Don't bombout!


Guest Kraft
 Share

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lige for at gøre det klart: Jeg synes reglerne er for indviklede og har selv i adskillige tråde gjort opmærksom på det. Jeg har endda (modsat diverse bodega-eksperter) argumenteret for det via de rigtige kanaler og været med til at træffe beslutninger om at prøve at påvirke reglerne i den rigtige retning.

Jeg er bare træt af at høre på Antons evindelige selvfede jammer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Lige for at summere op, hvad du mener, Anton:

- Dommerne er nogle fjolser

- Alle i bestyrelser og udvalg er fjolser

- Du er gud

Er der nogenlunde rigtigt forstået?

Nej!

Det er det på ingen måde!

Jeg vil mene, at du overfortolker.

Jeg mener blot, at man bør luge ud i nogle af alle de regler, som ikke har noget med selve den enkelte løfters præstation at gøre. Og så se på det possitive i de enkelte løft frem for at lede efter noget negativt i et løft.

Og det har ikke noget at gøre med om hvorvidt jeg er gud eller gode venner med ham i kælderen at gøre.

Jeg har min mening og du er meget velkom til at have din, og jeg respekterer til fulde din, også selvom jeg ikke behøver at være ening med dig.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Lige for at gøre det klart: Jeg synes reglerne er for indviklede og har selv i adskillige tråde gjort opmærksom på det. Jeg har endda (modsat diverse bodega-eksperter) argumenteret for det via de rigtige kanaler og været med til at træffe beslutninger om at prøve at påvirke reglerne i den rigtige retning.

Jeg er bare træt af at høre på Antons evindelige selvfede jammer.

Jeg betragter ikke mig selv som bodega ekspert eller andet i samme dur!

Du er altså ikke den eneste, som kender de rigtige veje til toppen inden for IPF.

Jeg har også skrevet en del med flere medlemmer af bestyrelsen (blot ikke i dk) i forbindelse med et par spørgsmål, som jeg havde, og ligeledes fremført ændrings forslag, som man ser possitivt på og som nok kommer op ganske snart.

Anton

Link to comment
Share on other sites

Synes egentligt at reglerne er meget gode, dog mener jeg at det hedder at tvivl skal komme løfteren til gode.

Det synes jeg godt nok ikke man oplever er tilfældet. Har set utallige løft hvor jeg skulle lede med lys og lygte efter hvad det blev underkendt på, og selv folk der kender reglerne godt, har skulle gætte på hvad det kunne være blevet underkendt på.

Vil lige sige at det ikke kritik af dommerne, blot en konstatering af hvordan jeg oplevet til mange stævner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Synes egentligt at reglerne er meget gode, dog mener jeg at det hedder at tvivl skal komme løfteren til gode.

Det synes jeg godt nok ikke man oplever er tilfældet. Har set utallige løft hvor jeg skulle lede med lys og lygte efter hvad det blev underkendt på, og selv folk der kender reglerne godt, har skulle gætte på hvad det kunne være blevet underkendt på.

Vil lige sige at det ikke kritik af dommerne, blot en konstatering af hvordan jeg oplevet til mange stævner :smile:

Enig Trolle men det handler ikke om at reglerne er forkerte det handler om at der ikke bliver oplyst hvad dommerne dømmer... hvis blot dommerne havde mulighed for at fortælle hvorfor løftet blev underkendt vil det allerede gøre det meget mere publikums-venligt der... jeg husker de mange gange hvor Klaus Jensen har siddet ved speakerbordet og rent faktisk har fortalt i mikrofonen hvorfor løftene blev underkendt, det synes jeg var virkelig godt

Link to comment
Share on other sites

Vm i vejle havde jo rigtig høje ser tal, så tror ikke det er forbi folk ikke vil se det.

