CamillaBruun II - mod Copenhagen cup


camillabruun
 Share

Recommended Posts

Tjah, gennem vikarbureau i aftenvagt er pengene da ok, men jeg synes faktisk ikke det er særlig godt betalt i forhold til den arbejdsindsats der forventes og det ansvar man står med... Men hyggeligt er det :smile:

Jeg er på 4. semester på studiet, hvilket er temmelig præcis halvvejs. Jeg har faktisk lige fået en info pakke fra min næste praktik, som er i sundhedsplejen i uge 44 og 45, det glæder jeg mig til :bigsmile:

Jeg er sikker på at du meget hurtigt overhaler mig i bænk. Jeg er ufattelig svag i overkropsøvelser og heller ikke specielt stærk i underkroppen (selvom det ikke er så sørgeligt som overkroppen). Tror vist ikke jeg helt har de vilde styrkeløfter eller BB gener... Men det er jo også ligemeget, når bare man godt kan lide det :tongue:

-Camilla

Du har fuldstændig ret, der er ikke så mange penge i at servicere de ældre borgere :nonono: Men jeg er så "heldig", at jeg for 6 år siden tog uddannelsen til Sosu-hjælper, for at have den som "point-giver" til de videregående uddannelser sammen med min HF. Så jeg bliver aflønnet som udlært :4thumbup:

Jeg tror heller ikke jeg har de vilde BB-gener, jeg kan ikke engang lave mere end én sølle kropshævning :crazy::w00t:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller ikke jeg har de vilde BB-gener, jeg kan ikke engang lave mere end én sølle kropshævning :crazy::w00t:

- Pia (Bambi)

Hehe, nu afhænger kropshævningerne jo af styrken ikke størrelsen af musklerne, så lige der var det nok ret beset styrke-generne du burde henvise til :laugh:

Men altså, det kan jeg heller ikke, og de fleste piger kan slet ikke lave nogen, så det skal du ikke være ked af :laugh:

Torsdag d 19. oktober

Træning i FK Thor

BB inspireret WSB, uge 3 dag 3

Bryst, skulder, triceps volumen dag

Bænk

6x6x27,5kg

1 min pause mellem sæt

Hårdt, og vist nok med løftet røv et par gange :innocent:

Militærpres

6x6x15kg

1min mellem sæt

Let, prøver at øge næste gang

Lying triceps extensions

6x8x4kg

1 min mellem sæt

Let, øger nok næste gang

Pushdown

3x20x10kg

For let nu

DB Rear laterals

3x8x3kg

Hmm, egentlig let hele vejen rundt, bortset fra bænken, men der har jeg jo også øget hver gang siden jeg startede. Der skal mere vægt på i de andre øvelser nu

Og vægten sagde 48,3 her til morgen, så det går da også fint med det. Jeg skal dog ind til en veninde i aften, så det ender jo nok med at bliver en "spisedag"

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hårdt, og vist nok med løftet røv et par gange

:w00t::nono:

Fedt at du allerede kan mærke at styrken bliver bedre, det er i hvert fald det som holder min motivation oppe, at man ser og mærker en fremgang :4thumbup:

Det er ellers noget af et vægttab du har præsteret, du må da være pænt cut nu :tongue:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

:w00t::nono:

Fedt at du allerede kan mærke at styrken bliver bedre, det er i hvert fald det som holder min motivation oppe, at man ser og mærker en fremgang :4thumbup:

Det er ellers noget af et vægttab du har præsteret, du må da være pænt cut nu :tongue:

- Pia (Bambi)

Jeg har ihf lige sneget mine bedste stramme jeans på uden nogen problemer, det er da super fedt :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d 20. oktober

Puha, jeg har spist meget de sidste par dage. Det er svært at lade være, når man er inviteret ud og være social... Håber ikke det går for meget ud over vægttabet

Formiddagscardio

lang gåtur med min veninde og hendes to børn, hvor jeg fik lov at skubbe den ene i klapvogn. Det er faktisk overraskende hårdt når det går opad :blink:

Træning i FK Thor

BB-inspireret WSB, uge 3 dag 4

Ben, ryg, biceps - volumen dag

Squat

1x5x20kg

6x6x37,5kg

1 min mellem sæt.

Overkommeligt

Dødløft

6x6x45kg

1 min mellem sæt

Også overkommeligt

Supersæt

Pulldown

5x6x37,5kg

supersættet med

Stiff arm pulldown

1x20x10kg - for let

1x12x15kg

2x10x15kg

1x9x15kg

DB curls

3x7x8kg

Mave på bold

3x12xmig

-og så var jeg ude og spise med de gamle bagefter :bigsmile:

-Camilla

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

Hvordan går med at med at køre 6 reps i dødløft? Og hvad med stilen ved de sidste reps?

