Tour de France tråden 2006


Squatfather
 Share

Hvem vinder de 3 trøjer?  

111 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Respekt til Landis verdensklasse! - men for helvede hvor de sidder og snork sover nede i feltet, magen til taktisk brøler fra CSC, T-mobile, Rabobank, skal man lede længe efter. Hvad sker der?? man giver da ikke feltets bedste enkelstart rytter over 9 min. på sådan en etape SKAM JER!!!!! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Afsindigt flot af Landis. Hatten af for Landis. En endnu større etape af Landis i dag end Kyllingen i går.

Men taktisk fadæse af CSC og T-Mobile. De burde havde gået frem bjerget før og dermed kun skulle hente 6 min i dalen. Nu var det 9+ min. Alt for meget. Ingen kunne vide, at Landis efter at være i udbrud hele dagen IKKE ville tabe andet end 1 min på sidste bjerg. Men stadig en fadæse, at give Landis 9+ min inden sidste bjerg. Latterligt.

Sastre tabte touren på, at CSC ikke trak på næstsidste bjerg men lod Caisse d'Epargne trække alene i snegletempo.

Jeg sagde det allerede for 2 timer siden. Det gik for langsomt. Det taktiske spil gjorde at Sastre tabte touren. I grunden fryd. Hader folk der knepper sig selv og ikke tager det ansvar som kræves for at vinde. Det er ringe satset af Riis. Han havde ikke nosserne. Og Landis høster frugterne.

Det samme kan naturligvis siges om T-Mobile......ja, i endnu højere grad. Men CSC kan ikke køre deres tour efter T-Mobiles taktiske forståelse. Riis spillede med små boller og derfor tabte han. Enhver kunne midt på etapen se at Caisse d'Epargne var på kanten af deres formåen. At lade Caisse d'Epargne trække alene på næstsidste og tredjesidste bjerg var FULDKOMMEN unødvendigt. Selv en novice som mig kunne med for 2 timer siden se, at Caisse d'Epargne var næsten færdige. Men CSC og T-Mobile ville ikke tage deres ansvar. Og fortjenesten er derefter.....nemlig at hverken Sastre eller Klöden nu vinder.

Klamt bolleløs kørsel af CSC og T-Mobile. Gigaboller af Landis, der nu fortjenet vinder touren. Simpelthen en taktisk fadæse i top 1 klassen nogensinde i cykelsportens historie at man lader en så stærk mand og en så stært enkeltstartsrytter vinde så mange minutter, når han er 8 min bagefter. Ringe, ringe, ringe. Jeg sagde selv da jeg var tvivlende. Landis holder. Selvfølgelig er det totalt overraskende at Landis stort set intet taber på sidste bjerg. Men dette skyldes ene og alene, at CSC og T-Mobile gennem latterlig defensiv taktisk kørsel TILLOD Landis at vinde så mange minutter.

Fadæse af CSC og T-Mobile.

Fryd at små boller bliver nakket af megaboller. Det er ikke Saste som har skuffet her.......men 100 % Riis. Latterligt. At tabe touren på den måde. Jeg er mållæs af afsky for så små boller.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at folk der lever topproffesionelt af det og har været i cykelsporten så mange år, kan lave så gigantiske fadæse at selv en novice som mig advare om de mulige fare 1-1½ time førend CSC og T-Mobile så rent faktisk gør noget ved det.

Skadaløst. Mangel på forståelse af cykling og touren skal man lede længe efter.

FRYD at disse latterlige personer som ikke tør tage deres ansvar taber. Yes, yes, yes. Ved at gå frem og trække så gør man sig selv lidt svagere. JA, DET ER KLART. Det er jo netop derfor at man taler om at tage ansvar. Hvis der ingen risiko var for at gør ditten og datten, så var det jo ikke ansvar, men derimod noget som giga-amatøren autoamtisk kunne regne sig frem til ville være optimalt. At tage ANSVAR betyder også at tage chancer, idet ethvert ægte ansvar er lig med at kunne falde igennem, hvis man ikke kan fælge i bund på det ansvar man påtager sig.

