CamillaBruun II - mod Copenhagen cup


camillabruun
 Share

Recommended Posts

Lørdag d 7. oktober

Træning i FK Thor

BB-inspireret WSB uge 1 dag 4.

Ben, ryg, biceps, volumen dag

Squat

6x6x35kg

1 min pause mellem sæt

Rimelig hårdt pga de korte pauser, og mine lår truede med kramper undervejs. Men det gør de altid, når jeg starter op efter et par ugers pause

Dødløft

6x6x40kg

1 min pause mellem sæt

Egentlig ret overkommeligt, jeg kan nok godt snige 5 kg mere på stangen i næste uge. Men det var sgu lidt akavet at skulle så langt ned og hente den, når der kun var de små skiver på.

Supersæt:

Pulldown bredt greb

5x6x35kg

supersættet med:

Stiff arm pulldown

1x20x5kg

4x15x10kg

-lidt dumt, men det var faktisk min temmelige ømme triceps der satte grænsen her... den blev træt af at holde mine arme udstrakt :dry:

DB curls

1x10x6kg

2x10x7kg

-prøver lige med 8 kg næste uge

Og så lige en lille time på hesteryg ud i det blå at slutte af på :bigsmile:

-Camilla

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

Søndag d 8. oktober

Vågnede op med de ondeste DOMS i lår og røv. Så onde at det gjorde ondt i de muskler man sidder på, hver gang jeg satte mig ned

Nå, men det bekymrede mig nu ikke helt vildt, selvom jeg skulle løbe e-løb, for jeg ved jo at jeg kan løbe langt. Og jeg ved af erfaring at benene som regel virker ok, selv med doms når først de er kommet i gang. Og jeg skulle jo følges med min veninde, som aldrig løber særlig stærkt... jeg skulle blive klogere :innocent:

Eremitageløb 2006

Ja, vejret var jo unægtelig temmelig vådt da vi nåede derind, og ca kvart i elleve blev det meget vådt. Men da vi skulle starte i sidste gruppe kl 11.27 holdt det tørt, og det gjorde det hele vejen rundt, selvom stierne visse steder gav associationer til Roskilde festival '97

Min veninde lagde ud i et tempo der var noget højere, end hun plejer og jeg fulgte bare med. Jeg tænkte at hun blev nok klogere... men det gjorde hun ikke. Hun løb faktisk så stærkt at jeg nåede at blive helt presset ind i mellem. Mine "pauser" var bakkerne, her kommer min noget lettere vægt mig til gode, så her kunne jeg puste lidt ud, når hun satte farten ned. Jeg havde ellers været overbevist om at jeg skulle pace hende, hvis hun skulle nå sit mål om at komme under 90 min.

Men det blev ikke nødvendigt, og jeg havde faktisk nok at gøre med at få mine egne stænger til at fungere :blush:

Nå, men vi kom rundt, og forbedrede vores gamle tid med 20 min (men det siger nu heller ikek så meget :tongue: )

Tiden blev 1.25.51

Ikke et imponerende tempo, og jeg tror vist nok liiiige, jeg skal have gang i noget interval-løb, for det kan da slet ikke passe at jeg syntes den tur var hård i det tempo... :nonono:

-Camilla

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med endnu et løb :bigsmile: Var det ok? Jeg har aldrig rigtigt fået løbet e-løbet for tanken om 19.000 mennesker på den distance (er det ikke 13-komma-et-eller-andet-km?) tiltaler mig ikke ligefrem. Deltagerantallet forekommer mig at være lige i overkanten i forhold til den distance, de kan fordele sig på... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med endnu et løb :bigsmile: Var det ok? Jeg har aldrig rigtigt fået løbet e-løbet for tanken om 19.000 mennesker på den distance (er det ikke 13-komma-et-eller-andet-km?) tiltaler mig ikke ligefrem. Deltagerantallet forekommer mig at være lige i overkanten i forhold til den distance, de kan fordele sig på... :dry:

Hmm, var det ok?

