare en gripper jeg kan tage og lukke når jeg sidder foran computeren.

Har altid skulle kæmpe en del for at få mit greb med. Husker da jeg startede med at træne så var det altid grebet der sagde stop først ved pulldowns og rows. Mine hænder er heller ikke specielt store hvis man sammenligner med andre på min højde men det skal nu ikke være nogen undskyldning. Grebet er trodsalt gået fra at være svagt til at være ok habilt i motionistsammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

BJJ graduering i Hillerød (Lørdag):

Kl. 12-16

Lupolynet drog sammen med 2 andre biler med folk fra Choke Odense mod sjælland omkring kl. 10. Selvfølgelig ankom Lupoen som den første bil og vi fik iklædt os GI'er og ellers hilst lidt rundt omkring. Bl.a. genkendte jeg Achilles der helt sikkert lignede den beskidte fighting maschine som han er :cool:

Der var 2 fra Odense der fik et blå bælte hvilket jeg også havde forventet. Udover en del andre fik blå bælter samt en 5-7stykker gik fra blå til lilla. Vi må dog vente lidt med at ha' lilla bælter i Odense endnu men det skal nok komme :smile:

Efter bæltepisk til dem der fik nye bælter samt noget opvarmning som involvede nogle ganske underholdende lege, så gik vi igang med at træne. Der blev øvet Key locks fra mount, varianter til armbarre, forsvar af denne samt en 'kimura' fra bunden.

Tilsidst blev der så rullet. JP bestemte hvem de forskellige skulle rulle med. Der blev kørt 6min runder. Jeg startede ud med en af brunbælte brøderne. Michael mener jeg det var. En runde hvor jeg selvfølgelig blev ownet pænt meget da han er MEGET bedre end mig, men måske havde han troet at det var 'a walk in the park' og rulle med mig for fik en kæmpe sviner bagefter fordi han ikke synes jeg slappede nok af. Synes selvfølgelig at det var en kæmpe overreaktion da jeg netop synes jeg prøvede at bruge jiu jitsuu.

Det hjalp dog lidt at JP kom hen og roste mig bagefter fordi han synes mit Jiu jitsuu er forbedre rigtig meget siden han så mig sidst. Det var sgu fedt at hører netop på dette tidspunkt.

Kamp nummer 2 var mod en blåbælte fra Aarhus. Synes virkeligt at vi begge fik vist noget godt jiu jitsuu og havde svært ved at kontrollere ham, men fik ham efter lidt tid i en kimura lignede lås fra sidekontrol. Ligepludseligt lød der et knæk fra albuen og jeg slap omgående. Fik at vide at han lige skulle til at klappe ud. Havde det ikke så godt med dette men heldigvis var det ikke noget alvorligt og han kunne rulle videre lige bagefter.

Kamp 3 stod mod en stor kleppert af en hvidbælte fra Aarhus. Vi rullede rimgligt lige op. Lidt frem og tilbage. Var på et tidspunkt ved at ende i en armbarre men fik rullet fint ud af den.

Kamp 4 var mod en tynd hvidbælte svensker så jeg undervurdere ham lidt og tænkte jeg ville se om jeg kunne styrer kampen fra bunden. Han var dog noget bedre end jeg havde forventet og var ved at være træt på dette tidspunkt. Vi nåede dog ikke at rulle så længe for ligepludseligt kom der et skrig fra ham og han kiggede ned på sine tæer hvor venstre lilletå stak lige ud til siden. Tåen var blevet 'fanget' af måtten og var enten brækket eller ude af led.

Tilsidst blev der bukket af, afsluttet med en fed motivationstale fra JP.

Fed fed dag. :cool:

Link to comment
Share on other sites

BJJ graduering i Hillerød (Lørdag):

Kl. 12-16

Lupolynet drog sammen med 2 andre biler med folk fra Choke Odense mod sjælland omkring kl. 10. Selvfølgelig ankom Lupoen som den første bil og vi fik iklædt os GI'er og ellers hilst lidt rundt omkring. Bl.a. genkendte jeg Achilles der helt sikkert lignede den beskidte fighting maschine som han er :cool:

Haha ja det er ikke let at gemme sig med mine flotte blomkåls ører :tongue:

Kamp nummer 2 var mod en blåbælte fra Aarhus. Synes virkeligt at vi begge fik vist noget godt jiu jitsuu og havde svært ved at kontrollere ham, men fik ham efter lidt tid i en kimura lignede lås fra sidekontrol. Ligepludseligt lød der et knæk fra albuen og jeg slap omgående. Fik at vide at han lige skulle til at klappe ud. Havde det ikke så godt med dette men heldigvis var det ikke noget alvorligt og han kunne rulle videre lige bagefter.

Det var lasse du rullede med og han roste din indsats på vejen hjem selvom han ikke var helt glad for udfaldet af jeres kamp.

