Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Lidt patværk på arbejdet:

Incline Dumbell Press -.20x20kgs, 10x25kgs, 10x30kgs, 10x37,5kgs, 10x37,5kgs

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x80kg

Totalt wasted pattøj.

Regner med at kører videre med swingprogrammet i aften. Skulle egenligt ha' lavet en presseøvelse men laver nok et pull eller squatøvelse istedet.

Link to comment
Share on other sites

10000 swing program. Dag8.

Swings - (10, 15, 25, 50)x5 med 32kgs kb (500reps ialt)

Chinups - (2, 4, 6) x5 +10reps (70reps ialt)

Prøvede med min nye 32er istedet for 24eren. Kørte fint til at starte med men nuujj mit greb var presset på de 2 sidste 50reps sæt. Chins istedet for pullups fungerede fint.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du brænder ud, hurtigt, med 32'eren. Om ikke andet ville jeg kun bruge den de første par sæt af hver runde :)

Jeg er tilbage på 24eren næste gang. Det er helt sikkert :-)

Det skulle lige prøves. Min fine fødselsdagsgave fra konen var slet ikke blevet testet endnu :-)

Link to comment
Share on other sites

Fornuftigt :)

Og fik slet ikke sagt, at det er rimeligt hard-core med 500 reps med 32'eren.

Jeg kan huske, at jeg fejrede min 30 års fødselsdag ved at lave 500 reps med 32'eren (ja, jeg var en vildbasse). Bevares, det var reps, der blev kørt helt op i lodret, men jeg brugte en hel dag på det...

Link to comment
Share on other sites

Fornuftigt :)

Og fik slet ikke sagt, at det er rimeligt hard-core med 500 reps med 32'eren.

Jeg kan huske, at jeg fejrede min 30 års fødselsdag ved at lave 500 reps med 32'eren (ja, jeg var en vildbasse). Bevares, det var reps, der blev kørt helt op i lodret, men jeg brugte en hel dag på det...

Tak, mit greb var RISTET. Men kunne heller ikke finde mit flydende kridt og hænderne svedte noget i den varme.

Shit..Helt op til lodret. Det er jo crossfit måden at gøre det på. Jeg kører bare kuglen op til vandret på samme måde som artiklen af Dan John beskriver.

Nu kan du jo snart overveje hvad du vil træne på din 40års fødselsdag ;-) :-D

Link to comment
Share on other sites

Torsdags morgentræning:

Løbebånd - 8km

Shit, det var hårdt. Tiden ikke noget at råbe hurra for. Sveder stadig her 1time efter badet. Så dem der siger at der ikke er nogen afterburn effekt af løb lyver. Sveder klart mere og i længere tid end ved 500swings. Men så har swings kombineret med styrkeøvelse jo så også forhåbenligt noget muskelopbyggende i sig. Modsat løb.

Link to comment
Share on other sites

Venner....

Havde lidt begyndende irritations omkring Caput commune ext. Dxt.

Eller som vi plejer at kalde det. Lidt tendens til tennisalbue omkring højre albue.

Er helt sikkert fremprovokeret af alt det statiske grebstræning i forbindelse med KB swings. En glat 32kgs kugle med svedige hænder forværrede det yderligere. Men men men, så lavede jeg dynamisk træning af området med wristrolleren og idag har mine albuer det fremragende :-)

Jojo.

Link to comment
Share on other sites

Interessant :)

Tesen er der. Så er det bare lige om det bare er rene tilfældigheder at albuen er bedre. Uanset hvad føles det super at få noget blod pumpet igennem underarmene, og kan ikke komme i tanke om ret mange øvelser der pumper underarmene mere end wrist rolleren gør :-)

Kan du uddybe den magi du udøvede på din albue? Det lyder som en slags voodoo min albue ville værdsætte.

Wrist roller. Det er basalt bare en pind med en snor i, hvor der er noget vægt i enden.

Der er et hav af videoer af øvelsen på youtube.

Laver primært Dorsal fleksion (Altså drejer pinden som man giver gas på en motorcykel)

Tanken er at man laver en masse dynamisk muskelarbejde og derved får lavet en masse udveksling af blod af det irriterede område.

