BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

Dagens træning i IK99 - mandag 27.11.2006

Om morgenen har jeg fået mig en ret action-packed powerwalk - 1. time på løbebåndet, mens jeg læste dagens lektier OG tog noter - jep, vi kvinder ER gode til at multitaske!! :wink: Skulle nemlig passe træningscentret på skolen fra kl. 7 til 11, så kunne lige så godt selv få noget ud af det.. Og fandt ud af, at tiden gik utrolig langsomt på løbebåndet ift. når man powerwalker ude på gaden.. Derfor kombinerede jeg lige motionen med den obligatoriske læsning :tongue:

Kom ned i IK99 ved en 18-tiden og hilste på Conscience og Krumborg. Conscience var rimelig nem at få øje på :tongue:

Gik åbenbart lige glip af VL træneren, men fik hurtigt tilbudt et par timers personlig undervisning af en fyr, der hed Erik, som jeg først troede var en hjælpetræner, men:

:laugh:

Tror vist bare han er udøver og fremme i skoene.

:laugh: Jep, fremme i skoene var han! Men meget sødt han gad at bruge sin tid på mig, for lige at gennemgå lidt teknik.. Så kan jeg måske undgå at føle mig som en kæmpe motorikspasser til den rigtige træning :tongue: Kun som en lettere motorisk udfordret... :innocent:

Så træningen stod på overheadsquats, lidt træk og stød, front squats (har faktisk aldrig prøvet dem før, men det gik vist ret godt - gik op til 45 kg), afsluttende var der spring over en masse bænke og mavetræning.. Fik i hvert fald pulsen godt op :bigsmile:

20 rep squatten blev sat på standby idag, havde ellers regnet med lige at prøve lidt teknik af og bruge det som opvarmning til mit planlagte træningspas, men så trak træningen ud et par timer, så jeg valgte ikke at presse mig selv yderligere - kan godt mærke, at min ryg ikke er vant til at spænde på den måde, man nu skal i VL og benene er også godt syrede til... Må lige se, om det kan blive til noget imorgen - kommer lidt an på, hvor hårdt det bliver, er nemlig blevet lokket til endnu en privat træningssession imorgen formiddag... Så kan jeg være lidt bedre rustet til træningen på onsdag :smile:

Men er ret begejstret for atmosfæren i IK99 og glæder mig til at tilbringe flere timer dernede :bigsmile: Kan mærke, at motivationen ikke fejler noget som helst for tiden og har et kæmpe overskud rent fysisk, så jeg skal bare klø på!! :superman: Kunne godt gå hen og blive hooked på VL :wub:

Havde så god overskud efter træning, at jeg valgte at gå hjem fra IK99 - til Amager i raskt tempo med musik i ørerne :bigsmile:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er noget imponeret over den måde du bare gik til den i dag.. De fleste damer ville sku ikke være så meget på (tror jeg ikke).

Jeg må lige hilse på næste gang, jeg var der også i dag, men der var sgu så mange MOL'ere så jeg tænkte det godt kunne vente. :smile:

Tak :bigsmile: Hvis ikke man bare hopper ud i det, så lærer man jo ikke noget, vel? :wink: Det føltes godt nok lidt sjovt at stå og lege med den lette stang, men teknikken er jo altafgørende, så den må jeg have styr på. Og løfte tungt ved siden af :tongue:

Du var måske den høje lyshårede fyr, der trænede sammen med Krumborg til sidst? Vi ses jo nok igen i den nærmeste fremtid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du var måske den høje lyshårede fyr, der trænede sammen med Krumborg til sidst? Vi ses jo nok igen i den nærmeste fremtid :wink:
Præcis.
Kan man også dyrke styrkeløft i IK99?

Man kan ikke som sådan dyrke styrkeløft, få licens og gå til stævner. Du kan dog sagtens få masser af råd og vejledning, Sune er licensløfter og nogle af de andre kan nok også godt være god for et lille råd eller to indenfor styrkeløft.

Link to comment
Share on other sites

Kan man også dyrke styrkeløft i IK99?

Sune klarer det udemærket :wink: - han supplerer dog op med enkelte pas i HSK. Man kan heller ikke få licens i IK99.

Hele MOL-banden i IK træner en sjov blanding af styrkeløft og bodybuilding; enkelte også med lidt vægtløftning ind over. Men der er særlig fokus på dødløft, liggestem og benbøj.

Link to comment
Share on other sites

Sune klarer det udemærket :wink: - han supplerer dog op med enkelte pas i HSK. Man kan heller ikke få licens i IK99.

Hele MOL-banden i IK træner en sjov blanding af styrkeløft og bodybuilding; enkelte også med lidt vægtløftning ind over. Men der er særlig fokus på dødløft, liggestem og benbøj.

