Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Ja jeg har været en stor dreng :blush: Kenneth J og undertegnede will be there på lørdag ... ooh yearh !

Anders ved vi ikke helt med endnu. Hvornår er det ? kl 14 ?

http://www.sats.com/da/center_arhus_da

KL 14-1630 Ja nemlig ja. Storartet. I husker bare jeres prøvetimer. Jeg tjekker imorgen om I er kommet ud af ventelisten. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Torsdag 2/3 :

Spinning 60 min :superman:

Diæt ok ! igen

Det kører nu. Fik taget mål hos "fitness stine" og det var da opløftende. Trods jeg tog 4-5 kg på (som næsten er væk igen) pga. vægttræningen er hofte/talje uændret. Har så fået lidt større bryst,arm og lår mål, men det kan jeg altså sagtens leve med så længe bukserne sidder som de skal. Blev lidt overrasket over hvor godt jeg rent faktisk kørte i søndags. Det har sku givet stof til eftertanke.

I øvrigt skal jeg lige en tur om i klubben for at snakke med dem omkring den BEG klasse. De sagde de nok skulle få mig igang. Skal bare lige være helt klar på vægten, liiige 4-5 kg mere så tager jeg derom. Kan jo sagtens nå det selvom vi skulle komme hen i maj. Kan vælge 5 løb ud mener jeg det er.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 4 marts :

Cycling event i SATS hos Julie "Turboben" aka Danfanatiker.

Køretid 2,5 time (~2t 26min)

Sikke et godt event ! Mere er da da ikke at sige til det - udover det var hårdt og alle var brugte da vi humpede i bad.

Var fra morgenen ret sløj og kunne næsten ikke overskue at skulle køre 2½ time i Århus, men okay der var ingen undskyldning da chefen allernådigst havde givet mig lørdagsfri :cool:

Jeg startede men en god gang müsli med en proteinshake og frisk frugt kl 9.

Kl 11 blev der kørt en hakkedreng ned med 75gram ris og tomater.

En druesukker tab i bilen var så det der var at køre på. Derefter var der kun rent vand i drikkedunkene.

Jeg havde min "gamle" cykelmakker K.J. med til eventet og vi fandt en cykel og fik varmet lidt op inden Julie og Mads startede timen. Super god ide. De havde bygget timen op så de hver fik nogle etaper på podiet.

På væggen bag os hang en super sjov og god etapeoversigt hvor vi kunne se de indlagte spurter samt bjergene vi skulle forcere på dagens indendørs landevejs event. Synes det lykkedes de to instruktører at skabe en god stemning som om man kørte på landevejen. Dog kunne jeg godt have savnet mads havde brugt mikrofon, da han var svær at høre.

Desværre blev der så fugtigt i lokalet, at banneret med etape oversigten faldt ned fra væggen.

Jeg havde gode ben og fin energi stortset hele eventet. Havde et par enkelte down perioder men et par friske stykker frugt som var stillet frem, hjalp lige på en lille krampe i inderlåret. Det var kun på en af de første indlagte spurter jeg havde lidt vrøvl med knæet. Men da jeg var blevet gennemvarm var der intet i vejen med benene, dog blev jeg lidt stiv i skuldrene og nakken.

Kiggede over på KJ og han så også ok frisk ud helt til sidst selvom vi var brugte. Var helt overrasket over han svedte. Han plejer aldrig at svede, mens der ligger en hel sø under mig. Det drypper jo fra mig efter få minutter. Sådan har det altid været. Han havde vist også up/down perioder lod jeg mærke til. Kender ham jo efterhånden så godt han ikke kan skjule det længere når han er slidt og det gør ondt. :laugh:

Til trods for en dejlig tur i saunaen i SATS, tog jeg alligevel et karbad hjemme hos mine forældre.

Nøj det var skønt :wub:

Alt i alt en vellykket dag med spinning ad libitum og aftensmad hjemme ved mors kødgryder :4mewantfood:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Har nu gennemlæst din log over et par dage (der er jo mange sider at komme igennem) :smile: Hvor er det bare et flot vægttab du har kæmpet dig til. Sikke en vedholdenhed og gejst du stadig lægger for dagen. :4thumbup:

Jeg har selv lagt mit liv om mht kost og motion for at tabe mig (det lykkedes at smide næsten 8 kg. af 10), men pt. står jeg lidt i stampe fordi mine knæ driller (slidgigt). Jeg blev lige så bidt af spinning som du er blevet (mig som ellers aldrig har motioneret andet end snakketøjet) :laugh:

Denne log bliver helt klart en jeg kommer til at følge :bigsmile: Dejligt med nogle flere cykel-logs herinde :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 4 marts :

Cycling event i SATS hos Julie "Turboben" aka Danfanatiker.

