Squash og Fitness - Alle "store folk" skal væk !


razor
 Share

Recommended Posts

Jo.... især når tingene misforståes!! :wink:

Hvis Erik nu hvade fulgt op på netop det aspekt at prøvetiden på de 3 måneder skulle godkendes hos aerobic-chefen først, så havde historien været en hel anden!!!

For allerede en dag eller to efter dette møde var hele projektet skrinlagt da aerobic IKKE ønskede at køre med 2 sale.... om det så er dig eller Erik der skulle have været hevet fat i... tjaaa???!

(nu var det engang der der sendte PM'erne rundt!!)

En ting jeg ikke forstår er at samtlige betyrelses-medlemmer gerne så et styrkerum og Inge var faktisk den eneste der blev valgt ind med den hensigt at lave rummet om til Argentinsk regnskov... hvordan kan det overhovedet komme på tale når han rent faktisk er den eneste der blev valgt ind på det grundlag er mig en gåde... hvis aerobic havde ønsket at køre med 2 sale havde det muligvis set ret sort ud for fremtiden med styrkeum selvom bestyrelsen udemærket godt vidste at det var tiltrængt... allerede i mine korte periode i OBBC har jeg observeret en stigning af folk der bruger squat-racksne og bestyrelsen fortalte jo netop til generalforsamlingen at hovedmålet var at gøre forholdende bedre for de allerede eksisterende medlemmer og ikke at skaffe nye

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det der med at henvende sig til forskellige personer nytter jo heller ingenting.

Hvor ved du det fra ... mig bekendt har du ikke forsøgt ... ikke engang så meget som vekslet ord med Christina om problematikken?

Det er jo netop sådan rygterne opstår, i og med ingen er enige, og derfor kan det da kun passe sig at gå direkte til bestyrelsen, eftersom det åbenbart er dem, der solo bestemmer udviklingen. Eftersom jeg desværre aldrig ser David deroppe, må jeg jo så gå til Bjørn og Inge, hvilket der ikke kommer noget som helst ud af, flere gange, og til sidst giver jeg op. Det er jo desværre sket før, f eks med den info Erik gav os mht. rummet, at der er opstået misforståelser, og da det i sidste ende er bestyrelsen, der træffer valget... Hvis så bare de havde sendt mig videre til Christina, eller en anden, ville det have været ok, men det har heller ikke været tilfældet... :unhappy:

Det er netop det med at "have sendt dig videre" ... man må sgu selv være opsøgende og arbejde aktivt for sagen hvis der skal ske noget!! Hvornår har du sidst vundet i Lotto uden at smide en 20'er på disken??

Thomas har jeg dog snakket med, flink fyr, forøvrigt, men han kunne ikke fortælle mig noget håndterligt...
Nu ved jeg ikke hvad I har snakket om men eftersom det er Thomas der leder det daglige ombygningsarbejde så kan han fortælle dig præcist hvad er planlagt ... hvis du har snakket med Thomas før det bestyrelsesmøde hvor Inges ide om brug af salen til aerobic i 3 måneder som prøve... så korrekt... der har Thomas ikke vidst noget!! Men efterfølgende har der da ikke været nogen tvivl :blink:
Nej, men der er eddermuggeme meget brok over os, og vi skal træde varsomt for at undgå problemer. Især med den indstilling, der er til os...

Som jeg har sagt... mig bekendt og hvad jeg har hørt på receptionen så er det de samme mennesker der klager og ikke en stor gruppe :unsure:

Nu mener jeg igen, at Inge har sagt at han gerne så os ude af klubben...

det skal jeg ikke kunne sige om han har sagt... har ikke hørt dette personligt men spørger ham da lige næste gang :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

det skal jeg ikke kunne sige om han har sagt... har ikke hørt dette personligt men spørger ham da lige næste gang :smile:

Det har han sagt flere gange og han får forhåbentlig sin vilje hvis vi kan stable noget på benene selv... men jeg tror ikke du får ham til at indrømme det hvis du spørger ham

Link to comment
Share on other sites

Det har han sagt flere gange og han får forhåbentlig sin vilje hvis vi kan stable noget på benene selv... men jeg tror ikke du får ham til at indrømme det hvis du spørger ham

Det må vi se... jeg snakker med ham næste gang jeg ser ham :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo.... især når tingene misforståes!! :wink:

Hvis Erik nu hvade fulgt op på netop det aspekt at prøvetiden på de 3 måneder skulle godkendes hos aerobic-chefen først, så havde historien været en hel anden!!!