Mht. til squatten og dødløften så synes jeg ikke rigtig, at du stiger vægtmæssigt? Hvordan kan det være?

Hr. K

Jeg har da steget i dødløft alle ugerne på det her nye WSB program, så måske et par briller var et godt julegaveønske? :cool:

Squatten steg jeg ikke i den her uge, men det var egentlig fordi jeg var bange for at det blev for meget at stige i både squat og dødløft på en gang. Troede også at dødløften ville være værre end den var. Så i næste uge får ihf squatten, og måske også dødløften et hak mere.

Meeeen, der er jo også den lille hage at jeg er i kcal-underskud lige nu, så jeg tror måske ikke jeg skal forvente den helt vilde fremgang før det er overstået. Glæder mig dog til at prøve WSB i kcal-overskud

Stilen i dødløft...altså, så længe jeg får lagt stangen på jorden mellem hver rep og lige får ryggen i position, så synes jeg det går ok. Men i går var det første gang jeg reppede i DL mens der var andre i klubben, og de gloede da noget, for det larmer jo lidt :laugh:

Har forøvrigt begyndende doms i baglår og lænd, så lidt har dødløften da taget ved

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d 21.oktober

Eftermiddagscardio

Dressur ca 30 min

Burde jo egentlig løbe i dag, men jeg tror sgu ikke jeg kommer afsted. Jeg har haft virkelig travlt med masser af arbejde og opgaveskrivning hele ugen, og har også arbejde hele weekenden. Dertil var der en eller anden spade der ringede til mig kl 01.30 i nat (og en anden spade der havde glemt at slukke sin telefon :innocent: ) Så jeg har lidt af meget afbrudt nattesøvn... Nogle gange er det bare heller ikke så fedt at have et søvnbehov på min 8 timer i døgnet, før man føler sig velfungerende... Synes bare jeg er så træt i øjeblikket... hele tiden :unhappy:

Jeg må se, om jeg ikke kan nå ud og løbe en tur efter arbejde i morgen ...

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da steget i dødløft alle ugerne på det her nye WSB program, så måske et par briller var et godt julegaveønske? :cool:

Squatten steg jeg ikke i den her uge, men det var egentlig fordi jeg var bange for at det blev for meget at stige i både squat og dødløft på en gang. Troede også at dødløften ville være værre end den var. Så i næste uge får ihf squatten, og måske også dødløften et hak mere.

Meeeen, der er jo også den lille hage at jeg er i kcal-underskud lige nu, så jeg tror måske ikke jeg skal forvente den helt vilde fremgang før det er overstået. Glæder mig dog til at prøve WSB i kcal-overskud

Stilen i dødløft...altså, så længe jeg får lagt stangen på jorden mellem hver rep og lige får ryggen i position, så synes jeg det går ok. Men i går var det første gang jeg reppede i DL mens der var andre i klubben, og de gloede da noget, for det larmer jo lidt :laugh:

Har forøvrigt begyndende doms i baglår og lænd, så lidt har dødløften da taget ved

-Camilla

Det virker som om, at du tvivler for meget på dig selv. Hvorfor ikke bare prøve at smide mere vægt på, og se om det går? Hvis ikke, så fjerner du bare vægten igen. Der er ingen rationel måde at regne det ud på. Hvad angår kcal-underskudet, så skal du tænkte på, at styrkegains hovedetsagelig er nerve- og teknikafhænigt, så mon ikke du stadig kan få frem?

Ellers kan du bare få en eller anden af dine beundere nede i centret til at tage et bid film af dig med telefonen og poste den her i loggen. Så kan vi kigge efter :cool:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om, at du tvivler for meget på dig selv. Hvorfor ikke bare prøve at smide mere vægt på, og se om det går? Hvis ikke, så fjerner du bare vægten igen. Der er ingen rationel måde at regne det ud på. Hvad angår kcal-underskudet, så skal du tænkte på, at styrkegains hovedetsagelig er nerve- og teknikafhænigt, så mon ikke du stadig kan få frem?

Ellers kan du bare få en eller anden af dine beundere nede i centret til at tage et bid film af dig med telefonen og poste den her i loggen. Så kan vi kigge efter :cool:

Hr. K

Tjah, jeg er nok lidt en kylling...især i squatten. Jeg har jo ikke nogen til at spotte mig, og jeg har egentlig ikke lyst til at komme galt afsted. Problemet er jo også at min teknik og mit opspænd svigter når det bliver tungt. Og der er altså ingen til at hjælpe mig dernede, der er ingen andre end mig der squatter... eller dødløfter for den sags skyld :unhappy: de kører bare allesammen forced curls og forced bænk.

