Squash og Fitness - Alle "store folk" skal væk !


razor
 Share

Recommended Posts

Kære Gårdvagt - Jeg anerkender at det er skrevet ud fra frustration pga. manglende respons. Jeg undskylder :wink:

Nu kan det bare snart ikke passe længere, at man kan læse uden at forstå... At der så skal komme forskellige platte argumenter, eller manglen på sammen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Efter min mening er Benedikt en idiot at se på og trænede han i et center jeg ejede, vile han ryge ud på stedet.

Jeg kan stadig ikke se noget argument for at man bliver bedre til at løfte fordi man står og skaber sig på platformen eller i racket. At nogle skal have folk til at råbe af sig eller give sig lussinger eller klap i ryggen kan jeg vitterligt ikke se nødvendigheden af. kan man ikke være pysket op af at skulle maxe, hvad skulle det så hjælpe at andre råber af en? At det skulle være et ritual kan jeg så godt se meningen i, men så kan man jo lære sig et nyt ritual eller leve med at andre ikke synes det nødvendigvis er en betinget fed ting.

Hvis man gør det for at undgå at "publikum falder i søvn", så er vi ude i at der er noget performance artist over det, hvor selve løftet ikke er det vigtigste, men derimod "publikums" respons.

At nogle af jer ikke kan løfte med en OL-stang er udelukkende et spørgsmål om løftepræference og har intet at gøre med om det kan lade sig gøre at løfte ordentligt med stangen eller ikke. Med de kg, som vi med al respekt bruger, kan det være det samme hvilken stang det er.

Onkel grafrakka/Lunau> Jeg har da i perioder squattet mange sæt, men det er aldrig noget der har givet anledning til kødannelse på platformen, da jeg som oftests har været færdig før der har været det store rykind. I langt den største del af min træningstid, har jeg foretrukket at træne lige over middag og der har der endnu ikke været pladsproblemer.

Moos> Hvad er det for nogle argumenter du savner?

I så fald synes jeg, at vi skulle undersøge, hvor mange, der vil være enige med dig. Min påstand er at det er meget, meget på styrkeløftere, der ikke ville:

- Synes Benedict er fed at se på.

- Psyker sig op ved andet end at "hvile i sig selv" :wink:

- Mærker STOR forskel på de to forskellige typer stænger, selv med vores niveau.

Forøvrigt synes jeg at det er sjovt, at du selv kan bedømme dette. Når vi træner squat, er der meget sjældent, nogen der spørger om hvor meget vi mangler. Det skulle undre mig hvis det er så meget anderledes ved dig.

Argumenterne vil du kunne i mine indlæg på de sidste to sider. :wink: F eks. kunne du jo tage stilling til nogle af mine svar til dine indlæg, i stedet for blot at springe dem over og skrive det samme igen-igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man må formode, de folk, du nævner, ikke har læst denne tråd. :laugh:

Yeah, jeg er ude for pædagogisk rækkevidde. :superman:

Godt at du selv kan være stolt af ikke at forstå argumenter eller perspektivere.

Forøvrigt vil jeg godt se mig frabedt diverse historier om vores kærlighedsliv spredt ud til diverse personer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da i perioder squattet mange sæt, men det er aldrig noget der har givet anledning til kødannelse på platformen, da jeg som oftests har været færdig før der har været det store rykind. I langt den største del af min træningstid, har jeg foretrukket at træne lige over middag og der har der endnu ikke været pladsproblemer.

Det er alt sammen meget godt, jeg er også sikker på at de fleste helst ville undgå at træne efter klokken 17 hvor der er flest mennesker, men nu er det jo engang sådan at folk skal arbejde, gå i skole og hvad har vi ellers, så der er jo ikke rigtigt noget alternativ.

Hvis du havde stået og kørt Champ program klokken 17 så ville du jo fylde lige så meget, så det holder jo ikke helt.

Faktum er jo at der er for få racks i primetime og det kunne man jo gøre noget ved istedetfor at foretage sig tæt på intet, og kun snakke og lade røven gå.