Men på denne etape siger CSC og T-Mobile følgende: Ansvaret er vores for at hente Landis......men hvis vi tager ansvaret kan vi falde igennem......derfor tager vi ikke ansvaret og lader tilfældet råde. Fair.....men så er det også FRYD at CSC og T-Mobile bliver straffet MEGA-hårdt for deres minimale nosser.

Ikke et ondt ord om Sastre. Hans arbejde i dag er en tour-vinder værdig. Køre fra alle farvoritter og køre ind på Landis på tourens værste stigning. Hatten af Sastre som gjorde mere end man nogensinde kunne kræve af ham. Men han blev slagtet af nosseløs taktik af Riis, som intet ansvar ville påtage sige.

Det er nemt Riis: Du vil vinde touren, men du vil intet ansvar påtage dig. Fair. Men du får derefter. Du vinder ikke touren, det selvom at du havde rytteren til det og SELV kunne bestemme om det ville ske. Du fravalgte dette ansvar og resultatet er at du fratog Sastre den sejr i touren som han så så GIGA flot havde fortjent.

Riis = :thumb_down::thumb_down::thumb_down: Saste = :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Afsindigt flot af Landis. Hatten af for Landis. En endnu større etape af Landis i dag end Kyllingen i går.

Men taktisk fadæse af CSC og T-Mobile. De burde havde gået frem bjerget før og dermed kun skulle hente 6 min i dalen. Nu var det 9+ min. Alt for meget. Ingen kunne vide, at Landis efter at være i udbrud hele dagen IKKE ville tabe andet end 1 min på sidste bjerg. Men stadig en fadæse, at give Landis 9+ min inden sidste bjerg. Latterligt.

Sastre tabte touren på, at CSC ikke trak på næstsidste bjerg men lod Caisse d'Epargne trække alene i snegletempo.

Jeg sagde det allerede for 2 timer siden. Det gik for langsomt. Det taktiske spil gjorde at Sastre tabte touren. I grunden fryd. Hader folk der knepper sig selv og ikke tager det ansvar som kræves for at vinde. Det er ringe satset af Riis. Han havde ikke nosserne. Og Landis høster frugterne.

Det samme kan naturligvis siges om T-Mobile......ja, i endnu højere grad. Men CSC kan ikke køre deres tour efter T-Mobiles taktiske forståelse. Riis spillede med små boller og derfor tabte han. Enhver kunne midt på etapen se at Caisse d'Epargne var på kanten af deres formåen. At lade Caisse d'Epargne trække alene på næstsidste og tredjesidste bjerg var FULDKOMMEN unødvendigt. Selv en novice som mig kunne med for 2 timer siden se, at Caisse d'Epargne var næsten færdige. Men CSC og T-Mobile ville ikke tage deres ansvar. Og fortjenesten er derefter.....nemlig at hverken Sastre eller Klöden nu vinder.

Klamt bolleløs kørsel af CSC og T-Mobile. Gigaboller af Landis, der nu fortjenet vinder touren. Simpelthen en taktisk fadæse i top 1 klassen nogensinde i cykelsportens historie at man lader en så stærk mand og en så stært enkeltstartsrytter vinde så mange minutter, når han er 8 min bagefter. Ringe, ringe, ringe. Jeg sagde selv da jeg var tvivlende. Landis holder. Selvfølgelig er det totalt overraskende at Landis stort set intet taber på sidste bjerg. Men dette skyldes ene og alene, at CSC og T-Mobile gennem latterlig defensiv taktisk kørsel TILLOD Landis at vinde så mange minutter.

Fadæse af CSC og T-Mobile.

Fryd at små boller bliver nakket af megaboller. Det er ikke Saste som har skuffet her.......men 100 % Riis. Latterligt. At tabe touren på den måde. Jeg er mållæs af afsky for så små boller.

:4thumbup: sender fanmende dit svar til Riis`en Jarvig. Er stadig rystet over så stor en brøler de har lavet i dag.....

