BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

NO>> Stop med at mobbe mig :spam: Jeg har da i det mindste alle 8 abs året rundt :w00t:

Jeg mobber da ikke :cool:

.... ÆÆÆLSKER jo drenge med lidt mere KØD på kroppen :innocent:

8 abs året rundt.... KRÆVER BILLED :w00t:

p.s. Alle mine 8 er der da også året rundt!! Bare lidt mere synlige på nogle tidspunkter end andre :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg mobber da ikke :cool:

.... ÆÆÆLSKER jo drenge med lidt mere KØD på kroppen :innocent:

8 abs året rundt.... KRÆVER BILLED :w00t: p.s. Alle mine 8 er der da også året rundt!! Bare lidt mere synlige på nogle tidspunkter end andre :wink:

Joiner lige Norah her - billeder, tak :4thumbup: :innocent::tongue:

Link to comment
Share on other sites

45 min. powerwalk på løbebånd (stort set ingen mennesker på arbejde, så det kunne jeg jo lige så godt :innocent: )

Gaaab, det er kedeligt at gå på et løbebånd og komme ingen vegne... :dry: Fik dog rigelig mulighed for at studere mig selv i spejlet overfor :laugh:

En ting, der bekymrer mig lidt, og som jeg egentlig også har lagt mærke til før, men bare ikke har gjort noget ved det, er at i neutral stilling er min venstre skulder højere end højre :blink: Det blev dog rettet op, hvis jeg pressede venstre skulderblad ind i retningen mod brystet, men i længden blev det en unaturlig og ubehagelig stilling :dry: Kommer nu i tanke om, at når jeg laver bænkpres med håndvægte, så løfter min ene skulder sig også mere end den anden... Har i det hele taget et problem med mine skuldre, idet de er SUPER hypermobile - jeg kan få dem næsten lodret ift. ryggen :crazy: (det kunne være et tegn på englevinger :innocent: , but I doubt it :tongue: ), min højre skulder kan jeg i øvrigt presse så meget ind mod brystet, at den næsten havner ved siden af brystkassen (hvilket giver en illusion af nogle ordentlige vinger :laugh: ), men det kan da ikke være særlig sundt???? Har lidt en idé om, at det kan skyldes den gang jeg fik klemt min højre skulder af en dør, da jeg var 7-8 år gammel - en eller anden unge syntes, at det kunne være sjovt at smække døren hårdt i, da jeg var på vej ud af den efter en gemmeleg... :4ranting:

Spørgsmålet er så, hvad jeg nu skal gøre med de her skuldre, om der er nogle bestemte muskler der skal styrkes eller lign.??

( :hands: ANGEL, er det noget, som du - med din enorme mængde anatomisk viden :bowdown: - muligvis er stødt på?)

Link to comment
Share on other sites

45 min. powerwalk på løbebånd (stort set ingen mennesker på arbejde, så det kunne jeg jo lige så godt :innocent: )

Gaaab, det er kedeligt at gå på et løbebånd og komme ingen vegne... :dry: Fik dog rigelig mulighed for at studere mig selv i spejlet overfor :laugh:

En ting, der bekymrer mig lidt, og som jeg egentlig også har lagt mærke til før, men bare ikke har gjort noget ved det, er at i neutral stilling er min venstre skulder højere end højre :blink: Det blev dog rettet op, hvis jeg pressede venstre skulderblad ind i retningen mod brystet, men i længden blev det en unaturlig og ubehagelig stilling :dry: Kommer nu i tanke om, at når jeg laver bænkpres med håndvægte, så løfter min ene skulder sig også mere end den anden... Har i det hele taget et problem med mine skuldre, idet de er SUPER hypermobile - jeg kan få dem næsten lodret ift. ryggen :crazy: (det kunne være et tegn på englevinger :innocent: , but I doubt it :tongue: ), min højre skulder kan jeg i øvrigt presse så meget ind mod brystet, at den næsten havner ved siden af brystkassen (hvilket giver en illusion af nogle ordentlige vinger :laugh: ), men det kan da ikke være særlig sundt???? Har lidt en idé om, at det kan skyldes den gang jeg fik klemt min højre skulder af en dør, da jeg var 7-8 år gammel - en eller anden unge syntes, at det kunne være sjovt at smække døren hårdt i, da jeg var på vej ud af den efter en gemmeleg... :4ranting:

Spørgsmålet er så, hvad jeg nu skal gøre med de her skuldre, om der er nogle bestemte muskler der skal styrkes eller lign.??

