Fullbody program til min kæreste.


Lorte_muskel
 Share

Recommended Posts

Squatfather hvilket center arbejder du i siden i giver små piger de øvelser?? :crazy:

Jeg arbejder ikke i noget center, men træner i en klub hvor en del sportsfolk også laver deres styrketræning. Programmerne til pigerne er lavet af en kvinde som har noget mere kompetence end den almindlige fitnessinstruktør. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nu mene at det ville være mere effektivt med et program baseret på basisøvelser. :smile: Foreksempel:
  • Dødløft
  • Bænkpres
  • Squat (En variant, som f.eks. Zechersquat kunne benyttes)
  • Chinups
  • Rows
  • Dips
  • Incline dumbellpress

Zerchervariaten af squat er ikke optimal. I den er det styrken i mave og lænd der sætter begrænsningen og ikke styrken i ben og balder. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Zerchervariaten af squat er ikke optimal. I den er det styrken i mave og lænd der sætter begrænsningen og ikke styrken i ben og balder. :smile:

Okay, det kan jeg godt se ikke er helt optimalt. :smile:

Hvilken squat variant eller lignende - hvor et squat-rack ikke er nødvendigt - vil du så anbefale?

Link to comment
Share on other sites

Okay, det kan jeg godt se ikke er helt optimalt. :smile:

Hvilken squat variant eller lignende - hvor et squat-rack ikke er nødvendigt - vil du så anbefale?

Såfremt man har styrken til at vende vægten kan front squat et alternativ. Men det er nok de færreste der kan det. Ellers må man have gang i håndvægtene og lave DB squats eller bulgarske squat.

Alternativt ville jeg nok hoppe i benpressen eller kigge på andre alternativer i maskinparken.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene allesammen, det blev sgu en hurtigt voksende tråd.. :4thumbup:

Der er ikke mulighed for alm. squat, kun smith, og front squat har hun sgu ikke krafter til, så benpres bliver alternativet for squat..

Dødløft får jeg hende ikke til, men en af dødløft varrianter vil jeg prøve.

Som allerede skrevet, så er hun ikke stærk nok til hverken alm dip eller bænk dip og heller ikke chin-ups, så har prøvet med nogle alternativer til disse øvelser. Det vigtigste for mig, er at hun er kommet i gang og at hun får trænet det hele igennem, og ikke som det program hun fik lavet af instruktøren.

Here is my final!

Fullbody:

Dag 1

Benpres 3 sæt x 12 reps

Skrå bænkpres DB 3 sæt x 12 reps

Stiff leg deadlift 3 sæt x 12 reps

Pull down 3 sæt x 12 reps

Mave 2 sæt x 12 reps

Biceps 2 sæt x 12 reps

Balle øvelse 2 sæt x 12 reps

Dag 2

Benpres 3 sæt x 12 reps

bænkpres DB 3 sæt x 12 reps

Hyperextension 3 sæt x 12 reps

Row 3 sæt x 12 reps

Shoulderpress DB 2 sæt x 12 reps

Mave 2 sæt x 12 reps

Triceps extension (tov) 2 sæt x 12 reps

Hvad har i så af kommentarer, udover at dødløft, squat, military, dips og chins ikke er med?

/L..

Link to comment
Share on other sites

Såfremt man har styrken til at vende vægten kan front squat et alternativ. Men det er nok de færreste der kan det. Ellers må man have gang i håndvægtene og lave DB squats eller bulgarske squat.

Alternativt ville jeg nok hoppe i benpressen eller kigge på andre alternativer i maskinparken.

Eller unilaterale øvelser, hvilket heller ikke lægger så stort prees på en pige, der åbenbart ikke vil presses så meget (i starten.. :devil: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da lige sige at øvelser som bulgarsk squat og lunges er fantastiske hvis man ikke vil kaste sig ud i squat i begyndelsen... Begge er unilaterale øvelser som i starten sagtes kan udføres uden vægt :4thumbup: .... (selvom benpress er helt ok ville jeg stadig altid foretrække frivægtene)

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Det ville jeg også, som hovedregel, lige med undtagelse af benpres :tongue:

Var dernede med hende den anden dag, hun droppede ligesom ud af programmet da bænkpres DB kom, der gav hun allerede op, så jeg gad sgu ikke spilde min tid på det, men efter en snak, endte det med, at vi tager derned i morgen, hvor jeg får hende vist de forskellige øvelser igen :smile:

Men ellers er hun kommet godt i gang, step hver mandag og kombi hver onsdag. Det er jo kanont, så bare ige et par gange styrke også, så er den der :bigsmile:

Tak for hjælpen gutter og gutinder! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share