Men du har da ret, jeg ville sgu også gerne have lidt mere fremgang. Ville gerne op og trække 100kg i dødløft en gang...

Men du er da velkommen forbi til lidt fællestræning og hjælp med teknikken :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tjah, jeg er nok lidt en kylling...især i squatten. Jeg har jo ikke nogen til at spotte mig, og jeg har egentlig ikke lyst til at komme galt afsted. Problemet er jo også at min teknik og mit opspænd svigter når det bliver tungt. Og der er altså ingen til at hjælpe mig dernede, der er ingen andre end mig der squatter... eller dødløfter for den sags skyld :unhappy: de kører bare allesammen forced curls og forced bænk.

Men du har da ret, jeg ville sgu også gerne have lidt mere fremgang. Ville gerne op og trække 100kg i dødløft en gang...

Men du er da velkommen forbi til lidt fællestræning og hjælp med teknikken :tongue:

Jeg kan godt se problemet med manglende spotter ved squatten, men ved dødløften er der vel ikke noget program. :smile: Hvad angår opspænd og teknik, så er det en træningssag. Een ting er i hvert fald sikkert, og det er, at du ingen vegne kommer ved ikke at prøve.

Kan du ikke få nogen til at hjælpe? Hvad med instruktører?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se problemet med manglende spotter ved squatten, men ved dødløften er der vel ikke noget program. :smile: Hvad angår opspænd og teknik, så er det en træningssag. Een ting er i hvert fald sikkert, og det er, at du ingen vegne kommer ved ikke at prøve.

Kan du ikke få nogen til at hjælpe? Hvad med instruktører?

Hr. K

Det er jo ikke en fancy klub, så der er ingen instruktører

...måske må jeg bare affinde mig med at jeg aldrig bliver stor og stærk :crybaby:

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke en fancy klub, så der er ingen instruktører

...måske må jeg bare affinde mig med at jeg aldrig bliver stor og stærk :crybaby:

Selvfølgelig bliver du det. Du må bare improvisere. Jeg har gået og tænkt lidt over problemstillingen; Hvilke øvelser kan man træne nogenlunde sikkert uden spotter, og jeg tror, at jeg ville udskifte squat med frontsquat og bænkpres med dips eller militarypress. Dødløften kan sagtens bruges.

Kører du frontsquat, dips/militarypress og dødløft, så rammer du nogenlunde de samme grupper, men kan køre med højere vægt uden at frygte for at blive mast :smile: Så kan du altid køre de originale øvelser på lette dage?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Front squat

BBFrontSquat.gif

Og en tråd om den her.

Hr. K

Men bliv nu ikke skuffet hvis denne øvelse viser sig at være dårlig for dig. Jeg har selv lavet den da jeg manglede en spotter, og min erfaring var, at det var svært at få ret meget vægt på og det var svært at holde balancen, ydermere gjorde det pænt nas at holde armene i den stilling :crazy:

Camilla jeg er sikker på at du nok skal blive stor og stærk :4flex: Bare giv dig tid og så udnyt muligheden for at få en spotter når den er der.

- Pia (Bambi) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men bliv nu ikke skuffet hvis denne øvelse viser sig at være dårlig for dig. Jeg har selv lavet den da jeg manglede en spotter, og min erfaring var, at det var svært at få ret meget vægt på og det var svært at holde balancen, ydermere gjorde det pænt nas at holde armene i den stilling :crazy:

Camilla jeg er sikker på at du nok skal blive stor og stærk :4flex: Bare giv dig tid og så udnyt muligheden for at få en spotter når den er der.

- Pia (Bambi) :tongue:

Det er bare et spørgsmål om træning, Bambi. :tongue: Jeg har gode erfaringer med den.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Det er bare et spørgsmål om træning, Bambi. :tongue: Jeg har gode erfaringer med den.

Hr. K

Lige nu skifter min ME-øvelse faktisk til dødløft, og volumendagen kan jeg vist godt squatte på. Bænkpres er ikke noget problem, der kan jeg sagtens finde en spotter (selvom han hiver lige vel meget i stangen før det er nødvendigt)

Synes også jeg lige må give det her program en chance før jeg laver om i det. Lars har trods alt brugt tid på at lave det til mig, og vist tilmed haft fat i Jagden til hjælp.

Ellers må jeg jo bare lære at stole på nogle af fyrene dernede, og så bare instruere dem i, hvordan de skal spotte mig. De er jo villige nok til at hjælpe, det er bare mig der ikke stoler helt på dem, da de jo ikke aner hvad squat går ud på...

