Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Mwahahahahahaha!!! :laugh::laugh::laugh: Jamen det er altså totalt trendy med hængerøv - bare se på de 12-13 årige knægte med kæmpestore bukser der hænger nede om knæene :bigsmile: - du er simpelthen "ung med de unge" :tongue::wink: .

Men helt seriøst - så er det jo en totalt supercool hængerøv, fordi det betyder du har tabt dig!!! :superman::w00t:

Hædr hehe.. :bigsmile: Yeees Yes ! Det tegner da godt. Men er nu ik tilhænger af hængerøvsbukser. Ganske vist skal der være god plads i dem men der er skam grænser. Det er lissom om at hængerøv til skjorte og slips ikke lige spiller sammen.

I øvrigt synes jeg det er så stift vi skal rende rundt med slips på arbejdet.. det er sku da ikke en bank :blink:

Vi sælger kun telefoner.

Tordsag 16/2 :

Let cykling, små intervaller.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lørdag 18/2 :

Landevej 60 min

Spinning 40 min

Var parat til at køre hjem efter 5 km. Var helt flad, men fik pusten underligt nok og så gik det over stok og sten. Følte mig som en stor lastvogn der bare kunne tonse afsted uendeligt ligegyldigt hvilket gear eller belastning der blev valgt. Helt dårlig er min aktuelle form altså ikke.

Nu mangler jeg så at få finpudset min udholdenhed og vægt. Power er der rigeligt af ihvertfald :superman:

I morgen vil jeg se om jeg kan køre lidt længere på landevejen. Vejret er jo fint og luften er faktisk optimal, ikke for kold og ikke for varm, men god fugtig.

Nu vil jeg køre hjem til mine forældre og blive forkælet lidt ved mors kødgryder :4mewantfood: :wub:

I morgen får jeg lagt min nye kostplan i håb om jeg kan smide x antal gram om ugen frem mod målet.

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: Skønt at se at du er på vej igen. Nu mangler jeg selv lige at spænde hjelmen og afsted imorgen..Så går den ikke mere. Ud ud ud ud Bliver sindsyg af ikke at svede... Kom nu endelig forbi SATS. Mads Borup og jeg kører et landevejsevent den 4 marts. Relevant landevejstræning i 2,5 timer..Sig da endelig til. Du er mere end velkommen..Og vi har jo fået nye cykler :wub::wub:
Link to comment
Share on other sites

Yes Julle, min cykelmakker KJ og undertegnede kommer på lørdag samt til dit event d.4. :bowdown:

Kommer ihvertfald 1 eller 2 gange i løbet af den kommende uge. Nu står der godt nok "turnus" på flere af timerne.

Hvor er det den famøse Ulrik kører? Gad godt prøve hans timer også.

Har taget en beslutning.

Har aftalt med mit center at jeg holder en pause med mine timer til de kan samle et fuldt hold på den sene tid. Det er lidt unfair at de ik fylder to medium hold istedet for et proppet og et med 3 deltagere. Synes min motivation er faldet lidt til det hold fordi musikken altid er i stykker og stemningen ryger en tur når der skal improviseres. Føler heller ikke man lissom bakker op omkring mit hold fra ledelsen og ser på det alt for kritisk. Det går jo pissegodt så snart jeg får det store hold og musikken virker. Men nevermind. Så hellere undvære. Det skal gøres af lyst og ikke af pligt. Så vil jeg hellere køre en tur selv i det fri istedet for at føle man ikke er værdsat på timen.

Arh - et godt gammeldaws karbad var guld værd. Og mors mad.. ja så kan det ikke gå helt galt.

Jeg er ved nyt mod. I morgen må jeg stå prøven ved første måling hos "Kost-Stine". Det er da kun vægten pga væske og lidt tunge muskler jeg er nervøs for. Glæder mig til at få klarhed på min fedtprocent.

Sådan løst anslået skal den nok ligge på ca 20% :mad:

Nu har jeg en bekendt som fik sin BF% ned fra 20 til 17 på en uges ren træning og kost på under 10 dage.

Så det kan da lade sig gøre.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Yes Julle, min cykelmakker KJ og undertegnede kommer på lørdag samt til dit event d.4. :bowdown:

Kommer ihvertfald 1 eller 2 gange i løbet af den kommende uge. Nu står der godt nok "turnus" på flere af timerne.

Hvor er det den famøse Ulrik kører? Gad godt prøve hans timer også.