Dødløft træner man vist også som supplement til VL, har jeg ladet mig fortælle.. Bænkpres kunne jeg til gengæld godt tænke mig at få noget ordentlig instruktion i.. Og squat kommer jeg vist til at få rigeligt af :bigsmile:

Tror også, at jeg ender i blandingsgrøften (med fokus på VL dog), for at få så alsidig en træning som muligt og ikke at overbelaste mit nervesystem kun på ét plan (kan nemlig blive helt nedkørt i perioder, hvor jeg kun træner virkelig tungt - har brug for at sove 14 timer i døgnet :blink: . Til gengæld, er min restitutionsevne helt i top, så længe jeg blander let, tung, eksplosiv, stabilitetstræning og HIIT... :smile:)

Link to comment
Share on other sites

Dødløft træner man vist også som supplement til VL, har jeg ladet mig fortælle.. Bænkpres kunne jeg til gengæld godt tænke mig at få noget ordentlig instruktion i.. Og squat kommer jeg vist til at få rigeligt af :bigsmile:

Tror også, at jeg ender i blandingsgrøften (med fokus på VL dog), for at få så alsidig en træning som muligt og ikke at overbelaste mit nervesystem kun på ét plan (kan nemlig blive helt nedkørt i perioder, hvor jeg kun træner virkelig tungt - har brug for at sove 14 timer i døgnet :blink: . Til gengæld, er min restitutionsevne helt i top, så længe jeg blander let, tung, eksplosiv, stabilitetstræning og HIIT... :smile: )

Lyder som en god ide. VL squats(OL, front, OH), kan du lade pretty-boy Erik om, men mht backsquat SL-stil er Jakob, Nissen vist den rigtige at spørge. Han er også udlændinge.

Hørte godt du snakkede bænkpres med Erik, lyder som om du er sølle. Det skal vi nok få rettet op på. Kan du gå i bro?

edit: VL-DL og SL-DL varierer også lidt fra hinanden. Mest i grebet, men det tager vi også en anden gang. :smile:

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Jamen, da altid dejligt at få en MOLinde ned i grotten til alle os stoddere. :tongue: Glæder mig til at hilse på dig!

Pas nu på Erik. Han er en rigtig trussetyv! :laugh:

Heh, jeg plejer nu at være god til at passe på mig selv og kan oftest godt gennemskue fyre (I er faktisk ikke så svære at afkode, som I måske selv tror :tonguew::tongue::biggrin: )... Ellers holder I MOL-guys sikkert godt øje, så jeg har ikke noget at være bange for :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en god ide. VL squats(OL, front, OH), kan du lade pretty-boy Erik om, men mht backsquat SL-stil er Jakob, Nissen vist den rigtige at spørge. Han er også udlændinge.

Hørte godt du snakkede bænkpres med Erik, lyder som om du er sølle. Det skal vi nok få rettet op på. Kan du gå i bro?

edit: VL-DL og SL-DL varierer også lidt fra hinanden. Mest i grebet, men det tager vi også en anden gang. :smile:

Back squat er jeg blevet rigtig glad for, så den vil jeg med stor glæde lære ordentligt! :bigsmile:

Jep, min bænkpres sucks.. :mad: Bevægebanen er helt ude af kontrol! Og ja, kan godt gå i bro, er ret smidig/hypermobil...

SL-DL har vist et alt. greb (altså en overhånd og en underhånd)?

Anyways, er jeg frisk på at mixe og matche i de forskellige øvelser :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Back squat er jeg blevet rigtig glad for, så den vil jeg med stor glæde lære ordentligt! :bigsmile:

Jep, min bænkpres sucks.. :mad: Bevægebanen er helt ude af kontrol! Og ja, kan godt gå i bro, er ret smidig/hypermobil...

SL-DL har vist et alt. greb (altså en overhånd og en underhånd)?

Anyways, er jeg frisk på at mixe og matche i de forskellige øvelser :4thumbup:

Skide godt. Din bænk skal vi nok få has på.

Ja, men også grebsbredden og enkelte andre tekniske issues skiller dem. Kig evt i Tunens log, han træner lidt basis VL sammen med BB.

Du kommer ikke onsdag så?

Link to comment
Share on other sites

Skide godt. Din bænk skal vi nok få has på.

Ja, men også grebsbredden og enkelte andre tekniske issues skiller dem. Kig evt i Tunens log, han træner lidt basis VL sammen med BB.

Du kommer ikke onsdag så?

Jo, det gør jeg i hvert fald :smile: Onsdag er min tunge dødløft dag!! :w00t: Hvad tid er I drenge dernede?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil give VL et skud skal du næsten komme mens deres coach er der. Og vær indstillet på at man starter fra bunden og ligemeget hvad man iøvrigt synes man kan, så bliver man startet med at øve en masse teknik på nogle rimeligt lette vægte... Men det kommer alt sammen...

Den unge dame der øvede VL mens du var dernede har faktisk kun trænet i 1½ år og hun har squattet 112 kilo helt i kælderen... evil

VL tider er 1630 mandag og onsdag og 1530 fredag

God vind

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil give VL et skud skal du næsten komme mens deres coach er der. Og vær indstillet på at man starter fra bunden og ligemeget hvad man iøvrigt synes man kan, så bliver man startet med at øve en masse teknik på nogle rimeligt lette vægte... Men det kommer alt sammen...