Link to comment
Share on other sites

At det skulle være et ritual kan jeg så godt se meningen i, men så kan man jo lære sig et nyt ritual eller leve med at andre ikke synes det nødvendigvis er en betinget fed ting.

vil nøjes med kun at kommentere det her...

jeg kan sagtens leve med at andre ikke synes det er en fed ting,

det kunne ikke rage mig mindre, og ej eller vil jeg lave om på min

tilgang til disse maxløft. Færdig, done deal.

hvis folk og dig inkl. ikke kan se pointen i at måtte psyche sig op

til et løft man aldrig har klaret før, så er det ikke mit problem.

at du synes Benedikt er en idiot, må stå for din egen regning,

og jeg kan kun beklage at du ikke vil acceptere eller forstå

at de fleste andre følger en lignende fremgangsmåde.

fremover kan du jo for din egen skyld undgå at træne

mandag, onsdag og fredag mellem 16-18, for så slipper du

nemlig for at se på alle de bøvede, dumme, ildelugtende,

bedrevidende og opmærksomhedshungrende styrkeløftere

og du slipper for at skulle stå i kø og se os spise kage efter træning

når vi hygger og har lidt socialt samvær der ikke involverer

fiktive WOW-troldmænd på jagt efter et nyt sværd...

vi har vist ikke ret meget mere at snakke om iøvrigt..

Link to comment
Share on other sites

Desuden ville det helt bestemt være velkomment i både Hvidovre, Ålborg og Århus, hvis vi mødte op med kage. Der ER allerede kageordning i TSK, men det vidste du vel :wink:

Selvfølglig ville i være velkommen til at medbringe kage til kaffen i de fleste klubber. Men i HSK, samt de andre styrkeløftklubber hvor jeg af og til kommer ville i sgu blive sparket ud, hvis i stod og åd den i træningslokalet. Og hvis det var noget der gentog sig mere end en gang ville det være ud for altid.

Vi holder da af og tiol nogle gevaldige ædegilder i HSK. Men det er ikke under træningen, og bestemt ikke noget der foregår i træningslokalet.

Råberi... Prøv du da at tage dig sammen til at lave tung dødløft i udstyr uden at hidse dig lidt op

Nu kan man jo sagtens psyke sig op til et løft uden at stå og råbe eller på anden måde larme som en anden idiot. Hos os er der ingen der har behov for at stå og skabe sig åndsvage inden et løft. Der bliver da råbt opmuntninger til folk der løfter. Hvor meget det så er afhænger af hvem der ellers er i lokalet. Selv i en styrkeløftklub kan man tage hensyn til at også Fru Hansen er i træningslokalet.

Der er jo heller ingen, der kræver fortrinsret, men det ER jo unægteligt ligegyldt om man laver sine highbar partial squats med 60 kg med en stang, hvor der står eleiko eller leoko på... Det er jo lidt en anden historie, når det drejer sig om 250 kg i udstyr...

Alle medlemer har da nøjagtig den samme ret til at bruge udstyret. Jeg har da tit ventet på at komme til feks et squatrack fordi der var motionister i gang. Og det samme gør sig gældende for vores landsholdsløftere. Blot fordi man kan smide mere vægt på stangen har man da på ingen måde mere ret til udstyret end den knap så stærke motionist.

OBBC var bestemt ikke et sted, hvor jeg havde lyst til at have min daglige gang. Stedet er efter min mening alt for stort. Og hovedparten af klubbens medlemer har et helt andet fokus end jeg har. Men istedet for at pive kan i jo bare starte op for jer selv med en selvstændig klub. Og så husk lige på, at i på en lang række områder har faciliteter i OBBC som er svære at opdrive andre steder. :smile:

Med hensyn til trådens oprindlige emne vedrørende, at private centre fjerner udstyr for at slippe af med et vist klientel. Der mener jeg at det må være helt op til ejeren af centeret. Såfremt han hellere vil satse bredt på hr. og fru Jensen bør han da kører sin forretning efter det. Så må de kunder der ønsker andre forhold jo blot søge derhen hvor det er muligt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den her tråd har KUN mening hvis folk kan finde ud af af føre en konstruktiv diskussion af at forskellige træningskulturers sammenstød - uden henvisninger til gamle uenigheder, personligt fnider der er os andre uvedkommen osv.. Denne tråd bliver lukket hvis der ikke sker en ændring af debatkulturen.

Gårdvagten

Link to comment
Share on other sites

Squatfather << yeah, i sidste ende ER det pengepungen og pengemanden, der bestemmer. Men så må hr. Knudsen fra S+F så bare indse, at en vis erfaringsmasse går tabt. Heldigvis virker han da til at tale med.... Øjner chance for at få mit powerrack tilbage og være eneste styrkeløfter i S+F fortsat.

