Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Fredagstræning på arbejdet:

CocT - 4sæt x 30reps med hver hånd

Pushdowns - 6-7sæt x 8-12reps op til stakken

Dumbell Shrugs supersættet med Dumbell laterels - 3sæt af hver

One armed Kabel Rows - 4sæt x 8-10reps

Dumbell Wrist Curls - 4sæt x 10reps

Cardio:

Crosstrainer - 20min

Concept II Roergometer - 500meter (1.35) Gear5

Link to comment
Share on other sites

Stærkt.

Yir... Det er BJJ der styrer. Ses vi til Danish Open? B)

Hvordan kan det være OSK lukker? For ringe tilslutning?

Vi blev smidt ud af de nuværende lokaler. Lang historie som jeg ikke kender alle detalje på. Men der er så få medlemmer at det økonomisk ikke kan lade sig gøre af finde nye lokaler så folk flytter op i OBBC og træner.

Link to comment
Share on other sites

BJJ MasterClass med JP - 4timer

Der var fokus på sweeps fra guard. Både basic og lidt fancy varianter. Super fedt. Fik også lidt bedre styr på Gi Shokes. :superman:

Så blev der ellers rullet en masse. Synes det gik ganske fornuftigt og prøvede at rulle så teknisk som jeg kunne. Hvis jeg var angribende gik det ok med Morten, og kunne rulle 6min uden der blev sat nogen submissions ind, men gik jeg i defensive mode så kontrollede han kampen helt.

JP tog mig 2 gange på de 6min rul og det på trods af at han sikkert kun rulle på 50% :devil:

Ellers synes jeg at jeg kunne bruge Sweepsne under sparringen så det var super :4thumbup:

Det regner jeg med.

Super :superman:

Link to comment
Share on other sites

Så er beslutningen taget. Deltager i mit første BJJ stævne 20.Febuar.

http://www.danishopenbjj.dk/

Gør det primært fordi jeg er overbevist om at træningen optil vil gøre mig bedre samt selvfølgelige for at prøve kræfter med folk fra andre klubber.

Vægtklasserne er lidt anderledes end i styrekløft så kan se at der er en 94,3kgs vægtklasse som jeg vil prøve at stræbe efter. Vejer vel omkring 97kg i øjeblikket. De 94,3 skal dog være MED GI så det betyder at jeg nok skal ned omkring 93kg.

Ellers er der også en -100kgs klasse.

Der er stadig lang tid til så håber at kunne få lidt flere skills proppet i værktøjskassen inden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er beslutningen taget. Deltager i mit første BJJ stævne 20.Febuar.

http://www.danishopenbjj.dk/

Gør det primært fordi jeg er overbevist om at træningen optil vil gøre mig bedre samt selvfølgelige for at prøve kræfter med folk fra andre klubber.

Vægtklasserne er lidt anderledes end i styrekløft så kan se at der er en 94,3kgs vægtklasse som jeg vil prøve at stræbe efter. Vejer vel omkring 97kg i øjeblikket. De 94,3 skal dog være MED GI så det betyder at jeg nok skal ned omkring 93kg.

Ellers er der også en -100kgs klasse.

Der er stadig lang tid til så håber at kunne få lidt flere skills proppet i værktøjskassen inden smile.gif

Fedt!!! Det er stævner/kampe og træningen op til, der flytter ens nivaeu. Jeg kan huske mit første bjj-stæven for mange år siden - fed oplevelse! I øvrigt er det ikke sikkert, at det kan betale sig for dig at stræbe efter -94 vægtkklassen. Du kan jo lige tjekke niveau + antal deltagere i de forskellige klasser inden du tilmelder dig.

Link to comment
Share on other sites

Fedt!!! Det er stævner/kampe og træningen op til, der flytter ens nivaeu. Jeg kan huske mit første bjj-stæven for mange år siden - fed oplevelse! I øvrigt er det ikke sikkert, at det kan betale sig for dig at stræbe efter -94 vægtkklassen. Du kan jo lige tjekke niveau + antal deltagere i de forskellige klasser inden du tilmelder dig.

Hvad med dig DBM, deltager du også eller er du stoppet helt med GI'en ?

