VM finale


Flexipecs
 Share

Hvem står tilbage i VM finalen?  

95 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig er det ik okey at nikke en skalle i brystet, men syntes måske også folk her er rimelig hurtige til at dømme...!!!!...Går ud fra ingen her ved hva der blev sagt...psykisk vold er vel ik blidere end fysisk vold..uden at vide hva deroverhovedet blev sagt..!..derfor som frankigs træner hentyede at det måske nok var forståeligt men selvfølgelig ik iorden...

Jeg er selv overbevidst om at det ik har været de pæneste ord der kom ud, og derfor måske også en meget naturlig og lidt "iorden" handling..!!

og til den som hentyder til frankrig ik er noget sympatisk land må jeg da bare henvise til at det er Italien da vist heller ik på nogen måde, mage til til pive-røve og dårlige tabere skal man lede længe efter..

Iøvrigt mange flotte straffespark som en anden hentyder....helt enig!, faktisk syntes jeg samtlige straffespart var godt skudt...noget bedre end Ukrine-Sweiz....

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det ik okey at nikke en skalle i brystet, men syntes måske også folk her er rimelig hurtige til at dømme...!!!!...Går ud fra ingen her ved hva der blev sagt...psykisk vold er vel ik blidere end fysisk vold..uden at vide hva deroverhovedet blev sagt..!..derfor som frankigs træner hentyede at det måske nok var forståeligt men selvfølgelig ik iorden...

Nu er det jo ret begrænset hvor meget psykisk vold der kan udøves på 5 seks ord udveksling og ikke noget der overhovedet ville være relevant i strafferetlig henseende, hvilket reaktionen derimod i høj grad er!

Derudover synes jeg det er utrolig pinligt, at han i den grad bider på noget så nemt som en verbal provokation.

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

Ja det kan du ha ret i, jeg hentyder nu måske bare mere til at man måske godt kunne have lidt forståelse for at han lidt selv havde bedt om en skalle i brystet........

Går ik ind for at en skalle er iorden, men kan måske godt forstå den hvis du forstår...

Lidt ligesom ibyen mange gange syntes jeg, folk der for en på tæven er som regel ik helt uden om det.....ik sagt at det er okey at slå!!, men som regel er folk selv ret opsøgende hvis de kommer ud for den slags mener jeg bare....selvfølgelig ik altid men de fleste gange vil jeg mene...Iøvrigt syntes jeg det er helt omsonst at tale om strafferet her, klap lige hesten makker ;-) .....så slemt var det vel heller ik...

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Efter hvad jeg har hørt fra min franske fam., så skulle italieneren (kan ikke stave til hans navn) have kaldt Zidane ”søn af en luder" og endvidere have sagt "diner børns mor er en luder". Hvis man skal høre på sådan noget gennem en hel kamp - uden at dommeren skrider ind- , så slår det klik til sidst.

Fucking italienersvin!

K

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det ik okey at nikke en skalle i brystet, men syntes måske også folk her er rimelig hurtige til at dømme...!!!!...Går ud fra ingen her ved hva der blev sagt...psykisk vold er vel ik blidere end fysisk vold..uden at vide hva deroverhovedet blev sagt..!..derfor som frankigs træner hentyede at det måske nok var forståeligt men selvfølgelig ik iorden...

Jeg er selv overbevidst om at det ik har været de pæneste ord der kom ud, og derfor måske også en meget naturlig og lidt "iorden" handling..!!

og til den som hentyder til frankrig ik er noget sympatisk land må jeg da bare henvise til at det er Italien da vist heller ik på nogen måde, mage til til pive-røve og dårlige tabere skal man lede længe efter..

Iøvrigt mange flotte straffespark som en anden hentyder....helt enig!, faktisk syntes jeg samtlige straffespart var godt skudt...noget bedre end Ukrine-Sweiz....

Ringe og ligegyldig søforklaring. Hverken på eller udenfor banen kan vold retfærddigøres af at blive provokeret gennem nedladende ordvalg.

Zidanes eftermæle skal selvfølgelig skæmmes alvorligt af en så hensynsløs, voldelig, forkasteligt og egoistisk (går jo ud over alle hans holdkammerater) handling.

