VM finale


Flexipecs
 Share

Hvem står tilbage i VM finalen?  

95 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Går du da og sviner folks ven, veninder, mødre og oldemødre til, når du møder dem på gaden?
Nej, men problemet er at man ikke altid selv bestemmer hvornår man krænker nogens "ære".

Jeg har da før været ude for at der var øretæver i luften fordi én eller anden idiot mente jeg havde sagt noget der generede hans hjemby eller hans venner. Og klassikeren med trusler, og det der er værre, hvis man måske/måske ikke, kiggede lidt på den forkerte pige i byen, er jeg næppe den eneste på MOL der har oplevet.

Vågn op :crazy:

sådan er det i professionel fodbold og sport generelt, der er masser af verbalt tilsvining imellem spillerne under kampen.

Ja, det er det. Og hvad er din pointe lige i forhold til det jeg skrev?:smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nej, men problemet er at man ikke altid selv bestemmer hvornår man krænker nogens "ære".

Jeg har da før været ude for at der var øretæver i luften fordi én eller anden idiot mente jeg havde sagt noget der generede hans hjemby eller hans venner. Og klassikeren med trusler, og det der er værre, hvis man måske/måske ikke, kiggede lidt på den forkerte pige i byen, er jeg næppe den eneste på MOL der har oplevet.

Det var ikke så seriøst ment indlægget før :wink: , og jeg kan i øvrigt godt følge dig. Trods det falder jeg nok stadig i gruppen med meget forståelse for Zidanes reaktion uanset, at det var tåbeligt gjort.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Nej, men problemet er at man ikke altid selv bestemmer hvornår man krænker nogens "ære".

Jeg har da før været ude for at der var øretæver i luften fordi én eller anden idiot mente jeg havde sagt noget der generede hans hjemby eller hans venner. Og klassikeren med trusler, og det der er værre, hvis man måske/måske ikke, kiggede lidt på den forkerte pige i byen, er jeg næppe den eneste på MOL der har oplevet.

Præcis. Og ovenstående svar er da også ironisk, fra min side...

Den type af selvpromoveret ømskind og misforstået 'respekt' - kultur med legale hævnoptioner, kan man naturligvis kun ryste på hovedet af. men i denne her sag er det jo ikke på spil. Der er forskel på at bruge nogle obskure kriterier for ære, og så en tilsvining af denne karakter. derfor har du helt ret i din anke, den var måske bare lidt irrelevant i denne sammenhæng.

99% vil nok mene at kommentaren til Zidane er langt-langt over grænsen, hvor de tåbelige tilstande du henviser til ofte udspiller sig i kølvandet på banaliteter som bruges til at spille neanderthaler.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er det. Og hvad er din pointe lige i forhold til det jeg skrev?:smile:

Du skriver to gange at Materazzi et kæmpe svin

Det virkede som du ikke forstår ”gamet” og du er blevet pikeret over at Zidan er blevet kaldt et eller andet, enhver fodboldspiller vil gøre alt for at provokere en modspiller så han kan blive udvist.

Eksempelvis sad hele Danmark engang og klappede da det lykkedes Christian Poulsen at få Toddi udvist efter den famøse spytklat, sådan er professionel sport nu engang

Link to comment
Share on other sites

Du skriver to gange at Materazzi et kæmpe svin

Det virkede som du ikke forstår "gamet" og du er blevet pikeret over at Zidan er blevet kaldt et eller andet, enhver fodboldspiller vil gøre alt for at provokere en modspiller så han kan blive udvist.

Eksempelvis sad hele Danmark engang og klappede da det lykkedes Christian Poulsen at få Toddi udvist efter den famøse spytklat, sådan er professionel sport nu engang

Det er nok den mest besynderlige argumentation jeg har hørt længe.

Det du siger er "Fordi at der er nogen som opfører sig dybt forkasteligt, så er det ikke dybt forkasteligt"

Det du siger, er at forbrydelser ophører med at være forbrydelse, når bare nogen laver denne forbrydelse.

Selvfølgelig er Materazzi et SVIN når han gør sådan noget. Om om 1.493.277 andre professionelle siger det samme gør ham ikke mindre til SVIN. Faktisk betyder det bare at fodbold trænger til en gennemvandskning af karat, siden at der løber 1.493.278 SVIN rundt og opfører sig langt under det allerminds menneskeligt acceptable niveau.

Jesus fucking christ. Fodbold er en sport. Det er underholdning. Hvordan kan nogen for en sportsgren få sig selv til at synke så lavt, at man efterlader moralske, etiske og empatiske regler bag sig og på den allermest svinske måde prøver at ramme en anden person så hårdt som muligt. Det er en sport for helvede, intet andet.

Link to comment
Share on other sites

:crazy::blink:

Der er noget du fuldstændig helt har misforstået, det er milliard forretning vi taler om

Så fodbold er ikke en sport? Nyhed for mig.

hvad har han gjordt??

der er ingen der ved hvad Materazzi har sagt og derfor er der kun tale om gætterier

Det er til gengæld korrekt. Og så længe det ikke er bevist/han indrømmer det, så er det spekulation. Enig.

