VM finale


Flexipecs
 Share

Hvem står tilbage i VM finalen?  

95 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg kan ikke forstå, hvordan Zidane kan blive turneringens bedste spiller. Han har spillet to gode kampe ja, men så er det vist også det :blink: Mine egne favoritter er Zambrotta og Klose :smile:

Et kedeligt VM uden mange profiler. En hel del FLOTTE mål, men ellers ikke et VM at skrive noget godt hjem om. Jeg har ikke i hovedet en eneste spiller som siger "wauuuwww, han tryllede godt nok meget med bolden". Dette VM bærer præg af gamle stjerne uden glød og hvor næsten unge spillere tog udfordringen op og viste lovende takter på højt niveau.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvor har jeg argumenteret for noget andet???? Hvad i al verden har det med det du quoter mig for at gøre?

Så se bort fra, at jeg quotede dig, hvis du ikke mener, der er sammenhæng. Jeg synes bare ligesom flere andre, at du overdriver episodens alvor lige lovligt meget. En svinestreg, ja. Men ikke voldsommere, end hvad man ofte har set i sport.

MOL. Så vidt jeg ved er de fleste MOLboere ikke bosiddende i Frankrig eller Italien eller er statsborgere i disse lande.

Jeg har ikke set nogen her på MOL benægte, at det var en svinestreg Zidane lavede.

Link to comment
Share on other sites

Et kedeligt VM uden mange profiler. En hel del FLOTTE mål, men ellers ikke et VM at skrive noget godt hjem om. Jeg har ikke i hovedet en eneste spiller som siger "wauuuwww, han tryllede godt nok meget med bolden". Dette VM bærer præg af gamle stjerne uden glød og hvor næsten unge spillere tog udfordringen op og viste lovende takter på højt niveau.

Jeg er helt enig. I det hele taget, så har det været et kedeligt VM. Jeg tror ikke, at der er mange af kampene, som man kan huske om 4 år. Jeg tror også at Zidane fik den 'gyldne bold', fordi det var hans sidste VM.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jarvig - har du læst min post? Det er et direkte svar på dit indlæg, og jeg vil egentlig gerne høre hvad du har at sige til det.

Indlæg nr 82.

Synes dine indlæg bærer præg af, at du ikke kan sætte dig ind i, hvordan det er spille på så højt et niveau. Ok, det er sikkert svært for de fleste, men det virker som om, at du fatter nada af de ting, der kan ske, når adrenalinen florerer i kroppen.

Du skyder gråspurve med kanoner.

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå, hvordan Zidane kan blive turneringens bedste spiller. Han har spillet to gode kampe ja, men så er det vist også det :blink: Mine egne favoritter er Zambrotta og Klose :smile:

Min favorit som den bedste spiller var klart Cannavaro, han har spillet utroligt stabilt og næsten ikke lavet nogen fejl. Dog er det jo en tradition at det bliver en offensiv spiller, som bliver kåret til bedste spiller og der vil jeg mene at det er fint nok at det blev Zidane. Zidane har IMO været den bedste offensiv spilller i playoffs og det er jo det der tæller.

Mange giver udtryk for at det har været et kedeligt VM. Her er jeg ikke helt enig, dette VM har IMO været bedre end VM 2002 og EM 2004. Begge slutrunder som har været utroligt ringe IMO. Så min holdning er att VM ikke har været fantastisk, men dog bedre end det sidste. Dette VM har haft en masse tætte kampe i playoffs, hvilket med undtagelse har været underholdende at følge,

Hvis jeg skal nævne nogen skuffelser til dette VM, må det være:

Portugal: De har talentet, men spiller med livrem og seler.

England: Nogenlunde ligeså ophidsende at glo på, som at se vådt maling tørre.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig - har du læst min post? Det er et direkte svar på dit indlæg, og jeg vil egentlig gerne høre hvad du har at sige til det.

Indlæg nr 82.

Synes dine indlæg bærer præg af, at du ikke kan sætte dig ind i, hvordan det er spille på så højt et niveau. Ok, det er sikkert svært for de fleste, men det virker som om, at du fatter nada af de ting, der kan ske, når adrenalinen florerer i kroppen.

Du skyder gråspurve med kanoner.

K

Jeg spillede 2 år i ynglingedivisionen og 1 år i første division i håndbold og har både givet og modtaget med albuer, slag mod ansigt og benspænd. Og ja, der er meget voldsomme sammenstød i håndbold og foldbold når du kommer op på et lidt højere niveau. Men jeg synes Jarvig har en rigtig vigtig pointe i at der er uendelig stor forskel på om sammenstødet sker i infight over bolden eller i umiddelbart forlængelse dermed eller som tilfældet er her, sker efter spilstop og efter kamphanerne først har fortrukket hvert til sit og så derpå vender tilbage for nikke en skalle.