Vi kunne med jævne mellemrum høre fra ham "for satan hvor var han stærk" mens han sad og mumlede for sig selv :4thumbup:

Rart at se i kan være med nede i odense og godt gået iøvrigt, sad og lurede lidt for at se om du lavede nogle hemmelige teknikker.

Link to comment
Share on other sites

Haha ja det er ikke let at gemme sig med mine flotte blomkåls ører :tongue:

Det var lasse du rullede med og han roste din indsats på vejen hjem selvom han ikke var helt glad for udfaldet af jeres kamp.

Vi kunne med jævne mellemrum høre fra ham "for satan hvor var han stærk" mens han sad og mumlede for sig selv :4thumbup:

Rart at se i kan være med nede i odense og godt gået iøvrigt, sad og lurede lidt for at se om du lavede nogle hemmelige teknikker.

Man kan se barsk ud på mange måder :cool:

Hehe, det er altid godt med noget ros fra en der har dyrket sporten længere end én selv :smile:

Der gik også lidt inden jeg kunne få styr på ham for han kunne uden tvivl mere jiu jitsuu end mig. Men lidt ekstra styrke og kropsvægt gjorde vel udfaldet :innocent:

De hemmelige teknikker beholder vi for os selv i Odense og bruge dem kun til stævner :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning på arbejdet:

4 runder x 12reps hver sted i følgende maskiner:

Chestpress

Mave i maskine

Chest supported Rows

Hyperextension

Læng i maskine

Benpres

Dumbell Laterels

Sluttede af med lidt Mzkenzie pushups, udstrækning samt scap wallslides

Ren terapeutisk træning. Kunne desværre ikke nå at komme til BJJ pga. et møde på arbejdet :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OBBC:

Squat - 6sæt x 10reps med 60kg (IOMS efter 4 sæt :w00t: )

Leg adduktion maskine - 4sæt x 15reps op til stakken (Making the closed guard strong as hell)

Pullups - 5sæt x 10reps

T - Bar Rows - 5sæt x 10reps op til 100kg

Bænkpres(Pinky Grip) - 10x60kg, 10x80kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x110kg (Erfaktisk godt tilfreds med en 3er på 120kg selvom den slags kg engang var Dynamic Effort træning..)

Incline Dumbell Press - 10x35kgs, 10x35kgs, 10x35kgs

Seated Dumbell Laterels / Press - 10/10/10/10/10/10 med 15kgs håndvægte (Damn, et pump i skulderne)

Lidt curls og lidt pushdowns

Cardio:

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 29sek)

Selvom jeg mener jeg engang har lavet omkring 1min og 25 så er jeg yderst tilfreds med at lave under 1.30 delt grundet mindre kropsvægt samt det var lige efter en masse andet træning)

Efterfulgt af en god lang tur med hunden i den dybe sne. Damn, det er sgu flot. :cool:

Rigtigt lækkert at få pumpet noget jern. Min krop har det bare bedst hvis jeg får styrketrænet engang imellem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige lidt hurtigt bevægelse på arbejdet -

En masse skulderøvelser taget fra denne artikel:

http://www.getbig.dk/article.php?id=158&Weakpoint_traening_for_fitness_atleter

Samt Chest supported Rows supersættet med hyperextension.

Bare lige for at holde kroppen sund.

Har haft mega DOMS i benene efter mine squats med 60kg :laugh:

Har Btw afsindige BJJ abstinenser. Ved ikke hvordan jeg skal komme igennem julen unden Bjj.

Link to comment
Share on other sites

Lige lidt hurtigt bevægelse på arbejdet -

En masse skulderøvelser taget fra denne artikel:

http://www.getbig.dk/article.php?id=158&Weakpoint_traening_for_fitness_atleter

Samt Chest supported Rows supersættet med hyperextension.

Bare lige for at holde kroppen sund.

Har haft mega DOMS i benene efter mine squats med 60kg :laugh:

Har Btw afsindige BJJ abstinenser. Ved ikke hvordan jeg skal komme igennem julen unden Bjj.

Det kender jeg kun alt for godt, der skal ikke gå mere end et par dage før min kæreste bliver irriteret på mig, over at jeg hele tiden forsøger at armbarre hende :laugh:

Jeg skal selv på en mini ferie til det jyske her i julen, så føler med dig - ved slet ikke hvordan jeg skal komme igennem :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Det kender jeg kun alt for godt, der skal ikke gå mere end et par dage før min kæreste bliver irriteret på mig, over at jeg hele tiden forsøger at armbarre hende :laugh:

Jeg skal selv på en mini ferie til det jyske her i julen, så føler med dig - ved slet ikke hvordan jeg skal komme igennem :unhappy:

Vejer over det dobbelte af min kæreste så jeg skal passe lidt på hvad jeg prøver af låse på hende, men tilgengæld skal hun lægge ører til når jeg snakker om det hele tiden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share