( :hands: ANGEL, er det noget, som du - med din enorme mængde anatomisk viden :bowdown: - muligvis er stødt på?)

Ud over din rotator cuff skal du have set på de muskler der styrer og stabiliserer skulderleddet.

Rhomboideus, trapezius (nederste del) og serratus anterior skal typisk aktiveres og styrkes.

Det med forskellig højde på skuldrene er normelt. Man kan typisk se på folk hvilken hånd er den dominante ud fra skuldrenes stilling i hvile.

Scap wall slides:

278scap-wall-slide-start.jpg

278scap-wall-slide-mid.jpg

Fødderne lidt væk fra væggen. Ryg og lænd fladt i. Hovede imod væggen.

Træk arme ned af vaggen. Gentag 15-20 gange. Det skal brænde en smule imellem skulderbladene.

Behind-the-Neck Band Pulldowns

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1053531

Video lidt nede af denne side.

y-trap raise:

215prone-trap-3-raise.jpg

Kig lidt opaf, tommelen øverst. Hold 2-4 sekunder i toppen.

Lette vægte, 12-15 gentagelser.

scap pushups Link.. Scroll lidt ned til beskrivelsen + video

Hvis du ikke kan holde skulderbladene inde skal du starte med:

1-arm dumbbell protraction:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1053531

(anden video når man scroller ned).

Er et godt bud på bevægelser der skal laves inden hver træning for overkroppen.

Det tager kort tid. kun 2-3sæt per bevægelse. Husk målet er at mærke musklerne arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Fremragende post Poul :superman:

Helt enig! :smile:

ptpoul> mange tak!

Ud over din rotator cuff skal du have set på de muskler der styrer og stabiliserer skulderleddet.

Rhomboideus, trapezius (nederste del) og serratus anterior skal typisk aktiveres og styrkes.

Det styrker jo antagelsen om, at bl.a. min rhomboideus er for svag :dry:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - mandag 04.12.2006

Tog ned i IK99 ved en 12.30-tiden, Thomas var som sædvanligt i gang med squatten (eller timer jeg bare min entré så super godt? :wink:) Simon (?) og Kevin var også dernede - hyggeligt at hilse på dig også, Kevin :xmas:

Startede på et selvsammensat HFT (high-frequency training) program idag med ekstra fokus på ryggen (midt) - HFT har fungeret super godt for mig før, så i kombination med VL-træningen 2x om ugen forventer jeg fireworks!! :rocketwhore:

5 sæt x 4 reps; 6 RM; 45 s pause mellem øvelserne

A1 Back squat - 80; 70; 70; 70; 70 ...tog lige et warm up sæt først: 10 @ 50 kg... Har ikke kørt tung skvat i et stykke tid, så var ikke helt sikekr på, hvad den kunne trække... 80 kg var i hvert fald ikke mit 6RM, så godt jeg havde Thomas til at spotte mig! :xmas: (TAKKER!)Gik over til 70 kg, som jeg helt fint kunne styre og som jeg kunne have taget 2-3 reps mere med

A2 Bent over BB row - 45; 45; 45; 50; 50 ...kørte så let, at jeg sagtens kunne smide ekstra kg på!