Ellers må jeg vel bage en bradepandekage og fedte mig ind hos Moos og dem. :superman:

Edited by Reebok
Link to comment
Share on other sites

Squatfather>>>

Selvfølglig ville i være velkommen til at medbringe kage til kaffen i de fleste klubber. Men i HSK, samt de andre styrkeløftklubber hvor jeg af og til kommer ville i sgu blive sparket ud, hvis i stod og åd den i træningslokalet. Og hvis det var noget der gentog sig mere end en gang ville det være ud for altid.

Vi holder da af og tiol nogle gevaldige ædegilder i HSK. Men det er ikke under træningen, og bestemt ikke noget der foregår i træningslokalet

Forståeligt, her skal man selvfølgelig vide at på dét tidspunkt var vi som styrkeløftere ikke velkomne ude ved sofaområdet, og så var der jo ikke så mange alternativer :smile:
Nu kan man jo sagtens psyke sig op til et løft uden at stå og råbe eller på anden måde larme som en anden idiot. Hos os er der ingen der har behov for at stå og skabe sig åndsvage inden et løft. Der bliver da råbt opmuntninger til folk der løfter. Hvor meget det så er afhænger af hvem der ellers er i lokalet. Selv i en styrkeløftklub kan man tage hensyn til at også Fru Hansen er i træningslokalet.

Nu er der vidst ingen, der taler om at råbe, men det med at kunne maxe mens man hviler i sig selv, fordi oppsykning alligevel er der uanset hvad, det holder ikke. Råb er vidst en overdrivelse :wink::smile:

Alle medlemer har da nøjagtig den samme ret til at bruge udstyret. Jeg har da tit ventet på at komme til feks et squatrack fordi der var motionister i gang. Og det samme gør sig gældende for vores landsholdsløftere. Blot fordi man kan smide mere vægt på stangen har man da på ingen måde mere ret til udstyret end den knap så stærke motionist.
Tjek lige det indlæg du quoter:
Der er jo heller ingen, der kræver fortrinsret, men det ER jo unægteligt ligegyldt om man laver sine highbar partial squats med 60 kg med en stang, hvor der står eleiko eller leoko på... Det er jo lidt en anden historie, når det drejer sig om 250 kg i udstyr...

Dermed stadig sagt, at der er en forskel i nødvendigheden af udstyret. Og igen, det betyder ikke at man har fortrinsret.

Link to comment
Share on other sites

Squatfather << yeah, i sidste ende ER det pengepungen og pengemanden, der bestemmer. Men så må hr. Knudsen fra S+F så bare indse, at en vis erfaringsmasse går tabt. Heldigvis virker han da til at tale med.... Øjner chance for at få mit powerrack tilbage og være eneste styrkeløfter i S+F fortsat.

Ellers må jeg vel bage en bradepandekage og fedte mig ind hos Moos og dem. :superman:

Jeg skal nok lære dig at squatte pænt som "styrkeløfter" :wink:

Nå nej, det har du ingen interesse i :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tror måske nok at folk i begge lejre overdriver lidt.

Det er altså ikke sådan at alle styrkeløfterne i OBBC råber og skriger hver gang de skal træne. Det er LAAAANG fra tilfældet.

1-2 gange i ugen sker det at en styrkeløfter skal op og have et tungt max løft i en eller anden løfte variant, og der kommer der ofte noget lyd på.

Det er ganske naturligt, da lyd hænger sammen med den fysiske udfoldelse. Det gør sig iøvrigt også gældende i mange andre sportsgrene.

Hvor meget man har behov for at brumme osv. varigere self. fra løfter til løfter. Lyden gør altså for mange at de kan præstere bedre. Dermed ikke sagt at man skal skrive fuldstændig uhæmmet under hvert løft. Dette er heller ikke optimalt for de fleste løftere da det koster alt for meget energi.

Men man bør self. acceptere at der kommer lyd på, når der skal løftes tung.

Christian jeg kan sgu godt lide dig som person, og tog også lidt dit standpunkt i starten, da jeg godt kunne følge meget af det du sagde. Men du bør også acceptere at andre træner anderledes end dig, og har brug for oppsykning inden et løft.