For allerede en dag eller to efter dette møde var hele projektet skrinlagt da aerobic IKKE ønskede at køre med 2 sale.... om det så er dig eller Erik der skulle have været hevet fat i... tjaaa???!

(nu var det engang der der sendte PM'erne rundt!!)

Hvorfor var der så ingen der hev fat i mig eller Erik? Jeg havde ikke forventet at der blot et par dage efter skulle være truffet sådan en beslutning. Jeg hørte senere om med skrinlæggelse af projektet gennem rygter fra andre.

Jeg sendte PM'en videre for at viderebringe information som jeg mente var relevant. Mig bekendt videresendte jeg den ordret, så folk selv kunne få syn for sagen.

Var det det møde for over 2 år siden da du først bestridte posten som styrkeløftansvarlig?

Næh, det var i forbindelse med en anden sag hvor Troels og Jens havde fået en advarsel. Det var vist i oktober sidste år. Som de andre har skrevet, så har de også været aktive imens, så jeg kan ikke se vi har ligget på den lade side mht. indflydelse og status på projektet.

Der er vel reelt ikke så meget at diskutere. Folk kan ikke lide lugten i bageriet så derfor laver vi vores eget bageri. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Forståeligt, her skal man selvfølgelig vide at på dét tidspunkt var vi som styrkeløftere ikke velkomne ude ved sofaområdet, og så var der jo ikke så mange alternativer :smile:

Så kan man jo blot undre sig over hvorfor i ikke er velkomne der. Og at i så istedet slæber kage eller anden form for mad med ind i træningslokalet er da virkligt et eksempel på manglende situationsfornemmelse...

Dermed stadig sagt, at der er en forskel i nødvendigheden af udstyret. Og igen, det betyder ikke at man har fortrinsret.

Det ændrer på ingen måde på at andre medlemer har lige så stor ret til at benytten klubbens udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Englen>>>

Nu var det faktisk med vilje, at jeg gik direkte til bestyrelsen, dels for at undgå misforståelser og delt for at undgå at der skulel blive skiftet mening igen-igen. Altså, henvende sig direkte til kilden :smile:

At jeg ikke selv har henvendt mig til Christina skyldes altså uvidenhed, og derigennem kunne jeg godt tænkt mig at være blevet henvist til hende som værende den rette at tale med :smile: Læg også mærke til, at jeg ikke skriver at de skulle komme til mig, men at jeg skulle henvises = jeg skulle selv opsøge det :smile:

Nu husker jeg ikke præcist hvornår det var, jeg snakkede med ham om det, men på daværende tidspunkt var han ikke sikker på at det blev til noget, og nævnte at det muligvis blev delt på midten, så der blev et kontor/område til ham, hvor reparation af maskiner kunne finde sted :smile:

Som jeg har sagt... mig bekendt og hvad jeg har hørt på receptionen så er det de samme mennesker der klager og ikke en stor gruppe
Det tror jeg da helt sikkert også er tilfældet, men det er jo lidt ligemeget, når effekten bliver den samme. Hvis så de gad henvende sig til os, såå... :bigsmile:
det skal jeg ikke kunne sige om han har sagt... har ikke hørt dette personligt men spørger ham da lige næste gang

Det har han skam sagt, direkte. Men mon dog han vil stå til ansvar for det, hvis man konfronterer ham med det?

Link to comment
Share on other sites

Så kan man jo blot undre sig over hvorfor i ikke er velkomne der. Og at i så istedet slæber kage eller anden form for mad med ind i træningslokalet er da virkligt et eksempel på manglende situationsfornemmelse...

det skyldtes at der på det tidspunkt sad den lokale kaffemafia,

som kæderøg i timevis, og netop mange fra denne gruppe

har meldt klart ud at de ikke bryder sig om os, og har altid set

skævt til os...DERFOR følte vi os slet ikke velkomne

ude ved sofaerne, plus at de som sagt kæderøg uhæmmet...

måske var det derfor lidt sjovere at hygge med et stykke kage inde i salen

uden røg og sure blikke fra hin mafia...

Link to comment
Share on other sites

Så kan man jo blot undre sig over hvorfor i ikke er velkomne der. Og at i så istedet slæber kage eller anden form for mad med ind i træningslokalet er da virkligt et eksempel på manglende situationsfornemmelse...

Nu er det jo netop denne kaffeklub af gamle mennesker mm. vi har i obbc, der på det nærmeste har udelukket os. Manglende situationsfornemmelse ville jeg ikke drage ind i denne sammenhæng, da det har været vores på det tidspunkt eneste reelle mulighed for den type socialt samværd i klubben.