Nu skal der siges at jeg slet ikke har en fuldstændig tennisalbue. Kun en begyndende irritation som følger af mine swings som der skal tages hånd op inden de udvikler sig til en tennisalbue. Vil gerne kunne gøre mit swing program færdig uden skader :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja, fra de første par træninger er det ihvertfald blevet lettere på kondi delen. Jeg har ingen vægt men måler min livvidde fra start og ved slut.

Styrkemæssigt ved jeg ikke. Men der er det umiddelbart min fornemmelse at et normaæt vægttræningsprogram er bedre. Men det er vel heller ikke så mærkeligt.

Link to comment
Share on other sites

Der blev ikke trænet i weekenden pga socialt lir. Idag har jeg været vildt træt så orkede ikke det vilde. Har dog fået skruet et par kroge i loftet på abeskuret, så har fået nogle ringe hængt på. Det skulle lige prøves af.

Ring dips - 5sæt x 10reps

Supersættet med

Ring fatman Rows - 5sæt x 10reps

Ring dips er modbydeligt svært for mig. Fint nok at få lavet noget selvom det kun tog 7min ialt.

Link to comment
Share on other sites

Der blev ikke trænet i weekenden pga socialt lir. Idag har jeg været vildt træt så orkede ikke det vilde. Har dog fået skruet et par kroge i loftet på abeskuret, så har fået nogle ringe hængt på. Det skulle lige prøves af.

Ring dips - 5sæt x 10reps

Supersættet med

Ring fatman Rows - 5sæt x 10reps

Ring dips er modbydeligt svært for mig. Fint nok at få lavet noget selvom det kun tog 7min ialt.

Sku da også hardcore træning og så på 7 min :))
Link to comment
Share on other sites

Takker :-)

Fik monster pump ihvertfald.

Har haft et par dage hvor jeg har været ufattelig træt. Måske fordi at ferien er startet og man ubevidst går ned i gear. Og så selvfølgelig en datter der konsekvent får os op kl 6.

Klokken 6?

Slaphed og slendrian! Dicte kører et stramt program med morgenvækning mellem 0445 og 0530, ferie/weekend eller ej :P

Link to comment
Share on other sites

Klokken 6?

Slaphed og slendrian! Dicte kører et stramt program med morgenvækning mellem 0445 og 0530, ferie/weekend eller ej :P

Shit.. Det er tideligt.

Problemet er så hvis der liiige er en enkelt gang hvor man kommer for sent i seng så er man bare wasted når den lille fidus står glad og vil op og lege kl lort. Vores den ældste er blevet bedre og bedre til at sove længe. Ikke engang 3 år og sover fra kl 19.30 til 8.00. God pige.

LOL, det dér er nok til, at jeg ikke skal yngle...

Hehe. Do it. Det er pisse fedt og plus når regnskabet gøres op :-)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning i træningscenter -

Løbebånd - 10min (2km)

Dødløft - 10x60kg, 5x100kg, 5x140kg, 5x160kg, 5x180kg

Stivbenet dødløft - 5sæt x 10reps med 100kg

Supersættet med

Leg ext - 5sæt x 12reps

Stående læg - 5sæt x 20reps med stakken

Supersættet med

Pulldowns behind The neck - 5sæt x 10reps op til 80kg

Bend over Rows - 5sæt x 10reps med 70kg

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x70kg, 5x100kg, 5x100kg

Chest Press i maskine - 5sæt x 10reps

Supersættet med

Dumbell Laterels - 5sæt x 10reps med 12kgs håndvægte

Isolatede dumbell curls - 30/20/10reps med 12kgs håndvægt

Mave - 5sæt x 20reps

Løbebånd - 10min (2km)

God runde.

Mange numsepiger.

Grundformen er fin, men kan konkludere at man ikke bliver stærk af at lave swings. Man bliver bare god til at lave swings. Måske forbrænder lidt fedt og får en tennisalbue hvis man er heldig....

Naa, det er vidst udemærket. Kører swings i morgen og overmorgen og så står den på ferie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share