Link to comment
Share on other sites

Det er meget nemt at sidde og sige nu at CSC og T-moblie skulle have været mere aggressive på de første bjerge. Men det kan altså heller ikke hjælpe de sætter sig i front og kører alt ind, så er de jo lige så chanceløse selv.

æhhhhhhhh, kom igen ???? :blink:

Næstsidste og tredjesidste bjerg blev kørt i snegle tempo. Feltet tabte "gratis" 4-5 min på dette. Havde CSC eller T-Mobile sat sig frem her ville en Sastre, en Klöden, en Schleck, en Menchov havde været 99,999 % ligeså friske på sidste bjerg.......men kun været 4 min bagefter og ikke 6-7 min bagefter.

Hverken Voigt eller Vandevelde ville kunne gøre sig på sidste bjerg......ligegyldigt hvad de brugte/ikke brugte af kræfter inden dette bjerg. Nu blev Voigt alene brugt til at trække over 15 km over let stignende vej, mens Vandevelde sporadisk tog over.......og derefter havde de INTET at gøre i finalen. Havde Voigt og Vandevelde trukke fra 50 km før end de gjorde ville INTET havde ændret sig i CSC's taktiske muligheder på sidste bjerg.

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo så også på de bjerge Caisse d'Epargne bliver ristet. Det er så et sats om de skal kører i front eller vente. Jeg synes de gjorde det rigtige, men det kan der være delte meninger om. :smile: Det er så bare utroligt T-moblie ikke kan gøre det bedre når de sidder med så mange folk fremme, selv på Joux-Plane sidder de fremme, men Klöden er ikke stærk nok.

Edited by Munden
Link to comment
Share on other sites

Landis i dag = 13 tal (fantastisk, intet mindre)

Sastre i dag = 11 tal (suveræn flot kørsel, ingen på kloden kan kræve bare 98 % af hvad han rent faktisk har præsterert i denne tour)

Sio i dag = 10 tal (havde ikke mere at køre med og funfamentalt langt bedre end nogen kunne kræve)

Caisse d'Epargne i dag = 8 tal (de gjorde hvad de kunne, ingen fadæser, blot at sat under maks tryk så gjorde de hvad de kunne)

Raobank i dag = 7 tal (taktisk fadæse men trods alt objektivt set ikke deres ansvar at køre Landis ind)

T-Mobile i dag = 5 tal (så mange ryttere og en rytter som selv om han er presset burde kunne køre sig op til kandidat via enkeltstarten....nu tabte de alt)

CSC i dag = 00 tal (havde manden til at knuse de andre, hvilket selv novicer som squatfather og undertegnede sagde tidligt på etapen.......men via nada boller tillod de at en ellers ufarlig mand nu pludselig at blive gigafarvorit til at vinde touren marginalt foran Saster)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Men det er jo så også på de bjerge Caisse d'Epargne bliver ristet. Det er så et sats om de skal kører i front eller vente. Jeg synes de gjorde det rigtige, men det kan der være delte meninger om. :smile: Det er så bare utroligt T-moblie ikke kan gøre det bedre når de sidder med så mange folk fremme, selv på Joux-Plane sidder de fremme, men Klöden er ikke stærk nok.

Jeg fattter ikke hvad du mener.

Schleck skal naturligvis ingen føringer tage førend da han gør det på Col de Joux-Plane. Men i gruppen sidder i hvert fald to personer som er afgørende:

Vendevalde: En person som man måske kunne forventet havde været lidt længere med i diverse etaper af årets tour når det virkeligt er gået amok, men som i alle afgørende situationer godt ikke er faldet helt igennem, men ingen direkte hjælp har kunnet give Saste i afslutningen. Derfor var hans tilstædeværelse på sidste bjerg ligegyldig. Set fra Sastre side af, så er det lige gyldigt om Vandevelde ligger 20 sek efter på bjerget og køre flot eller ligger 10 min efter og er helt færdig. På ingen afsluttende bjerge har Vandevelde kunnet give støtte til Sastre eller følge med de allerbedste bare lidt af vejen. Lagt sammen giver dette, at det er fuldkommen ligegyldigt om Vandevelde kommer til Col de Joux-Plane med gode kræfter eller er helt færdig. CSC valgte kun at bruge Vandevelde en lille smule fra næstsidste stigning til sidste stigning. Han kunne havde NEMT havde trukket på tredjesidste og næstsidste bjerg og dermed alvorligt mindsket Landis forspring.