Synes jeg at mindes du skrev på et tidspunkt..

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Boldhold - 1time

Ryg/Skulder-nakkehold - 1time

ConceptII Roergometer - 2000meter (7min og 24sek) (Tog det stille og roligt og gik ikke efter PR. Alligevel ok hårdt)

Crosstrainer - 5min (Lige efter roningen så pulsen ikke kunne nå at komme ned)

Coc1 - En masse holds med overpres på tid.

BJJ - 2timer

Vi gennemgik en masse af det vi lavede på seminaret i søndags. Dvs. Sweeps i store mængder. Salar havde iøvrigt timen idag så vi fik lavet lidt drills under opvarmningen som jeg ikke har prøvet før.

Derefter blev der lavet specifik sparring i 15min og resten af tiden gik med alm. sparring.

Rullet med en masse af de nye så havde fint overskud til at få prøvet nogle af de nye ting af. Tripod sweepet og Sissorsweppet blev brugt en masse :4thumbup:

Så fik jeg igen rullet med ham sortbælte Judo manden. Vi startede stående og må sige at man godt kan mærke han kan nogle tricks og har en super balance. Prøvede at bryde hans mønster og gik tæt på No Gi Grappler stil. Men alligevel kom han sgu på toppen da vi lå ned :sneaky2: Det blev en længere kamp men han fik mig sgu i en armbarre. Når han har frie tøjler er han sgu god. Under den spefikke sparring er det en hel anden person at rulle med. Men tager ham næste gang :bigsmile:

DBM<< Glæder mig også rigtigt meget og tror også det er den slags der rykker ens niveau :4thumbup: Ja, det med vægtklasse har jeg tænkt lidt over. Det er værre hvis man kommer over 100kg så hedder den bare 100+ så man kan møde bamser på 150kg :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Styrke:

CocT - 2sæt x 30reps med hver hånd

Coc1 - 5sæt x 5reps med hver hånd

Pullups - 4sæt x 10reps

Enarms håndvægtstem - 10x24kg, 10x26kg, 10x28kg, 10x24kg

Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x50kg

Hyperextension - 2sæt x 20reps

Pushdowns - 2sæt x 10reps

Plate Curls - 10x5kg, 10x7,5kg, 10x10kg (Første gang med denne øvelse. Nemmest i venstre. Sikkert fordi at jeg spiller guitar)

BJJ - 1½time

Der var et helt hold der var på dørmands kursus som skulle prøve at være med. Det var både godt og skidt. Kvaliteten af træningen var ikke helt den samme da man skulle rulle med nogle personer der ikke vidste hvad de lavede, men omvendt var det da meget sjovt at finde ud af hvor meget den bette smule teknik jeg har betyder.

Vi lavede bla. en drill hvor alle dem der ikke havde trænet før skulle ligge nederst og være mountet. De fik så 5min til at komme fri hvilket ihvertfald var ret umuligt for dem. Derefter blev rollerne byttet om og man escapede jo +15gange på de 5min uden problem :bigsmile:

Bagefter lærte de så teknikken så det kunne se at teknik faktisk virker :4thumbup:

Så jeg fik rullet en god lang kamp mod Denis. Han tog mig en enkelt gang på de 10mins rul. Første gang at der er en der laver en Kimura på mig i klubben. Var mega sloppy og lod ham nærmest tage armen, da jeg plejer at kunne trække den ud igen. Men den sad tight og havde ikke mange krafter efter styrketræningen idag. Det er vidst meget godt for min teknik at jeg er blevet slappere. MEN nu skal jeg heller ikke bliver for slap :cry:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i OBBC:

Stivbenet Dødløft - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x80kg, 10x60kg

Gluteham Raises - 8xmig, 8xmig

Supersættet med

Hyperextension - 8xmig+50kg, 8xmig+50kg

Dumbell Rows - 4sæt x 8reps med 50kgs håndvægt

Kabel Rows - 4sæt x 6-10reps op til 18blokke

Cervical extension - 5-6sæt x 8-10reps (Dejlige maskine.)

Chestpress maskine - 4sæt x 10reps

Derudover en del kæwe med Loonie som var igang med noget milipres.

