Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Onsdagstræning - (Styrke + MMA)

Chinups - 10sæt x 3reps med +30kg

MMA - 1time

Der var masser af nye på holdet idag hvilket egentligt er godt nok. Problemet var bare at der var for lidt plads og mange af de nye kunne ikke helt styrer deres bevægelser så der var masser af fingre i øjenen og den slags hvilket gik mig ret meget på idag. Ellers blev der faktisk gået ret hårdt til den. David (Vores 2.05meter mand på 115kg) tog mig sgu i noget der lignede en guillotine idag da jeg ville lave en nedtagning på ham. Træls og gik mig på da jeg mener jeg kunne have kommet fri hvis jeg havde tænkte mig om :nonono: Men nu beskytter jeg forhåbenligt mig selv noget bedre næste gang jeg vil lave nedtagning.

T-shirten var gennemblødt bagefter så den røg af og så kunne jeg passende gå ind og lave lidt disko i OSK :bigsmile:

Smal Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg

Lidt combat twist samt curls.

Så var det øvede hold færdig og jeg gik ind og lavede lidt teknikrul med lille Anders. Kørte kun på 40% men det var fint og synes jeg fik godt styr på setuppet til både triangle og armbarre :smile:

Crawdaddy var desuden forbi idag for noget behandling af det ene baglår. Han holder sig stadig massiv kan jeg meddele til alle fans :cool: Og så roste han mine lægge hvilket selvfølgelig gav et ekstra plus i bogen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt sundhedstræning på bold -

Mave på bold - 2sæt x 50reps

Supersættet med

Reversed Hyperextension på bold - 2sæt x 50reps

Fik også lige et par nåle i hånden af min kollgae, da jeg har en lille irritation i højre hånds tommels grundled. Er ret sikker på at det er kommet af boksning. Mærker ikke noget til det når jeg er i gear, men er ret opmærksom på at det ikke udvikler sig.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning -

BJJ - 2time

Trænede fra kl 10-12 og da jeg havde været på drikkegalej med Sømanden og Farfar igår så var det ikke lige lysten der drev værket da jeg først skulle til at afsted.

Under opvarmningen blev der lavet masser af kolbøtter og rullefald (Tak, for hjælpen Tømmermænd :crazy: ) Jojo... Men da jeg først kom igang og iøvrigt fik drukket et par liter vand så gik det faktisk fint.

MASSER af rul idag så det var superfedt. Synes jeg var ret god til at slappe af idag og spare på kræfterne så det blev til ret mange runder. Synes det allround gik ret godt. Dog owner Dennis mig stadig groft. Han fik ryggen på mig og fik mig til at klappe ud på en choke hvor han brugte GI'en. Har nogle flotte stranguleringsmærker nu :bigsmile: Men fik nogle gode fifs med på vejen så det er super.

Fed træning. Så havde jeg lige en time hvor jeg kunne sluge en liter ymer inden den stod på MMA :cool:

MMA - 1½time

Første halve time stående teknik og helt let sparring. Den næste time gik vi på jorden og trænede guardpass, escape fra mount og generelt positionstræning.

Den sidste halve time gik med at rulle lidt med en af de nye. Det var kun med 20% for mit vedkommende så vi kunne få lidt flow i det. Derefter trænede ham gutten jeg rullede med og Janeck lowkicks.

100spark med hver ben. Yeah. Alen pacede mig lidt tilsidst da han ikke synes jeg sparkede hårdt nok. Det provokerede mig nok til at jeg sparkede MEGET hårdere. Jeg kan jo godt hvis bare tager mig sammen :bigsmile:

Superduper lørdagstræning.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

MMA - 45min

Kom 15min for sent og lyset var gået i lokalet så der blev trænet i et halvt mørkt lokale. Derfor var det næsten også udelukkede clinch og gulvkamp. Ren teknik. Der blev slet ikke rullet. Lidt sløj runde hvilket dog helt klart var min egen skyld. Dog fik jeg rimeligt styr på et ret fancy setup til en heelhook :cool:

Gik ind ved siden af og hyggesnakkede og fik da også lige trænet lidt skulder og lidt greb.

Dumbell Laterels / Dumbell Press - 8/8/6/6/4/4 x 2sæt med 20kgs håndvægte

Barbell hold - 140kg (Overhåndsgreb)

Ingen energi efter en lang arbejdsdag og ingen mad i maven.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Boldhold - 1time

Ryg,skulder-nakkehold - 1time

BJJ - 1½time

Med en minimumsfart på 165km/t Spøerstyle kom jeg farende direkte til træning fra Horsens. Vi var 6 mand til træning og som opvarmning blev der bla. lavet guardpasses. Derefter øvede vi nedtagninger og kast. Blåbælterne lavede lidt andre kast end hvidbælterne. God seriøst runde hvor det bare var gentagelser, gentagelser og gentagelser...