Voigt: Kan ikke bruges i afslutninger af løb med store stigninger. Men hans råkræft og vilje kunne nemt være blevet brugt fra tredjesidste bjerg og helt frem til Col de Joux-Plane og dermed kunne formindske Landis forspring betydeligt.

Begge dele ville for de bedste ryttere i det-gule-trøje-felt for 99,999 % ingen indflydelse havde på deres styrke på Col de Joux-Plane. Men det ville havde formindsket Landis forspring betydeligt.

Derfor er det nada-nosser-taktik ingen førringer at tage, da Sio's hold helt tydeligt ikke har mere at give af.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Landis vinder nu knivskarpt touren.

Havde Landis haft bare 1 min mindre i mål. så ville Sastre havde vundet touren. Nu bliver Sastre nr. 2.....formentlig samlet 20-30 sek efter Landis.

Landis må være den største favorit nu, men Pereiro og Sastre er altså ikke ligefrem elendige på en ITT. De står begge i en situation, hvor de ved at kører deres livs ITT kan vinde Touren. Det er set mange gange, at en rytter der ellers kører en middelgod ITT kan kører en ITT på niveau med specialisterne når de er under et sådant pres. Bare inden for de seneste 10 år har man set Heras, Pantani og Garzelli gører det.

Når det så er sagt er det klart, at Tourvinderen skal findes imellem de 3. :smile:

Jeg forventer vi i aften hører et par korte skudsalver hos CSC, hvor BS lige renser ud i dem der har lavet århundrets taktiske brøler i dag :blink:

landis flot..umådelig flot

T mobile, rabobank og CSC... hjerneblødninger

Helt enig i at det er flot af Landis. Men hvad skulle holdene stille op, da Landis rykkede allerede på Col des Saisies? Skulle man lade ens egne kaptajner følge Landis og derved ofrer sine hjælpere på, at kører med i noget der mest af alt lignede et hovedløst angreb? Skulle Rabobank, CSC og T-Mobile have sat sig i front og taget Caisse d'Epargne´s ansvar? Tjah, så kunne de MÅSKE havde hentet Landis, men med det resultat at Pereiro, Moreau og Evans sad med gode kort til at kører fra dem på Col de Joux-Plane.

Det er nemt, at være bagklog bagefter. Men faktum er at Landis´s holdbarhed i dag overraskede alle. Et udbrud som det han var ude i er ikke set vellykket i de sidste 50 år. Pantani prøvede i 2000, hvor Ullrich og Armstrong valgte samme fremgangsmåde som T-Mobile, CSC og Rabobank valgte i dag. Dengang viste det sig, at være det helt rigtige valg. På trods af, at Pantani den dag angreb med flere hpoldkammerater, samt havde flere stærke følgesvende som feks. Escartin og Heras fra Kelme. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er åbenbart noget folk ikke fatter.

At sætte meget præcise tal på det jeg gør nedenfor er umuligt. Tallene er mere for at fatte pointen end for at de er 100 % troværdige.

Når folk kæmper, så er det at svaghederne kommer frem. Når folk får fov til at køre medium, så kan folk med svagheder klare sig langt og formindske deres svagheder.

Hvad jeg siger på tredjesidste og næstsidste stigning er følgende:

For de ryttere i feltet som køre oppe omkring maks, da vil en øgning af hastigheden op af disse bjerge på bare ½ km/t være afgørende for om de kan følge med nogenlunde ok eller blive fuldkommen sat.

