Madball -- Daily Undulating Periodization


Madball
 Share

Recommended Posts

DUP, uge 4 - dag 1:

Squat______________2 x 14 - 62,5

DB bænk____________2 x 14 - 22

Træk_______________2 x 14 - 50

Prayer press_______2 x 14 - 16

Conc. curls________2 x 14 - 12

French press_______2 x 14 - 17,5

Obliquus___________1 x 11 +10

Crunch i tårn______1 x 14 - "63"

Var IKKE spændt op til syg x14-træning idag, super træt efter en altfor lang arbejdsdag. Min hjerne sagde med en forførende stemme om og om igen: "skip workout'en i dag mister, læg dig på sofaen istedet!" Jeg prøvede at brokke mig overfor konen med undskyldninger om at jeg havde lidt ondt i ryggen og havde haft en lang dag osv., men man kan ikke liiige sige at den gik hjem hos hende, så vi indgik et kompromis: Jeg tager afsted til træning, men dropper squatten. Da jeg stod nede i City var det imidlertid UMULIGT at undvære min trofaste ven squatten, det er jo en gammel vane at starte op med en god omgang squat og kaffe, desuden gjorde min dårlige samvittighed at jeg ikke kunne springe squatten over. Stativet stod og glinsede ovre i enden af "det tunge rum". Anyway: Det gik super godt, og efter træning lallede jeg min vej hjem fra træning - pumped up på endorfiner, som jeg altid er efter en god omgang City :banana3: Shit, hvor er det fedt. Det gælder bare om at have den rette motivation. En kone med skarpe, farlige albuer og et fristende, glinsende squatstativ reddede dagen i dag. Herrlich!!

0 bøvl med håndled i dag, kunne køre frenchies uden problemer. Jeg tror desværre jeg har skruet lidt for meget op for vægterne de næste par uger, tror jeg ligger ca. 5 kilo under max på high-rep dagen allerede. Det er lidt for tidligt, så jeg bliver nød til at overveje at justere lidt ned de sidste par træninger.

:4boxing:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak wizz-o!

Har haft en uges pause pga. Norgesferie. Back in biz nu.

Dagens City, DUP uge 4, dag 2:

Squat______________3 x 9 - 67,5

DB bænk____________3 x 9 - 24

Træk_______________3 x 9 - 55

Conc. curls________2 x 9 - 14 - 2 kg mere end prog, men 1 set mindre

Franskpres_________3 x 9 - 22,5

Lat. raise_________3 x 10 - 8

Tak til konen. Hun skulle sparke mig afsted til træning idag også. Jeg var nok rimelig irriterende at høre på inden jeg tog afsted, træt og generelt i et lunkent humør.. Da jeg kom hjem var jeg perle glad efter en god omgang City :-)

:4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Squat______________3 x 8 - 70 - let!

DB bænk____________3 x 8 - 26

Prayer_____________3 x 8 - 22

Træk_______________3 x 8 - 57,5

Conc. curls________3 x 8 - 14

Franskpres_________3 x 8 - 22,5

Lat. raise_________2 x 12 - 8

Ingen igangsættingsirritation ved iliopsoastilhæftningen ved squat idag! Jeg cyklede direkte fra arbejde til træning, så det var garanteret en meget god opvarmning; squatten var nemlig også meget let. Fra nu af: cykling som opvarmning til squat.

:4boxing:

Edited by Madball
Link to comment
Share on other sites

Fredag 26.10:

Squat______4 x 4 - 82,5

Prøvede at køre DUP uge 5, dag 3 i fredags, men skulderen fungerede slet ikke, så jeg stoppede træningen efter squatten.

---------------------------------------------------------------------

Idag, DUP uge 5, dag 3:

Squat______________4 x 2 - 82,5

DB bænk____________4 x 4 - 28

Træk_______________4 x 4 - 62,5

Prayer press_______4 x 4 - 26

Conc. curl_________3 x 7 - 16

French press_______4 x 4 - 27,5 - 15 reps til bryst efter

Lat. raise_________3 x 7 - 10

Lat. raise_________1 x 15 - 6 - uden pause efter 10 kg

V-ups______________Ca 3 x 8

Obliquus 45 gr_____1 x 10

Bænk-bridge________1 x 10

Cable crunch_______1 x 8 - "54,5"

God træning, men gik død i squatten. Det var så heldigvis det eneste der fungerede ved sidste træning, som jeg måtte stoppe.

:4boxing:

Edited by Madball
Link to comment
Share on other sites

DUP uge 6, dag 1:

Squat______________2 x 13 - 67,5

DB bænk____________2 x 13 - 26

Træk_______________2 x 13 - 55

Lat. raise_________1 x 14 - 8

Kort træning, er lidt syg.. Jeg skal gå ned i træk i hele programmet, den er for hård hvis jeg skal undgå at kompensere ved at hive tilbage med ryggen.

Link to comment
Share on other sites

DUP uge 6, dag 2:

Squat______________3 x 8 - 72,5

DB bænk____________3 x 8 - 28 - PfuckinR!

Prayer_____________3 x 8 - 24

Træk_______________3 x 8 - 55 - bedre

Conc. curls________2 x 8 - 16

Conc. curls________1 x 12 - 16

Franskpres_________3 x 8 - 25

:4boxing:

Edited by Madball
Link to comment
Share on other sites

Squat______________4 x 4 - 85

DB bænk____________4 x 4 - 30 PR! *

Prayer press_______4 x 4 - 28

Pullups____________2 x 6 - BW

Pullups____________1 x 10 - BW

* Failede på nr. 3 i 3. set og nr. 4 i 4. set. Det gør ikke så meget, da 30'erne faktisk oprindelig var mit max-mål for 2007.

:4boxing:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Meget lang tid siden log nu.. I anledning af at jeg er kommet godt i gang igen med træningen igen efter en periode med uregelmæssig træning, kickstarter jeg loggen igen. Jeg har kørt Sheiko for beginners i januar. Dette virkede meget lovende, men jeg blev nød til at stoppe efter 2 uger pga. en fåking lorteinfluenza der varede i 3 uger. Efter dette har det været svært at komme i gang igen, men nu er jeg ved at være tilbage i formen igen. Nice.

Squat______________1 x 1 - 90 kg - PR

Squat______________1 x 1 - 95 kg - OMGPRSHIT!

Prone Incl BBR_____3 x 10 - 50 kg

DB bænk____________Op til 5 - 26 - har kørt nær max de sidste gange. Sidst en 7'er med 30 kg.

Tog det stille og rolig i DB bænk i dag, tog flere set med 5'ere. Mit max er 3 - 32 kg. Tror ikke jeg gider forsøge en max single i denne øvelse - ser ikke helt pointen, da øvelsen er ret speciel fordi man skal starte med den koncentriske fase..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share