Køretid 2,5 time (~2t 26min)

Sikke et godt event ! Mere er da da ikke at sige til det - udover det var hårdt og alle var brugte da vi humpede i bad.

Nu er jeg endnu mere træt af at jeg ikke kunne komme med... :unhappy: Det lyder fedt.

Skal du med til de 3 etaper d. 19. marts? :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 4 marts :

Cycling event i SATS hos Julie "Turboben" aka Danfanatiker.

Køretid 2,5 time (~2t 26min)

Sikke et godt event ! Mere er da da ikke at sige til det - udover det var hårdt og alle var brugte da vi humpede i bad.

Var fra morgenen ret sløj og kunne næsten ikke overskue at skulle køre 2½ time i Århus, men okay der var ingen undskyldning da chefen allernådigst havde givet mig lørdagsfri :cool:

Jeg startede men en god gang müsli med en proteinshake og frisk frugt kl 9.

Kl 11 blev der kørt en hakkedreng ned med 75gram ris og tomater.

En druesukker tab i bilen var så det der var at køre på. Derefter var der kun rent vand i drikkedunkene.

Jeg havde min "gamle" cykelmakker K.J. med til eventet og vi fandt en cykel og fik varmet lidt op inden Julie og Mads startede timen. Super god ide. De havde bygget timen op så de hver fik nogle etaper på podiet.

På væggen bag os hang en super sjov og god etapeoversigt hvor vi kunne se de indlagte spurter samt bjergene vi skulle forcere på dagens indendørs landevejs event. Synes det lykkedes de to instruktører at skabe en god stemning som om man kørte på landevejen. Dog kunne jeg godt have savnet mads havde brugt mikrofon, da han var svær at høre.

Desværre blev der så fugtigt i lokalet, at banneret med etape oversigten faldt ned fra væggen.

Jeg havde gode ben og fin energi stortset hele eventet. Havde et par enkelte down perioder men et par friske stykker frugt som var stillet frem, hjalp lige på en lille krampe i inderlåret. Det var kun på en af de første indlagte spurter jeg havde lidt vrøvl med knæet. Men da jeg var blevet gennemvarm var der intet i vejen med benene, dog blev jeg lidt stiv i skuldrene og nakken.

Kiggede over på KJ og han så også ok frisk ud helt til sidst selvom vi var brugte. Var helt overrasket over han svedte. Han plejer aldrig at svede, mens der ligger en hel sø under mig. Det drypper jo fra mig efter få minutter. Sådan har det altid været. Han havde vist også up/down perioder lod jeg mærke til. Kender ham jo efterhånden så godt han ikke kan skjule det længere når han er slidt og det gør ondt. :laugh:

Til trods for en dejlig tur i saunaen i SATS, tog jeg alligevel et karbad hjemme hos mine forældre.

Nøj det var skønt :wub:

Alt i alt en vellykket dag med spinning ad libitum og aftensmad hjemme ved mors kødgryder :4mewantfood:

:devil::devil::devil::devil: Godt at se jer og godt at høre, at I fandt træningen passende, selvom jeg ikke selv gjorde :dry: Har skrevet ldit om det i min log, nu er jeg fast opsat på at vende tilbage, men det bliver vist med en blød start, da mit helbred ikke liiiige er, hvad det har været.

Link to comment
Share on other sites

Tirs 7/3 :

Spinning Dit Studie

Suuuuuuve-rææ-ne ben i dag :devil: Gjorde det slemme ved cyklen i dag.

Svedte som en gris. Kasper U. begynder at stramme grebet på os med 34 minutters AT træning på 60 min.

Han gik rundt og strammede vores pwr-belastning hvis ikke lige pulsen var høj nok.

Det kan man da kalde power holdet. Er du da sindssyg jeg kogte. Føler virkelig at min form er super god og jeg skal som før skrevet nok ramme toppen på mallorca. Det er jeg overbevist om. Hvis jeg kan overføre min effekt til vejen har jeg noget at se frem til. Bevarer fokus på at spise fuldstændig clean så jeg får pint så mange gram fedt af kroppen jeg kan. Der er da ihvertfald mindst 10kg fedt der kan smides vurderer jeg. Vægten er næsten tilbage så lavt som den var før jul, men med lidt lavere fedtprocent.

:superman::superman::superman: Jeg giver 3 supermænd i dag.

Og til dig Julie.. : ja vi kommer helt sikkert igen. K.J. er hooket på dine timer. Skynder mig at læse din log.

Super fin dag. Godt energiniveau og diæt 100% :wub:

Morgenmad : shake med 80g havregryn og 20ml udos.

Havde lavet 2 bøtter klar med 100g kylling, 300gram wok blanding og 50g ris i hver til 11.30 og kl 14.