Det ændrer på ingen måde på at andre medlemer har lige så stor ret til at benytten klubbens udstyr.

:blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink:

Jamen...

Det er jo PRÆCIS det jeg skriver?!?!?!?! :crazy::crazy::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor var der så ingen der hev fat i mig eller Erik? Jeg havde ikke forventet at der blot et par dage efter skulle være truffet sådan en beslutning. Jeg hørte senere om med skrinlæggelse af projektet gennem rygter fra andre.

Jeg sendte PM'en videre for at viderebringe information som jeg mente var relevant. Mig bekendt videresendte jeg den ordret, så folk selv kunne få syn for sagen.

Hvem var der sendte dig en PM selv samme dag og blot 3 minutter efter jeg havde modtaget din PM :wink:

Du sendte vel besked ud til de andre efterfølgende??

Næh, det var i forbindelse med en anden sag hvor Troels og Jens havde fået en advarsel. Det var vist i oktober sidste år. Som de andre har skrevet, så har de også været aktive imens, så jeg kan ikke se vi har ligget på den lade side mht. indflydelse og status på projektet.
Så var det jo måske også på tide at komme på banen igen ... oktober er nu et stykker tiden siden og den sag der var oppe til diskussion var jo helle rikke relevant for Styrkeløftens udvikling i OBBC at gøre??

Det er jo netop nu at du som repræsentant for SL'erne burde træde i karakter og indgå i dialog med bestyrelsen... eller rettere burde have gjort tidligere da de første irritationsmomenter dukkede op så det ikke var kommet så vidt!! Det er altid en fordel at forebygge....

Kunne godt ønske mig mere aktivitet fra Jeres side andet end kun at bruge bestyrelsesmøderne til at søge støtte :smile:

Der har været så ufatteligt meget bitching på det sidste og jeg tror jeg har gentaget mig et utal af gange om at skrive brev, deltage på møde, løfte telefonrøret eller bare reagere på den ene eller anden måde end at stå og bande og svovle :unsure:

Der er vel reelt ikke så meget at diskutere. Folk kan ikke lide lugten i bageriet så derfor laver vi vores eget bageri. :4mewantfood:

:4ranting: seriøst ... fint nok at I vil lave Jeres eget!!

Men for mig at se for det Jer blot endnu mere til at fremstå som regulært tøsefornærmet!!

Fordi måske 20 eller lad os bare sige 50 personer i klubben har svært ved at tolerere Jer, så er der sikkert 4, 6 gange eller what ever som giver en disse.... hvorfor lader i Jer kanøfle af disse? Hvad med at give dialog og hårdt arbejde for "integration" i OBBC en chance??

Er der måske nogensinde blevet holdt "lær din styrkeløfter at kende" dag i OBBC, eller "lær korrekt løfteteknik" seminar??

Ting som måske kan få bestyrelsen øjne ekstra op for potentialet ved at have SL'er i huset og måske endda overbevise Inge om at I ikke er helt afmarcheret....

Og så mener jeg rent faktisk ikke engang at dette er nødvendigt da I for det til at fremstå langt værre end det er :crybaby:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Dette må nok stå som en af de større skyttegravsdiskussioner i den senere tid, hvor emnet rent faktisk er træningsrelateret.

I kommer nærmest ingen vegne og graver bare dybere og dybere, når modpartens argumenter gang på gang overdrives, mere eller mindre bevidst misforståes eller misfortolkes.

I har tydeligvis en masse emner der skal snakkes igennem, og jeg tror altså det sker bedre hvis i sætter jer ned face-to-face og får kontaktet de mennesker der skal involveres i stedet for at fortsætte denne omgang mudderkastning.

mvh

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Men for mig at se for det Jer blot endnu mere til at fremstå som regulært tøsefornærmet!!

Fordi måske 20 eller lad os bare sige 50 personer i klubben har svært ved at tolerere Jer, så er der sikkert 4, 6 gange eller what ever som giver en disse.... hvorfor lader i Jer kanøfle af disse? Hvad med at give dialog og hårdt arbejde for "integration" i OBBC en chance??

Er der måske nogensinde blevet holdt "lær din styrkeløfter at kende" dag i OBBC, eller "lær korrekt løfteteknik" seminar??

Ting som måske kan få bestyrelsen øjne ekstra op for potentialet ved at have SL'er i huset og måske endda overbevise Inge om at I ikke er helt afmarcheret....