Desuden synes jeg du er MINDST ligeså slem til at optage udstyr som mange af styrkeløfterne. Så måske du også skulle kigge lidt på dig selv. :smile:

Link to comment
Share on other sites

vil nøjes med kun at kommentere det her...

jeg kan sagtens leve med at andre ikke synes det er en fed ting,

det kunne ikke rage mig mindre, og ej eller vil jeg lave om på min

tilgang til disse maxløft. Færdig, done deal.

hvis folk og dig inkl. ikke kan se pointen i at måtte psyche sig op

til et løft man aldrig har klaret før, så er det ikke mit problem.

at du synes Benedikt er en idiot, må stå for din egen regning,

og jeg kan kun beklage at du ikke vil acceptere eller forstå

at de fleste andre følger en lignende fremgangsmåde.

fremover kan du jo for din egen skyld undgå at træne

mandag, onsdag og fredag mellem 16-18, for så slipper du

nemlig for at se på alle de bøvede, dumme, ildelugtende,

bedrevidende og opmærksomhedshungrende styrkeløftere

og du slipper for at skulle stå i kø og se os spise kage efter træning

når vi hygger og har lidt socialt samvær der ikke involverer

fiktive WOW-troldmænd på jagt efter et nyt sværd...

vi har vist ikke ret meget mere at snakke om iøvrigt..

Når du er færdig med at være tøsefornærmet, er der et par ting at sige.

Det er fint at du er ligeglad med hvordan du opfører dig og hvad folk tænker om din opførslel, men du må også påregne at din opførsel har konsekvenser for andre end dig selv og det er især der at den primadonnaholdning ikke holder vand.

Alle de tiltag der er kommet, er sket som reaktion på hvad man har opfattet som dårlig opførsel hos en endog meget lille gruppe mennesker. Når det så dertil kommer at mange af dem er hamrende ligeglade med hvordan de kommer til at fremstå, er meget ærgeligt, da konsekvenserne er rigtig trælse for en meget større gruppe mennesker. men ok, når man er ligeglad med det og holder på sin indbildte ret til at gøre som man vil fordi man kalder sig styrkeløfter, så er man vel udenfor rækkevidde.

Mht. Benedikt ved jeg ikke om han er idiot eller ikke. Jeg skrev at han teede sig som en idiot før et maxløft og at det ikke er noget jeg ville have i et center som jeg ejede. Om han gør det til hver træning siger Squatfather så også er tvivlsomt, så det er der vel ikke noget at komme efter i?

Om jeg så kommer man,ons eller fre er absolut ikke noget jeg planlægger efter hvem der spiser kage eller hvad der nu sker nede ved powerracket. Det er noget der planlægges udfra hvordan der arbejdes på den pågældende dag og som oftest er det hver anden dag. Det er dog ret sikkert at det ikke er 16-18 det kommer til at foregå i.

I øvrigt er det rart at se en styrkeløfter som Squatfther med en lidt mere nuanceret indgang til tingene end at man mener sig berettiget til at fylde, larme og svine fordi man har flere kg på stangen end hr og fru Danmark eller fordi man mener sig klogere på træning og opererer i en forestilling om et niveau i nær-profklasse.

Link to comment
Share on other sites

Nu kan man jo sagtens psyke sig op til et løft uden at stå og råbe eller på anden måde larme som en anden idiot. Hos os er der ingen der har behov for at stå og skabe sig åndsvage inden et løft. Der bliver da råbt opmuntninger til folk der løfter. Hvor meget det så er afhænger af hvem der ellers er i lokalet. Selv i en styrkeløftklub kan man tage hensyn til at også Fru Hansen er i træningslokalet.
Nu er der jo heller ingen der snakker om vi står og maler krigsmaling i skallen, sniffer en halv flaske tre dobbelt salmiak spiritus samt hopper rundt og ligner nogle gamle vikinger der er gået bersærk på rød flue svamp.

Nu ved jeg ikke om jeres max forsøg i HSK foregår ved at i hører i i først tager lidt yoga for at få sjælefred, hvorefter i så sætter lidt musik på hvor i nyder lyden af en skov der vokser i Cambodia. Men jeg kunne forestill mig at det foregik lidt som hos os, hvor man måske viser lidt attittude samtidigt med at der måske kommer lidt tilråb og bliver råbt lidt, for det må man vel have lov til. Og når man eksempelvis maxer i et dødløft så er det vel tilladt at sætte stangen ned hurtigt.

Alle medlemer har da nøjagtig den samme ret til at bruge udstyret. Jeg har da tit ventet på at komme til feks et squatrack fordi der var motionister i gang. Og det samme gør sig gældende for vores landsholdsløftere. Blot fordi man kan smide mere vægt på stangen har man da på ingen måde mere ret til udstyret end den knap så stærke motionist.

