Vil øge 1RM i dødløft, men har ingen styrke i bunden.


R0mme1
 Share

Recommended Posts

Jeg vil kører TJ Dødløft cyklus så:

Cyklus for 10 singles + 5 sæt x 5 reps øvelserne

Uge 1: 10 singles med 75 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 65 % af 1RM

Uge 2: 10 singles med 77,5 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 67,5 % af 1RM

Uge 3: 10 singles med 80 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 70 % af 1RM

Uge 4: 10 singles med 82,5 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 72,5 % af 1RM

Uge 5: 10 singles med 85 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 75 % af 1RM

Uge 6: 10 singles med 87,5 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 77,5 % af 1RM

Uge 7: 10 singles med 90 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 80 % af 1RM

Uge 8: 10 singles med 92,5 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 82,5 % af 1RM

Der er netop fokus på singler, og lidt hypertrofi(er trods alt Bodybuilder).

I anbefaler at køre meget mere eksplosiv, hvilket jeg så vil gøre :bigsmile: Og jeg holder pause i bunden, så stangen er stille ved hver eneste rep :devil:

Alle reps vil blive kørt fra gulvet. Jeg har ikke brug for at dødløfte fra palle, når jeg begynder at lave mine løft meget mere eksplosive.

Jeg kørte første gang i går, hvor jeg har fundet ud af en ny teknik, så løftet bliver betydelig nemmere, faktisk kan man nogen gange ikke mærke at det er xxx kg man trækker vægten op :blink: .

Teknikken:

Jeg holder stangen normalt(før man retter ryggen), så står jeg med buet ryg, med normalt greb. Så squatter jeg hurtigt ned, og får akkurat lavet en ret ryg, hvorefter jeg løfter stangen med det samme.

Det er ligesom at jeg dykker hurtigt ned, og når jeg skal trække stangen op, så har jeg stadig bouncet fra dykningen.

@Onkel Troels Sumodødløft er ghay :tongue: det er sku ligesom at køre bænkpres med et vildt opspænd, så man kun pøs at skubbe stangen 5 cm op, og det er ikke sjovt, eller hard core for den sags skyld. Hellere konventionel, lher kan man ikke snyde med RoM :tongue: .

Link to comment
Share on other sites

@Onkel Troels Sumodødløft er ghay :tongue: det er sku ligesom at køre bænkpres med et vildt opspænd, så man kun pøs at skubbe stangen 5 cm op, og det er ikke sjovt, eller hard core for den sags skyld. Hellere konventionel, lher kan man ikke snyde med RoM :tongue: .

:blahblah:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil kører TJ Dødløft cyklus så:

Cyklus for 10 singles + 5 sæt x 5 reps øvelserne

Uge 1: 10 singles med 75 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 65 % af 1RM

Uge 2: 10 singles med 77,5 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 67,5 % af 1RM

Uge 3: 10 singles med 80 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 70 % af 1RM

Uge 4: 10 singles med 82,5 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 72,5 % af 1RM

Uge 5: 10 singles med 85 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 75 % af 1RM

Uge 6: 10 singles med 87,5 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 77,5 % af 1RM

Uge 7: 10 singles med 90 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 80 % af 1RM

Uge 8: 10 singles med 92,5 % af 1RM + 5 sæt x 5 reps med 82,5 % af 1RM

Der er netop fokus på singler, og lidt hypertrofi(er trods alt Bodybuilder).

I anbefaler at køre meget mere eksplosiv, hvilket jeg så vil gøre :bigsmile: Og jeg holder pause i bunden, så stangen er stille ved hver eneste rep :devil:

Alle reps vil blive kørt fra gulvet. Jeg har ikke brug for at dødløfte fra palle, når jeg begynder at lave mine løft meget mere eksplosive.

Jeg kørte første gang i går, hvor jeg har fundet ud af en ny teknik, så løftet bliver betydelig nemmere, faktisk kan man nogen gange ikke mærke at det er xxx kg man trækker vægten op :blink: .

Teknikken:

Jeg holder stangen normalt(før man retter ryggen), så står jeg med buet ryg, med normalt greb. Så squatter jeg hurtigt ned, og får akkurat lavet en ret ryg, hvorefter jeg løfter stangen med det samme.

Det er ligesom at jeg dykker hurtigt ned, og når jeg skal trække stangen op, så har jeg stadig bouncet fra dykningen.

@Onkel Troels Sumodødløft er ghay :tongue: det er sku ligesom at køre bænkpres med et vildt opspænd, så man kun pøs at skubbe stangen 5 cm op, og det er ikke sjovt, eller hard core for den sags skyld. Hellere konventionel, lher kan man ikke snyde med RoM :tongue: .

Når du engang kan løfte bare en smule mere end 120 i dødløft, så kan du måske begynde at dømme...

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo ikke en verdensmand til dødløft, men jeg synes personligt at Sheiko begynder cykluserne (1 og 2) er ret spot on mht at sørge for at komme godt omkring både med lock out, og bund styrke.

Det vil jeg klart anbefale. Jeg har kørt TJ`s singel cyklus en del gange, og har været glad for den. Men personligt synes jeg at sheiko er noget bedre, men dog også mere kompleks. Jeg ved ikke om den er for stor at gabe over , på dit stade, men det skulle jeg ik mene. Ommed work loaden er meget høj.

Link to comment
Share on other sites

Efter jeg har trænet hatfield, med frontsquat har jeg faktisk lagt mærke til det er hammerlet i bunden, og så hårdest i toppen.

Hvordan forbedrer man topstyrken?

Se bort fra dette indlæg da manden som skrev det ikke engang er ovre 100kg endnu!!! :blush:

Træn mere ben, ryg, goodmornings, stivbenet dødløft, dødløft med trækgreb, dødløft lockouts o.lign. Rackpulls, måske, men personligt synes jeg at det er noget lort...

Link to comment
Share on other sites

Hvad er der galt med Rackpulls ?

Dem synes jeg ellers, at rigtigt mange anbefaler.

Som sagt, jeg synes at det er noget lort... Har aldrig fået andet end ondt i ryggen af lortet og følt løftet som helt, helt forkert. Som sagt, måske virker det for ham, men det gør det ikke for alle :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share