Har jeg foreslået, det blev afvist... :unhappy:

Ud over det, ellers en knald god ide - nok derfor jeg fik den :tongue:

Det er jo også fint nok at nogle "giver en disse"... Men så længe vi ikke hører andet end brok, kan det jo ikke bruges til så meget... Det er jo ikke fordi nogen går ned til receptionen og siger "hvor var det rart at ham den rødhårede styrkeløfter gav sig tid til at hjælpe mig med at lære at squatte i dag, det var virkeligt rart"...

Og så mener jeg rent faktisk ikke engang at dette er nødvendigt da I for det til at fremstå langt værre end det er

Jeg synes desværre at udviklingen bare peger på at det bliver endnu værre... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Har jeg foreslået, det blev afvist... :unhappy:

Enten er det fordi det var dig der spurgte :wink: eller også har du ikke kommet med et konkret arrangement på bordet! Det skal jo ligesom indeholde noget konkret og ikke bare et oplæg!

Alle de arrangementer jeg har været med til at lave har været mere eller mindre færdig arrangementer, som jeg så har forelagt både med hensyn til dato, indhold, antal personer som skulle deltage osv.... du kommer altså ikke langt med en løs ide som "skulle vi ikke holde et arrangement om XXX"!!

Du bliver nødt til at sætte både tidspunkt og indhold på for at få grønt lys for det :smile:

Normalt forholder OBBC sig også sådan, at de atleter som klubben støtter i løbet af året gerne må give noget igen eks. at optræde hvis man er miss fitness atlet, seminar hvis man er bodybuilder eller eks. i jeres tilfælde ligesom den bænkpress aften vi arrangerede for 2 år tilbage, hvor der var åbent for tilmelding for OBBC's medlemmer :bigsmile:

(kom desværre bare for sent op at hænge fra min side :4slap: )

Der havde jeg da sjovt nok ikke nogle problemer med at få grønt lys til hygge SL'aften :wink:

Ud over det, ellers en knald god ide - nok derfor jeg fik den :tongue:

:tongue:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Hvem var der sendte dig en PM selv samme dag og blot 3 minutter efter jeg havde modtaget din PM :wink:

Du sendte vel besked ud til de andre efterfølgende??

Nu har jeg så ikke den PM mere, men frit efter hukommelsen så mener jeg at jeg informede de andre om dit svar. Jeg skal være svar skyldig på et mere præcist svar. :smile:

Så var det jo måske også på tide at komme på banen igen ... oktober er nu et stykker tiden siden og den sag der var oppe til diskussion var jo helle rikke relevant for Styrkeløftens udvikling i OBBC at gøre??

Allerede til generalforsamlingen i 2005 blev der sagt at der ville blive arbejdet på facilieter til tungere træning, herunder til fordel for styrkeløft og motionister med hang til tung træning.

Det er jo netop nu at du som repræsentant for SL'erne burde træde i karakter og indgå i dialog med bestyrelsen... eller rettere burde have gjort tidligere da de første irritationsmomenter dukkede op så det ikke var kommet så vidt!! Det er altid en fordel at forebygge....

Kunne godt ønske mig mere aktivitet fra Jeres side andet end kun at bruge bestyrelsesmøderne til at søge støtte :smile:

Set i bagklogskabens ulidelige lange lys så kan jeg nok have gjort mere, men omvendt så har styrkeløft ikke været specielt vellidt overhovedet, hellere ikke blandt folk med indflydelse(Læs senere).

Vi har da hørt for ting, som vi ikke var skyld i, f.eks. glemte skiver på benpresmaskinerne. Jeg har fået refereret hvordan stemningen var for styrkeløft var før vi kom til klubben og der var den hellere ikke positiv påtrods af at man havde 1½ styrkeløftere på det tidspunkt(Champen og Batmand). Man kunne jo få den mistanke at klubben kun er medlem af DSF for at få gratis dopingtests.

Det er også lidt svært at gå i dialog, når forbud pludselig dukker op ud af den blå luft, såsom det famøse taskeforbud. :blink: Jeg ved ikke med dig, men jeg forventer nu iikke at spørge hver måned om hvilke forbud der er på vej, men det kunne da være at man skulle til det.

Og endelig, selvom jeg måske står som repræsentant for styrkeløft så er det ikke ensbetydende med at jeg behøves at være den eneste som går i dialog. De andre har lov til det og så vidt jeg kan se, så gør de det også.