Det har du ret i og det er der vel heller ingen der anfægter, men er du først ved at squatte så smutter du vel heller ikke efter tre sæt bare fordi en eller anden regner med det. Jeg kan heller ikke forestille mig at i holder jer under 20 minutter, men måske jeg tager fejl.

Link to comment
Share on other sites

Så må de kunder der ønsker andre forhold jo blot søge derhen hvor det er muligt.

hele humlen, for at vende tilbage til topic, er vel at det bliver sværere og sværere

at finde netop sådanne nogle steder ?

hvis ALLE klubbe skal være kun til ære for gamle fru jensen, og ALLE klubber skal minde

om SATS eller Equinox, hvor er det så lige at vi andre skal træne ?

netop OBBC af alle steder, som er en forening, burde kunne rumme flere elementer,

men tendensen går jo desværre i retning af at vi skal minde om SATS og at folk af

vores type bliver gradvist uønskede.

ER det egentlig fordi vi er så slemme og larmer og stinker så meget ?

nej det tror jeg faktisk ikke, vi passer bare ikke ind i profil-typen

så nu griber folk efter alle mulige og umulige halmstrå for at få os losset ud.

denne problemstilling er jo ikke unik for OBBC, som det klart fremgår, og alene

derfor burde kragefar kunne se udover hans egen hellighed og erkende

at problemet isoleret set ikke skyldes at jens' knækogere stinker eller at vi har

spist kage måske en håndfuld (!!) gange inde i salen, men at muligheden for

at træne som vi gerne vil, gradvist forsvinder med mindre vi åbner vores egen klub,

og at dette åbenbart gør sig gældende over hele landet.

hvis vi virkelig er nødt til at starte en helt ny klub, så disco-brian og fru jensen

kan spilde deres træning i fred uden at vi forstyrrer dem, så fint, så må det jo være

sådan, men så vil jeg ikke høre et eneste ord til om at det er styrkeløfterne

der er problemet, og at vi er en flok intolerante fjolser og konger der fører os frem,

tværtimod, vi har bukket os ydmygt i over et år nu og slikket bestyrelsens røv

bare for at kunne få lov til at være i fred, og vi har intet fået ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Det er fint at du er ligeglad med hvordan du opfører dig og hvad folk tænker om din opførslel, men du må også påregne at din opførsel har konsekvenser for andre end dig selv og det er især der at den primadonnaholdning ikke holder vand.

Alle de tiltag der er kommet, er sket som reaktion på hvad man har opfattet som dårlig opførsel hos en endog meget lille gruppe mennesker. Når det så dertil kommer at mange af dem er hamrende ligeglade med hvordan de kommer til at fremstå, er meget ærgeligt, da konsekvenserne er rigtig trælse for en meget større gruppe mennesker. men ok, når man er ligeglad med det og holder på sin indbildte ret til at gøre som man vil fordi man kalder sig styrkeløfter, så er man vel udenfor rækkevidde.

Tja men måske at hvis bestyrelsen havde arbejdet bare en smule professionelt, så havde man med fordel kunne gå hen og tage fat i formanden for styrkeløft klubben og have påpeget problemet, for så er jeg ganske overbevist om at det havde været ude af verdenen. Men næ nej endnu engang opfører man sig som nogle små enevældige konger som, lever efter det gode gamle tankegang at med forbud fremfor dialog.

At nogen i den bestyrelse magter at have et arbejde dagligt fatter jeg simpelthen ikke, jeg håber sgu ikke det er samme laziz faire indstilling og ignorante holdning de kører med der.

Link to comment
Share on other sites

Det er fint at du er ligeglad med hvordan du opfører dig og hvad folk tænker om din opførslel, men du må også påregne at din opførsel har konsekvenser for andre end dig selv og det er især der at den primadonnaholdning ikke holder vand.

Alle de tiltag der er kommet, er sket som reaktion på hvad man har opfattet som dårlig opførsel hos en endog meget lille gruppe mennesker. Når det så dertil kommer at mange af dem er hamrende ligeglade med hvordan de kommer til at fremstå, er meget ærgeligt, da konsekvenserne er rigtig trælse for en meget større gruppe mennesker. men ok, når man er ligeglad med det og holder på sin indbildte ret til at gøre som man vil fordi man kalder sig styrkeløfter, så er man vel udenfor rækkevidde.

