Hurl a stone


Søren W
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ud og løbe lidt i dag, ned til træningspavillonen ved Tangkrogen (Århus). Jeg vil prøve at finde nogle sten i passende størrelse og kaste rundt med dem, er der nogle af jer der kender nogle gode "øvelser"?

Længdekast, højdekast :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Gymjones har lidt inspirerende videoer her

I videoen "balls" leger de med en rimelig ond medicinbold.

Der bliver lavet underhåndskast fra jorden, stød fra hovedhøjde, kast over hovedet, kast baglæns over hovedet. Det skulle undre mig hvis ikke alle sammen kunne bruges lige så fint med en sten af passende størrelse.

Det er muligt jeg helt har misforstået din definition af at "kaste" samt din definition af begrebet "passende størrelse" :laugh: I så fald undskylder jeg. Hvis planen gik på lidt tungere sten og "kaste" skulle læses "løfte" så er der vel primært dødløft med sten og løft over hovedet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde tænkt mig øvelser á la dem man også kan lave med en medicinbold. Det var mest for at se om jeg kunne give min midtsektion nogle tiltrængte tæsk. Hvis der er store nok sten vil jeg også forsøge mig med noget "dødløft".

Link to comment
Share on other sites

Hvis man vil være en abekat, så er der altså ingen grund til også at gungre rundt i guds frie natur og skabe sig tosset, når man som Søren i forvejen ligner en retarderet chimpanse. :tongue:

... og i samme øjeblik høres skriget fra 100 millioner aber, der er vrede over sammenligningen...

Link to comment
Share on other sites

God indlæg af MILO der, der er lidt til inspirationen.

Mht. jeres abesnak, så er I jo bare kede af I ligner lort i badetøj, nå ja, alt slags tøj. Det er så heller ikke helt rigtigt, jeg tror Klaus ville tage sig rimeligt ud i fullbody egern-kostume.

Link to comment
Share on other sites

God indlæg af MILO der, der er lidt til inspirationen.

Mht. jeres abesnak, så er I jo bare kede af I ligner lort i badetøj, nå ja, alt slags tøj. Det er så heller ikke helt rigtigt, jeg tror Klaus ville tage sig rimeligt ud i fullbody egern-kostume.

:laugh: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo prøve at lave en polsk tikamp... (hentet fra en klubkollegas hjemmeside)

Polsk tikamp

Polsk tikamp er er en konkurrence der består af 10 discipliner, hvor der anvendes en kugle. Tikampen består af følgende discpliner:

Indkast

To-hånds stød fra brystet

En-hånds slyngkast med højre

En-hånds slyngkast med venstre

Stående kuglestød m. højre

Stående kugle med venstre

To-hånds slyngkast fra højre

To-hånds slyngkast fra venstre

To-hånds kuglekast - Front frem

To-hånds kuglekast - bagover

(I disciplinerne 1, 3 og 4 anvendes der en 5 kg kugle. I de resterende discipliner anvendes der en 7,26 kg kugle.)

devito :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo prøve at lave en polsk tikamp... (hentet fra en klubkollegas hjemmeside)

Polsk tikamp

Polsk tikamp er er en konkurrence der består af 10 discipliner, hvor der anvendes en kugle. Tikampen består af følgende discpliner:

Indkast

To-hånds stød fra brystet

En-hånds slyngkast med højre

En-hånds slyngkast med venstre

Stående kuglestød m. højre

Stående kugle med venstre

To-hånds slyngkast fra højre

To-hånds slyngkast fra venstre

To-hånds kuglekast - Front frem

To-hånds kuglekast - bagover

(I disciplinerne 1, 3 og 4 anvendes der en 5 kg kugle. I de resterende discipliner anvendes der en 7,26 kg kugle.)

devito :smile:

Kanon :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share