Jeg har da også haft dialoger, primært med Bjørn og han har tidligere også været flink til at hive fat i mig hvis det var noget, som han mente at vi skulle stramme op på.

:4ranting: seriøst ... fint nok at I vil lave Jeres eget!!

Men for mig at se for det Jer blot endnu mere til at fremstå som regulært tøsefornærmet!!

Fordi måske 20 eller lad os bare sige 50 personer i klubben har svært ved at tolerere Jer, så er der sikkert 4, 6 gange eller what ever som giver en disse.... hvorfor lader i Jer kanøfle af disse? Hvad med at give dialog og hårdt arbejde for "integration" i OBBC en chance??

Er der måske nogensinde blevet holdt "lær din styrkeløfter at kende" dag i OBBC, eller "lær korrekt løfteteknik" seminar??

Ting som måske kan få bestyrelsen øjne ekstra op for potentialet ved at have SL'er i huset og måske endda overbevise Inge om at I ikke er helt afmarcheret....

Og så mener jeg rent faktisk ikke engang at dette er nødvendigt da I for det til at fremstå langt værre end det er :crybaby:

Som de andre har beskrevet tidligere så er det ikke blot et spørgsmål at visse meninger medlemmer modarbejder os. Herregud, der vil altid være nogen der har ondt i røven over et eller andet. Når medlemmer af bestyrelsen ligefrem melder ud at vedkommende hellere end gerne så os et andet sted hen så er det svært at bevare optimismen mht. en frugtbar dialog på længere sigt.

Jeg forstår egentlig ikke hvad problemet er. Faktum er at styrkeløfterne i OBBC eller ihvertfald nogen af dem ønsker at praktisere deres sport og opføre sig på en måde, som ikke er velanset i en fitnessklub(og det kan jeg såmænd godt have forståelse for). Uanset hvor meget dialog vi laver, så tror jeg ikke på at det lader sig gøre i længden, specielt ikke hvis vores trup vokser. Den måde folk ønsker at træne på harmonerer ikke i længden med klubbens hensigter. Så kan man mene at det er unødvendigt og fjollet at opføre sig sådan, men det er nu en gang det folk vil.

Vi ønsker at lave vores egen klub hvor vi kan få det præcist som vi selv ønsker det, uden at gå på kompromis med det. For mig at se er det det bedste i længden for begge parter. :smile:

Meen diskussionen her virker, som Maxpower siger det, som en skyttegravskrig, vi kommer ikke rigtigt videre med det. Vi kan evt. tage det ansigt til ansigt, men sådan mener jeg ikke der er så meget mere at komme efter.

Link to comment
Share on other sites

Det er også svært at bevare optimismen når det lader til at Christian også gerne så os forsvinde, han er jo trods alt en del af det "hårde" klientel, hvad mon så andre synes... men som sagt flere gange så håber vi snart at få vores eget men ingen af os har desværre lavet foreningsarbejde før og vi aner ikke hvor lang tid det kommer til at tage... i mellemtiden må vi jo bare holde stemningen ud i OBBC

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Hvis nu der var blevet gjort noget ved det via dialog, var det jo aldrig blevet et problem. Omvendt kunne man måske også få noget forståelse for hvorfor vi træner som vi gør. Bare fordi du ikke er lydhør overfor det, kan man dog håbe at nogen er.

Når man ved at man bliver betragtet som et "problem", hvad tilfældet var, så må man selv på banen og samtidig sørge for at der er så lidt anledning til brok som muligt. Det gør man ikke ved at gøre sig meget synlig og iøjefaldende og samtidig stædigt fastholde sin ret til dette.

Du skrev han var en idiot ud fra at han psykede sig op, og det må du vel holde fast i. Ligesom alle andre, der psyker sig op, også må være idioter, for enten kan man løfte den eller også kan man ikke...
Jeg skrev at han var en idiot at se på. Længere er den ikke. At du synes det er fedt at løbe rundt som en høne og baske med armene er fint nok, men jeg synes det ikke og det er ikke noget jeg ville være ked af ikke foregik i OBBC.
Med andre ord ved du egentligt ikke hvordan det foregår på de angivne tidspunkt, hvor det er værst. Aha...

Nu har jeg ind imellem trænet på disse tidspunkter, når det ikke har kunnet være anderledes, eksempelvis hele Januar hvor jeg gik i skole og først kunne være i OBBC ved 17 tiden. Ind imellem har jeg også været derinde tildligere, så drop det der barnlige pjat.