Hvis nu der var blevet gjort noget ved det via dialog, var det jo aldrig blevet et problem. Omvendt kunne man måske også få noget forståelse for hvorfor vi træner som vi gør. Bare fordi du ikke er lydhør overfor det, kan man dog håbe at nogen er.
Mht. Benedikt ved jeg ikke om han er idiot eller ikke. Jeg skrev at han teede sig som en idiot før et maxløft og at det ikke er noget jeg ville have i et center som jeg ejede. Om han gør det til hver træning siger Squatfather så også er tvivlsomt, så det er der vel ikke noget at komme efter i?

Du skrev han var en idiot ud fra at han psykede sig op, og det må du vel holde fast i. Ligesom alle andre, der psyker sig op, også må være idioter, for enten kan man løfte den eller også kan man ikke...

Om jeg så kommer man,ons eller fre er absolut ikke noget jeg planlægger efter hvem der spiser kage eller hvad der nu sker nede ved powerracket. Det er noget der planlægges udfra hvordan der arbejdes på den pågældende dag og som oftest er det hver anden dag. Det er dog ret sikkert at det ikke er 16-18 det kommer til at foregå i.
Med andre ord ved du egentligt ikke hvordan det foregår på de angivne tidspunkt, hvor det er værst. Aha...
I øvrigt er det rart at se en styrkeløfter som Squatfther med en lidt mere nuanceret indgang til tingene end at man mener sig berettiget til at fylde, larme og svine fordi man har flere kg på stangen end hr og fru Danmark eller fordi man mener sig klogere på træning og opererer i en forestilling om et niveau i nær-profklasse.

Læs dog for fanden hvad jeg skriver... Det kan da ikke være så svært...

:dry:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt er det rart at se en styrkeløfter som Squatfther med en lidt mere nuanceret indgang til tingene end at man mener sig berettiget til at fylde, larme og svine fordi man har flere kg på stangen end hr og fru Danmark eller fordi man mener sig klogere på træning og opererer i en forestilling om et niveau i nær-profklasse.

hvis du i din wow-omtågede tilstand stadig væk ikke har fattet, at vi ikke føler os

berettiget til noget som helst,

og at det simple faktum at det kræver noget andet at sætte sig op til et 300 kgs squat

end til at få forced med 40 kg i bænkpres, ikke kan trænge igennem til dig,

så HAR vi vitterligt ikke ret meget mere at snakke om.

vores træning kræver noget andet end motionisternes, faktum.

og det betyder ikke at vi føler os bedre end dem, eller at vi sviner

og larmer hæmningsløst, men at vi ganske enkelt har en anden tilgang

til vores træning, og den tilgang er åbenbart uacceptabel uanset hvad vi så

end gør for at slikke røv på samtlige medlemmer af OBBC, og nu

er grænsen altså ved at være nået for denne ydmyghed.

hvis der er nogen der er udenfor rækkevidde, så er det vist dig,

da du åbenbart mener at DU alene har ret og vi andre er en flok primitive fjolser...

Link to comment
Share on other sites

Sådan som jeg har opfattet tingene på det sidste så er det at ingen af Jer har været aktivt opsøgende når det kommer til hvad der sker i klubben??

Helt præcist hvor mange af jer har snakket med Christina ang tiltag og opbygning af 1. salen.... lige præcis ingen!!

I stedet oplever man gang på gang at der florerer rygter på hvad der sker og ikke sker og alt for ofte fuldstændig hen i skoven rygter ... ligesom den PM Henning sendte rundt til alle for et stykke tid siden ang. rummets skæbne og at NU blev "vores" rum ikke til noget! Fuldstændig modsat af hvordan virkeligheden ser ud...

Jeg har ikke oplevet at nogen af Jer har tjekket fakta med daglig leder Christina ej heller Thomas om hvordan og hvad der vil ske.... det undre mig i høj grad!! I ligeså høj grad som jeg pt. er den eneste ud over Erik som har indgået i debat med Christina om ønsker til tungttrænings området herunder at få flere ER-racks... det var da netop nu at I havde mulighed for at give jeres besyv med...

Igen som jeg skrev tidligere så er bestyrelsesmøderne åbne og jeg kan i høj grad undres (specielt fordi denne muren i krogene ikke er opstået nu men har stået på længe) at I ikke har benyttet Jer af mulighed for at snakke med HELE bestyrelsen og ikke blot Inge og Bjørn (specielt herunder at Inge er ny i bestyrelsen og derfor ved endnu mindre i forhold til bl.a. formand David!!)