Men der er en 20-30 rytterer i feltet (inkl. vigtige hjælperyttere) som ikke ligger på maks. De ligger måske på 90-85 % af maks. Og for disse personer vil det NÆSTEN ingen indflydelse have på deres performance på Col de Joux-Plane om de ligger på 90 % af maks eller 80 % af maks. Begge dele er så tilstrækkeligt langsomt, at de konstant er på toppen.

Set fra tiprytterne i feltet er det NÆSTEN ligegyldigt om gennemsnitfarten over tredjesidste og næstsidste bjerg har været (tænkte tal....ikke virkelige....men realistiske nok til at de giver mening) 18 km/t eller 19 km/t.

Feltet valgte så (i vores hypotetiske eksmepel) at lad Caisse d'Epargne trække med 18 km/t. Men hvis CSC eller T-Mobile havde gået frem så kunne de "nemt" havde trukket med 19 km/t uden at dette ville havde haft 99,999 % indflydelse på deres toprytteres performance på sidste bjerg.

Men forskellen i forhold til Landis er enorm. Formentlig en forskel på 2-3 min. Disse 2-3 min ville næsten INGEN indflydelse have på f.eks. Sastres eller Klödens performance på Caisse d'Epargne......men Landis ville havde været 2-3 min mindre foran.

Dette skete ikke. Og derfor en monsterbrøler af CSC og T-Mobile. Fryd at de små megaspassere taber på deres minimale boller. Så kan de fandme mig lære det. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at det er flot af Landis. Men hvad skulle holdene stille op, da Landis rykkede allerede på Col des Saisies? Skulle man lade ens egne kaptajner følge Landis og derved ofrer sine hjælpere på, at kører med i noget der mest af alt lignede et hovedløst angreb? Skulle Rabobank, CSC og T-Mobile have sat sig i front og taget Caisse d'Epargne´s ansvar? Tjah, så kunne de MÅSKE havde hentet Landis, men med det resultat at Pereiro, Moreau og Evans sad med gode kort til at kører fra dem på Col de Joux-Plane.

Det er nemt, at være bagklog bagefter. Men faktum er at Landis´s holdbarhed i dag overraskede alle. Et udbrud som det han var ude i er ikke set vellykket i de sidste 50 år. Pantani prøvede i 2000, hvor Ullrich og Armstrong valgte samme fremgangsmåde som T-Mobile, CSC og Rabobank valgte i dag. Dengang viste det sig, at være det helt rigtige valg. På trods af, at Pantani den dag angreb med flere hpoldkammerater, samt havde flere stærke følgesvende som feks. Escartin og Heras fra Kelme. :smile:

Præcis! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Landis må være den største favorit nu, men Pereiro og Sastre er altså ikke ligefrem elendige på en ITT. De står begge i en situation, hvor de ved at kører deres livs ITT kan vinde Touren. Det er set mange gange, at en rytter der ellers kører en middelgod ITT kan kører en ITT på niveau med specialisterne når de er under et sådant pres. Bare inden for de seneste 10 år har man set Heras, Pantani og Garzelli gører det.

Når det så er sagt er det klart, at Tourvinderen skal findes imellem de 3. :smile:

Helt enig i at det er flot af Landis. Men hvad skulle holdene stille op, da Landis rykkede allerede på Col des Saisies? Skulle man lade ens egne kaptajner følge Landis og derved ofrer sine hjælpere på, at kører med i noget der mest af alt lignede et hovedløst angreb? Skulle Rabobank, CSC og T-Mobile have sat sig i front og taget Caisse d'Epargne´s ansvar? Tjah, så kunne de MÅSKE havde hentet Landis, men med det resultat at Pereiro, Moreau og Evans sad med gode kort til at kører fra dem på Col de Joux-Plane.