Men jeg vil da lige nævne for Lars at det er et problem, så kan vi tage detop til overvejelse i næste omgang wsb.

:smile::smile:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

MAndag d 23. oktober

Morgenvejning 48,2 kg

( -0,4kg sidste uge og -2,3kg i alt)

Jeg er faktisk overrasket over at have tabt mig denne uge, for dagene torsdag til lørdag var bestemt ikke særlig diætagtige. Nå, nu er det spændende om jeg kan komme længere ned, det plejer jo gerne at gå galt omkring denne tid. Der er stadig masser at tage af på lårene :blush: men det er selvfølgelig ikke sikkert min krop frivilligt går af med det...

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Træning i FK Thor

BB inspireret WSB uge 4 dag 1

Bryst, skulder, triceps - ME dag

ME smal bænk

1x6x20kg

1x6x22,5kg

1x6x25kg

1x6x27,5kg

1x3x30kg

tungt til sidst, men det skal det jo være...

Supersæt

Bænkdips

5x8xmig+10kg

supersættet med

CG pushups girlie style på knæene

1x12xmig

1x11xmig

1x10xmig

2x8xmig

-jeg bliver da bedre og bedre til den her øvelse, kunne være jeg snart skulle forsøge at lave dem på rigtig maner :laugh:

DB side laterals

3x9x5kg

-tungt til sidst

rotatorcuff øvelse

3x10x2kg

Hehe, elsker den her øvelse. Det er ren hygge

Mave på bold

3x10xmig+5kg

-ikke så nemt med ekstra vægt på, når man laver dem på bold...

Glæder mig til ME dødløft i morgen... tror dog bare jeg tager derned før åbningstid, da mange af de andre ellers glor sådan når jeg kommer til at sætte stangen lidt hårdt i jorden :nonono:

-Camilla

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

Det går da den rigtige vej Camilla :4thumbup: Ang. vægten så er det også sjældent at min ryger under de 48 kg. Det kan godt være du gerne vil have slankere ben, men hvis du (ligesom mig) smider kiloene sådan lidt jævnt fordelt over hele kroppen, så ender det med at man har meget slanke ben, men ligner en kz-fange på overkroppen :unhappy:

Men med din squat og dødløft skal du nok få flotte ben :tongue:

Go træning i morgen.

- Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Det går da den rigtige vej Camilla :4thumbup: Ang. vægten så er det også sjældent at min ryger under de 48 kg. Det kan godt være du gerne vil have slankere ben, men hvis du (ligesom mig) smider kiloene sådan lidt jævnt fordelt over hele kroppen, så ender det med at man har meget slanke ben, men ligner en kz-fange på overkroppen :unhappy:

Men med din squat og dødløft skal du nok få flotte ben :tongue:

Go træning i morgen.

- Pia (Bambi)

hej Pia

Jeg har en gang været ned eog runde de 43-44 kg og der lignede jeg bestemt en kz-fange på overkroppen. Der var knogler der stak ud alle vegne, men benen var pæne :w00t:

Så jeg lever fint med at have lidt fede ben, hellere det end kz-fange-looket. Jeg skal heller ikke meget længere ned, det begynder også at blive svært nu. Men altså, det ville være fint hvis jeg lige kunne høvle et enkelt kg mere af, så kunne jeg sandsynligvis tage stille og roligt på til after jul, før jeg synes jeg er for tyk... Og der er altså ikke noget værre end at skulle passe på vægten i julen :tongue:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

hej Pia

Jeg har en gang været ned eog runde de 43-44 kg og der lignede jeg bestemt en kz-fange på overkroppen. Der var knogler der stak ud alle vegne, men benen var pæne :w00t:

Så jeg lever fint med at have lidt fede ben, hellere det end kz-fange-looket. Jeg skal heller ikke meget længere ned, det begynder også at blive svært nu. Men altså, det ville være fint hvis jeg lige kunne høvle et enkelt kg mere af, så kunne jeg sandsynligvis tage stille og roligt på til after jul, før jeg synes jeg er for tyk... Og der er altså ikke noget værre end at skulle passe på vægten i julen :tongue:

-Camilla

:laugh::laugh::laugh:

Nej i julen skal der guffes igennem :4pizza:

Jeg vejede 42 kg indtil jeg blev 18 år, men det var som om jeg var tynd på en anden måde dengang. Hvis jeg kom ned på 42 kg idag, ville det se langt mere sygeligt og afpillet ud end det gjorde dengang. Jeg gainer lidt for tiden, men til foråret vil jeg også på diæt, så jeg kan blive en lækker strandløve :w00t:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share