Førstnævnte tilfælde er jeg helt enig i, forekommer forholdsvis tit på det niveau, mens sidstnævnte kun er noget jeg har set et par gange og begge gange har "angriberen" fået et ry som psykopat blandt de andre hold, hvilket jeg synes indikerer at det ikke er noget der hverken er almen forkommende eller på noget som helst plan accepteret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at VM har været OK rent sportsligt, men så heller ikke mere. Jeg havde bare noget større forventninger til slutrunden, men for mange har spillet for defensivt og kedeligt fodbold. Endda i en grad, så det har kunnet få italienerne til at fremstå som værende interessante at se på.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg spillede 2 år i ynglingedivisionen og 1 år i første division i håndbold og har både givet og modtaget med albuer, slag mod ansigt og benspænd. Og ja, der er meget voldsomme sammenstød i håndbold og foldbold når du kommer op på et lidt højere niveau. Men jeg synes Jarvig har en rigtig vigtig pointe i at der er uendelig stor forskel på om sammenstødet sker i infight over bolden eller i umiddelbart forlængelse dermed eller som tilfældet er her, sker efter spilstop og efter kamphanerne først har fortrukket hvert til sit og så derpå vender tilbage for nikke en skalle.

Førstnævnte tilfælde er jeg helt enig i, forekommer forholdsvis tit på det niveau, mens sidstnævnte kun er noget jeg har set et par gange og begge gange har "angriberen" fået et ry som psykopat blandt de andre hold, hvilket jeg synes indikerer at det ikke er noget der hverken er almen forkommende eller på noget som helst plan accepteret.

Håndbold tæller sgu da ikke :tongue::laugh:. Ej, jeg må sige, at jeg er af en helt anden holdning. Jeg har set - både på tv og IRL - langt værre angreb end det i går. Jeg har meget svært ved at forstå, hvordan folk kan gå så meget i selvsving over det.

I mine øjne har det intet med overlagt vold at gøre. Det er en del af sporten. En mindre pæn del, jovist, men stadigvæk en del af sporten.

K

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt underligt at folk betragter Materazzis "provokation" som et faktum.

Så vidt jeg ved, er der ingen der hørte hvad Zidane og Materazzi talte om, og derfor er en eventuel provokation ren spekulation indtil videre. Og derfor kan den naturligvis ikke bruges som undskyldning for noget som helst.

Selvom Materazzi så sagde noget rigtigt grimt om Zidanes mor, er det dybt åndssvagt, og ulovligt, at nikke ham en skalle.

I så fald giver Zidane jo blot moralsk ligitimitet til alle de tåber der tror de skal forsvare deres "ære" mod enhver virkelig som indbildt provokation.

Edited by Kalak
Link to comment
Share on other sites

Det er lidt underligt at folk betragter Materazzis "provokation" som et faktum.

Så vidt jeg ved, er der ingen der hørte hvad Zidane og Materazzi talte om, og derfor er en eventuel provokation ren spekulation indtil videre. Og derfor kan den naturligvis ikke bruges som undskyldning for noget som helst.

folk = bulldoggen og (måske) kalkunen?

Men ja, det er selvf. ren spekulation, at Zidane overhovedet blev provokeret. Omvendt er det nok også en anelse naivt, hvis man tror Zidane pludseligt og helt grundløst fik lyst til at nikke en skalle i brystkassen på en tilfældig italiener.

Selvom Materazzi så sagde noget rigtigt grimt om Zidanes mor, er det dybt åndssvagt, og ulovligt, at nikke ham en skalle.

I så fald giver Zidane jo blot moralsk ligitimitet til alle de tåber der tror de skal forsvare deres "ære" mod enhver virkelig som indbildt provokation.

Ja, det var dumt gjort. Det tror jeg, at alle er enige i, men derfor kan det stadig være interessant nok at forsøge at finde forklaringer på handlingen.

Link to comment
Share on other sites

Håndbold tæller sgu da ikke :tongue::laugh: . Ej, jeg må sige, at jeg er af en helt anden holdning. Jeg har set - både på tv og IRL - langt værre angreb end det i går. Jeg har meget svært ved at forstå, hvordan folk kan gå så meget i selvsving over det.

I mine øjne har det intet med overlagt vold at gøre. Det er en del af sporten. En mindre pæn del, jovist, men stadigvæk en del af sporten.