Altså, tiden var ok, for jeg havde jo lovet at følges med min veninde, så jeg vidste at det ville blive deromkring. Men mit mangel på overskud var bestemt ikke ok :nonono:

Det er 13,3km, og meget kuperet og i dagens anledning meget mudret. Men jeg burde altså alligevel ikke være presset med det tempo :dry:

Det er jo heller ikke 100% optimalt at løbe efter den første volumen dag til underkroppen, men du scorer da en del toughness point på det! :superman::tongue:

Rommel

Tak :laugh:

Toughness point er bestemt ikke at kimse af :tongue:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Deltagerantallet forekommer mig at være lige i overkanten i forhold til den distance, de kan fordele sig på... :dry:

MizzR - det er også en hel del på på til tider meget lidt plads - man undgår ikke et blåt mærke eller to på arm/bryst når der bliver overhalet :laugh:

Camilla -> Flot løbet - kan kun anbefale intervalløb, det hjælper :4thumbup:

GD :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med løbet, Camilla :w00t:

Jeg kunne selvfølgelig bare kigge tilbage i din log, men jeg er for doven, så spørger i stedet:

Hvad ville du tro du kunne løbe den på, hvis ikke du havde haft veninden at løbe med, og måske ikke lige havde kørt volumen-ben dagen før? :tongue:

Tillykke med endnu et løb :bigsmile: Var det ok? Jeg har aldrig rigtigt fået løbet e-løbet for tanken om 19.000 mennesker på den distance (er det ikke 13-komma-et-eller-andet-km?) tiltaler mig ikke ligefrem. Deltagerantallet forekommer mig at være lige i overkanten i forhold til den distance, de kan fordele sig på... :dry:

Der er mange mennesker ja, synes dog ikke det er for mange. Jeg har ikke løbet andre konkurrence-løb end E-løbet, så jeg ved naturligvis ikke hvad "standarden" er, men jeg kan her efter andet gennemførte løb sige, at starter man et passende sted i forhold til sit tempo, så synes jeg ikke det er noget problem. Det bedste må dog uden tvivl være bare at løbe hurtigere end de andre, så er der ingen der kan blokere for overhalinger osv :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med løbet, Camilla :w00t:

Jeg kunne selvfølgelig bare kigge tilbage i din log, men jeg er for doven, så spørger i stedet:

Hvad ville du tro du kunne løbe den på, hvis ikke du havde haft veninden at løbe med, og måske ikke lige havde kørt volumen-ben dagen før? :tongue:

Der er mange mennesker ja, synes dog ikke det er for mange. Jeg har ikke løbet andre konkurrence-løb end E-løbet, så jeg ved naturligvis ikke hvad "standarden" er, men jeg kan her efter andet gennemførte løb sige, at starter man et passende sted i forhold til sit tempo, så synes jeg ikke det er noget problem. Det bedste må dog uden tvivl være bare at løbe hurtigere end de andre, så er der ingen der kan blokere for overhalinger osv :laugh:

Hmm, jeg burde ihf kunne løbe den 5 min hurtigere. 6min/km plejer jeg godt at kunne holde på distancer op til ca 20km hvis det kører ok, også i lidt kuperet terræn. Og eftersom jeg primært løber i skoven herhjemme, er jeg jo vant til mudrede stier og masser af stigninger, og det var da heller ikke dem jeg gik ned på.

Men altså, tiden er bedre end jeg havde regnet med, eftersom min veninde plejer at løbe ca 7min/km, men det irriterer mig virkelig at jeg følte mig lidt presset. Jeg havde jo regnet med at det bare skulle være en hyggetur :dry:

Men nu kommer der løbebånd i FK Thor meget snart, og så er der jo mulighed for lidt mere organiseret intervaltræning og så fartleg udenfor. På den måde burde jeg nok kunne komme lidt mere op i tempo igen.

