Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Ikke så meget ett träningsindläg som et snakke-indläg :blahblah::smile: Men det skal der også väre plads til nogen gang...

De sidste par dage har mest bestået af meget arbejd, så den eneste träning der har väret var PW om morgonen, aftnen og så lidt cykling rundt i byn.

Så selvom der ikke väret meget action på den front, så var det mindst sagt high life på skadestuen på min vagt idag! En stakkels mand der var kört af vejen i höj hastighed kom ind på traumalarm. Og som altid er der en kirurg, en ortoped, en narkosläge og en traumaansvarlig läge, der også altid er kirurg.

Men det der var det sjove var at de allesammen bare var representanter fra hver sin specialitet. Kirurgerne var vältränede på en disco-måde med tröjer der var en anelse for små, solbrandte og med halskäder i guld. De kastede sig over manden når han kom med hurtige direktiv og et arbejdstempo der fik mig at blive alldeles matt.

Ortopeden kom stille rolig ind gennem dörren, var så bred over ryggen at han nästen var nöd at gå sidlangs og så höj at det var lige han kom ind uden at behöve bukke sig. Så står han ved siden af og kigger på det to kirurger, snakker langsomt og fyrer bare de sygeste joke af.

Det er for övrigt en god ting hvis man nu skulle blive ortoped eller patolog - det er ingen der anklager én for sin syge humor. Men er berettiget den som en slags forsvarsmekanism :tongue:

Men nu ved jeg ikke hvis det er et sygt arbejd der giver personerne syg humor, eller hvis det er personer med syg humor der välger syge arbejd... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sidste praktikdag på uge nr 2...Så er der kun en uge mer för jeg skal tilbage ned til Odense igen. Meget forskellig hvor meget der er at lave...nogle dage keder man sig enormt, hvorimod jeg andre dage for lov at ta mange patienter selv. Heldigvis ligger "mit" kontor lige over stuen for de lidt mer akutte patienter, så hvis man keder sig kan man altid gå derind og pröve indholdet i de forskellige ampuller, flasker og asker... :hehe:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Sidste praktikdag på uge nr 2...Så er der kun en uge mer för jeg skal tilbage ned til Odense igen. Meget forskellig hvor meget der er at lave...nogle dage keder man sig enormt, hvorimod jeg andre dage for lov at ta mange patienter selv. Heldigvis ligger "mit" kontor lige over stuen for de lidt mer akutte patienter, så hvis man keder sig kan man altid gå derind og pröve indholdet i de forskellige ampuller, flasker og asker... :hehe:

Stor pupil, lille pupil, stor pupil, lille pupil :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sindssygt dejligt at få sove lang tid idag. Gik först op kl halv 11, kogede kaffe og hyggede mig i bror mins lejlighed. Tog så et laaaangt bad i hans badekar, noget jeg ikke kunnet forkäle mig med siden jeg flyttede hjemmefra :bubblebath:

Det er også super at have en semi-metro bror med masser af gode plejeprodukter man kan låne... :innocent: Advarer dok fra at som pige bruge ansigtspeelingcreme der er lavet til mänd - jeg vil i hvert fald ikke pröve det igen, hvis man siger det sådan...

Så dagens motion: PW 5 timer og 20 minuter i solen. Rigtigt dejligt! Tror jeg fået god farve idag

Link to comment
Share on other sites

Så förste dag på sidste uge i Skövde og Sverige den her sommer. Weekenden har mest bestået af arbejde, promenader og hygge med venner og bröder. Idag hentede jeg mit ny legetöj - min ny mountainbike!!! :4jumpy:

Selvfölgelig skulle den testes med detsamme, så har lige kört 42 km på den svenska landsbygden. Det er sindssygt lang tid siden jeg kört den vej. Og jeg fik sedt den obligatoriskde älg, der står lige efter köer på listen af "ting at se når du besöger svenske landsbyn" :smile:

Nu skal jeg nyde blåbär og slappe af. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

:1112: :bike: :4eat: Lyder som en god dag :smile:

Advarer dok fra at som pige bruge ansigtspeelingcreme der er lavet til mänd - jeg vil i hvert fald ikke pröve det igen, hvis man siger det sådan...