Havde egentligt regnet med at skulle lave BJJ idag, men folk kunne ikke så det blev til lidt tiltrængt styrketræning til den tynde krop istedet.

Burde nok ha' lavet lidt mere. Men skal helt sikkert nok bliver øm alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Når du laver hyperextensions med ekstra vægt i obbc, gør du det så på 45 graders-bænken?

Jeg har leget lidt med bænkene, men tør ikke lave så meget, da jeg føler at de overstrækker mine knæ, samt er lidt urolig over at de ikke er boltet fast i gulvet. Da jeg lavede roman chair situps ville bænken have tippet med mig, hvis ikke BB havde hodlt den fast for mig :laugh: Sådan er det at være bygget som en russisk kampvogn :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Når du laver hyperextensions med ekstra vægt i obbc, gør du det så på 45 graders-bænken?

Jeg har leget lidt med bænkene, men tør ikke lave så meget, da jeg føler at de overstrækker mine knæ, samt er lidt urolig over at de ikke er boltet fast i gulvet. Da jeg lavede roman chair situps ville bænken have tippet med mig, hvis ikke BB havde hodlt den fast for mig :laugh: Sådan er det at være bygget som en russisk kampvogn :tongue:

Ja, denne gang lavede jeg den på 45graders bænken men normalt laver jeg dem på den flade bænk. Har ingen problemer med at den vipper men er jo også en lille nipsting :laugh:

Prøv at indstil bænken så den sidder højere oppe på hoften. Så går den mindre i haserne og mere i ryggen. Tyngdepunktet bliver også flyttet så bænken har sværere ved at vælte :smile:

Men kunne forestille mig at Gluteham Raises ville give store problemer for dig mht til at få bænken til at vælte :bigsmile:

Bænken vipper ihvertfald lidt for mig når jeg kører øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning på arbejdet:

Chestpress maskine - (10x30kg, 10x60kg, 10x90kg), 10sæt x 6reps med 120kg

Dumbell Flyers + Elastik - 3sæt x 10-15reps med 22kgs håndvægt +elasstik

Mave i maskine - 5-6sæt x 10reps

Lænd i maskine - 4-5sæt x 10reps

Cardio:

Concept II Roergometer - 1000meter (3min og 19sek PR :cool: )

Puha, det var dælme også hårdt. Tog den på gear 10)

Tabata på Cykel - 4min (Havde stadig ikke fået pulsen helt ned efter roningen)

Fin runde.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Boldhold - 1time

Ryg, skulder/Nakke hold - 1time

Tabata på sofacykel - 4min

Tabata på Kondicykel - 4min

Lidt blandet lir i maskinhelvedet med lette vægte :smile:

BJJ - 1½time

Salar var træner idag og han kørte hårdt på fra starten med en intensiv opvarmning og nogle ret hårde drills. Fedt fedt. Vi arbejdede med tripod sweepet og et setup til et mere avanceret sweep jeg ikke kan huske hvad hedder. Derefter blev der rullet. De første par runder specifikke og derefter fri hvor vi startede fra siddende. Den allersidste runde fik vi at vide vi kun måtte kører på 20% kraft. Jeg rullede med en hvidbælte der står til at få blåt snart. Synes virkeligt det kørte godt og styrede kampen uden overhovedet at blive forpustet.Nice :4thumbup: Jeg vejer så også 20-25kg mere, hvilket jo alligevel betyder en del.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

BJJ - 1½time

Salar stod igen for dagens træning og menuen stod på halfguard pass > sidekontrol > Mount(2 varianter) + lidt andet jeg ikke kan huske. Derefter stod den på alm. rul.

En del rul med Christian, Denis og vores lille agressive hvidbælte :bigsmile:

Fedt igen at rulle med Christian som er en ok buff hvidbælte som står til at skulle have blåt meget snart. Vi rullede for det meste lige op, men fik taget ryggen på han en enkelt gang hvor jeg fik ham til at tappe ud.

