Hvor bredt holder i på stangen ?


søren
 Share

Recommended Posts

Hey Søren!

Jeg har pegefingrene lige på ydersiden af det smalle glatte stykke på stangen, men jeg holder også utroligt bredt da jeg jo har meget lange arme. :annoyed:

Det kunne være at jeg måske skulle prøve dette.

Mit nuværende greb er lillefinger på ringen.

Link to comment
Share on other sites

.... en go tommelfingerregel er at underarmen og stangen skal være i ca 90 grader :cool: ... og er der igen hvorlangt nede på brytkassen man sætter stangen .... om det er BB-bænkpress (tæt på halsen) eller det er Styrke-løft-bænkpress (nede over brystbenet)....

... jeg har selv rodet meget med min teknik .... og jeg holder lidt smalerer end jeg har gjordt ... det virker bedre for mig .... men jeg har så også flyttet stangen lidt længere ned på bryster ... og jeg køre også med opspænd ....

.... så bænk er ikke "bare" bænk ..... der er masser af teknik i det :cool:

Link to comment
Share on other sites

.... en go tommelfingerregel er at underarmen og stangen skal være i ca 90 grader :cool: ... og er der igen hvorlangt nede på brytkassen man sætter stangen .... om det er BB-bænkpress (tæt på halsen) eller det er Styrke-løft-bænkpress (nede over brystbenet)....

... jeg har selv rodet meget med min teknik .... og jeg holder lidt smalerer end jeg har gjordt ... det virker bedre for mig .... men jeg har så også flyttet stangen lidt længere ned på bryster ... og jeg køre også med opspænd ....

.... så bænk er ikke "bare" bænk ..... der er masser af teknik i det :cool:

BB-bænk til halsen? Forklar? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

skifter mellem pegefinger/langefinger på ring.

I stykreløftssammenhæng, er der da en regel om hvor langt man må holde ude før det ikke godkendes (har hørt en fugl synge om det). Men det virker bare ikke sandsynligt når man tænker på folk med lange arme. Tog det nu også med en gran salt.

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

I stykreløftssammenhæng, er der da en regel om hvor langt man må holde ude før det ikke godkendes (har hørt en fugl synge om det). Men det virker bare ikke sandsynligt når man tænker på folk med lange arme. Tog det nu også med en gran salt.

Maksimal lovlig bredde er pegefingeren på ringen.

Iøvrigt skal i lige være opmærksom på at der er forskel på, hvor ringen sidder på de forskelige stænger. På en OL-stang sidder den bredere end på en SL-stang. Og der findes en del stænger som ikke er hverken OL- eller SL-godkendt, hvor ringene er anderledes placeret.

Link to comment
Share on other sites

Maksimal lovlig bredde er pegefingeren på ringen.

Iøvrigt skal i lige være opmærksom på at der er forskel på, hvor ringen sidder på de forskelige stænger. På en OL-stang sidder den bredere end på en SL-stang. Og der findes en del stænger som ikke er hverken OL- eller SL-godkendt, hvor ringene er anderledes placeret.

squat.. vi har sådan en disko stang i vores center.. med ringe. Men hvis deres placering ikke matcher med en stykreløfter-stang er det jo ikke helt sammenligneligt som du selv siger. Har du ikke tal på hvor ringene sidder på henholdsvis styrke- og vægtløfterstænger?

Hey Søren!

Jeg har pegefingrene lige på ydersiden af det smalle glatte stykke på stangen, men jeg holder også utroligt bredt da jeg jo har meget lange arme. :annoyed:

Nu er du den eneste der kender til de stænger der findes i Varde disko. Er ringene placeret i samme bredde som ved Eleiko stænger eller hvad der nu ellers findes af oficielle stænger og som i højst sandsynligt har i 'dit nye' center..?

Tidligere holdte jeg lillefingeren på ringene, men er begyndt at holde pegefingeren på ringene

Link to comment
Share on other sites

squat.. vi har sådan en disko stang i vores center.. med ringe. Men hvis deres placering ikke matcher med en stykreløfter-stang er det jo ikke helt sammenligneligt som du selv siger. Har du ikke tal på hvor ringene sidder på henholdsvis styrke- og vægtløfterstænger?

På en SL-stang er der 81 cm imellem ringene. På en OL-stang er der en smule længere. Jeg mener det er 86 cm, men er ikke helt sikker.

Link to comment
Share on other sites

Ved godt det ikke er meget at oprette en trpd for, men here goes..

Hvor langt er der imellem hjere pegefingre når i bænker? Har nemlig på fornemmelsen at jeg har holdt forholdsvist tæt og kørt en halv close grip, halv norm. bænkp.

Ligesom Thorhauge, holder jeg pegefingeren på ringen, efter råd fra en anden MOL'er. Jeg kørte førhen med ringefinger på ringen, men fik at vide, at det næsten er 'close-grip', så jeg kører nu lidt bredere, og det rammer også lidt anderledes i patkassen. :blush:

For the record: Jeg er 187 cm., og har derfor så rigelig vandring på min bænkpres. Så det var faktisk ganske fint, at skulle køre et lidt bredere greb - for så er der knap så lang vandring, og det = flere kilo på stangen! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share