Hmm.. Basics girl.. Ansigtshuden hos en mand er meget tykkere og kraftig, derfor er ansigtsskrubbecremene til mænd langt mere voldsomme og fugtighedscremerne federe.

Glæder mig til snart at få dig hjem igen :wub:

Link to comment
Share on other sites

:1112: :bike: :4eat: Lyder som en god dag :smile:

Hmm.. Basics girl.. Ansigtshuden hos en mand er meget tykkere og kraftig, derfor er ansigtsskrubbecremene til mænd langt mere voldsomme og fugtighedscremerne federe.

Er cremen federe, siger du? Så fik jeg lige forklaringen til hvorfor jeg haft så sindssygt dårlig hud de sidste par dage... :tongue:

Glæder mig til snart at få dig hjem igen :wub:

Gläder mig også til att komme hjem igen snart :4winkkiss:

Igår skedte noget meget, meget själdent... jeg gik til svömmehallen og svömmede. Det gör jeg ca en gang hvert år og keder mig altid efter de förste 100 m og resten af den tid jeg er der. Men det er dejligt bagefter, i hvert fald. Blev dok ikke så meget svömmet, kun 2 km. Så skulle de lukke stedet.

Der var heller ikke så särligt meget at lave igår eftermiddag, så jeg legede med målebåndet. Resultaterne var ikke de sjoveste, men så har jeg noget at forbedre og sammenligne med :smile:

Biceps: 33cm ve 34cm hö

Läg: 44 cm ve (lidt snyd, da jeg har en sjov bule i min mediale gastrocnemiushoved) 40 cm hö

Lår: 60 cm bägge sider

Numse: 100 cm

Tälje: 70 cm

Bryst: 94 cm

I följe vägten i svömmehallen var der ikke sket noget med vägten siden sidste uge, hvilket ikke er så märkligt, da jeg slet ikke har spist efter planen. Det må jeg bare ta op igen når jeg er i tilbage i Odense :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Tilbage i Odense igen. Godt at være hjemme igen og glæder mig til at komme igang med ortopedkirurgi på mandag :smile:

Fået lidt trænet idag:

Cardio om formiddagen: 6 km løb+1 km gå+2 km løb+3 km gå. Helt olikt mig selv, kunne jeg tage det rolig og prøvede ikke presse mig rundt. Det tog 1 time og 15 min i alt.

Så lidt styrketræning i SATS:

Bænkpres

4x8 35 kg

Hammer curls

4x8 9 kg

Military press

3x8 19 kg

Stående BB bicep curl

3x8 22,5 kg

Lateral flies

1x8 6 kg

2x8 7 kg

Dip machine

4x8 60 kg

Hold mig som sagt fra at forsøge køre med mine gamle vægter, fordi så ville jeg bare blive forbandet hvis jeg ik kunne tage det :nonono::wink:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg vist været meget sløv med at skrive i min log her det sidste... Så her følger opdatering:

Søndag 3 september

Mountainbike tur i blandet terræng 48 km. Tog mig 2,5 time den her gang, så kan mærke jeg ikke har helt fuld fart i den endnu..

Træning i OBBC

French press

4x8 22,5 kg

Tricep extension med hantel

4x8 10 kg

Serve med cable

3x10 10 kg

Omvendt serve med cable

3x10 5 kg

Incline DB bænkpres

4x8 12,5 kg

Floating crunches

3x8 med 5 kg

Og så blev der lidt trænet også igår i form af Spinning II.

Link to comment
Share on other sites

Så dagens træning. Kæft, det var hårt at motivere mig idag! Jeg var bare så træt i hovedet efter de to første dage i klinik.... Håber man vænner sig til det.

Opvarmning: 24 min på kondicykel

Høj cable-rod

4x8 30 kg

Bent over BB row

4x6 50 kg

Bent over BB row-reverse grip

4x6 52,5 kg

Latstræk, smalt greb

4x8 40 kg

Latstræk

4x8 30 kg

Og aftenscardio: 12 km PW

Nu har jeg lige spist kylling og tomatsalat... Mumma!! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dejlig cardiodag idag :smile: Det havde jeg brug for efter sidste løberundes fiasko.

