BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

lyder som om du har fået rigtig meget ud af ganske få træninger, skod man bor så langt ude på landet at man ikke har de muligheder..

Ja det hjælper en del på det, når man har én til at rette på sig hele tiden, så man får indlært de helt rigtige fornemmelser i kroppen :smile: I den forbindelse er det også et kæmpe plus, at der ingen spejle er!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning IK99 - onsdag 29.11.2006

Fik ikke min sædvanlige morgenwalk med, valgte at sove i 2 timer længere (og få de meget tiltrængte 8 timer i alt) - var helt rusten i hele kroppen, så kunne egentlig godt trænge til en rask tur, men kunne ikke nå det inden jeg skulle ned og træne... mere VL-teknik!

11.00-13.00 stod den således på mere VL med Erik:

Overhead squats: 4-5 sæt med kosteskaft

... 15 kg stangen var væk og 20 kg kunne min uopvarmede og meget ømme ryg slet ikke klare :crazy:

Stødvend: ca. 10 sæt x 4-5 @ 20 kg

Front squat: 2 sæt x 5-6 @ 20 kg

...Av mine skuldre - jeg har fået blå mærker, og de er bare generelt ømme, så skiftede til

Back squat 1 x 10 @ 30 kg

...Men skulderleddene begyndte for alvor at brokke sig, så det droppede vi(og så ville jeg egentlig meget hellere køre dødløft og ikke bruge al min energi på alle de squats :innocent:)

Dødløft (VL-style):

6-8 sæt med teknik @ 30 kg

4 sæt x 4-5 @ 40 kg

4 sæt x 4-5 @ 50 kg

3 sæt x 5 @ 70 kg

...Jeg måtte så ikke køre den som normalt (til lock-out), men skulle hive stangen op med skuldrene på toppen af bevægelsen - kan så sige, det er bestemt ikke min favoritøvelse ift. den normale dødløft! :nonono:

Spring over bænk: (over, så op, ned og over)

4 x 4 sæt

Kom vist at at hoppe ind i bænkene et par gange, det lykkedes mig dog ikke at falde :laugh:

+ eksplosiv mavetræning - som jeg fik ondt i lårene af af en eller anden grund :blink:

...Heller ikke min favorit!!!

Rygbøjninger (i noget der lignede et torturredskab): 3 x 10-15 @ BW

Kl. 13 gik Erik så... Og så stod den på at lære ordentlig bænkpresteknik under kyndig vejledning af Kasper :smile:

Det blev til -

Et varm-op sæt af 20 armbøjninger og så...

Bænkpres:

15 @ 20 kg

10 @ 20 kg (med den rigtige teknik)

så ca. 10 sæt m triples: 3 @ 30 kg

10 @ 30 kg

3 @ 40 kg (næsten uden hjælp på den sidste... :4whistling: )

...fandt så ud af, at jeg er svag i bunden af bevægelsen og begyndte at køre med bund stop:

3 @ 30 kg

Og ind i mellem sættene klemte jeg lige rows ind:

DB rows: 5 x 5 @ 2x17 kg

Alt i alt en super træning, ømheden var stort set helt forsvundet (er dog på vej tilbage igen, kan jeg mærke)

Erik begyndte dog at snakke om stævner og om, hvor god jeg kunne blive med målrettet VL-træning, og slå Signe, og det ene og det andet... Men målrettet træning ville betyde, at jeg skulle give op de ting, som jeg synes er sjove at lave - som f.eks. den konventionelle dødløft!!!! Og det er jeg sgu ikke helt klar til :cry:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft (VL-style):

6-8 sæt med teknik @ 30 kg

4 sæt x 4-5 @ 40 kg

4 sæt x 4-5 @ 50 kg

3 sæt x 5 @ 70 kg

...Jeg måtte så ikke køre den som normalt (til lock-out), men skulle hive stangen op med skuldrene på toppen af bevægelsen - kan så sige, det er bestemt ikke min favoritøvelse ift. den normale dødløft!

Det lyder som en øvelse der hedder stødhiv... :smile: Hvor langt op sagde erik at du skulle hive stangen? Til navlehøjde eller der omkring?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en øvelse der hedder stødhiv... :smile: Hvor langt op sagde erik at du skulle hive stangen? Til navlehøjde eller der omkring?