Men nu er der jo flere år i mellem at det bliver vist i tv

Var det noget der blev sendt hver lørdag, så folk kunne følge med,

er jeg helt sikker på at der også ville være et størrer puplikum til stævnerne

Men det vil jo være helt umuligt for løfterne

Om trøjen kommer væk, reglerne bliver lempet eller hvad de finder på

tror jeg ikke på vil ændre puplikums interessen

Link to comment
Share on other sites

Da det jo statestik mæssig er i bænkpres at folk oftes bommer ud kunne det være at man skulle se lidt på grunden til at bomme % er så høj og hvorfor er der så mange der i de senere år får skader i skulder og albueled det kunne jo skyldes at man egentlig ikke er så stærk som man tror og at det er trøjen der løfter vægten og ikke manden Lige til sidst med hensyn til Anton en lille mand med et stort ego der lugter lidt af selvsvans.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu også, at de fleste af reglerne er udemærket, men at fødderne ikke må vippe lidt eller man skal have hele foden i jorden er efter min mening en dårlig regel. Nu har jeg det problem, at jeg ikke kan bøje begge min ben lige meget, hvilket giver udslag i, at jeg har svært ved at nå jorden med den ene fod, hvis jeg tager bare lidt opspænd på :smile: Jeg har overvejet at søge om at få lov til ligge mere ustabilt med fødderne. Jeg ved, at fx Morten Sørig, Midote osv. ikke strækker deres ene arm grundet en skade, så kan man vel også søge om det med foden med mindre der er forskel på folk selvfølgelig :smile:

* jeg er klar over, at man ikke skal have hele foden i jorden, men jeg har dog fået underkendt på det en del gange :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu også, at de fleste af reglerne er udemærket, men at fødderne ikke må vippe lidt eller man skal have hele foden i jorden er efter min mening en dårlig regel. Nu har jeg det problem, at jeg ikke kan bøje begge min ben lige meget, hvilket giver udslag i, at jeg har svært ved at nå jorden med den ene fod, hvis jeg tager bare lidt opspænd på :smile: Jeg har overvejet at søge om at få lov til ligge mere ustabilt med fødderne. Jeg ved, at fx Morten Sørig, Midote osv. ikke strækker deres ene arm grundet en skade, så kan man vel også søge om det med foden med mindre der er forskel på folk selvfølgelig :smile:

* jeg er klar over, at man ikke skal have hele foden i jorden, men jeg har dog fået underkendt på det en del gange :wink:

Tror ikke du kan få en dispentation for dette, tror kun det et det med armen der gives for

Men du har jo mulighed for at få en klods under det ene ben

Link to comment
Share on other sites

Vm i vejle havde jo rigtig høje ser tal, så tror ikke det er forbi folk ikke vil se det.

Men nu er der jo flere år i mellem at det bliver vist i tv

Var det noget der blev sendt hver lørdag, så folk kunne følge med,

er jeg helt sikker på at der også ville være et størrer puplikum til stævnerne

Men det vil jo være helt umuligt for løfterne

Om trøjen kommer væk, reglerne bliver lempet eller hvad de finder på

tror jeg ikke på vil ændre puplikums interessen

Jeg så VM i styrkeløft hos mine forældre, som er sportsinteresserede men intet kender til Styrkeløft. Vi så 125kg+ klassen og de syntes vist, at det var ret tåbeligt. Folk vraltede ind til podiet pga deres knæbind (en blev endda båret ind), så de var vist halvskadede alle sammen. Dertil kommer, at deltagerne i 125+ klassen generelt ikke er særligt slanke, og derfor slet ikke ser veltrænede ud. Derudover er både squat og dødløft halve øvelser, hvor folk undrer sig over, at de ikke løfter vægten højere (i vægtløftning skal vægten jo over hovedet :wink: ). Og så er både squat og dødløft jo vildt farligt.

Det er nok ikke langt fra, hvad en ikke-styrkeløft bekendt person ser, når han ser sporten i fjernsynet. Hvis de i stedet have set 100kg klassen, så havde de set atleter, som ser veltrænede ud, hvilket kunne overbevise dem om, at det var sportsfolk, men resten af underlighederne ville stadig være der.