Ringe og ynkeligt. Ikke en stor spiller værdig.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo ret begrænset hvor meget psykisk vold der kan udøves på 5 seks ord udveksling og ikke noget der overhovedet ville være relevant i strafferetlig henseende, hvilket reaktionen derimod i høj grad er!

Derudover synes jeg det er utrolig pinligt, at han i den grad bider på noget så nemt som en verbal provokation.

Nu ved du jo ikke, hvor længe Zidane har måttet lægge øre til provokationerne.

Jeg synes også, der bliver kammet lige lovligt meget over i fht. alvoren af hændelsen. Det er altså ikke noget enestående syn i fodbold eller andre sportsgrene, at der sker ting på banen, hvor spiller med fuldt overlæg påfører en anden smerte af lignende karakter med en stempling eller andet. Se Rooney mod Portugal eller sammenstødet efter Tyskland-Argentina, hvor flere blev slået og sparket.

Link to comment
Share on other sites

Lidt ligesom ibyen mange gange syntes jeg, folk der for en på tæven er som regel ik helt uden om det.....ik sagt at det er okey at slå!!, men som regel er folk selv ret opsøgende hvis de kommer ud for den slags mener jeg bare....selvfølgelig ik altid men de fleste gange vil jeg mene...Iøvrigt syntes jeg det er helt omsonst at tale om strafferet her, klap lige hesten makker ;-) .....så slemt var det vel heller ik...

Hændelsen er klart omfattet af de danske strafferetlige regler hvis det var udenfor banen og næppe noget man kan siges at måtte have accepteret som en del af spillet når man træder ind på banen. Eksemplet blev brugt fordi du sagde (som jeg læste det) at reaktionen kunne forsvares udfra voldsomheden af den psykiske vold, så synes jeg fint det kunne være relevant at påpege at vi som samfund ikke ville straffe den første handling, men klart ville slå ned på skallen.

Deuden synes jeg også der er forskel på om volden sker i forbindelse med, eller et split sekund efter, infight over bolden eller som her, først sker efter bolden er et godt stykke væk og man har haft lidt tid til lige at køle ned og beslutter at dele flyveskaller ud.

Link to comment
Share on other sites

det kommer nu nok an på (især uden for banen) hvad man siger...

Her er vi nok fundamentalt uenige.

Jeg mener at vold (undtagen som nødværge af en klar, overvældende og klart forventlig farlig handling fra en anden person mod en selv eller sine nærmeste (eller andre mennesker man i situationen med rimelighed har ret til at beskytte)) altid er uacceptabelt.

Men vold potentielt kan forklares er en anden sag (se f.eks. mine indlæg i OT om vold). Men der er ingen "forståelse" (ala accept) af vold nogensinde.

Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg har hørt fra min franske fam., så skulle italieneren (kan ikke stave til hans navn) have kaldt Zidane ”søn af en luder" og endvidere have sagt "diner børns mor er en luder". Hvis man skal høre på sådan noget gennem en hel kamp - uden at dommeren skrider ind- , så slår det klik til sidst.

Havde din franske familie familiemedlemmer spillende på banen samme dag, eller er tv signalet bare så meget bedre i Frankrig, at man rent faktisk kunne høre hvad der blev sagt på grønsværen?

Fucking italienersvin!

Flot! :clap:

Link to comment
Share on other sites

Fuck de slikhåret, spaghettiædendee, armani flødedrenge, i har altid været et land af kællinger og bastarder. Marco Martazerri må du få et surt eftermæle, sådan kælling som dig, som skulle opføre dig unfair i en vm finale at tale nedsættende om Zidanes afdøde mor du fik næsten hvad der var fortjent, vil ellers gerne havde set din luder ansigt stompet til ukendlighed. Zizou er ægte mand. Allez les bleus, vive la zizou

Edited by bulldoggen
Link to comment
Share on other sites

Fuck de slikhåret, spaghettiædendee, armani flødedrenge, i har altid været et land af kællinger og bastarder. Marco Martazerri må du få et ubehagelig død, sådan kælling som dig, vde set som skulle tale nedsættende om Zidanes afdøde mor du fik næsten hvad der var fortjent, vil ellers gerne havde set din luder ansigt stompet til ukendlighed. Zizou er ægte mand. Allez les bleus, vive la zizou

Psyko!