Så gik vi nedenunder for at rulle. Der var ikke tid til at kører King of the ring idag så der blev bare rullet i 7min intervaller. Startede ud med træneren Morten hvor jeg røg i en armbarre en enkelt gang. Fortsatte i 7min mod Salar der lavede en fin Gi-choke på mig og derefter 7min mod Dennis som jeg heldigvis holdt stand imod. Tilsidste teknikrullede jeg i 5min med Salar. Kæft, jeg fik tæv idag :w00t:

Men stadig superfed træning :smile:

Da jeg kom hjem i seng om aftenen begyndte min venstre albue pludseligt at gøre ondt. Havde åbenbart fået den vredet godt rundt under træningen og havde ikke mærket noget til det imens den var varm. Men 600mg Ibuprofen og 200mg Paracetamol i kæften og så sov jeg ellers godt. Her til morgen er den lidt øm og stiv og nogle bevægelser er den ikke glad for. Dropper bl.a derfor også MMA idag. Så håber jeg bare den bliver helt klar til weekenden hvor jeg skal på BJJ No Gi seminar Sortbælte Joao Pedro :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels,

Albuerne er VIRKELIG udsat under MMA & BJJ, så det skal du passe på med - især når du ruller med gi, da det virkelig sætter grebet på overarbejde + selvfølgelig risiko for akutte skader ved armbar mm. Døjede selv med det i begyndelsen og efter stævner var det helt slemt. Så godt du er opmærksom på det :smile:

P.s. rigtig god inspiration at læse om din træning.

Link to comment
Share on other sites

Woohoo!!

Mere grappling og MMA på MOL :tongue::w00t: :4thumbup:

Skal nok følge lidt tættere med her nu.

Ja, som DBM er inde på, pas godt på dine albuer. Uden at jeg kan med sikkerhed sige at det forholder sig sådan for dig, så har jeg oplevet at begyndere oftere har albue problemer fordi de måske klapper ud lidt senere end de burde. Det kan IKKE betale sig, hellere klappe lidt for tidligt end lidt for sent til træning. Armbars m.v. er ikke ligesom chokes, hvor man bare kan prøve at kæmpe sig ud af det indtil sidste øjeblik. Så man må klappe ud og tage den lærestreg - man skal jo ikke have havnet der til at starte med, om man kunne have forsvaret sig ud af den eller ej.

Sig til hvis du engang kommer forbi KBH, du er meget velkommen forbi klubben! (vi bider ikke :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels,

Albuerne er VIRKELIG udsat under MMA & BJJ, så det skal du passe på med - især når du ruller med gi, da det virkelig sætter grebet på overarbejde + selvfølgelig risiko for akutte skader ved armbar mm. Døjede selv med det i begyndelsen og efter stævner var det helt slemt. Så godt du er opmærksom på det :smile:

P.s. rigtig god inspiration at læse om din træning.

Hey Transformer :cool:

Ja, har også godt læst om dine albueproblemer i din log. Og nu har lidt af det så også ramt mig. Jeg håber den kommer rimeligt hurtigt iorden igen. Har Is'et, kørt ibuprofen samt rigelige mængder fiskeolie samt lige afskaffet mig et albue neoprenbind.

Jeg har også oplevet at grebet har været lettere overtrænet efter jeg begyndte at træne med GI. Og DOMS'en sidder nærmest i fingerne og ikke i underarmene :w00t:

Jeg prøver ihvertfald på at tage alle småskavanker i opløbet så det ikke udvikler sig og håber også at albuen er iorden igen meget snart. :smile:

Woohoo!!

Mere grappling og MMA på MOL :tongue::w00t: :4thumbup:

Skal nok følge lidt tættere med her nu.

Ja, som DBM er inde på, pas godt på dine albuer. Uden at jeg kan med sikkerhed sige at det forholder sig sådan for dig, så har jeg oplevet at begyndere oftere har albue problemer fordi de måske klapper ud lidt senere end de burde. Det kan IKKE betale sig, hellere klappe lidt for tidligt end lidt for sent til træning. Armbars m.v. er ikke ligesom chokes, hvor man bare kan prøve at kæmpe sig ud af det indtil sidste øjeblik. Så man må klappe ud og tage den lærestreg - man skal jo ikke have havnet der til at starte med, om man kunne have forsvaret sig ud af den eller ej.