B1 Dips - BW; BW; skulderen begyndte at brokke sig helt vildt, så de sidste tre sæt blev på bænk med benene oppe - kørte laaaangsomt og dyyybt

B2 Pull-downs (UH greb) - 40; 40; 40; 40; 40

C1 Bænkpres - 35; 35; 35; 35; 35 ...var et fjols og rettede på skulderbladenes position MENS jeg havde vægten oppe i strakte arme, det var åbenbart en ret dårlig ide, fordi en eller anden muskel kom i klemme bag mit højre skulderblad og det gør nas at dreje hovedet til højre... :annoyed: (har prøvet det før, burde gå væk om et par dage højst...)

Hanging leg raises 1 sæt x 8 reps - bare for sjov, mens jeg strakte ryggen på ribben...

Udemærket træning, pauserne på de 45 sek blev vist ikke overholdt alle sammen :innocent:

Så er det afsted til VL-træning, opdatering følger senere i aften...

Link to comment
Share on other sites

VL-træning her til aften - mandag 04.12.2006

Skulle liiige geare mig op til at tage ned til IK99 for anden gang idag, fordi jeg ikke engang nåede at tage en lur imellem træningerne, men var glad, for at jeg gjorde det! Fik super meget energi, og kroppen var slet ikke træt (det er den til gengæld NU!)

Selvom coach Anders ikke havde så meget tid, så fik jeg (synes jeg selv) ret meget ud af at køre øvelserne under hans observation! (og også af at lure på bl.a. incognitos løft :nissetunge: )

- Træk ben (også kendt som overhead squats): 15 kg x10, x10, x8, x7

- lidt hop med stangen tæt ved hoften

- Råtræk: 6 sæt x 5-6 reps @ 15 kg

- Ben foran (også kendt som front squats): 4 sæt x 6-8 reps @ 30 kg

...der skal arbejdes lidt på knæene, de bevæger sig inad på nedad-bevægelsen, og det skal de ikke, for så åbner man slet ikke nok i hoften!

Lige da jeg blev sat til at lave råtræk af Anders, dukkede Erik op og gik straks i gang med at rette på mine knæ, huske mig på at holde spænd i ryggen osv. (TOTALT UNØDVENDIGT! :annoyed: )... Han hævdede også, at min stang på 15 kg var for tung til mig, hvor Anders blandede sig og sagde, at det altså var ham, der var træneren her - så rettede han lidt på min teknik, og så sad den bare! :santa2:

Det blev Erik ikke særlig begejstret over, så han lagde sig på bænken primadonna-style og lignede bare princessen på ærten... :crybaby: Mens han formåede at rette på ALLE udøverne!!

Da det kom til mave og rygbøjninger, mistede jeg helt fokus, og gad egentlig heller ikke mere, så det blev til ca. 45 min. :blahblah::blahblah::blahblah: med Sune, Jesper og Kasper - hyggeligt! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Lige da jeg blev sat til at lave råtræk af Anders, dukkede Erik op og gik straks i gang med at rette på mine knæ, huske mig på at holde spænd i ryggen osv. (TOTALT UNØDVENDIGT! :annoyed: )... Han hævdede også, at min stang på 15 kg var for tung til mig, hvor Anders blandede sig og sagde, at det altså var ham, der var træneren her - så rettede han lidt på min teknik, og så sad den bare! :santa2:

Det blev Erik ikke særlig begejstret over, så han lagde sig på bænken primadonna-style og lignede bare princessen på ærten... :crybaby: Mens han formåede at rette på ALLE udøverne!!

:blahblah::blahblah: med Sune, Jesper og Kasper - hyggeligt! :nissegrin:

Hey Anna :xmas:

Jeg hørte at Erik igen prøvede at tale dig fra almindelig dødløft. Vær endelig kritisk og lad ham ikke få dig til at droppe denne kongøvelse :smile: VL'erne i IK99 kan lære dig en masse omkring teknik, hvis det er i den retning du vil, men hvad angår masse og styrke kan du fint være mere skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

Hey Anna :xmas:

Jeg hørte at Erik igen prøvede at tale dig fra almindelig dødløft. Vær endelig kritisk og lad ham ikke få dig til at droppe denne kongøvelse :smile: VL'erne i IK99 kan lære dig en masse omkring teknik, hvis det er i den retning du vil, men hvad angår masse og styrke kan du fint være mere skeptisk.