Link to comment
Share on other sites

Fuck de slikhåret, spaghettiædendee, armani flødedrenge, i har altid været et land af kællinger og bastarder. Marco Martazerri må du få et ubehagelig død, sådan kælling som dig, som skulle opføre dig unfair i en vm finale at tale nedsættende om Zidanes afdøde mor du fik næsten hvad der var fortjent, vil ellers gerne havde set din luder ansigt stompet til ukendlighed. Zizou er ægte mand. Allez les bleus, vive la zizou

Okay, det er altså bare fodbold det her :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fuck de slikhåret, spaghettiædendee, armani flødedrenge, i har altid været et land af kællinger og bastarder. Marco Martazerri må du få et ubehagelig død, sådan kælling som dig, som skulle opføre dig unfair i en vm finale at tale nedsættende om Zidanes afdøde mor du fik næsten hvad der var fortjent, vil ellers gerne havde set din luder ansigt stompet til ukendlighed. Zizou er ægte mand. Allez les bleus, vive la zizou

Okay..DER knækkede filmen så :blink::blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Zidane nikker en skalle, enig, det skal han ikke. Men Italieneren falder nu meget nemt. At han har provokeret verbalt og tilmed uddelt sherifstjerner burde efter min mening OGSÅ give repressalier. Hvis Zidane kan dømmes for skallen VED HJÆLP AF TV, så kan materazzi saft susme også. Ellers er der da ingen retfærdighed til. Enten dømmer man ud fra TV eller også gør man ikke. En af delene. Jeg så gerne man dømte ud fra tv, med nutidens teknologi, det tager ikke noget af spilletiden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Flexi - nej, men min franske fam. læser flere franske aviser end jeg gør. Er det ok med dig :wink:... Der skulle - som en eller anden psyko pointerede - være tale om at M svinede Zidanes afdøde mor til.

Jeg har fuld forståelse for skallen.

K

Link to comment
Share on other sites

Zidane nikker en skalle, enig, det skal han ikke. Men Italieneren falder nu meget nemt. At han har provokeret verbalt og tilmed uddelt sherifstjerner burde efter min mening OGSÅ give repressalier. Hvis Zidane kan dømmes for skallen VED HJÆLP AF TV, så kan materazzi saft susme også. Ellers er der da ingen retfærdighed til. Enten dømmer man ud fra TV eller også gør man ikke. En af delene. Jeg så gerne man dømte ud fra tv, med nutidens teknologi, det tager ikke noget af spilletiden.

Du blander tingene sammen.

Diskussionen om

- Zidanes svinestreg

- Må dommeren dømme som han gjorde

er to helt forskellige ting.

Der kan på INGEN måde argumenteres for at Zidanes handling ikke er en svinnestreg af de værste der er set i fodboldens verden, og at han for al eftertid burde skamme sig derved. Hvad der ledte op til denne svinestreg er endnu uvidst.....og måske finder vi aldrig ud af det. Men LIGEGYLDIGT hvad den anden har gjort (udover at have smuglet en kniv med ind på banen og uden kameraene havde set lige stikkede til Zidane og sagde "næste gang stikker jeg igennem", hvor hans handling i så tilfælde ville havde været en form for selvforsvar), så kan Zidanes handling ikke forsvares. Om Materazzi har gjort noget som skulle straffes må jo så søges opklaret på anden vis, idet hverken TV-billeder eller lydoptagelser (efter min viden/vurdering) viser noget klart strafbart.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

At handlingen er moralsk forkert kan der ikke herske tvivl om.

Når det så er sagt, kan jeg ikke lade være med at værdsætte den flotte tekniske udførsel Zidane ligger for dagen i sit angreb. Jeg spekulerer i at han ikke har ville bruge armen fordi den var skadet, og han har trods alt kontrol nok til ikke at angribe ansigtet. Med den kraft der ligger i angrebet, ville det kunne have fået endog meget alvorlige konsekvenser for modtageren. Han ville højst sandsynligt blive slået bevidstløs.

Vold er forkert, period. Men lad os heller ikke gøre det værre end det er. Han angriber brystkassen, og gør nok end del mindre skade end de mange spark til benene som fodboldspillere konstant er udsat for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share