Men det du skriver her er jo ren afledningsmanøvre. Du skrev "Det virkede som du ikke forstår ”gamet” og du er blevet pikeret over at Zidan er blevet kaldt et eller andet, enhver fodboldspiller vil gøre alt for at provokere en modspiller så han kan blive udvist."

Altså skriver du, at bare fordi alle gør det, så er det okay at overtræde alle empatiske, moralske, anstændige og etiske regler overfor et andet menneske. At alle andre gør noget forkasteligt, gør ikke ens egen tilsvarende handling mindre forkastelig.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgeligt totalt uacceptabelt af Zidane, men jeg må indrømme, at hvis Materazzi's udtalelser er korrekte, så har jeg FULD forståelse for at Zidane kammer over!

Et lækkert lille sammedrag af Materazzi's yndige fodbold:

http://video.google.com/videoplay?docid=51...787&q=materazzi :4banned:

Jeg væmmes ved den mand... I øvrigt gav han Zidane en "sherifstjerne" lige inden det famøse optrin.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgeligt totalt uacceptabelt af Zidane, men jeg må indrømme, at hvis Materazzi's udtalelser er korrekte, så har jeg FULD forståelse for at Zidane kammer over!

Et lækkert lille sammedrag af Materazzi's yndige fodbold:

http://video.google.com/videoplay?docid=51...787&q=materazzi :4banned:

Med de regler jeg har beskrevet i to andre tråde, så er der bare på disse få hændelser nok til at give manden 3 års karantæne fra al fodbold.

Dette er ligepræcist hvad der totalt ødelægger fodbolden.......og skal vi understrege i hnehold til reglerne er 100 % acceptable.

Link to comment
Share on other sites

Eksempelvis sad hele Danmark engang og klappede da det lykkedes Christian Poulsen at få Toddi udvist efter den famøse spytklat, sådan er professionel sport nu engang

Pudsigt eksempel.

For faktisk så var det først på de efterfølgende tv-billeder at det blev kendt og alle var overraskede over at poulsen forholdte sig så passivt til det (implicit - han var lidt af en wuzz, eller i det mindste skulle han kontakte dommeren) så eksemplet er 100% modsat. Her forholdte Poulsen sig besynderligt apatisk til en svinestreg, det er vist det helt modsatte tilfælde af her. Derfor er det vist også mere end bizart at mene at det 'lykkedes' poulsen at få totti udvist.

Link to comment
Share on other sites

Pudsigt eksempel.

For faktisk så var det først på de efterfølgende tv-billeder at det blev kendt og alle var overraskede over at poulsen forholdte sig så passivt til det (implicit - han var lidt af en wuzz, eller i det mindste skulle han kontakte dommeren) så eksemplet er 100% modsat. Her forholdte Poulsen sig besynderligt apatisk til en svinestreg, det er vist det helt modsatte tilfælde af her. Derfor er det vist også mere end bizart at mene at det 'lykkedes' poulsen at få totti udvist.

Italienerne havde en anden opfattelse af situationen. Italienerne mente at Poulsen havde provokeret Totti under hele kampen, herefter reagerede Totti så som han gjorde.

Der var senere en lignende situation da Schalke mødte Milan i Chl. Her udtalte en del af Milan spillerne efter første kamp, at Poulsen var en af de mest svinske spillere, som de havde spillet mod og at dommeren ikke formodede at beskytte Milan spillerne i den kamp.

Så jeg tror lidt at opfattelsen af den situation afhænger af de medier man følger.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Bevis tak... Han tager ham på brystet, men du kan umuligt se om han giver ham en sherifstjerne eller ej.

Jamen jeg var da ikke klar over denne tråd var en retssag? :laugh:

Jeg kan vel bedst selv vide hvad jeg ser. Det umulige er vel mere din evne til at vide hvad jeg kan se. Men du har da ret i det er svært for mig at BEVISE. "So, mr. Materazzi... did you give Zizou a sherif star?" .... "A what?!" :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Italienerne havde en anden opfattelse af situationen. Italienerne mente at Poulsen havde provokeret Totti under hele kampen, herefter reagerede Totti så som han gjorde.

Der var senere en lignende situation da Schalke mødte Milan i Chl. Her udtalte en del af Milan spillerne efter første kamp, at Poulsen var en af de mest svinske spillere, som de havde spillet mod og at dommeren ikke formodede at beskytte Milan spillerne i den kamp.

Så jeg tror lidt at opfattelsen af den situation afhænger af de medier man følger.

Pudsigt nok er jeg tilbøjelig til at give dem ret (sådan generelt) => Poulsen er et lille svin på banen.

Men jeg husker ikke at der på nogen måder blev påpeget noget i denne kamp så det ser jeg mest som en tyndbenet italiensk undskyldning aka. 'maj ikke vid vad terrorist betyd næh?, min mama aldrig lært maj, så maj ignoranti' :smile:

Link to comment
Share on other sites

Iaften afslører Zidane hvad der skete på en eller anden fransk kanal - så får vi jo i det mindste hans udlægning af sagen.