... i stedet støder man på forurettethed over at blot en eller 2 ud af en bestyrelse på 7 personer ikke gider at svare på Jeres spørgsmål... det kunne jo være andre som er mere positive!

Jeg har af flere gange snakket med en meget positiv formand omkring klubbens udvikling herunder styrketræningsmuligheder for dem som ønsker at træne tungt ... indtil nu har jeg ikke så meget som EN GANG løbet hovedet mod muren i min dialog med David, men har han hver gang været lyttende og åben .... derfor har jeg også meget svært ved at sætte mig ind i Jeres "hele bestyrelsen er imod os attitude"... forstår det simpelthen ikke???

... og JA - jeg synes det taskeforbud er helt hen i vejret lige bortset fra de 3-4 personer som har tasker på størrelse med flådeskibe med ind til træning... og det kunne have været så let at instruktørerne havde fået af vide at de skulle henvende sig til disse personer og forklare dem at det ikke går første gang de var stødt på dem, så har da svært ved at se hvorfor denne tilgang ikke er forsøgt først og hvad argumenterne er for at man nu heller ser klubben flyde med håndklæder, træningsdagbøger, sweaters, bands osv?

Til sidst ... I skriver det som om der er forbud mod høje lyde, kridt, flere ved stativerne og anden "normal" træning... men hvor er det lige I har det fra??? For jeg har hverken set det på bestyrelsesreferat ej heller stødt på det andet end fra et par af de gamle brokhoveder i klubben!!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg har af flere gange snakket med en meget positiv formand omkring klubbens udvikling herunder styrketræningsmuligheder for dem som ønsker at træne tungt ... indtil nu har jeg ikke så meget som EN GANG løbet hovedet mod muren i min dialog med David, men har han hver gang været lyttende og åben .... derfor har jeg også meget svært ved at sætte mig ind i Jeres "hele bestyrelsen er imod os attitude"... forstår det simpelthen ikke???

Det er da positivt at høre, men jeg fatter så bare ikke hvordan at sådan et tofu rum så overhovedet kunne komme på tale, hvis de fleste i bestyrelsen er positive over for et tungt trænings rum, men det er måske bare mig.

I det mindste så kunne bestyrelsen så have vidergivet informationener om hvad de så havde tænkt dem.

Link to comment
Share on other sites

I stedet oplever man gang på gang at der florerer rygter på hvad der sker og ikke sker og alt for ofte fuldstændig hen i skoven rygter ... ligesom den PM Henning sendte rundt til alle for et stykke tid siden ang. rummets skæbne og at NU blev "vores" rum ikke til noget! Fuldstændig modsat af hvordan virkeligheden ser ud...

Nu så jeg lige mit navn blive nævnt. Den PM var en videresendelse af information fra Erik, som havde siddet med til et bestyrelsesmøde hvor styrkerummets skæbne var på dagsordenen. Det kan man vel næppe kalde rygtedannelse. :wink:

gen som jeg skrev tidligere så er bestyrelsesmøderne åbne og jeg kan i høj grad undres (specielt fordi denne muren i krogene ikke er opstået nu men har stået på længe) at I ikke har benyttet Jer af mulighed for at snakke med HELE bestyrelsen og ikke blot Inge og Bjørn (specielt herunder at Inge er ny i bestyrelsen og derfor ved endnu mindre i forhold til bl.a. formand David!!)

Som tidligere nævnt har jeg også været til stede under et bestyrelsesmøde og fik således et svar fra den samlede bestyrelse.

I ligeså høj grad som jeg pt. er den eneste ud over Erik som har indgået i debat med Christina om ønsker til tungttrænings området herunder at få flere ER-racks... det var da netop nu at I havde mulighed for at give jeres besyv med...

Faktuelt forkert. Jeg indkaldte til et møde hos mig hvor vi diskuterede hvilket udstyr vi ville have. Jeg indkaldte alle licensløftere. Det resulterede i en liste, som Erik fik.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Det der med at henvende sig til forskellige personer nytter jo heller ingenting. Det er jo netop sådan rygterne opstår, i og med ingen er enige, og derfor kan det da kun passe sig at gå direkte til bestyrelsen, eftersom det åbenbart er dem, der solo bestemmer udviklingen. Eftersom jeg desværre aldrig ser David deroppe, må jeg jo så gå til Bjørn og Inge, hvilket der ikke kommer noget som helst ud af, flere gange, og til sidst giver jeg op. Det er jo desværre sket før, f eks med den info Erik gav os mht. rummet, at der er opstået misforståelser, og da det i sidste ende er bestyrelsen, der træffer valget... Hvis så bare de havde sendt mig videre til Christina, eller en anden, ville det have været ok, men det har heller ikke været tilfældet... :unhappy:

Thomas har jeg dog snakket med, flink fyr, forøvrigt, men han kunne ikke fortælle mig noget håndterligt...