Hey Sune,

Ja, Erik er noget så ivrig omkring, at jeg skal lave karriere inden for VL :laugh: Fik dog fortalt ham idag, at jeg kun vil køre det sideløbende ved siden af min alm. træning :wink: Anders (træneren) prøvede også at tale mig fra at træne ud over VL de 2-3 gange om ugen, MEN jeg ved bedre! :santa2: VL skal indtil videre bare være et supplement, som kan hjælpe mig med mine svagpunkter og bidrage til allround styrke og muskeludvikling! :4thumbup:

Og ingen - INGEN - får mig til at droppe dødløft!! :devil: :inlove:

Link to comment
Share on other sites

Hey Sune,

Ja, Erik er noget så ivrig omkring, at jeg skal lave karriere inden for VL :laugh: Fik dog fortalt ham idag, at jeg kun vil køre det sideløbende ved siden af min alm. træning :wink: Anders (træneren) prøvede også at tale mig fra at træne ud over VL de 2-3 gange om ugen, MEN jeg ved bedre! :santa2: VL skal indtil videre bare være et supplement, som kan hjælpe mig med mine svagpunkter og bidrage til allround styrke og muskeludvikling! :4thumbup:

Og ingen - INGEN - får mig til at droppe dødløft!! :devil: :inlove:

Det lyder godt :xmas:

Jeg tror dog ikke du skal forvente dig megen muskeludvikling hvis du følger Anders' træningsprogrammer. Hans atleter beskrives bedst som eksplosive piperensere, ihvertfald på herresiden :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Idag fik jeg lige lyst til at logge min fødeindtag for at se, hvor mange kcal jeg egentlig konsumerer :4mewantfood:

Thorhauge troede ikke på mig, da jeg gav udtryk for at mene, at det nok lå på omkring de 4000 kcal :nissetunge:

Så her kommer det: (og det skal lige siges, at idag ligger i den lave ende, fordi jeg ikke havde tid til at spise så meget, så jeg har været sulten i perioder!!...)

Inden PW:

20 g protein

Morgenmad:

50 g havregryn

100 g bær

10 ml hørfrøolie

10 g hakkede mandler

10 g honning

½ l skummetmælk

1 æg

40 g rugbrød

50 g ost 6%

60 g røget laks

15 g pinjekerner

50 g rød peber+tomat

Mellemmåltid:

150 g kylling

200 g grønt

10 ml olie

20 ml eddike

Før træning:

1 Nutramino bar

1 mandarin

Efter træning:

40 g protein

2 bananer

40 g mørk chokolade (der var choko-smagning i Magasin :inlove: )

Mellemmåltid:

70 g müsli

300 ml skummetmæk

Inden VL-træning:

20 g protein

400 ml skummetmælk

1 banan

Efter træning:

40 g rugbrød

200 ml A-38

30 g dadler

Aftensmad:

150 g kylling

60 g quinoa

15 ml olie

200 g grønt

240 g mango

Natmad:

150 g kvark

25 g valnødder

10 ml ahorn sirup

I alt:

4233 kcal - tag den Jesper! :nissetunge:

(314 g protein - 414 g kulhydrat - 147 g fedt)

(30% - 39% - 31%)

Det er sjovt, at når jeg spiser udelukkende efter sult- og mæthedsfornemmelsen, så ligger fordelingen altid på de 30-40-30, og på de dage, hvor jeg ikke træner: 33-33-33 :blink: )

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt :xmas:

Jeg tror dog ikke du skal forvente dig megen muskeludvikling hvis du følger Anders' træningsprogrammer. Hans atleter beskrives bedst som eksplosive piperensere, ihvertfald på herresiden :nissetunge:

Ja, ham Mark dér f.eks., han var godt nok... hmmm, ved ikke engang, hvad man kan kalde det... én som ikke spiser særlig meget? :nissegrin:

Tøserne var da også lidt spinkle, hvor var deres bootys henne????? :blink: (Okay, den ene af dem var alt andet end spinkel :wink:)

Men med den ovennævnte madplan i kombinationen med DL, mon ikke jeg kan presse lidt muskeludvikling ind?? :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Idag fik jeg lige lyst til at logge min fødeindtag for at se, hvor mange kcal jeg egentlig konsumerer :4mewantfood:

Thorhauge troede ikke på mig, da jeg gav udtryk for at mene, at det nok lå på omkring de 4000 kcal :nissetunge:

Så her kommer det: (og det skal lige siges, at idag ligger i den lave ende, fordi jeg ikke havde tid til at spise så meget, så jeg har været sulten i perioder!!...)

Inden PW:

20 g protein

Morgenmad:

50 g havregryn

100 g bær

10 ml hørfrøolie

10 g hakkede mandler

10 g honning

½ l skummetmælk

1 æg

40 g rugbrød

50 g ost 6%

60 g røget laks

15 g pinjekerner

50 g rød peber+tomat

Mellemmåltid:

150 g kylling

200 g grønt

10 ml olie

20 ml eddike

Før træning:

1 Nutramino bar

1 mandarin

Efter træning:

40 g protein

2 bananer

40 g mørk chokolade (der var choko-smagning i Magasin :inlove: )

Mellemmåltid:

70 g müsli

300 ml skummetmæk

Inden VL-træning:

20 g protein

400 ml skummetmælk

1 banan

Efter træning:

40 g rugbrød

200 ml A-38

30 g dadler

Aftensmad:

150 g kylling

60 g quinoa

15 ml olie

200 g grønt

240 g mango

Natmad:

150 g kvark

25 g valnødder

10 ml ahorn sirup

I alt:

4233 kcal - tag den Jesper! :nissetunge:

(314 g protein - 414 g kulhydrat - 147 g fedt)

(30% - 39% - 31%)

Det er sjovt, at når jeg spiser udelukkende efter sult- og mæthedsfornemmelsen, så ligger fordelingen altid på de 30-40-30, og på de dage, hvor jeg ikke træner: 33-33-33 :blink: )

Ser fornuftigt ud der BOGS :4mewantfood:

Piger skal altså også spise igennem... selv ligger jeg på 4-5000 kalorier off-season når jeg er vægtstabil... de flester piger ville sagtens kunne spise langt mere end de gør hvis de havde samme kode kostvalg som dig.... men uanset hvad så er de iiiiihhhhh og åååååhhhh så bange for at tage på --> men det er vi heldigvis ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nåh... jamen... så må jeg vel bøje mig i støvet?!

Det er tilsyneladende fordi jeg er så inaktiv at jeg kan bulke på dit ligevægtsindtag! :nissetunge:

Har faktisk lige beregnet mit energiforbrug idag til 5038 kcal (MOL's beregner) - så jeg er faktisk i underskud!

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Ser fornuftigt ud der BOGS :4mewantfood:

Piger skal altså også spise igennem... selv ligger jeg på 4-5000 kalorier off-season når jeg er vægtstabil... de flester piger ville sagtens kunne spise langt mere end de gør hvis de havde samme kode kostvalg som dig.... men uanset hvad så er de iiiiihhhhh og åååååhhhh så bange for at tage på --> men det er vi heldigvis ikke :wink:

Nemlig! :nissegrin: Kan slet ikke forstå, hvordan nogle kan klare sig på 1400 kcal om dagen - året rundt?? :blink: Jeg ville gå i vinterhi og sove.. sove.. sove..

Da jeg først begyndte at træne seriøst for 2 år siden, kunne jeg ikke forstå, at der ikke skete noget - no wonder, med kun 2000 kcal om dagen...

Heldigt for mig, så KAN jeg simpelthen IKKE spise junk! Min krop skriger efter sund og varieret mad (og så 85% mørk chokolade en gang i mellem :innocent: ) - så det får den! :nissegrin: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share