Har taget en beslutning.

Har aftalt med mit center at jeg holder en pause med mine timer til de kan samle et fuldt hold på den sene tid. Det er lidt unfair at de ik fylder to medium hold istedet for et proppet og et med 3 deltagere. Synes min motivation er faldet lidt til det hold fordi musikken altid er i stykker og stemningen ryger en tur når der skal improviseres. Føler heller ikke man lissom bakker op omkring mit hold fra ledelsen og ser på det alt for kritisk. Det går jo pissegodt så snart jeg får det store hold og musikken virker. Men nevermind. Så hellere undvære. Det skal gøres af lyst og ikke af pligt. Så vil jeg hellere køre en tur selv i det fri istedet for at føle man ikke er værdsat på timen.

Arh - et godt gammeldaws karbad var guld værd. Og mors mad.. ja så kan det ikke gå helt galt.

Jeg er ved nyt mod. I morgen må jeg stå prøven ved første måling hos "Kost-Stine". Det er da kun vægten pga væske og lidt tunge muskler jeg er nervøs for. Glæder mig til at få klarhed på min fedtprocent.

Sådan løst anslået skal den nok ligge på ca 20% :mad:

Nu har jeg en bekendt som fik sin BF% ned fra 20 til 17 på en uges ren træning og kost på inder 10 dage.

Så det kan da lade sig gøre.

På lørdag er jeg i Cph og køre :4thumbup: Men hvis I skal på eventet, så skal I nok give lyd. Der er faktisk venteliste på nu, kan jeg se... Ulrik er flyttet til Kolding og har således (vistnok) kun timer i Århus om onsdagen...

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Ja ok, jeg havde jo helt glemt du skulle over til "onkel Arne" og de andre i Kjøwenhavnstrup.

Må det gå dig godt den weekend :)

Vi kommer til dit event ihvertfald og jeg dukker selv op til dine timer i løbet af de komende uger.

Det passer lige med jeg kan køre fra arbejde og nå det hvis timerne er efter 18.

Vejret i morgen skulle blive lissågodt som i dag, så jeg glæder mig til en lang tur i morgen på et par timer.

Link to comment
Share on other sites

Ja ok, jeg havde jo helt glemt du skulle over til "onkel Arne" og de andre i Kjøwenhavnstrup.

Må det gå dig godt den weekend :)

Vi kommer til dit event ihvertfald og jeg dukker selv op til dine timer i løbet af de komende uger.

Det passer lige med jeg kan køre fra arbejde og nå det hvis timerne er efter 18. Vejret i morgen skulle blive lissågodt som i dag, så jeg glæder mig til en lang tur i morgen på et par timer.

Autjjj det er der nærmest ikke rigtigt.... Mandag er det en Cycling III kl. 18.10. Torsdag en Cycling II 17.05 og III 18.10. Og så vil der blive en Cycling II kl 735 fredag morgen efter 1 marts. Torsdag vil være et rigtigt godt forslag. Ja det er mandag sådan set også....Der kan du nemlig nappe Mads' udholdenhedstime 70 min bagefter min Cycling III, så bliver du virkelig kørt igennem den dag...Torsdag vil det være Niels der kører efter mig.

:smile: Man kan jo ligeså godt få fuld valuta, når man er der. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 19/2 :

Landevej 120 min. :superman:

En super fed tur med god let kadence hele turen igennem. Igen kørte jeg med den lethed som i går.

Mangler en del fart på bakkerne, men synes alligevel jeg holdt den fint i gang og var ikke så presset som før.

En underlig følelse af at have en enorm kraftreserve som jeg ved kommer til sin magt når jeg får smidt flere kilo.

Så kommer kræfterne til sin magt. Turen foregik i kuperet terræn omkring Silkeborg.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Yes - nu har jeg så lige lagt mig syg i dag. Flot ! Jeg har lige været syg for ikke så længe siden.

God gammeldaws influenza med snottet løbende ud og hovedet der er ved at springe i luften. Tog hjem fra arbejde kl 12 da jeg ikke kunne gennemføre en arbejdsdag. De gad ikke se på mig mere :tongue:

Håber jeg kan blive så frisk jeg kan komme til spinning i morgen aften. Jeg har ikke feber mere heldigvis.

Hopper tidligt i seng og fodrer mig selv med en håndfuld c-vitaminer og 2 panodil.