Hvis folk så det nok, ville de selvfølgelig efterhånden forstå reglerne og udstyret.

Men umiddelbart vil sporten næppe kunne få store seertal, om det så er et problem er vel en smagssag. Der er jo også mange MOL-styrkeløftere, som sætter rpis på, at det er en lille nichesport.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du kan få en dispentation for dette, tror kun det et det med armen der gives for

Men du har jo mulighed for at få en klods under det ene ben

Det skal nok være under begge ben så, ellers vælter jeg nok ned ad bænken :laugh: Jeg har tit tænkt på det, da jeg jo også får mere pres på fra bunden af så, det kan jeg da huske fra de gange, hvor jeg har været nødt til at have fødderne stående på en klods. Hvis man nu selv tager nogle klodser med, kan man så ikke bare få dem godkendt af overdommeren på dagen? to almindelige jernskiver er også fine :smile:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

nej tror de skal have nogle fast mål, hvis det skal være helt rigtig

mener de springer fra 5-10-15 osv

men det er hvis ikke noget man går ret meget op i her hjemme

Men så skæv som du ligger, kan det da godt ske 5 cm kan rette dig op til vandret :w00t:

Link to comment
Share on other sites

nej tror de skal have nogle fast mål, hvis det skal være helt rigtig

mener de springer fra 5-10-15 osv

men det er hvis ikke noget man går ret meget op i her hjemme

Men så skæv som du ligger, kan det da godt ske 5 cm kan rette dig op til vandret :w00t:

Okey, men vil lige prøve mig lidt frem til træning.

Ja, mit bænkpres er godt nok noget af en balancekunst :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg så VM i styrkeløft hos mine forældre, som er sportsinteresserede men intet kender til Styrkeløft. Vi så 125kg+ klassen og de syntes vist, at det var ret tåbeligt. Folk vraltede ind til podiet pga deres knæbind (en blev endda båret ind), så de var vist halvskadede alle sammen. Dertil kommer, at deltagerne i 125+ klassen generelt ikke er særligt slanke, og derfor slet ikke ser veltrænede ud. Derudover er både squat og dødløft halve øvelser, hvor folk undrer sig over, at de ikke løfter vægten højere (i vægtløftning skal vægten jo over hovedet :wink: ). Og så er både squat og dødløft jo vildt farligt.

mangel på publikum eller ej, så må der sgu også være en grænse for hvor meget hensyn

man skal tage til folk, for at øge interessen.

de folk der fatter en interesse, de vil sikkert også gøre en indsats for at få styr på reglerne,

hvilket vel gør sig gældende for ALLE sportsgrene, og de folk der så sidder tilbage

og ikke kan lade sig imponere af et 400 kgs dødløft, bare fordi stangen ikke bliver løftet

helt op over hovedet, ja dem har vi så alligevel ikke brug for...

mine forældre var ude og se VM i vejle i sin tid, og selv om de INTET vidste om styrkeløft på forhånd,

så kunne de sagtens finde fascinerende elementer både i sporten og i at se på det,

og sådan en type publikum ville det jo være fint at få flere af til stævnerne.

såfremt vi er interesserede i at vores sport skal have større opmærksomhed,

så må der jo også arbejdes for det, velvidende at det kræver penge og at nogen vil

gøre den indsats, det kræver at lave mere markedsføring og få fat i medierne.

men det må jo være op til folk hvad de vil med den her sport,

for selv om det på den ene side er hygsomt, at det er en lille nichesport

hvor der hersker en god intim stemning til stævnerne,

så føles det altså også lidt tamt at dukke op til et DM i Bjerringbro af alle steder,

hvor de eneste udefrakommende tilskuere er et par køer der har forvildet sig

ind fra marken ved siden af...

Link to comment
Share on other sites

Der er nogle ting ved styrkeløft i dk jeg ikke helt forstår og flere andre har også været inde på det.