Kiggede forøvrigt efter dig derinde SuperMax, men der var jo temmelig mange mennesker :tongue:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hey Camilla

Tillykke med et flot løb :4thumbup: også selvom du ikke virker særlig tilfreds med indsatsen.. :unsure: ? Det er rart at være presset en gang imellem, og selv langsomme løbere kan jo blive hurtigere med tiden :tongue:

Ærgeligt vi ikke lige fik sagt hej - nu vi var i samme startfelt.... men hold k... der var mange mennesker (og smat... :dry: )

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Det er alt sammen meget godt med toughpoint-givende aktiviteter som styrketræning og løb... :4thumbup: Men hvor er billederne af terrorist-kattene? :mad:

Nåh ja, det går jo ikke at jeg forsømmer at poste billeder af dem.

Hele eftermiddagen har de været yderst solidariske mens jeg har taget en morfar:

post-7698-1160399017_thumb.jpg

Som du nok kan se er de ikke specielt små mere :wub::wub:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

MAndag d 9. oktober

Træning i FK Thor

BB inspireret WSB

Bryst, skuldre, triceps

ME Bænk

1x6x20kg

1x6x25kg

1x6x27,5kg

1x8x30kg

Hmm, tror nu nok spotteren tog lidt ved på de sidste reps :dry:

supersæt

Bænkdips

5x8xmig+10kg

supersættet med

close grip pushups, girlie style på knæene

1x10xmig

1x8xmig

1x8xmig

1x7xmig

1x6xmig

DB Side laterals

3x10x4kg

DB Rotatorcuff

3x10x2kg

-Camilla

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

Næste gang puster du dig op og forklarer ham med store bogstaver hvordan man udøver spottervirksomhed! :nonono:

Rommel

Ork ja, det gør jeg da bare :laugh:

Jeg har faktisk prøvet, men han påstår, at han kun støtter den :blink:

Nå lige en vægt-update:

49,0kg (-1,5kg siden start)

Halvanden kg på en uge er nok i overkanten, men jeg tror nu meget af det er væske, da jeg jo lige er startet. Synes dog allerede at jeg kan se en forbedring, eller også er det bare indbildning :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d 10. oktober

Morgenen gik med en ridetur ud i det blå. Det var helt vindstille og diset, det var sådan lidt eventyr-agtigt og egentlig ret smukt. Meeen, jeg burde nok snart ride noget seriøst dressur i stedet for alle de der hyggeture :innocent:

Træning i FK Thor

BB inspireret WSB

Ben, ryg, biceps

ME squat

1x6x20kg

1x6x30kg

1x6x40kg

1x6x45kg

tror måske godt jeg kunne have nappet 47,5kg, det gik egentlig ok, selvom jeg har problemer med at holde opspændet ordentligt når det bliver tungt. Og så gjorde det pænt ondt, når jeg dykkede med vægten pga doms i lårene. Men op gjorde det ikke ondt :blink:

DB rows

4x8x13kg

BB shrugs

4x6x35kg

Hyperextensions...

-de er ved at bygge om i Thor, og den var rykket langt ind i et hjørne bag stiger og male-halløj og værktøj, så det blev til goodmornings i stedet

Good mornings

3x10x30kg

BB curls

3x9x15kg

Ellers en fin omgang. Jeg var ikke oplagt da jeg tog hjemmefra, men da jeg først var dernede fandt jeg energien :tongue:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d 12. oktober

Løb 2km med 3 indlagte intervaller ned til Thor

Træning i FK Thor

BB inspireret WSB uge 2 dag 3

Bryst, skulder, triceps

Bænkpres volumen

1x5x20kg

6x6x25kg

1 min pause mellem sæt

ok, jeg var ikek presset til grænsen

Militærpres

6x6x15kg

1min pause mellem sæt

Lidt svært at administrere pauserne, da formanden dukkede op og ville høre alt om mit marathonløb :laugh:

DB Lying triceps extensions

6x8x4kg

1 min mellem sæt

ok, lettere end sidst

Pushdown

3x17x10kg

DB Rear laterals

3x8x3kg

fesen øvelse :dry:

Løb 2 km hjem fra FK Thor i frisk tempo.