Den unge dame der øvede VL mens du var dernede har faktisk kun trænet i 1½ år og hun har squattet 112 kilo helt i kælderen... evil

VL tider er 1630 mandag og onsdag og 1530 fredag

God vind

Takker!

Jeg håbede også på at nå at fange træneren, men missede ham lige.. Hvis jeg kan få min aftenvagt afsat, så kommer jeg til VL onsdag og hvis ikke, så fredag...

Er helt med på (og har også fundet lidt ud af det allerede :blush:), at der skal noget andet og mere til, end man er vant til, så jeg er indstilliet på en masse teknisk indøvelse :bigsmile:

Jeg var også ret imponeret over Signes (det var vist det, hun hed?) løft - det er godt gået på kun 1½ år!

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Kl. 11 onsdag er en date så! :smile:

10-4. Vi har forresten en kageordning - reglen er, at første gang man kommer til træning, prøvetræningen undtaget, er medbragt hjemmebagt kage obligatorisk og herefter forsætter turnus så, hvor vi skfites til at medringe hver især. Jesper og jeg er særlig glade for marcipan. Så har du lidt at gå efter.

Link to comment
Share on other sites

10-4. Vi har forresten en kageordning - reglen er, at første gang man kommer til træning, prøvetræningen undtaget, er medbragt hjemmebagt kage obligatorisk og herefter forsætter turnus så, hvor vi skfites til at medringe hver især. Jesper og jeg er særlig glade for marcipan. Så har du lidt at gå efter.

Kage bliver ikke før på fredag (lønningsdag... :innocent: ) :smile: Og jeg bager KUN chokoladekager... Det er det eneste, der dur! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - tirsdag 28.11.2006

1 t. powerwalk ned til bryggen og tilbage... Fik opladet mine solbatterier :smile:

Kl. 11: VL-teknik med Erik

Der blev klaget over, at jeg ikke logførte alle de øvelser jeg har lavet igår :tongue: , så her kommer et mere præcist billede af min træning idag:

Overhead squats: min. 10 sæt x 4 @ 15 kg

...meget bedre form end igår, og meget bedre spænd i ryggen - kroppen har vist fundet ud af, hvilke muskler den skulle bruge :smile:

Træk fra knæ: en masse sæt med kosteskaft for at få bevægelsen (føltes godt nok underligt at stå der og hoppe med en kost :laugh: )

5-6 sæt x 2-3 @ 15 kg

Stødvend: min. 10 sæt x 4-5 @ 15 kg

Back squat (dyyyybt):

20 @ 15 kg

10 @ 35 kg

5 @ 45 kg

3 @ 55 kg

3 x 3 @ 60 kg

...Var slet ikke vant til at køre så dybt, så havde lidt usikkerhed i bunden af bevægelsen - var bange for, at jeg ikke ville kunne komme op, og der kom først rigtig fart på bevægelsen efter parallelt med gulvet og op... Der skal vist en del mere øvelse til her! :wink:

Var egentlig ikke engang særlig øm efter igår, kun lidt i hofteregionen, hvilken efter idag er lidt mere ristet... Slet ikke galt dog.

Kom til at nævne over for Erik, at jeg glædede mig til, at jeg skulle ind og dødløfte tungt imorgen formiddag, hvor han så ikke syntes det var en så god idé at køre dødløft i de næste par uger, for at det ikke går ud over min teknik.. Så kunne jeg vist ikke skjule min store skuffelse så godt, og han sagde, at ok, jeg måtte godt køre den, men kun hvis han var til stede - så han kommer altså også imorgen.. Sorry, boys :blush:

I øvrigt nævnte han, at han havde snakket med Anders om mig, men at han havde så meget at se til for tiden med alle de atleter, at han ville sætte pris på det, hvis Erik stod for min træning til at starte med :blink::blink:

Dog fik jeg drejet ind i samtalen, at jeg var russer, så håber lidt på, at det får Anders til at skifte mening... :innocent: Ellers kommer jeg og taler russisk med ham fredag :slut: Man har vel lov til at spille lidt på sin nationalitet :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Kom til at nævne over for Erik, at jeg glædede mig til, at jeg skulle ind og dødløfte tungt imorgen formiddag, hvor han så ikke syntes det var en så god idé at køre dødløft i de næste par uger, for at det ikke går ud over min teknik.. Så kunne jeg vist ikke skjule min store skuffelse så godt, og han sagde, at ok, jeg måtte godt køre den, men kun hvis han var til stede - så han kommer altså også imorgen.. Sorry, boys :blush:

I øvrigt nævnte han, at han havde snakket med Anders om mig, men at han havde så meget at se til for tiden med alle de atleter, at han ville sætte pris på det, hvis Erik stod for min træning til at starte med :blink::blink:

Vi har advaret dig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share