VM finale


Flexipecs
 Share

Hvem står tilbage i VM finalen?  

95 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Synes en stor skuffelse ved dette VM i fodbold har været, at de kampe som man virkelige kunne forvente ville blive super intensive og følelsesladet, er udeblevet. Ingen af ærkerivaler har endnu mødt hinanden. Frankrig – Tyskland er nu sidste mulighed!

Visse lande vil for alt i verden bare ikke tabe til hinanden. Eksempelvis England – Tyskland, Tyskland - Frankrig eller England – Frankrig. Nok er de tre lande i dag naturligvis venligsindede overfor hinanden, men som man siger, ”history does matter”. Et opgør mellem to af disse nationer, kan derfor forventes at blive super intensivt.

Et andet eksempel på ærkerivaler er Holland – Tyskland, igen to hold der ikke kom til at møde hinanden. Eller Argentina – England som jo ligeledes heller ikke kom til at møde hinanden. Hvis ikke Frankrig og Tyskland skal møde hinanden, har vi haft et VM uden en eneste af de opgør som ingen af holdene bare vil tabe. Dette vil som jeg ser det, være en total skuffelse. Derfor skal Frankrig og Tyskland bare møde hinanden i finalen. Alt andet vil være en ren skuffelse.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Tror Italien går hele vejen - trods kynisme og skuespil (dog ikke nær så slemt som portugiserne) er de stadig fremragende fodboldspillere og en anelse mere skarpe end franskmændene. Men hvem ved - måske tager jeg fejl

Link to comment
Share on other sites

Håber at frøspiserne slår Italien, men det er nu stadig ligeosm at vælge mellem pest eller kolera, men holder nu en lille smule mere med frøerne.

Derudover var det fremragende at se Tyskland tage en fortjent tredje plads, og Hollywood aspiranterne fra Portugal blev da også sendt hjem med en sæk :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvem holder man med? Puha, det er svært.

Mit ynglingshadehold i samtlige sportsgrene i verden er selvfølgelig Sverige. Ligegyldigt hvad sportsgrenen er og hvem Sverige møder, så holder jeg altid med modstanderen.

Fodbold er ikke anderledes. Men her er det lidt mere omfattende. Mit ynglingshadehold i forbold - lige efter Sverige - er Norge, simpelthen fordi de har spillet så primitivt fodbold der er muligt og fordi de norske kommentatorer + publikum har været ulideligt selvglade, når de vinder.

Efter disse to ynglingshadehold ligger der en lille klump på næsten samme niveau......og en klump som gjorde VM fra semifinalerne af en pinsel.

Kort og godt, er der tre hold jeg afskyr i fodbold, så er det Tyskland, Frankrig og Italien. Portugal generelt ikke.....men i dette VM fordi de har opført ekstremt usportsligt og ynkeligt ved at filme konstant og ligge og vride sig over ingenting. Synd for de havde et yderst teknisk lækkert hold med store taktiske evner. De kunne være blevet "ynglinge".....men deres ynkelige film sendte dem på hadelisten.

TIlbage er Tyskland, Italien og Frankrig.

Well, Tyskland hader man jo simpelthen fordi de gennem 50 år har vundet alt for meget på en generelt ret kedelig spillestil. Gabende kedeligt.....og stabilt.....og altid vandt de i sidste ende. Tyskland er bare et land ingen andre end tyskere selv kan holde med.

Så er vi tilbage til finaledeltagerne.

Frankrig kan slet ikke tåle at vinde store ting. De har så store nykker ved dem selv og så urealitisk stor tro på egne evner og særegenhed, at franskmænd altid kammer over i det stygt smagelige. Ligeledes har Frankrig ved dette VM satset på turneringens mest kedelige spillestil. Man skal godt nok lede længe efter et hold som har så få offensive ambitioner i en kamp. Så mange teknikkere......og så små offensive satsninger. Bare det at et teknisk hold vælger at spille med lange afleveringer hele tiden.....det diskvalificerer holdet pr. automatik.

Tilbage er Italien. Det er så irriterende. Italien har altid haft top-hold med topspillere......såvel teknisk som taktisk. Men som enhver ved, så har Italien i hele fodboldens historie valgt at spille ultre defensivt og kom de foran 1-0 efter f.eks. 5 min så kunne godt forvisse sig om, at hverken modstanderen eller Italien de næste 85 min ville producerer så meget som en eneste chance. Det har altid været bittert. Altid italienske hold som - hvis de ville - kunne så meget offensivt, være målfarlige, lave lækre tekniske detaljer, sidde på kampen og styre den. Men altid har de i stedet bare trukket sig tilbage og intet foretaget sig. Derfor er rygmarvsreaktionen altid at man bare hader Italien......ikke mindst på skuffelserne over hvor meget de kunne hvis de ville, men altid valgte ikke at ville.

Men i år har de faktisk overrasket. Spillet pænt. OK, som altid stået pænt, men dog ikke mere snærende, end at de faktisk har produceret meget fremad på banen og både været ok interessante at se på og farlige offensivt.

Derfor holder jeg med et ynglingshadehold.......Italien. Forca Italia. :4thumbup:

Men der er ikke så meget at rafle om. Frankrig har simpelthen ikke de offensive evner til at lirke Italiens super stærke defensiv op.....specielt ikke med en topspillende Buffon på mål. Omvendt har Italien vist at de så rigeligt har en offensiv som over mange spillere kan være meget farlige.

Det bliver næppe en målrig affære, Italien vinder 1-0 i en halvkedellig kamp men hvor 80 % af alt "farligt" spil produceret i kampen kommer fra Italien af. De to hold vil sikkert have bolden nogenlunde lige meget........men Frankrig vil ikke få meget ud af det......mens Italien nok skal få produceret noget hist og her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share