En banan hjem i bilen og en havrebar før spinning.

Sluttede dagen af med et lille stykke kylling med 150 gram grønt uden ris.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Argh startede dagen med at brænde mit kylling og wok på mens jeg klædte om så jeg måtte finde på noget andet på madpakken. Der var helt tåget i køkkenet :crazy:

Spiser 2 x hørfrø rugbrød med kylling og de der små "salat" nødder.

Link to comment
Share on other sites

Argh startede dagen med at brænde mit kylling og wok på mens jeg klædte om så jeg måtte finde på noget andet på madpakken. Der var helt tåget i køkkenet :crazy:

Spiser 2 x hørfrø rugbrød med kylling og de der små "salat" nødder.

:w00t::w00t::w00t::w00t: Minder mig om da jeg overkogte nogle æg... :innocent: Havde simpelthen glemt at jeg var ved at koge æg, så de øh ahem eksploderede :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:w00t: Det gjorde du bare ikke :w00t:

Jo det gjorde hun så :laugh: Jeg havde sat dem på max blus og sat mig til computeren. Tænkte ikke mere over det. Undrede mig lidt over nogle knald-bang lyde der lød, men tænkte, at det nok var udenfor. Hmm det blev ved, så jeg kom da i tanke om mine æg :blink: eller resterne....For i køkkenet stank af overstegte bombede æg, og der var røg overalt. Gryden var helt sort i bunden og æggene var eksploderet op i emhætten og ud over det hele... :wink: Nå jamen sådan kan det jo gå. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 9/3 :

Spinning

***

I dag, torsdag har jeg hviledag. Har fået mig en god dejlig "morfar" på sofaen. Var først hjemme 18.30.

Vi er pt. 2 mand + chefen til at passe to butikker. Chefen tager på skiferie i morgen så næste uge skal nok blive travl.

Lyder da lidt vildt med de æg Danfantaen.. Du skal heller ik forsøge at smide dem i mikroovnen :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 9/3 :

Spinning

***

I dag, torsdag har jeg hviledag. Har fået mig en god dejlig "morfar" på sofaen. Var først hjemme 18.30.

Vi er pt. 2 mand + chefen til at passe to butikker. Chefen tager på skiferie i morgen så næste uge skal nok blive travl.

Lyder da lidt vildt med de æg Danfantaen.. Du skal heller ik forsøge at smide dem i mikroovnen :crazy:

gryde min dreng. Gryde. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 12/3 :

Har haft mega travlt så min søndag er blevet brugt til rengøring indtil videre samt lidt planlægning af resten af diæten.

I dag skal jeg til børneføsda og rundt og besøge to andre venner, så dagens program er stramt.

Dog skal jeg cykle 120 min spinning. Jeg kommer desværre ikke ud i dag.

Grundet den lidt mindre træning i denne uge, ændrer jeg min træningsplan så denne uge er restitutionsugen jeg normalt har hver 4. uge (uge 4/8/12/16) og træner igennem de næste kommende uger.

De næste 4 ugers diæt ser ud som følger :

måltid 1 morgenmad... havregryn med whey

måltid 2 100g kød + 300g grønt (ikke gulerødder)

måltid 3 200g hvider + 300g grønt (ikke gulerøder)

måltid 4 PWO whey shake

måltid 5 200g fisk + 30g tidselolie

måltid 6 100g ris + 20 g whey + 20g udos

lør + søndag ris før spinning/landevej

lørdag - spisedag

morgen cardio på tom mave 3-5 gange/uge

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 14/3 :

Spinning Dit Studie.

60 min.

Et hårdt pas lavet som en rundstrækning 8-10 gange over en tur i Viborg og omegn.

I modsætning til sidste tirsdag syrede man til ret hurtigt fordi timen blev kørt så man ikke

nåede at slappe af og få ro før der blev rykket igen. Super god træning.

Mavemål er røget ned fra 100cm i februar til 96cm.

Lår er fra 65 til 63 men der er ikke så meget fedt at tage af.

Det hele sidder på maven og på ryggen :dry:

Link to comment
Share on other sites

Flot med det mavemål Thomas :4thumbup:

Ja jeg har brede hofter og mave, men det er helt vildt at rykke 4cm ind på maven på så kort tid.

Hoften komer nok ikke ret meget længere ned end måske 90. Strammer målebåndet helt til og så er der 97cm rundt. På dunken er der 96cm. Er skam godt tilfreds, for med samme vægt betyder det at min fedtprocent er faldet.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 18/3 :

Styrketræning i centret, fullbody.

Bryst, ben,mave,arme.

Cardio efterfølgende + en lílle løbetur sidst på dagen.

Søndag skal jeg på landevejen. Har hørt vejret skulle være perfekt.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share