Første træning siden jeg er startet på det her program, hvor jeg ikke har haft doms. Faktisk meget rart ikek at gå rundt og være handicappet af den slags mere :laugh:

Og eftersom jeg nu har nået at løbe, træne, vande mine forældres blomster, lave den der åndssvage brochure til opgaven og ikke mindst har fået en tilfredsstillende karakter for min psykologi-eksamen, så synes jeg at jeg har fortjent en morfar :innocent:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Fredag d 14.oktober

Jeg har været på Sejerø hele dagen, hvor mine forældre har et sommerhus, og jeg havde slæbt min MTB med

Eftermiddagscardio

Cykeltur på MTB 1½ time langs vandet, på grusveje, over enge og en smule på landevej.

Jeg fik både set rovfugle, en masse fasaner og harer og et enkelt rådyr på turen

Gåtur 1 time

Frisk tempo sammen med min mor

Dertil en hulens masse god mad, så det har bestemt ikke været cut i dag, men igen imorgen kører det :superman:

Og nu sidder jeg i min seng og er temmelig træt. Hvis der er noget der hedder frisk-luft-forgiftning, så er det vist det jeg lider af :tongue:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d 14. oktober

Jeg var lige en tur rundt om Roskilde AK og se lidt af SM på vej hjem fra arbejde. Jeg kendte ikke så mange af dem der løftede da jeg var der, men jeg så da Rommel lave 240kg i Squat, og fik hilst på Katrine og Sune også. Meget sjovt at se, jeg har jo aldrig været til stævne før.

Og således inspireret kørte jeg hjem for at træne

Træning i FK Thor

BB inspireret WSB uge 2 dag 4

Ben, ryg, biceps - volumen dag

Squat

1x5x20kg

6x6x37,5kg

1 min pause mellem sæt

en forbedring på 2,5 kg siden sidste uge, og stilen var betydelig bedre og de føltes ikke tungere

Dødløft

6x6x42,5kg

1min mellem sæt

ok, kan nok godt øge igen næste uge

Supersæt:

pulldown

1x6x35kg

4x6x37,kg

supersættet med:

Stiff arm pulldown til failure

2x18x10kg

2x17x10kg

1x16x10kg

2min pause efter hver omgang af supersættet

DB curls

3x10x7kg

Jeg gik frem og tilbage, ca 4 km i alt, og jeg synes faktisk det er meget rart. Så er jeg ordentligt varm når jeg ankommer og mærker stort set ingenting til mine hoftebøjere i squatten. Og så er det rart lige at få rystet de tunge ben efter træning.

-Camilla

Edited by camillabruun
Link to comment
Share on other sites

oj denne log må jeg følge.... :smile: hmm...hvorfor har jeg ikke set denne girlpower log før?

kør klatten søster :superman:

Hejsa Lillen, og velkommen i loggen

Min log har nok heller ikke været så interessant for dig før. Min gamle log handlede mest om marathontræning og kun lidt om styrkeløft. Men det er da kun hyggeligt med flere der læser med :bigsmile:

:wub::wub:

Der scorede du lige en ekstra stjerne hos mig. At kunne lide mine misser er den sikre vej til mit hjerte :biggrin:

Søndag d 15. oktober

Aftencardio

Løb ca 4 km fartleg

Fin fart i stængerne, selvom luften rev lidt i halsen og jeg havde for meget tøj på. Man skal lige vænne sig til at det bliver koldere igen

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Lillen, og velkommen i loggen

Min log har nok heller ikke været så interessant for dig før. Min gamle log handlede mest om marathontræning og kun lidt om styrkeløft. Men det er da kun hyggeligt med flere der læser med :bigsmile:

-Camilla

kan være du har et point der...jeg er jo mere til bb, styrkeløft og powerwalk... :blush: hihi...

kan være vi ses til nogle stævner fremover så;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share