ER det egentlig fordi vi er så slemme og larmer og stinker så meget ?

nej det tror jeg faktisk ikke, vi passer bare ikke ind i profil-typen

så nu griber folk efter alle mulige og umulige halmstrå for at få os losset ud.

denne problemstilling er jo ikke unik for OBBC, som det klart fremgår, og alene

derfor burde kragefar kunne se udover hans egen hellighed og erkende

at problemet isoleret set ikke skyldes at jens' knækogere stinker eller at vi har

spist kage måske en håndfuld (!!) gange inde i salen, men at muligheden for

at træne som vi gerne vil, gradvist forsvinder med mindre vi åbner vores egen klub,

og at dette åbenbart gør sig gældende over hele landet.

Mange bække små. Jeg tvivler dog på at der er en profiltype, som nogen har en ide om skulle være tilfældet. langt de fleste af bestyrelsesmedlemmerne var meget pro-tung træning, så den med at skyde dem alle i skoene at der skal være yoga overalt holder ikke!

Men det må siges at folk, der bare har manglet en undskyldning for at klage, har haft det legende let, idet man har givet dem alt det skyts de har haft brug for og mere til. Hvor slemt det reelt måske har været bliver i så fald ligegyldigt. Er der klaget over kagespisning som eksempel og et bestyrelsesmedlem har fværet der en dag hvor der har været spist kage, ja så er beskyldningen valideret.

Som sagt tidligere er der rig mulighed for at træne tung træning i OBBC. At sige andet er lodret løgn. Hvor ellers kan man finde håndvægte til 80kg, skiver til 50kg samt rigeligt med racks og bænke til at opfylde de flestes formål? Jeg ved ikke om folk generelt er dybt forkælede eller hvad der sker, men gå ind i enhver by i DK og se om man kan finde noget der er bedre når man kigger på alle facetter.

hvis du i din wow-omtågede tilstand stadig væk ikke har fattet, at vi ikke føler os

berettiget til noget som helst,

og at det simple faktum at det kræver noget andet at sætte sig op til et 300 kgs squat

end til at få forced med 40 kg i bænkpres, ikke kan trænge igennem til dig,

så HAR vi vitterligt ikke ret meget mere at snakke om.

vores træning kræver noget andet end motionisternes, faktum.

og det betyder ikke at vi føler os bedre end dem, eller at vi sviner

og larmer hæmningsløst, men at vi ganske enkelt har en anden tilgang

til vores træning, og den tilgang er åbenbart uacceptabel uanset hvad vi så

end gør for at slikke røv på samtlige medlemmer af OBBC, og nu

er grænsen altså ved at være nået for denne ydmyghed.

hvis der er nogen der er udenfor rækkevidde, så er det vist dig,

da du åbenbart mener at DU alene har ret og vi andre er en flok primitive fjolser...

Det er bestemt ikke det billede i maler! Og nej, det kræver ikke mere at sætte sig op til at squatte 300kg end at bænke 40kg eller for den sags skyld 20kg, sålænge at man er presset max. i den henseende er tallet ligegyldigt.

Derudover finder jeg det mærkeligt at man gerne vil have tilskud til rejser og andet, men samtidig pure nægter at indordne sig reglerne, så ydmyghed?

Den vil jeg gerne se, især med de sidste mange siders indlæg in mente.

Link to comment
Share on other sites

Det er også svært at bevare optimismen når det lader til at Christian også gerne så os forsvinde, han er jo trods alt en del af det "hårde" klientel, hvad mon så andre synes... men som sagt flere gange så håber vi snart at få vores eget men ingen af os har desværre lavet foreningsarbejde før og vi aner ikke hvor lang tid det kommer til at tage... i mellemtiden må vi jo bare holde stemningen ud i OBBC

Det mener jeg nu ikke, men jeg synes det ville være rimeligt at reflektere over egen fremtoning og så stoppe tuderiet. Man bidrager udelukkende til at grave grøfter ved at være vrantne og stå fast på hvad man tror man er berettiget til, såsom at klubben skal støtte SL på hænder og fødder og at man kan te sig efter forgodtbefindende. Skaber man sig som en anden primadonna og vræler op når noget går en imod, kan det kun gå sådan som det er gået.

Med lidt anderledes tilgang og opførsel, ville tingene aldrig være kommet så vidt og der kunne have været en hel anden stemning omkring det. Hele ideen med at der skulle foreligge en masterplan om at vifte SL'erne ud er direkte latterlig ligesom den åbenbare paranoia og barnlige obsternasighed omkring hele forløbet er det.