K

Jeg er selvfølgelig klar over det ikke er direkte sammenligligt :bigsmile: , men der er stadigvæk rigtig meget kropskontakt som udenfor banen ville blive betegnet som direkte vold, men som i sporten bare er en del af gamet og fred være med det, så ved man hvad man går indtil. Men den grænse synes jeg overskrides lige snart volden ikke længere sker i kamp om bolden, men sker efter opbrud. Det kan ikke være helt rigtigt at man på alle tidspunkter skal til at rende og kigge sig over skulderen fordi der når som helst kan komme et fysisk angreb.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Zidane er et stille gemyt med et temp. der kan slå gnister, men der skal sgu også være en grund. Samtidig er Materazzis kendt for at være et usympatisk svin - ja, undskyld mit ordvalg, men jeg kan virkelig ikke lide ham.

Mon ikke han er blevet provokeret på det kraftigste.

K

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg er selvfølgelig klar over det ikke er direkte sammenligligt :bigsmile: , men der er stadigvæk rigtig meget kropskontakt som udenfor banen ville blive betegnet som direkte vold, men som i sporten bare er en del af gamet og fred være med det, så ved man hvad man går indtil. Men den grænse synes jeg overskrides lige snart volden ikke længere sker i kamp om bolden, men sker efter opbrud. Det kan ikke være helt rigtigt at man på alle tidspunkter skal til at rende og kigge sig over skulderen fordi der når som helst kan komme et fysisk angreb.

Vi har nok forskellige grænser, og fred være med det. Jeg synes da heller ikke om Zidanes skalle, men folk i denne tråd overreagerer helt vildt - synes jeg :smile:.

K

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig ikke Materrazzi, der er særligt kendt for at lave unødvendigt mange svinestreger i serie A, hvilket ofte har givet uheldige straffespark og frispark på kanten af feltet, eller var det en anden italiensk forsvarsspiller? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Er det egentlig ikke Materrazzi, der er særligt kendt for at lave unødvendigt mange svinestreger i serie A, hvilket ofte har givet uheldige straffespark og frispark på kanten af feltet, eller var det en anden italiensk forsvarsspiller? :bigsmile:

Uden at være den store serie A ekspert, så har jeg kun hørt negativt Materrazzi. Han er helt sikkert ikke uskyldig i denne sag, og jeg håber, at der kommer lys over episoden, så han kan få sin straf.

K

Link to comment
Share on other sites

Min favorit som den bedste spiller var klart Cannavaro, han har spillet utroligt stabilt og næsten ikke lavet nogen fejl.

Helt enig, Cannavaro har klart været turneringens bedste forsvarer. Desværre får han nok samme skæbne som Maldini, der heller ikke fik prisen som turneringens bedste spiller i 1994.

Iøvrigt synes jeg snart snakken om Italiens evige defensiv må stoppe. De har spillet noget af det bedste bold ved denne slutrunde, og Lippis taktik og udskiftninger har generelt været offensve.

Link to comment
Share on other sites

Ringe og ligegyldig søforklaring. Hverken på eller udenfor banen kan vold retfærddigøres af at blive provokeret gennem nedladende ordvalg.

Zidanes eftermæle skal selvfølgelig skæmmes alvorligt af en så hensynsløs, voldelig, forkasteligt og egoistisk (går jo ud over alle hans holdkammerater) handling.

Ringe og ynkeligt. Ikke en stor spiller værdig.

Måske du skulle læse hva jeg har skrevet flere gange....har på intet tidspunkt indikeret Zidane's opførsel er retfærdig...Blot at reaktionen kunne være forståeligt..........

Link to comment
Share on other sites

Niks. Det har jeg heller aldrig sagt. Det er blot hvad rygterne siger :smile: .

Ellers synes jeg, du er ekstremt hellig. Der er spillet 120 min af VM-finalen og adrenalinen pumper. Så sker sådan noget. I mine øjne har det nada med et voldeligt overfald at gøre. Det er et følelsesmæssigt udbrud, der sker i et split-sekund. De fleste der har dyrket sport på et vist niveau vil kunne nikke genkendende til at der sker sådanne ting (ikke SÅ voldsomme nødvendigvis :laugh: ) når adrenalinen pumper.

Og så er der i øvrigt episoder inden for fodboldverdenen, der er tifold værre. I mine øjne er det no big deal. Jeg er kun ærgerlig over, at Zidane ikke sluttede at med et VM. Det var ham fortjent. Han var en genial spiller. Helt på højde med de store i historien.

K

Jarvig - har du læst min post? Det er et direkte svar på dit indlæg, og jeg vil egentlig gerne høre hvad du har at sige til det.

Indlæg nr 82.

