Sheiko løftere i aktion....


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Her er et link til lidt små videoklip fra en lille russisk styrkeløftsklub, hvor de anvender Sheiko´s træningssystem.

Styrkeløftsvideoer !!

Det som er interessant er at bemærke videoerne med Alexander Barabash. Man har på worldpowerlifting kunne læse om coach Yuri Ustinov´s eksperiment på en drug-free løfter (Barabash). Barabash er tidligere 400 meter løber, og blev af Ustinov sat til at teste Sheiko´s programmer, for at se om det ville virke ligeså godt på en drug-free atlet. Barabash er steget lige siden. Da han startede (havde trænet med vægte længe, bare ikke Sheiko) dødløftede han 235 kg. For nylig har han som man kan se på nedestående video, lige dødløftet 275 kg, med en højde på 2 meter og en kropsvægt på 97 kg.

Barabash 275 kg dødløft

Man kan iøvrigt læse om hans forsøg med Sheiko programmerne her:

Sheiko forsøg

Læg iøvrigt mærke til den russiske coach som står og råber på russisk ;) er russisk ikke bare et sprog som passer perfekt til det at løfte vægte :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hejsa...

Baardi bilder - vedr. det du skriver med højden, er det da generelt svære at løfte meget hvis, man er meget høj??? Nu hører jeg heller ikke til de laveste, og jeg har nemlig tit tænkt meget på det, når jeg kører bænkpress - om det er svære med lange arme end med korte arme.. Det tror jeg f.eks. at chin-ups er, har aldrig været min stærke side... Ihverfald ikke underhandschinups.. Men armbøjninger, ja og også bænkpress der er jeg nu alligevel rimelig stærk.....

Er der nogle der ved det... Jeg mener, mit kære familiemedlem Per Kyneb er da heller ikke den laveste, ThomasJ er heller ikke den laveste og de er jo begge brølstærke:).... Men er det generelt en ulempe at være høj i den sport? Ved du noget om dette også TJ, hehehehe?

:banana:

Ses igen.....'

Mvh. Den nye herinde :wave:

Link to comment
Share on other sites

Kropsstrukturen har MEGET at sige. Det er ikke højden i sig selv som er problemet. Det er længden af arme og ben. Personer med lange arme og ben og en kort torso er generelt gode i dødløft. Det er den bygning jeg har. Jeg har rimeligt lange arme og ben, og det er derfor ikke mærkeligt at jeg er LANGT bedre i dødløft end i squat. I squat er det en ulempe at have lange lårben, hvilket jeg har. Hvis man er lille og kompakt med korte lårben, så er man langt bedre egnet til squat. I bænkpres er det næsten indlysende at korte arme er at foretrække.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tag nu f.eks. xax, lille og kompakt, han er skabt til squat!

Jeg er 1.83 cm, og jeg kan godt mærke min begrænsning i sqaut for jeg har rimelig lange ben og ryg, hvilket gør at jeg nogle kan komme til at læne mig forover i squat!

Jeg er dog blevet meget bedre til at kontrollere det, og selvom jeg måske kan løfte mere i squat, så venter jeg lidt endnu.... skal lige ha' indøvet en go' teknik!

Til gengæld er jeg lidt bedre til dødløft.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Viste lige Barabash 275 kg dødløft til en kollega som kommer fra Rusland

og han fortalte hvad de sagde... ikke særligt ophidsende ...

TRÆK,TRÆK,TRÆK.... SÅDAN... GODT GÅET....

Ja, det kan godt være det lyder sejt på russisk, men de siger jo bare det samme som vi siger til hinanden på dansk :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share