Link to comment
Share on other sites

Enten er det fordi det var dig der spurgte :wink: eller også har du ikke kommet med et konkret arrangement på bordet! Det skal jo ligesom indeholde noget konkret og ikke bare et oplæg!

Alle de arrangementer jeg har været med til at lave har været mere eller mindre færdig arrangementer, som jeg så har forelagt både med hensyn til dato, indhold, antal personer som skulle deltage osv.... du kommer altså ikke langt med en løs ide som "skulle vi ikke holde et arrangement om XXX"!!

Du bliver nødt til at sætte både tidspunkt og indhold på for at få grønt lys for det :smile:

Normalt forholder OBBC sig også sådan, at de atleter som klubben støtter i løbet af året gerne må give noget igen eks. at optræde hvis man er miss fitness atlet, seminar hvis man er bodybuilder eller eks. i jeres tilfælde ligesom den bænkpress aften vi arrangerede for 2 år tilbage, hvor der var åbent for tilmelding for OBBC's medlemmer :bigsmile:

(kom desværre bare for sent op at hænge fra min side :4slap: )

Der havde jeg da sjovt nok ikke nogle problemer med at få grønt lys til hygge SL'aften :wink:

:tongue:

Det kan jeg jo af gode grunde kun sige okay til :smile: men vil dog stadig sige, at da jeg luftede ideen blev den meget negativt modtaget, hvilket jo ikke ligefrem opfordrer til at arbejde videre med ideen.

Link to comment
Share on other sites

Når man ved at man bliver betragtet som et "problem", hvad tilfældet var, så må man selv på banen og samtidig sørge for at der er så lidt anledning til brok som muligt. Det gør man ikke ved at gøre sig meget synlig og iøjefaldende og samtidig stædigt fastholde sin ret til dette.

Det er der jo så reelt heller ingen, der gør - vi har jo netop gjort alt hvad vi kunne for at blive så anonyme som muligt - men tilsyneladende uden nogen effekt.

Jeg skrev at han var en idiot at se på. Længere er den ikke. At du synes det er fedt at løbe rundt som en høne og baske med armene er fint nok, men jeg synes det ikke og det er ikke noget jeg ville være ked af ikke foregik i OBBC.
HVIS du nu havde været lidt oftere i obbc på det rette tidspunkt... Ville du vide, at jeg ikke psyker op på den måde. Ej heller synes jeg det er fedt. Men jeg er forstående og forholder retten til at gøre det :wink:

Er det forøvrigt ikke noget med du selv banker dig ind i stangen/bænken som en tosse, når du skal squatte/bænke? Eller er det en vane, du har droppet igen?

Nu har jeg ind imellem trænet på disse tidspunkter, når det ikke har kunnet være anderledes, eksempelvis hele Januar hvor jeg gik i skole og først kunne være i OBBC ved 17 tiden. Ind imellem har jeg også været derinde tildligere, så drop det der barnlige pjat.

Svar på mine indlæg, og tag stilling til de reelle problemer, i stedet for at komme med platte kommentarer om min alder, hvad jeg ved og ikke ved og om hvor meget vi stinker, og så kan vi snakke om det bagefter.

Mange bække små. Jeg tvivler dog på at der er en profiltype, som nogen har en ide om skulle være tilfældet. langt de fleste af bestyrelsesmedlemmerne var meget pro-tung træning, så den med at skyde dem alle i skoene at der skal være yoga overalt holder ikke!

Men det må siges at folk, der bare har manglet en undskyldning for at klage, har haft det legende let, idet man har givet dem alt det skyts de har haft brug for og mere til. Hvor slemt det reelt måske har været bliver i så fald ligegyldigt. Er der klaget over kagespisning som eksempel og et bestyrelsesmedlem har fværet der en dag hvor der har været spist kage, ja så er beskyldningen valideret.

Ja, vi har jo nærmest tigget og bedt om det, især de sidste måneder... Eller... Nå nej, på ingen måde. Vi har faktisk gjort alt for at overholde de regler, der er, og så alligevel kan de finde på nye, uden liiiige at fortælle os om dem først...
Som sagt tidligere er der rig mulighed for at træne tung træning i OBBC. At sige andet er lodret løgn. Hvor ellers kan man finde håndvægte til 80kg, skiver til 50kg samt rigeligt med racks og bænke til at opfylde de flestes formål? Jeg ved ikke om folk generelt er dybt forkælede eller hvad der sker, men gå ind i enhver by i DK og se om man kan finde noget der er bedre når man kigger på alle facetter.