Først morgencardio i form af cykel 5 km. Så lidt :4eat: og så skulle der cykles til Nyborg. Så det blev 30 km cykel i superdejligt vejr :sun:

Efter lidt hygge- :blahblah: med Poul :wub: og Norah :4flex: blev det også en lille løbetur i byn på ca 4 km. Jeg havde planlagt at svømme en lille smule bagefter, så at jeg havde lavet et mini-triathlon, men da det tog alt for lang tid at drikke kaffen her til morgonen, var jeg lidt sent på den. Det må bare blive en anden gang.

Og så til sidst aftencardio i form af lidt over 6 km cykel hjem fra byn. Nu sidder jeg bare lallende høj på endorfiner og glæder mig til næste gang jeg skal få lave densamme ting :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Der er altså bare max gang i dig!! Sikke en energibombe - hatten af for dig :bunny:

Tak for komplimenten - og alligevel synes jeg at jeg er sløv for tiden... :poking:

Men det er bare fordi jeg været en egte træningsnørd og sammenligner mig gerne med det jeg gjordte den gang.

Men, nu skal der blive bedring på det :superman:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Favorit i repris:

Morgencardio: 7 km cykel

Så igen et duathlon til Nyborg med 30 km cykel og 4 km løb. :headphonedance:

Superdejligt og så blev jeg forkælet med god mad bagefter; nogle left-overs fra lærerforeningens middag.

Kan godt være der bliver lidt aftencardio også med 7 km cykel mer. Skal fordøje maden først og fræmst... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 13 september

Morgencardio: cykel 7 km

Styrketræning i OBBC

Opvarmning: PW 30 min

BRYST

Bænkpres

1x20 @ 20 kg

1x12 @ 30 kg

1x12 @ 35 kg

5x2 @ 40 kg

2x2 @ 40 kg med failure på den sidste i respektive

Bænkpres med 3 sek pause på brystet

3x7 @ 35 kg

BICEPS

Hammer curls

3x7 @ 9 kg

Stående BB bicep curl

3x6 @ 25 kg

1x5 @ 25 kg

1x12 @ 20 kg

Skulder

Straight lateral flies

4x10 @ 4 kg

Reverse serve

2x12 @ 1 lbs

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i SATS

Opvarmning: 3x25 crunches på bold

Ryg

Latstræk - smalt greb

1x8 @ 40 kg

3x6 @ 45 kg

Latstræk

2x5 @ 30 kg

2x7 @ 27,5 kg

Bent over DB row

3x8 @ 20 kg hø/19 kg ve

Bent over BB rows

4x6 @ 50 kg

Triceps

French press

4x8 @ 22,5 kg

Military press

4x8 @ 20 kg

Skull crushes

3x7 @ 11 kg

Nu skal jeg bage så jeg har at give de der sultne styrkeløfter der skal flytte ting rundt i sit nye gym på lørdag :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Du er altså bare en dejlig tøs. :4mewantfood: :4thumbup: :blush:

:blush:

Jeg arbejder simpelthen for at få så mange dansker som muligt på min side, så jeg øger chancen at få den opholdstilladelse :wink:

Tak for sidst, btw! :4thumbup:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Uj, hvor har jeg bare været doven med mine indlæg i det sidste... Men det har ikke været så meget at skrive om alligevel. Præcis når man begynder kommer fint igang med cardiotræning, bliver man ramt af en semi-forkølelse :sneaky2: Så den sidste uges træning har i princip kun bestået af powerwalks, små cykelturer og forsøg til løbning som ikke fortjener at blive nævnt.

Men idag slog det over fuldstændigt, så jeg gav mig ud på en cykeltur til Nyborg via Svendborg. Og hvis man regner med den cykling jeg fået på arbejde idag og den cykeltur der venter i aften ud til Holluf Pile, vil jeg når jeg stænger de små blå inat have cyklet minimum 90 km :rolleyes:

Det var en dejlig tur, dok meget motvind vejen til Svendborg... Det eneste dårlige indslag var en idiot til lastbilschauffør, der syntes det var helt vildt sjovt at køre tæt på og dytte - kæft, jeg var ved at køre af vejen! :nono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share