Hvorfor er det lige at sådan noget som DM ikke bliver lagt et større sted i kbh, århus eller lignende? Til VM kunne man finde ud af at få fat i kongrescenter og reklamere for det. Jeg har mødt mange mennesker som fx synes at det er spændende at der findes et DM i bænkpres og officielle danske rekorder. Mange af de mennesker ville helt sikkert komme som tilskuer til sådan noget. Hvor ville det være fedt med et DM i bænk med et par hundrede tilskuere eller måske endda mere.

Link to comment
Share on other sites

Der er nogle ting ved styrkeløft i dk jeg ikke helt forstår og flere andre har også været inde på det.

Hvorfor er det lige at sådan noget som DM ikke bliver lagt et større sted i kbh, århus eller lignende? Til VM kunne man finde ud af at få fat i kongrescenter og reklamere for det. Jeg har mødt mange mennesker som fx synes at det er spændende at der findes et DM i bænkpres og officielle danske rekorder. Mange af de mennesker ville helt sikkert komme som tilskuer til sådan noget. Hvor ville det være fedt med et DM i bænk med et par hundrede tilskuere eller måske endda mere.

Det er jo nok langt hem af vejen et spørgsmål om økonomi

Det er dyrt at leje flotte lokaler og det kræver mange folk at få det hele stillet op.

Men du kan da kikke forbi til et er open, så skal du se tilskuere og stemning

Edited by jfk
Link to comment
Share on other sites

Det er jo nok langt hem af vejen et spørgsmål om økonomi

Det er dyrt at leje flotte lokaler og det kræver mange folk at få det hele stillet op.

Men du kan da kikke forbi til et er open, så skal du tilskuere og stemning

Da jeg har været i dette game i 20 år kan jeg fortælle dig at det ikke er af ren uvilje at man ikke lejer Fyens Forum eller Århus Congreshus men med en leje pris på en 10-12,000 kr om dagen +teknik kunne jeg da godt tænke mig athøre hvor man skulle skaffe de penge billetpriserne ville blive højetre end i operaen i Kbh.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg har været i dette game i 20 år kan jeg fortælle dig at det ikke er af ren uvilje at man ikke lejer Fyens Forum eller Århus Congreshus men med en leje pris på en 10-12,000 kr om dagen +teknik kunne jeg da godt tænke mig athøre hvor man skulle skaffe de penge billetpriserne ville blive højetre end i operaen i Kbh.

Det var jo som også det jeg skrev

Men velkommen til mol, hvem du så end er

Link to comment
Share on other sites

Hippo formulerer vel egentlig problemstillingen udmærket. Det handler om et valg mellem to forhold:

1) På den ene side har udøverne af styrkeløft i sportens nuværende form valgt den, fordi de kan lide sporten, som den er. Deres lyst til at ændre på den for at trække flere tilskuere er derfor minimal. De dyrker deres sport for sportens skyld og ikke for underholdningsværdien.

2) På den anden side er sporten i sin nuværende form ikke særlig publikumsvenlig med bizarre bænkpresdragter og spidsfindige regler, som kun indforståede kender. At det ligefrem begrænser publikumsinteressen til venner og bekendte er måske så meget sagt, men mon det er helt skudt ved siden af?

Man kan ikke sige, at en af ovennævnte grupper tager fejl og skal ændre mening. Styrkeløfterne er i deres gode ret til at lave de regler de vil. Og det brede publikum er i deres gode ret til at blive væk.

Derfor handler det i sidste ende om, hvor vigtigt det er for styrkeløfterne at få flere tilskuere. Med de økonomiske fordele det kan give i form af TV-penge, reklameindtægter m.v. Groft sagt, så er antallet af tilskuere direkte proportionalt med hvor meget man vil ændre på sporten i retning af det mere publikumsvenlige. Det handler ikke om rigtigt eller forkert, men om hvilken pris man er parat til at betale for at få flere kroner i kassen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share