Sådan lidt antiklimaks - har vildt lyst til at fyre den af på cyklen

men bliver mindet om det nok er bedst at vente til jeg er frisk igen.

Sommer og sol... nu må i godt snart komme frem :wink:

Snevejr og koldt vejr er bare ikke mig. Det er ikke fordi jeg er pivet, for jeg kan gå ude i tshirt om vinteren,

men jeg hader det fordi jeg blev uddannet i et frysehus. Man får et had/kærlighedsforhold til sne og kulde på den måde.

Nu er det vist på tide at det rigtige superman ikon kommer frem. Kunne godt bruge lidt af hans kræfter i dag.

Aaargh - er totalt ynkelig idag. AAAATJUUUH

post-1447-1140460059.gif

Link to comment
Share on other sites

Min diæt de næste 10 uger :

PRØVER FORGÆVES AT FÅ DET #¤"¤# FORUM TIL AT VILLE POSTE HTML CODE ! :sneaky2::nonono:

hvor er HTML knappen i editoren ??

Jeg opgav og vedhæfter istedet.

Vedhæftet er den grundlæggende diæt. Skal jeg køre lange ture, tilpasses mængden af ris og havregryn.

2100 kcal er jo ikke meget med mit energiforbrug, men ifølge MOL's beregner er mit basal-stofskifte ca 2250kcal.

Burde ligge på den gode side af 3500 kcal hver dag, men nu er det et spørgsmål om at få hevet noget fedt og overskydende vægt af uden det går for hurtigt også. Næste skridt er så om jeg er i stand til at holde det.

Tror på mig selv nu, fordi tiden rinder frem mod uge 17 og jeg har reelt 10 uger til at nå en okay grundform/vægt.

Arbejder bedst under pres og sidste år nåede jeg det også ved en seriøs indsats.

di_t_d_19_feb.htm - Min kostplan (åbner i nyt vindue)

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 21/2 :

Spinning dit studie

Trods feber i morges og snottet hængende ud af kraniet tog jeg til spinning i ren pligt over for mig selv.

Det er sådan en dag der enten må briste eller bære. Heldigvis endte den super godt og jeg svedte som aldrig før.

Men nu er jeg meget meget træt men kan gå til ro med god samvittighed. Håber jeg kan komme på job i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 26/2 :

Landevej med K.J.

155 minutter ~ 65km

Kold tur, men kørte med hurtig kadence i et dejligt let tråd. Det kørte for mig i idag og jeg havde god power.

Faktisk så meget pwr at jeg lavede hjulspin på en bakke hvor der lå lidt sand :superman:

Jeg kunne have fortsat længere følte jeg, men der er ingen grund til at køre sig selv helt i sænk når jeg kører så godt nu.

Desuden har jeg lige været syg så jeg tager den lige lidt med ro.

God effekt på bakkerne hvor jeg kunne "møve" den store "sveske" uden at skifte gear.

Lagde også mærke til jeg har fået mere kraft op imod direkte modvind. Jeg er ikke så presset på en eller anden spidsfindig måde. Jeg antager det betyder min kapacitet er blevet bedre. Mangler stadig mere udholdenhed og vejer 4-5 kg for meget endnu. Jeg har som sagt 9 uger tilbage inden turen går mod Mallorca og sol og bare stænger.

Det er bare det bedste om sommeren når man kan køre i bare ben og en tynd trøje og bare nyde det hele ruller.

Alt i alt en god tur. Føler det går den helt rigtige vej :4thumbup:

Frokost bagefter med "Fitness-Stine" på cafeen og en lur på sofaen gjorde underværker :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som den helt perfekte søndag! :4thumbup: :w00t::smile:

Hey Stine Kuldskær og god søndag til dig også :blush:

Ja alt i alt en super god dag. Har spist rigtigt og trænet, kørt en lang tur uden at gå kold på distancen, ovenikøbet med overskud. Tror selve cyklingen nok skal spille med Ziggymunds super program og vil derfor

vælge at fokusere mere på diæten hen mod afrejse.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 28/2 :

Spinning Dit Studie

Gode ben, sad dog elendigt. Deres sadler er ikke ens og man sidder ikke altid godt. Mit ene lår gned mod sadlen og jeg trådte knæet udad.

Jeg gav alt. Var lige til at bære af cyklen idag. Kørte mig helt ud! Det sortnede for øjnene. Til min trøst var jeg ikke den eneste der havde givet alt, for min sidemand sad og tog sig til læggen i krampe.