Til sidst ... I skriver det som om der er forbud mod høje lyde, kridt, flere ved stativerne og anden "normal" træning... men hvor er det lige I har det fra??? For jeg har hverken set det på bestyrelsesreferat ej heller stødt på det andet end fra et par af de gamle brokhoveder i klubben!!

Nej, men der er eddermuggeme meget brok over os, og vi skal træde varsomt for at undgå problemer. Især med den indstilling, der er til os...

Nu mener jeg igen, at Inge har sagt at han gerne så os ude af klubben...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke oplevet at nogen af Jer har tjekket fakta med daglig leder Christina ej heller Thomas om hvordan og hvad der vil ske.... det undre mig i høj grad!! I ligeså høj grad som jeg pt. er den eneste ud over Erik som har indgået i debat med Christina om ønsker til tungttrænings området herunder at få flere ER-racks... det var da netop nu at I havde mulighed for at give jeres besyv med...

det der er noget pjat for at sige det rent ud.

jeg har snakket med thomas et par gange, og har på den måde fået evt. nyt at vide,

men det har altså været begrænset hvad han kunne fortælle.

dertil er der kun at sige, at vi flere gange har spurgt om hvornår de skulle begynde

at planlægge ombygningen, for når det kom så vidt ville vi gerne være med på råd.

vi har INTET hørt om dette, og er IKKE blevet taget med på råd,

og når vi ikke ved hvad der sker hvornår, hvordan skal vi så komme med

input ?

skal vi komme rendende til christina hver ENESTE dag, og spørge

" er det i dag vi skal komme med råd ?"

det svarer vist lidt til at sidde som barn i en bil og spørge "er vi der snart..er vi der snart..er vi..."

vi tilbød allerede sidste forår at komme med input, det ENESTE bestyrelsen skulle

gøre var at sige til når det blev aktuelt, og så kunne vi snakke om det,

men det ville jo være for nemt, hellere holde kortene tæt ind til kroppen

og lade den lille fjeldabe til Inge sprede rygter og dårlig stemning.

du ved ligeså godt som os, at det ikke nytter at spørge hverken Inge eller Bjørn,

og David har jeg personligt kun set een gang i klubben siden generalforsamlingen.

men okay, så må vi jo møde talstærkt op til næste bestyrelsesmøde, og

udbede os en forklaring på hvad der konkret skal ske.

Link to comment
Share on other sites

Nu så jeg lige mit navn blive nævnt. Den PM var en videresendelse af information fra Erik, som havde siddet med til et bestyrelsesmøde hvor styrkerummets skæbne var på dagsordenen. Det kan man vel næppe kalde rygtedannelse. :wink:

Jo.... især når tingene misforståes!! :wink:

Hvis Erik nu hvade fulgt op på netop det aspekt at prøvetiden på de 3 måneder skulle godkendes hos aerobic-chefen først, så havde historien været en hel anden!!!

For allerede en dag eller to efter dette møde var hele projektet skrinlagt da aerobic IKKE ønskede at køre med 2 sale.... om det så er dig eller Erik der skulle have været hevet fat i... tjaaa???!

(nu var det engang der der sendte PM'erne rundt!!)

Som tidligere nævnt har jeg også været til stede under et bestyrelsesmøde og fik således et svar fra den samlede bestyrelse.
Var det det møde for over 2 år siden da du først bestridte posten som styrkeløftansvarlig?
Faktuelt forkert. Jeg indkaldte til et møde hos mig hvor vi diskuterede hvilket udstyr vi ville have. Jeg indkaldte alle licensløftere. Det resulterede i en liste, som Erik fik.

Der er stadigvæk forskel på at troppe op i person(er) eller bruge 3. mand :wink:

Der er stor forskel.... og ville også give mulighed for at personerne i bestyrelsen kunne danne sig et mere nuanceret billed af styrkeløfterne som både universitetsstuderende, hårdtarbejdende og talenter og ikke blot en flok svedigt lugtende, kridtindsmurte mennersker (ment på en kærlig måde :smile: )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share