Synes dine indlæg bærer præg af, at du ikke kan sætte dig ind i, hvordan det er spille på så højt et niveau. Ok, det er sikkert svært for de fleste, men det virker som om, at du fatter nada af de ting, der kan ske, når adrenalinen florerer i kroppen.

Du skyder gråspurve med kanoner.

K

Der sker masser af ting i

- infight om bolden

- og i splitsekundet

Begge dele vil indgå i en rimelig straf hvis en splitsekundshandlinger sker i en infight om bolden.

Men dette var IKKE infight om bolden og det var IKKE splitsekunder.

Det var en bevidst handling + "længe efter" at noget potentielt var sket og hvor Zidane som ombestemmer sig og mener den anden skal have en straf (= have en skalle) + der var ingen infight omkring selve boldspillet.

Tilsammen er dette usportsligt, ulovligt og voldeligt på en og samme tid og en disrepsket for den det går ud over, modstanderens hold generelt, sit eget hold, publikum samt selve fodboldspillet og ånden i spillet.

Jo, der laves ting der er mere fysisk voldeligt end Zidanes overfald. Men dette vil ofte være infight om bolden eller netop i splitsekunds kogen over. Zidanes handling derimod var udover at være voldelig også stærkt "symbolsk", hensynsløs, dumt, udvisen stor disrespekt og enomt usportsligt.

At du mener at bevidste skaller og hvor der ingen infight er om bolden er en del af spillet, så viser det vor langt ude fodbolden er. Det er IKKE en del af spillet, det ligegyldigt om det 4. række ynglinge eller en VM-finale....eller udenfor en bane for den sags skyld.

Det er så langt ude at mene, at bare fordi det er professionel fodbold, så er reglerne ligegyldige og kan overtrædes efter for godt befindende fordi "det jo er voksen fodbold vi taler om". NEJ. Det har intet med fodbold at gøre. Færdig.

Noget helt andet er Materazzi. Det er ren spekulation. Men skal vi lade det være spekulation, så nikkede Zidane nok ikke en skalle ud af det blå. Formentlig har Mazerazzi sagt/gjort noget rigtigt fornedrende overfor Zidane. I fald dette kan bevises, skal Mazerazzi naturligvis straffes meget hårdt. Det er måske ikke så voldeligt som Zidanes reaktion, men en så usportslig og i det hele taget uacceptabel nedværdigende adfærd overfor et menneske generelt. Skamfuldt, ynkeligt og usmageligt på ethvert niveau.

Men det ændrer ikke ved, at en skalle udført bevidst helt uden at en nærkamp og kontakt grundet dette lige er sket og dermed i et splitsekund kortslutter hjernen, at dette OGSÅ er det usportlige og disrespektfulde man kan gøre på en fodboldbane.

Synd for Zidane, at han skulle synke så lavt. Provokeret? Ja, det er jeg 99,99 % sikker på....men det er altså ren spekulation. Og Zidane falder i fælden og laver noget dybt usportsligt og forkasteligt foran kameraer vist til 1 mia. mennesker live. Det er bare så dumt. Det er bare så ringe. Det viser mangel på format.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Måske du skulle læse hva jeg har skrevet flere gange....har på intet tidspunkt indikeret Zidane's opførsel er retfærdig...Blot at reaktionen kunne være forståeligt..........

Og hvad ligger du i begrebet "forståelig"?

Og hvilket materiale sidder du inde med, som viser at Zidanes handling er "forståelig", whatever that means?

Link to comment
Share on other sites

.....(Rettet)..... Synes det så ud som om at Italianeren overspillede...

....Når det er sagt! Så er jeg selvfølgelig enig i, at det var forkert gjort af Zidane og at det fortjente det røde kort. Men ingen grund til at gøre Zidane værre end han er. Han har lavet nogle få svinestreger i sin fodbold karriere, hvilket altså ikke gør ham til en ret meget mindre fantastisk spiller.

I mine øjne en af de helt store stjerne fodboldverden har set.... Beckham har også udtalt at Zidane er den klart bedst spiller han nogensinde har spillet sammen med. Og det siger jo ikke så lidt. :cool:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Italianerne der fik skallen til brystet skulle istedet have haft det røde kort for at tage sig til at ansigtet når Zidane kun rammer ham i brystkassen :mad:

Det er ikke korrekt. Selvom du måske ikke bryder dig om italienerne, så er det ikke pænt at finde på den slags :blink: I fodbold får man altså ikke det røde kort for at være offer i en voldsepisode!

Jeg vil også påpege, at det er naturlig at tage sig til ansigtet, hvis man bliver udsat for vold, og det var netop, hvad spilleren blev.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share