Svedte som et svin idag ! gav mig bare helt ud. Der var ikke et gram sukkerstof tilbage i den krop. Drak to flasker vand undervejs. Har det perfekt nu.

Kan godt mærke vores maestro Kasper øger intensiteten efter jo nærmere vi kommer sæsson start.

Diæten 100% i dag.

Morgenshake 35g + minimælk,med 10ml udos+ 80 gram havregryn (ja det kan man altså godt :bigsmile: tip! stavblender )

Kaffepause 250g grønt med 100g kylling 50g pasta

Frokost 250g grønt med 100g kylling 50g pasta

Eftermiddag 1 banan + 3 hørfø caps

Hjem i bilen 1 banan

20g Shake med vand før spining

20g Shake med vand efter spinning

Aftensmad Frokost 250g grønt med 100g kylling 1 stor bagekartoffel forvarmet i mikroen og smækket i ovnen til sidst i tynde skiver.

Kroppen kører bare genialt når man spiser så ofte. Energi niveauet er meget mere stabilt end ved de klassiske "selvdøde" rundstykker og en basse + leverpostejsmad på hvidt brød og en pizza til aften (for lige at tage det værste eksempel).

:superman: - lad mig høre..... storformen nærmer sig.

Nåååerh... *host* Ziggymund, Fist og Praefke, Arne, Danfanta, og andre kære læsere af min log..

mon ikke snart et par kommentarer til min indsats her på det sidste ville være på sin plads ?

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

I dag kører diæten som den skal (igen). Har sku været helt hæderlig og spist clean selvom der både er smørstang og rundstykker på arbejdet. Håber der sker noget på vægten de næste uger.

Har smidt små 3 kg på 14 dage. Det er okay. Satser på jeg kan nå 5 mere inden afrejse.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

I dag kører diæten som den skal (igen). Har sku været helt hæderlig og spist clean selvom der både er smørstang og rundstykker på arbejdet. Håber der sker noget på vægten de næste uger.

Har smidt små 3 kg på 14 dage. Det er okay. Satser på jeg kan nå 5 mere inden afrejse.

Totalt godt gået :4thumbup: :superman::w00t::yahoo:!

Ville ønske jeg var ligeså standhaftig som dig! Jeg har virkelig et meget svagt punkt, når det kommer til kage :dry:(...og især kage, man får på arbejde, det er som om det ikke "tæller" helt på samme måde :tongue::laugh:).

Link to comment
Share on other sites

Totalt godt gået :4thumbup: :superman::w00t::yahoo: !

Ville ønske jeg var ligeså standhaftig som dig! Jeg har virkelig et meget svagt punkt, når det kommer til kage :dry:(...og især kage, man får på arbejde, det er som om det ikke "tæller" helt på samme måde :tongue::laugh: ).

Tro mig jeg er en mad gris ! jeg kunne æde hele smørstangen hvis jeg fik lov. Frygteligt :crazy:

Men kage er jo ikke gratis i kalorieregnskabet. Netop derfor har jeg ikke søde sager i huset udover de barer jeg går og sælger lidt af, men også på barerne gælder det om ik at bryde forseglingen. Der var jo en grund til jeg vejede 135 kg i sin tid. Det kommer jeg aldrig til mere ! NEVER !

Pruster og hiver efter vejret og bare rigtig meget elendighed følger med sådan en overvægt.

Jeg fik jo et helt nyt liv da jeg tabte kg og dyrkede sport ! Hurra for det da. Godt jeg sprang til og gjorde det.

Tror også jeg ville få det elendigt hvis jeg spiste det kage.

Kroppen fungerer bare så meget bedre på lange kæder af kulhydrater og en god sammensat kost.

Får altid gode fibre til min shake.

Selvom det sommetider ser lidt sløvt ud med mig herinde er jeg da trods alt godt på vej :superman:

Link to comment
Share on other sites

:blink: Har du vejet så meget godtnok. Det kunne jeg ikke se, sidst vi sås. Er du klar til lørdag. Jeg har det bedre. Meget bedre. Føler mig ved at komme fri af min glasklokke og musikken er klar. :devil: Det bliver to dejlige hele timers cykling... :smile:

Ja jeg har været en stor dreng :blush: Kenneth J og undertegnede will be there på lørdag ... ooh yearh !

Anders ved vi ikke helt med endnu. Hvornår er det ? kl 14 ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share