Sig til hvis du engang kommer forbi KBH, du er meget velkommen forbi klubben! (vi bider ikke :wink: )

Yeah. The Queen of grappling har nu skrevet herinde :4thumbup:

Du har ret. Jeg kan nogle gange godt være lidt stædig mht. til at klappe ud. Især på armbars hvor jeg ofte er istand til at hive armen til mig igen qua min styrke. Men lige Mhs. til denne venstre albue så tror jeg ikke jeg kunne have gjort noget anderledes. Den armbar der blev lavet på mig var på min højre arm. Og mærkede slet ikke noget til 'skaden' under træning. Den begyndte bare at gøre ondt da jeg kom hjem og blev kold.

Har en fornemmelse af at det måske kom ef en kimura af en slags som jeg rullede ud af. Men mærkede som sagt ikke noget under træningen.

Glad for I ikke bider men bare nøjes med at brække lidt lemmer på mig :tongue: Seriøst. Vil rigtig gerne over og træne med jer. Skal nok skrive hvis jeg kommer til kbh :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Equinox:

Pullups - 10sæt x 10reps (Hvis jeg ikke kom helt ned og hænge kunne albuen godt holde til det)

Roman Chair - 3sæt x 20reps

Torso Twist - 3sæt x 12reps

High Bar Box Squat - (5x60kg, 6x100kg), 5sæt x 3reps med 140kg (Damn, lang tid siden jeg har kørt squat. Kørte overraskende godt)

Dumbell Laterels - 3sæt x 15reps med 8kgs håndvægte (Strict as hell)

Tabata på Cykel - 4min (Underligt. Min puls var oppe på 155 som det højeste og jeg gav den virkeligt gas..)

Saltvandsbad, Aroma sauna osv.. :cool:

Kunne alligevel ikke sidde helt stille idag så lidt skulle der laves. Lækker træning. Ville ikke udsætte albuen for presse bevægelser ellers kunne jeg sagtens træne. :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

BJJ - 1½time

1time inden BJJ kom jeg i tanke om at min Gi lå fuldstændig sammenkrøllet i min taske gennemsvedig, så hurtigt ud på badeværelset og skylle den igennem med bruseren og så ellers ned på vaskeriet og gi'(Høhø) den en tur i centrigfugen og tørretumbleren :bigsmile:

Vi var 5mand til træning idag og vi startede ud med nogle virkeligt kanon opvarmningsøvelser/Drills som virkeligt gav min en 'AHA' oplevelse senere da de blev implementeret i sparringen.

Vi arbejdede med at komme forbi halfguard til sidecontrol og forsvar af dette.

Den sidste halve time rullede vi således at at den tungeste startede nederst hvilket altid var mig og kom den øverste mand i sidekontrol eller mount så startede vi forfra, eller fik den nederste mande sweepet eller lave submission så startede vi forfra. Virkeligt suveræn træning hvor der også blev sat et par submissions ind og jeg ellers fik forsvaret mig godt ved hjælp af teknik. Nogle gange glemte jeg teknikken og begyndte at mosle og så gik det galt mod de erfarne folk, men så længe jeg havde teknikken med gik det fin :bigsmile:

I aften står den på fest med MMA klubben hvor der bare skal nørdes MMA og drikkes bajere og så glæder jeg mig for vildt til No GI BJJ seminar med Joao Pedro på søndag :4thumbup:

Ps. Og det bedste er at albuen kunne være med til det hele. Ingen problemer :4thumbup: Tror stadig ikke jeg skal kører tunge presseøvelser og slet ikke extensions men vigtigst var at jeg kunne rulle uden problemer :cool:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

MMA - 1½time

Dælme godt at få trænet noget rigtig stående thai sparring igen. Synes godt nok jeg var blevet rusten da det aldrig er rigtig sparring på begynderholdet. Sparrede først med David og senere med Alen.

Derefter blev der traditionen tro trænet gulvkamp. Sidekontrol til nord&syd og så en eller anden stangulering som jeg ikke rigtig synes virkede ordenlig.

Så blev der ellers bare fri sparring bagefter. Fik rullet med David det store skrummel. :bigsmile: Han er rigtig stor og stærk og har efterhånden fået lidt skills puttet på. Så han var faktisk tæt på at få mig et par gange. Men fik kørt ham træt og fik ham derefter i en Armbarre. Mit game fra guarden er begyndt at kører bedre men lavede stadig mega N00b fejl men så kan jeg lærer det.

Derefter rullede jeg lidt med Thomas. Så blev der igen øvet low kicks med Janneck. Pga. druk igår kunne vi ikke holde til det store så det blev kun til 3x10spark med hvert ben. Tilgengæld skulle der sparkes max igennem.

Og så fik jeg lige 2liter hestelevertran for kun 140kr :4thumbup:

Ps. Måås, jeg har fjernet mit bælte og mine knækogere :wub:

Link to comment
Share on other sites

No Gi BJJ Seminar med Joao Pedro - 5timer

Ja, 5 hele timer med BJJ men tiden fløj afsted. God grundig opvarming derefter en masse drills og øvelser som jeg ikke kan huske lige nu. Kender heller ikke navnene på alle tingene.

