Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Skadetmandstræning -

Dumbell Laterels - 1sæt x 50reps med 10kgs

Dumbell Y-raises - 1sæt x 50reps med 5kgs

Isolatede dumbell curls - 1sæt x 50reps med 10kgs

Dumbell Triceps ext - 1sæt x 50reps med 10kg

Hyper ext - 1sæt x 50reps

Kabel flyers - 1sæt x 50reps

Mave på bold - 1sæt x 50reps

Prøvede lidt kb Press med 20kg. En lille smule smerte med venstre hånd så det blev droppet.

Lavede også lidt tai chi Kung fu hvor folk helt sikkert synes jeg lignede en idiot..

Jeg er en idiot. Pillede gipsen af idag. Idiot..

Link to comment
Share on other sites

Lidt hygge på arbejdet:

Leg ext - 4sæt x 10reps med stakken

Supersættet med

Leg Curls - 4sæt x 10reps med stakken

Benpres - 4sæt x 10reps op til stakken

Jeg har en ufattelig træng til sukker, kager, slik, hotdogs....Ja, alt kalorietæt. Plejer jeg egenligt at have men det er værre end det plejer. Kombineret med skadetmandstræning er det ikke lige måden at blive en hakket og revet bodybuildingsstærkemandsmandemand.

Link to comment
Share on other sites

Tog det så lang tid at du skammer dig for meget til at smide tiden op ;-)

Hvordan går det med hånden?

Jeg tog slet ikke tid. Ingen grund til at blive deprimeret :-D Jeg vejer nok 6-7kg mere end sidst jeg løb en tur.

Det går ok med hånden. Jeg skulle stadig have gips på hånden lidt over en uge endnu. Så aflaster den. Den er dog pakket ind i sportstape hvilket fungere ok. Ingen hvilesmerter dog pakket:-)

Link to comment
Share on other sites

Lidt mere træning rigtigt omklædt i træningstøj og sved på kroppen og det hele:

OL Squat - 10x60kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x140kg

Goodmornings - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg

Dumbell Laterels - 100x5kgs, 50x7,5kgs

Pulldowns behind The neck - 3sæt x 10reps

Pushdowns - 3sæt x 10reps

Pushups - 10sæt x 10reps (10sek pause mellem hvert sæt)

Arc trainer - 15min

Udemærket Skadetmandstræning. Jeg kan lave lidt mere efterhånden. Dog stadig ingen presseøvelser medmindre jeg ligger stangen ret langt ude ved fingerne. Hvilket betyder kun let let presseøvelser som idag. At pinchgrippe en liter mælk er ca. Max hvis der ikke skal være smerter.

Link to comment
Share on other sites

Virkelig sejt du får trænet Troels, fedt du kan improvisere! Stor motivation / inspiration!

Mange tak :-)

Vi kender vel alle typen der fortæller hvordan han ikke har trænet i lang tid på grund af en dårlig skulder, og man spørger ham om han ikke har kunnet træne ben og om dødløft også gjorde ondt i skulderen. Og det viser sig at det kun har været bænkpres der har gjort ondt men har været en undskyldning for ikke at træne.

Sådan er vi ikke, TRS :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i Raw:

Pullups - 10sæt x 10reps

Leg ext - 5sæt x 10reps

Barbell lunges - 5sæt x 10reps med hvert ben med 20kg

Smal bænkpres - 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50, 10x60(Kunne mærkets i tomlen ved 60kg så holdt der)

Incline dumbell flyers - 50x10kgs

Tricepsøvelse med reb - 7-8sæt (Kunne brænde igennem her helt uden smerter. Fedt)

Kb swings - 100x16kgs

AB wheel - 3sæt x 10reps

Bedste Skadetmandstræning. Nok også sidste træning i Raw. Så står den snart på flyttemandsmuskler. Altså den funktionelle typen man kan bruge til noget og ikke de der pumpede muller..

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i Raw:

Safty bar Squat - 10x70kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x110kg

Chest supported Rows - 8sæt

Dumbell flyers - 50x12,5kgs håndvægte (Statisk stræk i bunden)

Kabel flyers - 5sæt x 10-20reps

Dumbell Laterels - 50x10kgs

Hammer curls - 1sæt

Mave på bold - 3sæt x 20reps

Arc trainer - 20min

Udemærket runde. Første gang med Safty bar Squat. Det er da hårdt for kååååren.

Link to comment
Share on other sites

Også lidt gymnastik på arbejdet idag:

Crosstrainer - 5min

Pullups - 12xmig, 10xmig, 8xmig

supersættet

Hyperextensions - 3sæt x 20reps

Diverse Mzkenzie pushups. Al den flytning har gjort min ryg lidt stiv. Min bøffelagtige ryg er slet ikke funktionel nok, hihi. Men ikke noget lidt øvelser ikke kan klare :-)

Link to comment
Share on other sites

Okokokokok....Notere også disse hyggemandstræninger på arbejdet. Havde en halv times tid til at holde kroppen igang.

Leg ext - 4sæt x 10reps op til stakken

Supersættet

Leg Curls - 4sæt x 10reps op til stakken

Squat i smithen - 10x30kg, 10x70kg, 10x100kg

Supersættet

Stående Læg - 3sæt x 15reps

Military Press - 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60kg

Supersættet med

Chest supported Rows - 5sæt x 10reps

Flyers i maskine - 3sæt x 10-20reps

Jeg får altid voldsom stor respekt for håndværkere, Malere, tømmere osv. når man jeg selv er igang med at prøve at være en smule handyman. Bare det at klargøre en stue til at skulle males er jo pissehårdt for ryg og knæ. Men jeg skal nok bare til at toughess lidt op op og blive en mand....Hmm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jojo, er levende endnu. Lidt Søndagstræning -

Løb - 35-40min inklusiv en tur i bølgen blå.

Kb Press - 10sæt x 10/10reps med 20kg

Supersættet med

Kb swings - 10sæt x 20reps med 24kg

AB wheel - 30reps

Lidt curls og Triceps med 13,4kgs håndvægt

Er slap og tyk....Men glad. Vi er endeligt kommet helt på plads i vores nye hus. Og mulighederne for at lave homegym et perfekte. Desuden fantastisk natur. Men skal ind i en rytme igen med noget træning. Er bare ikke helt så dejligt at være slapmandstykmand istedet for stærkmandskondikarl..

Link to comment
Share on other sites

Hånden?

Meget bedre men langt fra 100%. Leddet er noget tykkere end det andet. Mit pinch grip med venstre er weak. Men kan reppe med cocT nu, spille guitar og har ingen hvilesmerter. Jeg har ikke testet om jeg kan presse tungt. Men det er ikke hånden jeg ikke har fået trænet. Men travlhed med alt muligt andet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ved at være for sent, hvis hånden har det bedre, men ville sende dig den her artikel. Videoen med O-løfteren, der brækkede begge håndled er inspirerede :)

http://articles.elitefts.com/training-articles/opportunity-through-injury/

Vildt nok. Jeg er også klar tilhænger af at man træner udenom skader istedet for helt at holde pause. Han brugte det til at blive pisse stærk i squat hvilket havde en super crossover effekt til hans OL løft. Fedt :-)

Heldigvis var min skade ikke helt så slem. Men ville nu nødigt lave låsegreb med min venstre tommel endnu.

Ku være fedt hvis du ga DJs swing Challenge et skud.. Dejlig simpelt og low tech..

JEG GØR DET SGU!!

Jeg kan lige nå at kører 3 ud af de 4 uger inden jeg tager på ferie.

Jeg starter på først dag i aften.

:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share