Rommel

Nej ikke helt endnu.. Bare involvere skuldrende og ikke så meget ryggen, når man hiver stangen op

Link to comment
Share on other sites

Nej ikke helt endnu.. Bare involvere skuldrende og ikke så meget ryggen, når man hiver stangen op

Men det lyder som (ligesom du selv er inde på) at han er ved at køre dig i stilling til det helt store VL eventyr. Med hjælpeøvelser til træk og stød og hele pivtøjet. (Stødhiv er direkte hjælpeøvelse til at træne andethiv i vendet til stød)

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Overhead squats: 4-5 sæt med kosteskaft

... 15 kg stangen var væk og 20 kg kunne min uopvarmede og meget ømme ryg slet ikke klare :crazy:

Front squat: 2 sæt x 5-6 @ 20 kg

...Av mine skuldre - jeg har fået blå mærker, og de er bare generelt ømme, så skiftede til

Back squat 1 x 10 @ 30 kg

...Men skulderleddene begyndte for alvor at brokke sig, så det droppede vi(og så ville jeg egentlig meget hellere køre dødløft og ikke bruge al min energi på alle de squats :innocent: )

Dødløft (VL-style):

6-8 sæt med teknik @ 30 kg

4 sæt x 4-5 @ 40 kg

4 sæt x 4-5 @ 50 kg

3 sæt x 5 @ 70 kg

...Jeg måtte så ikke køre den som normalt (til lock-out), men skulle hive stangen op med skuldrene på toppen af bevægelsen - kan så sige, det er bestemt ikke min favoritøvelse ift. den normale dødløft! :nonono:

+ eksplosiv mavetræning - som jeg fik ondt i lårene af af en eller anden grund :blink:

...Heller ikke min favorit!!!

Kl. 13 gik Erik så... Og så stod den på at lære ordentlig bænkpresteknik under kyndig vejledning af Kasper :smile:

Det blev til -

Et varm-op sæt af 20 armbøjninger og så...

Bænkpres:

15 @ 20 kg

10 @ 20 kg (med den rigtige teknik)

så ca. 10 sæt m triples: 3 @ 30 kg

10 @ 30 kg

3 @ 40 kg (næsten uden hjælp på den sidste... :4whistling: )

...fandt så ud af, at jeg er svag i bunden af bevægelsen og begyndte at køre med bund stop:

3 @ 30 kg

Erik begyndte dog at snakke om stævner og om, hvor god jeg kunne blive med målrettet VL-træning, og slå Signe, og det ene og det andet... Men målrettet træning ville betyde, at jeg skulle give op de ting, som jeg synes er sjove at lave - som f.eks. den konventionelle dødløft!!!! Og det er jeg sgu ikke helt klar til :cry:

It's settled then :cool: Du skal bare være en dedikeret motionist som alle os andre hoveder så..

Link to comment
Share on other sites

Erik begyndte dog at snakke om stævner og om, hvor god jeg kunne blive med målrettet VL-træning, og slå Signe, og det ene og det andet... Men målrettet træning ville betyde, at jeg skulle give op de ting, som jeg synes er sjove at lave - som f.eks. den konventionelle dødløft!!!! Og det er jeg sgu ikke helt klar til :cry:

Styrkeløft then :innocent::w00t::superman:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... På den anden side, så kunne jeg mærke, at alle de der hjælpeøvelser, jeg har været i gang med de sidste tre dage, arbejder på de punkter, jeg ikke før har lagt mærke til - som f.eks. at min styrke er elendig i bunden af bevægelsen, når jeg squatter dybt, at min ryg ikke er vant til at stabilisere kroppen statisk, at mine knæ har en tendens til at vende lidt indad (muligvis pga mine svage hypermobile ankler), når der kommer tung vægt på i squat eller dødløft osv... Så på den måde kunne VL styrke mine svagunkter, så jeg kan opnå en allround styrke og funktionalitet og måske endda kunne løfte tungere endnu i den alm. dødløft :bigsmile:

Så det kan være, jeg skal give det et forsøg i et par måneder, se om det styrker mig de nødvendige steder, og så køre lidt hygge bænk og dødløft om søndagen, f.eks. :smile:

De af jer, der bruger VL som supplement til den almindelige træning, hvad har I haft af erfaringer? Har det givet bedre resultater på nogle områder?

Link to comment
Share on other sites

Det er først på det seneste at jeg træner rent VL og når jeg er kommet rigtigt i svingninger, samler jeg nok noget af strandtræningen op igen, men jeg har brugt det i supplement i nogen tid...