Hvis han har svinet ham til som det er oppe at vende, at han har været direkte personlig og ubehagelig og f.eks. nævnt hans mor som skulle være syg, så kan jeg sgu godt forstå at filmen er knækket for Zidane - professionel sportsmand eller ej, vi er stadigvæk kun mennesker og ord kan nu engang ramme følelsesregisteret.

Nu fik Zidane også sin straf, det gjorde Materazzi ikke, hans provokationer var gratis - og selvom jeg selvfølgelig ikke mener det er ok at nikke skaller i en fodboldkamp, så kan jeg udmærket godt forstå hans reaktion hvis det har været så groft som folk gør det til, og kan sagtens sætte mig i hans sted.

Folk bør lære at bruge deres mund med omtanke, og så er det fint at de lærer det ved lidt konsekvens, bare ærgeligt det skete på en foldboldbane for begges vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfod...ticle210850.ece

Zidane: - Jeg fortryder ikke

FODBOLD: (Senest opdateret tirsdag kl. 21.33) - Marco Materazzi fornærmede min mor og søster på det groveste. Jeg havde foretrukket, at han gav mig en på hovedet i stedet for den fornærmelse, sagde Zinedine Zidane onsdag aften om skallen i VM-finalen

Siden klokken 22.15 søndag aften har to-tre milliarder tv-seere ventet på Zinedine Zidanes forklaring på, hvorfor han 10 minutter før udløbet af den forlængede spilletid i VM-finalen mod Italien stangede Marco Materazzi i brystkassen.

Onsdag aften talte Zizou ud til den franske tv-station Canal+.

Her er et koncentrat af interviewet med Zidane:

Zidane, der har sin egen tøjserie til børn, begyndte interviewet med at henvende sig til de millioner af børn verden over, der har Zizou som forbillede.

- Jeg vil gerne sige undskyld til alle børn. Der findes ingen undskyldning for det, jeg gjorde - jeg vil ikke løbe fra det.

- Jeg vil være åben og ærlig om det her, fordi det blev set af to-tre milliarder mennesker, herunder mange millioner børn.

En grov fornærmelse af min mor og søster

- Jeg vil ikke direkte sige, hvad Materazzi sagde til mig, men det var en meget grov personlig fornærmelse, som inkluderede både min mor og min søster. Jeg fortryder ikke, at jeg stangede ham.

- Det var meget hårde ord, og han gentog dem igen og igen. Ord der var hårdere end min skalle. Jeg havde foretrukket, at han havde givet mig en på hovedet frem for at sige, hvad han sagde.

- Jeg burde have måske have sagt noget til ham i stedet for at stange ham, men jeg fortryder ikke. Det ville være det samme som at sige, at han gjorde ret i at sige, hvad han sagde til mig.

Materazzi er den skyldige part

- Jeg hørte på hans voldsomme fornærmelse én gang og forsøgte at gå væk. Han (Materazzi) gentog sin udtalelse både en anden og tredje gang, selv om jeg forsøgte at undslippe situationen og provokationen.

- Hvis Materazzi ikke havde provokeret mig så voldsomt med sine ord om min mor og søster, havde jeg selvfølgelig ikke reageret på den måde. Man straffer kun mig, mens Materazzi, der fremprovokerer situationen går fri. Han er skyld i, at situationen opstår.

- Tror I, jeg var stolt af at reagere på den måde i en VM-finale ti minutter før afslutningen på min karriere, som kunne have fået en flot afslutning - det var jeg ikke, sagde Zidane.

Jeg er ikke arrogant

Marco Materazzzi har ikke villet afsløre, hvad han sagde til Zidane i sekunderne inden skallen, men har forklaret, at Zidane optrådte arrogant kampen igennem.

- Jeg er aldrig arrogant - mindst af alt på fodboldbanen - sådan er jeg ikke. Han må forsvare sin udtalelse, som han vil, men jeg reagerede på en meget grov fornærmelse, og endnu en gang - jeg fortryder ikke, at jeg nikkede ham en skalle.

Kunne Frankrig have vundet finalen?

Intervieweren bad derpå om Zidanes vurdering af om hans tilstedeværelse i de sidste ti minutter af finalen kunne have ændret slagets gang.

- Jeg ved det ikke - det er ikke til at sige nu. Måske ja - måske nej. I den sidste ende er det målene, der tæller. Nogle dage går tingene dig imod andre dage ikke. Det er virkelig ikke til at sige, om resultatet var blevet anderledes, hvis jeg havde været på banen hele kampen. Man må acceptere, at det gik som det gik. Sådan er det - det var nok forudbestemt, sagde Zinedine Zidane.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

http://ekstrabladet.dk/sport/landsholdsfod...ticle210850.ece

- Det var meget hårde ord, og han gentog dem igen og igen. Ord der var hårdere end min skalle. Jeg havde foretrukket, at han havde givet mig en på hovedet frem for at sige, hvad han sagde.

Lige den sætning illustrerer faktisk meget godt hvordan min holdning er til det at ord i nogle tilfælde godt kan udløse nogle på munden, uden at jeg nødvendigvis finder røvfulden forkert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share