Tour de France tråden 2006


Squatfather
 Share

Hvem vinder de 3 trøjer?  

111 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For en gangs skyld?

OK, det kræver en uddybning. :smile:

Delvist skyldes det, at jeg synes Riis i denne tour indtil igår har kørt et defensivt og uchancet løb. Netop fordi INGEN kunne forvente at de skulle kunne opnå noget i løbet (ikke mindst grundet at et hold naturligvis mister meget af gnisten, når deres tour-farvorit pludselig ikke kan stille til start), så kunne han tage chancer. Det har han slet ikke gjort. Og selv i går, da hørte man jo fra både Riis og Andersen, at godt nok var CSC klar på at gå med i noget, hvis chancen skulle byde sig.......men det var ikke et planlagt togt som var designet som Schleck, Voigt og Zabriskie.

Delvist så skyldes det, at selvom jeg er enig i, at Riis faktisk har en god taktisk forståelse, så er det mere en kalkulerende og REagerende løbsforståelse end det er Agerende og visionært. Sagt på en anden måde. Selvom Riis og hans hold ofte er med i noget offensivt, så virker det aldrig som om, at det er 100 % bund i og at det er en del af koordineret plan.

Men det er bare min mening.

Og den vigtigste årsag til det du quoter mig for, var nok mest at jeg var iiriteret over, hvor kedeligt CSC hidtil har ageret i årets tour. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo nemt blive skuffet. Men........for helvede en lækker åbning af etapen. Den gule trøje er angrebet på første bjerg af Popovych.....og Rasmussen er ude foran.

Uha, det ser lækkert ud. :4thumbup:

Det ser godt ud her inden Col de la Croix-de-Fer for Rasmussen. Og man bør endeligt ikke glemme, at han i Valjevec har en yderst kompetent følgesvend. Iøvrigt spændende med den storstilede offensiv fra Lampre, samt den nye aliance imellem Gerolsteiner og Phonak. :4thumbup:

Jeg kommer med et uddybende svar senere til dit svar med hensyn til Riis og CSC i årets Tour. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske han går ned........

Men for pokker jeg tager hatten af for kyllingens ambitioner på denne etape. Flot, flot, flot.

Det er jo ikke kun bjergtrøjen, etapesejren og lidt bedre klassementplacering han køre for. Det er togter som disse der vil gå over i den eksklusive tour-historie, hvis han holder hjem. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske han går ned........

Men for pokker jeg tager hatten af for kyllingens ambitioner på denne etape. Flot, flot, flot.

Det er jo ikke kun bjergtrøjen, etapesejren og lidt bedre klassementplacering han køre for. Det er togter som disse der vil gå over i den eksklusive tour-historie, hvis han holder hjem. :smile:

Såfremt han har drukket og spist som han bør kører han etapen hjem.

Men hvad har de gang i iblandt klassementfolkene? T-Mobile tør intet. CSC var fremme at sætte tempo. Spørgsmålet er om de stoppede pga at ingen andre ville deltage eller fordi Sastre viste svaghedstegn. Jeg håber og formoder det første.

Men fuck, hvor er Vandevelde bare hård. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Rart at se en, som vil noget :devil:

Tænk hvis de aldrig havde fået udfordret Landis, så havde han vundet Tour De France udelukkende fordi ingen turde udfordre ham, for han mister trøjen i dag.

Men han kan måske genvende den på enkeltstarten.

Link to comment
Share on other sites

Selvom vi alle er lidt farvede af danske øjne, så....

DEN STØRSTE ETAPE I UMINDELIGE TIDER OG KYLLINGEN VINDER ET SOLORIDT.

Genialt. Den gule trøje færdig. Sastre op i klassementet. Kyllingen vinder kongenetapen på den mest gloværdige måde.

Etape = 13 tal.

Men flot af Pio. :blink:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Stadig forstenet.

Dette er vildt. Dette er en med sikkerhed en etape som vil gå over i tour-historien som en GIGA-etape alle om 30 år vil kunne huske.

At Kyllingen vandt og i særdeleshed måden han gjorde det på er oppe i klassen af top-10 moments ever i touren.

Helt vildt. :crazy:

At Sastre samtidig lægge sig som nr. 2 i klassementet det gør det hele jo bare endnu mere vanvittigt. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Selvom vi alle er lidt farvede af danske øjne, så....

DEN STØRSTE ETAPE I UMINDELIGE TIDER OG KYLLINGEN VINDER ET SOLORIDT.

Genialt. Den gule trøje færdig. Sastre op i klassementet. Kyllingen vinder kongenetapen på den mest gloværdige måde.

Etape = 13 tal.

Men flot af Pio. :blink:

Du strør da bare om dig med karakterer i dag, hva'? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kongeetape i dag! :4thumbup:

Sjov detalje:

Jeg stod og sludrede med FC Københavns fysioterapeut, mens vi så etapen og Jesper Grønkjær går forbi og udtaler "Han er sgu da ikke rask!" om Kyllingens solotur. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share