Denis som virkeligt ownede mig i starten har jeg fået bedre styr på og vi byttede lige over med en armbarre hver :cool:

Fed fed træning idag :4thumbup:

Ps. Sluttede lige af med at tage en tur i rebene. Damn, det er hårdt for hænderne.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OBBC:

Siddende læg - 4sæt

Stående læg - 4sæt

Sumo Dødløft - (10x60kg, 10x60kg), 6x100kg, 6x120kg, 6x140kg, 6x120kg, 6x100kg

Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 10x35kgs, 10x40kgs, 10x40kgs

Supersættet med

Dumbell Shrugs - 10x30kgs, 10x35kgs, 10x40kgs, 10x40kgs

Dips - 3sæt x 15reps

Biceps i maskine - 4sæt x 8-10reps

Lidt blandet Coc2

Der gik en masse kæwe i den da jeg mødte træner Morten samt Loonie deroppe. Men ellers en fin runde. 6eren på 140kg i sumodødløft var overraskende nemme.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Boldhold - 1tim

Ryg,nakke/Skulderhold - 1time

Seated Barbell Shoulderpress - 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg

Dumbell Press / Dumbell Laterels - 8/8/8/8/8/8 med 20kgs håndvægte

Rear Laterels - 3sæt x 10reps med 8kgs håndvægte

BJJ - 1½time

Vi kørte en del stående med fokus på selvforsvar idag. Lidt kast og og forsvar mod spark. Den sidste halve time blev der rullet konstant hvor 6-7stykker lå på gulvet og 6-7 stykker stod op, og så blev der roteret ved hvert 2½min. Vi startede fra åben guard. Blev ikke passeret eller submittet nogen gange og fik sat imellem 1-5submissions ind på hver runde. Der var dog ikke nogen blåbælter imellem.

Har fået lidt irritation i min højre hofte. Ikke noget vildt og kan sagtens træne med det men må lige passe på så det ikke udvikler sig. Spiser masser af hestelevertran og laver masser af stræk.

Glæder mig allerede til BJJ torsdag :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hey Fighterfys! :devil:

Jeg kigger dig lidt over skulderen indimellem og kan da kun konstatere, at dit fokus i din træning i den grad har ændret sig :smile:

Du må have tabt dig en del efter du er stoppet med at smide rundt med de tunge vægte, eller hvordan ser det ud?

Link to comment
Share on other sites

Hey Fighterfys! :devil:

Jeg kigger dig lidt over skulderen indimellem og kan da kun konstatere, at dit fokus i din træning i den grad har ændret sig :smile:

Du må have tabt dig en del efter du er stoppet med at smide rundt med de tunge vægte, eller hvordan ser det ud?

Hey Kauf :cool:

Ja, det har helt sikkert begyndt at sætte sine spor på min fysik efter mit skiftet. Så vejer nu omkring 93-94kg hvor jeg vejede 103-4kg da jeg dyrkede styrkeløft på konkurrence plan. Mine arme er blevet mindre. Er gået fra 44-40cm arme :unhappy: men har samtidig også gået fra en hvilepuls på ca. 60 til en omkring 45 sidst jeg målte så selvom jeg har mistet muskelmasse så har jeg åbenbart tabt mere fedt for min fedtprocent er da også faldet en del ifølge Tanita vægten på arbejdet :bigsmile:

Min udholdenhed er langt bedre når jeg ruller nu, men dette skyldes selvfølgelig også at teknikken er blevet bedre.

Så må jeg leve med små arme og at alt er tungt i træningslokalet når jeg engang imellem bevæger mig derhen :bigsmile:

Min kæreste har dog dikteret mere brysttræning, da hun synes min brystkasse var blevet mindre :cry:

Link to comment
Share on other sites

WOW!!

4 cm. guns for 15 slag på hvilepulsen er sgu' da et rigtigt godt bytte :4thumbup:

93-94 kg. hakket fightingmachine er helt klart også at foretrække fremfor 105 kg. flæsk, der kan løfte en vægt, men ikke kan løbe fjenden ned :devil:

Den med kæresten, kender jeg godt :laugh: Så må du jo bare svare igen og høre hvad hun vil gøre, for at få et større brystparti :wink::tongue:(Det kan dog udløse en gevaldig selvhenter, når hun fortæller dig, at hun nu har gjort hvad du bad om og derfor er blevet gravid og har fået mælk i brysterne...) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share