Tilsidst positionsrullede vi en masse. Det gik pænt ringe for mig da jeg synes der var så mange ting i hovedet som der skulle huskes på. Rullede også med Joao Pedro. Pænt fedt at rulle med en sortbælte. Man føler sig pænt frustreret når ens guard bliver passeret så let som ingenting :w00t:

Lærte en masse. Men det skal lige bundfælles lidt inden jeg kan omsætte det i kamp.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

MMA - 1time

Ganske fin runde idag. Der blev også tid til at rulle lidt tilsidst :smile:

Lidt gymnastik med vægte i OSK:

Dumbell Rows - 4sæt x 8reps med 47,5kgs håndvægt

Bænkpres - 8sæt x 10reps med 60kg (Skulle bare lige se om albuen kunne holde til det få lidt blod og pump i bryst og triceps igen)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 1½time

Vi gennemgik en del af det vi lavede til Seminaret i søndags. Det var super at få repeteret det igen og nogle af teknikkerne føltes faktisk lidt nemmere med Gi på.

Den sidste halve time øvede vi halfguard pass med fuld modstand på og rullede derefter normalt. Jeg var sammen med en af de lidt mindre hvidbælter som jeg før havde lavet en skade på, så tog det stille og roligt. Han startede i mount eller sidekontrol og så kørte vi derfra.

Følte mig ret flad i kroppen tilsidst.

Vil se om jeg kan få kørt lidt styrketræning idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning -

MMA - 1time

Faktisk en ganske god time idag hvor der var tid til at rulle lidt med David tilsidst. Aka vores 2.05meter/114kg mand. Arbejdede lidt med min åbne guard der faktisk fungerede bedre mod en ikke så teknisk dygtig men meget stærk modstander end den lukkede.

OSK -

Pullups - 3sæt x 10reps

Bænkpres i smithstativet - 3sæt x 6reps

Jeg må erkende at jeg har udviklet mig til den der underlige type der starter med at smide T-shirten og går direkte over og bænker i smithstativet :laugh:

Havde egentligt store planer om at jeg ville have styrketrænet noget mere men det må blive en anden dag.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Styrketræning i OBBC:

Squat - 6x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x130kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (Kom aldrig rigtigt til at kører. Nemme men teknikken haltede lidt)

Pullups - 5sæt x 15reps (Helt klart noget af det bedste jeg nogensinde har lavet i kropshævninger. Fee' :cool: )

Smal skråpress - 10x50kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 4x110kg, 6x80kg (Med pause på patten. Helt ok)

Hammerstrengh Chest Press - 4sæt x 10reps

Dødløft - 10x60kg, 10x100kg, 10x100kg

Isolated Dumbell Hammercurls - 8x20kg, 8x17,5kg, 8x15kg, 8x12,5kg

Hyperextension - 20xmig

God runde i OBBC. Fik sgu lige lyst til at få lidt pump på kadaveret igen. Stødte ind i en ekstremt swole SørenW så fik tralvt med at få lidt pump på, for ikke at blive drawfet alt for meget. Det blev også til en super omgang pullups idag. Dem var jeg meget tilfredse med. Men vejer selvføligelig heller ikke helt så meget mere. Vejede 96,1kg her til aften lige efter træning.

BJJ - 1½time

Puha, nåede lige at komme hjem og sidde i 15min og så ellers videre til BJJ. Var MEGET tæt på at blive hjemme, men det går jo ikke hvis man vil være Lee' :cool:

Masser af basic træning idag. Fint at få trænet igen og igen. Ellers gik det fornuftigt med at rulle selvom jeg syntes kroppen var noget træt. Det skal nok blive godt med 3 helt træningsfri dage nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

God runde i OBBC. Fik sgu lige lyst til at få lidt pump på kadaveret igen. Stødte ind i en ekstremt swole SørenW så fik tralvt med at få lidt pump på, for ikke at blive drawfet alt for meget. Det blev også til en super omgang pullups idag. Dem var jeg meget tilfredse med. Men vejer selvføligelig heller ikke helt så meget mere. Vejede 96,1kg her til aften lige efter træning.

Som fast læser af denne log, så troede jeg ikke at den dag skulle komme hvor jeg vejede mere end dig. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Som fast læser af denne log, så troede jeg ikke at den dag skulle komme hvor jeg vejede mere end dig. :blink:

Hehe. Har da højest været oppe på 103-4stykker som det absolut tungeste og det er ret lang tid siden efterhånden. Men må indrømme jeg har det fint med det, selvom det da kan mærkes i specielt presseøvelser og squat :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share