Det som jeg har fået ud af det

-sundere ryg (ikke at jeg havde problemer med den før, men føler mig aldrig brændt af i den længere, som efter power squats og DL)

-stærkere kropskerne

-større fleksibilitet

-større hypertrofi i nakke/øvre ryg og lår

Link to comment
Share on other sites

Det er først på det seneste at jeg træner rent VL og når jeg er kommet rigtigt i svingninger, samler jeg nok noget af strandtræningen op igen, men jeg har brugt det i supplement i nogen tid...

Det som jeg har fået ud af det

-sundere ryg (ikke at jeg havde problemer med den før, men føler mig aldrig brændt af i den længere, som efter power squats og DL)

-stærkere kropskerne

-større fleksibilitet

-større hypertrofi i nakke/øvre ryg og lår

Selv efter de tre gange kan jeg mærke min ryg på en helt anden måde, end jeg plejer, det føles lige pludselig som om jeg har fået en meget bedre holdning... Det er jo en kæmpe fordel (det er en stærkere kerne og fleksibilitet helt sikkert også)

Hvor mange gange om ugen trænede du VL som supplement? Og hvad trænede du så af øvelser ved siden af?

Link to comment
Share on other sites

Det gør mine knæ også :dry: Det er ligesom de har deres egen vilje ind i mellem :laugh:

-CAmilla

Ja, nemlig :smile:

Har fået forklaret idag dog, at når man fokuserer på at åbne knæene lidt mere (uden dog, at ens tæer peger udad), så får man større stabilitet og kan løfte mere!

Link to comment
Share on other sites

Front squat: 2 sæt x 5-6 @ 20 kg

...Av mine skuldre - jeg har fået blå mærker, og de er bare generelt ømme, så skiftede til

Lyder næsten som min træning i mandags... er heller ikke glad for den øvelse, endte med skulderen fik et stræk :sneaky2:

Kører du med krydsgreb eller ?

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Ja det ville være logisk, men derved ikke sikkert hun gjorde det....! :sneaky2:

For nu at blande mig mest muligt, så er jeg sikker på at denne "Erik" type ikke lader folk træne med krydsgreb, når det nu er med henblik på at blive en led VL'er... :wink: Desuden er det også det eneste greb der dur til frontsquat...

Rommel

Link to comment
Share on other sites

For nu at blande mig mest muligt, så er jeg sikker på at denne "Erik" type ikke lader folk træne med krydsgreb, når det nu er med henblik på at blive en led VL'er... :wink: Desuden er det også det eneste greb der dur til frontsquat...

Rommel

Ja det har jeg så fundet ud af, efter jeg lyttede til en MOL, der anbefalede krydsgreb - og har nu smadret skulderen.... !!

Så skifter også selv til VL greb. Men eftersom Bogs havde problemer med skulderen, ville jeg bare sikre mig hun ikke fik samme dårlige råd som mig.

/Anita

Link to comment
Share on other sites

For nu at blande mig mest muligt, så er jeg sikker på at denne "Erik" type ikke lader folk træne med krydsgreb, når det nu er med henblik på at blive en led VL'er... :wink: Desuden er det også det eneste greb der dur til frontsquat...

Rommel

Apropos at blive en led VL'er, så fik jeg sgu at vide idag, at jeg havde talent for det her (bilder lige mig selv ind, at det ikke er et salgstrick :tongue: ) og at det slet ikke ville tage mig så lang tid at komme i rigtig god VL form... :innocent::innocent::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jeg så fundet ud af, efter jeg lyttede til en MOL, der anbefalede krydsgreb - og har nu smadret skulderen.... !!

Så skifter også selv til VL greb. Men eftersom Bogs havde problemer med skulderen, ville jeg bare sikre mig hun ikke fik samme dårlige råd som mig.

/Anita

Vil nu ikke kalde det problemer, det var mest meget meget ømme led, idet jeg har fået brugt mine skuldre rigtig meget de sidste dage (på en måde, jeg ikke er vant til) - har jo trænet VL-teknik to timer om dagen både mandag, tirsdag og idag, så det har sat sine spor :smile:

Link to comment
Share on other sites

For nu at blande mig mest muligt, så er jeg sikker på at denne "Erik" type ikke lader folk træne med krydsgreb, når det nu er med henblik på at blive en led VL'er... :wink: Desuden er det også det eneste greb der dur til frontsquat...

Rommel

Supermandsgreb er VL-grebet LAAAAAAAAAAAANGT overlegent... Det er ved ALLE! :superman:

PS- tillæg nu ikke den gode Erik for meget kompetence :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share