Det er bestemt ikke det billede i maler! Og nej, det kræver ikke mere at sætte sig op til at squatte 300kg end at bænke 40kg eller for den sags skyld 20kg, sålænge at man er presset max. i den henseende er tallet ligegyldigt.

Der tager du igen fejl, i og med for en, der løfter 300 kg vil der være adskillige tekniske finesser, der SKAL spille, for at løftet lykkedes, hvilket jo selvfølgelig kræver mere koncentration end ved 40 kg, der jo typisk blot er et spørgsmål om træningserfaring før de fleste relativt hurtigt kommer over den vægt.

Derudover finder jeg det mærkeligt at man gerne vil have tilskud til rejser og andet, men samtidig pure nægter at indordne sig reglerne, så ydmyghed?

Den vil jeg gerne se, især med de sidste mange siders indlæg in mente.

Hvis du påstår, at vi ikke har indordnet os efter reglerne, tager du enten fejl, ved du ikke bedre, eller lyver. For det har vi fanme. Stået med støvsugere fremme ved mindste støvkorn på gulvet, fjernet kridt fra stængerne, osv...

Link to comment
Share on other sites

Det mener jeg nu ikke, men jeg synes det ville være rimeligt at reflektere over egen fremtoning og så stoppe tuderiet. Man bidrager udelukkende til at grave grøfter ved at være vrantne og stå fast på hvad man tror man er berettiget til, såsom at klubben skal støtte SL på hænder og fødder og at man kan te sig efter forgodtbefindende. Skaber man sig som en anden primadonna og vræler op når noget går en imod, kan det kun gå sådan som det er gået.

Med lidt anderledes tilgang og opførsel, ville tingene aldrig være kommet så vidt og der kunne have været en hel anden stemning omkring det. Hele ideen med at der skulle foreligge en masterplan om at vifte SL'erne ud er direkte latterlig ligesom den åbenbare paranoia og barnlige obsternasighed omkring hele forløbet er det.

Så var det da en skam vi ikke konsulterede den almægtige druid Craw om hvordan vi skulle opføre os...

Hvis det endnu ikke er gået op for dig, er der ikke tale om paranoia, når et bestyrelsesmedlem siger, at han gerne så os ude af klubben.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig underligt at du Christian ikke har sagt det face to face hvis du vitterlig mener det står så skidt til, det er jo ikke fordi vi ikke er stødt på hinanden de forgående dage... jeg var da slet ikke klar over at du så sådan på tingene :blink:

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Kender i det med, at man kan gå en flok og hidse hinanden op på et niveau, hvor det nok ikke hører hjemme? Man ser spøgelser og konspirationsteorier alle vejne, og man opgiver på forhånd at gøre noget, fordi det er lettere bare at blive ved med at skælde ud i smug og skule ondt.

Det kender jeg godt. Det har jeg været med til mange gange, og udsat for mange andre gange.

De fleste gange ender det så med man kommer til at snakke sammen på tværs af skellene, og så viser det sig størstedelen af problemerne er misforståelser, halve sandheder og god gammeldags fjer-til-fem-hønseri... Ja det ender endda som regel med man forstår "modpartens" syndspunkter, og det viser sig der kan findes en fin løsning som stiller begge parter tilfredse.

Ikke at det har noget med tråden at gøre iøvrigt, bare noget jeg kom til at tænke på en tirsdag aften... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Kender i det med, at man kan gå en flok og hidse hinanden op på et niveau, hvor det nok ikke hører hjemme? Man ser spøgelser og konspirationsteorier alle vejne, og man opgiver på forhånd at gøre noget, fordi det er lettere bare at blive ved med at skælde ud i smug og skule ondt.

Det kender jeg godt. Det har jeg været med til mange gange, og udsat for mange andre gange.

De fleste gange ender det så med man kommer til at snakke sammen på tværs af skellene, og så viser det sig størstedelen af problemerne er misforståelser, halve sandheder og god gammeldags fjer-til-fem-hønseri... Ja det ender endda som regel med man forstår "modpartens" syndspunkter, og det viser sig der kan findes en fin løsning som stiller begge parter tilfredse.

Ikke at det har noget med tråden at gøre iøvrigt, bare noget jeg kom til at tænke på en tirsdag aften... :innocent:

Jeg kan sagtens følge dig, men hvor meget konspirationsteori er der over det, når man på det nærmeste bliver bedt om at smutte. Vi mangler bare skovtrolden til at stå i bastskørt i receptionen og danse hula mens vi må bukke os forover og blive sparket bagi (ja, sparket :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share