Det er nemt, at være bagklog bagefter. Men faktum er at Landis´s holdbarhed i dag overraskede alle. Et udbrud som det han var ude i er ikke set vellykket i de sidste 50 år. Pantani prøvede i 2000, hvor Ullrich og Armstrong valgte samme fremgangsmåde som T-Mobile, CSC og Rabobank valgte i dag. Dengang viste det sig, at være det helt rigtige valg. På trods af, at Pantani den dag angreb med flere hpoldkammerater, samt havde flere stærke følgesvende som feks. Escartin og Heras fra Kelme. :smile:

Spørgsmplet er ikke om nogen hold skulle hente Landis. Kun i en koordieneret indsats mellem løbets 3-4 bedste mandskaber kunne dette lade sig gøre. Men dette var ikke muligt....specielt fordi udvalgte farvoritter selvfølgelig havde udluret at nogen farvoritter var bedre end andre i dag og "bare" at køre Landis ind ikke ville være optimalt eftersom deres klassementryttere måske ville blive for sårbare ved dette.

Men hvor meget kan man give Landis? For tre timer siden sagde jeg, at han ville holde.....og selv med den usikkerhed der er i ethvert løb, da sagde jeg at Landis sikkert holdt hjem.

Så spørgsmålet er ikke om Landis skulle hentes......men om hvor mange min han skulle være foran ind slugten op mod Col de Joux-Plane. CSC og T-mobile mener åbenbart at 9 min er ok. Jeg sagde tidligt at dette ikke gik. Hvorfor kan jeg som novice gennemskue dette, når topproffesinelle team-chefer åbenbart ikke fatter det.

Jeg vil mene, at det en FADÆSE at give en mand som Landis 9 min inden dalen inden Col de Joux-Plane. Fuldkommen ubegribeligt. Allerede op af Col de la Colombière holdt jeg mega øje med Landis forspring til feltet. Ikke så meget for at se om de virkelig kørte ind på Landis (idet Caisse d'Epargne var svag kunne enhvar amatør se) men derimod hvor meget de tabte. At team-chefer ikke kunne se det, jeg som en amatør var meget bekymret for, det er ufatteligt.

Fuldkommen uacceptabelt.

Riis havde manden til at viden Tour de France 2006. Men mangel på boller til at tage ansvar gjorde at Riis gav sejren til Landis og frarøvede Sastre den. :dry:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Præcis! :smile:

Der er intet "præcist" ved Squatfathers analyse.

Indrømmet....det er totalt overraskende at Landis stort set intet taber over sidste stigning efter at have været i udbrud i 150 km. Men, men, men, men, men.....hvorfor lade en klasserytter som Landis gives denne chance når det næsten risikofrit kunne være kørt således at selv med CSC's få ryttere da ville CSC ALENE kunne havde formindsket forspringet til Landis med 2-3 min, dette med "omkostninger" for Schleck og Sastre som sikkert kan opgøre i 0,001 % af den perfomance de nu leverede på sidste stigning.

Vandevelde og Voigt ville ingen hjælp være på sidste stigning.....og med 99,99 % så vidste alle dette.....ligegyldigt, hvor friske de ville være op mod sidste stigning. Men nu blev Voigt og så meget en ikke tempo-lige-ud-af-lige-lande-vej-for-at-hente-andre-ryttere som Vandevelde lidt tog over alene brugt efter næstsidte stigning. En hjerneblødning af dimensioner af folk som tjener millioner på deres job. Selv mig som amatør og semi-uvidende havde gennemskuet dette for 3 timer siden.....ikke at det VILLE ske......men at det potientielt var farligt.

Fuldkommen uacceptabelt at Riis frarøver en fantastisk kørende Sastre den sejr han fortjener. Skadaløst. Ringe. Afskyvækkende. Harmdirrende. Til at brække sig over. Minimal intteligens. Minimal cykelforståelse. Minimal analyserede egenskaber. OG ikke mindst.......boller så små at de er ikke-eksisterende.

Shame on CSC. :dry: Totalt respekt for Landis og Sastre. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jan..klap liiige hesten... som Bjarne lige sagde, så havde de jo ikke regnet med at Landis ville holde farten på sidste bjerg.. havde landis været "menneskelig" og tabt 2 min mere på sidste bjerg, havde alt været anderledes... men stadig en voldsom fejl CSC og..måske især..telekom

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share