Favoritøvelser


Nielsen
 Share

Recommended Posts

Min favoritøvelse er dødløft. Og det er på grund af, at jeg føler jeg presser mig selv helt vildt under et sæt. Til sidst ligner man en kogt hummer i hovedet, og man drikker vand så man skulle tro det var løgn. Det er også min favoritøvelse, fordi den kan overføres direkte til ens hverdag. Det er faktisk meget tit man skal løfte et eller andet tungt, og så er det jo godt at kende ”teknikken” :smile:

Efter man har brugt et par timer på at flytte rundt på møbler og andre tunge ting, så synes jeg det er virkelig dejligt ikke at have ondt i ryggen! Men dem der nu har været med til at løfte det, de klager sig i dagene efter, fordi de har ondt i ryggen! Man har simpelthen en stor lyst til at sige til dem, ”prøv nu lige at høre her, så skal jeg lære jer nogle simple ting om at løfte rigtigt!” Er jeg den eneste der har lyst til at ”hjælpe” sådanne personer???

Hva med jer? Hvad er jeres favoritøvelse? Og hvorfor er det lige nøjagtigt det?

Link to comment
Share on other sites

Klart dødløft. I love this lift. Dels er det fordi det er mit stærkeste løft, men også fordi jeg elsker det faktum, at den træner stort set hele kroppen. Samtidig kan man lave den alene, og stadigvæk presse sig hårdt. Du kan ikke rigtigt lave tung squat og bænkpres uden spottere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Squat!!

Fordi jeg elsker den dybe indånding efterfulgt af eksplosionen i mine quads! Føler at mine ben pumpes med al kraft fra omverdenen :exclamation:

Måske dødløft bliver min favorit, når jeg kommer rigtigt igang og finder en god spotter?

Hvad med fjedercurls?? Nå ik?  :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har godt nok kun rullet 100 kg. ned over maven, til gengæld gjorde jeg det 2 gange med få minutters mellemrum... :blush: Hvem siger også, at man skal lære af sine fejl?

Mine mavemuskler har sjældent været så smadrede.

Min favoritøvelse lige nu er dødløft (vi er flokdyr!), fordi det er den øvelse, der mest udtalt bringer urinstinkterne til overfladen. Jeg kan simpelthen ikke lave den øvelse uden lyd på, og vi taler ikke om skønsang.

:angry3:

Morten

Link to comment
Share on other sites

P.t må min favorit øvelse være squat.. øh eller bænkpres...eller dødløft??? :confused:

Bænkpres er nok den øvelse jeg er relativ stærkest i, så den er noget specielt for mig. Dødløft har jeg altid godt kunne lide, af de samme årsager som i andre - den er en kanon allround øvelse som man virkelig kan mærke "rykker". Men p.t er det nok squat der er min favoritøvelse. Det skyldes, at jeg i gennem de sidste uger er blevet meget fortrolig med teknikken og jeg føler, at jeg er blevet mærkbart stærkere i squat.

Lomax> man får næsten indtrykket af, at du primært træner dødløft for at stimulere dine underarme :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm Bænkpres.Jeg ved ikke hvorfor, men nok fordi det er den øvelse jeg PT kan give mig selv allermest i. Der føler jeg at man spænder samtlige muskler i hele kroppen. jeg har ikke nok vægt på min dødløft til at den er god, og jeg har ikke et rigtigt squat stativ. ÆV.

Jeg kan SAGTENS forestille mig at det er umuligt at lave øvelsen uden lyd hvis man træner bare lidt tungt. jeg kan sagtens lave lidt lyd i fjerde sæt selv om vægten ikke er vildt høj.

Link to comment
Share on other sites

>Lomax> man får næsten indtrykket af, at du primært træner dødløft for at stimulere dine underarme<

Lol :biggrin: Nej jeg kan bare huske da jeg lavede mine første dødløft, der blev jeg bare lidt overrasket over hvor meget det gav i underarmene, så det var slut med ligegyldige isolations som wrist curls osv. :)

Dødløft = Stærk ryg  

Link to comment
Share on other sites

>>Lomax

Stoppede du virkelig med at lave forskellige Wrsit curls efter du startede på dødløft? Kan den virkelig give så meget i underarmene? Jeg kører også forskellige slags wrist curls, men hvsi det er unødvendigt, så vil jeg da ikke bruge så meget tid på det mere.

Link to comment
Share on other sites

>>Lomax

Stoppede du virkelig med at lave forskellige Wrsit curls efter du startede på dødløft? Kan den virkelig give så meget i underarmene? Jeg kører også forskellige slags wrist curls, men hvsi det er unødvendigt, så vil jeg da ikke bruge så meget tid på det mere. <

Yep og ja!  

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 100% of fuldstændig dedikeret squat tilhænger!!! Måden man kan mærke det høje blodtryk pumper oppe i hovedet på én, det er for mig fuldstænig uundværligt for at kunne fungere i hverdagen! Måske ikke helt, men tæt på i hvert fald.

Grunden til jeg er vild med squat, er fordi det er den øvelse jeg er stærkest i (en far i Norge og skiløb siden jeg var to...)

Og så ler jeg altid af de lyde jeg laver, når jeg lige får klemt den igennem mit sticking point... :pissed:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at lære at elske squat..har frygtet den før, men nu er jeg ved at kunne mestre den.

Jeg nyder og frygter dødløft.  Det er den øvelse, hvor jeg er mest koncentreret.. jeg glider virkelig ind i mig selv før jeg tager fat

og så er der noget over tungt bænkpres , tunge pullovers og tunge scrugs... Den måde muskerne virkelig arbejder igennem..fedt :)

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Rart at se at så mange nærmest er "afhængige" af en øvelse som dødløft. En øvelse der ellers (hvis man spørger fjedertyperne) er dårlig for ryggen, giver dig slidgigt i håndledene og ødelægger skuldrene, bare for at tage nogle af de lamme undskyldninger jeg har hørt.

Forklaringen skal nok findes i at de ikke kan fordrage øvelser der kræver mere en 10% af musklerne(de bruger jo 90 % af deres energi på at prøve på at se godt ud...)

Fik jeg sagt at min favorit øvelse er: DØDLØFT!!!

Som et par andre herinde kan jeg forstå at i har prøvet at gå død på diverse løft. Det er jo det fede ved dødløft, man smider bare vægten!

Jeg har i sin tid "været nød til" at vælte forover og rulle 200 kg af min nakke i et mislykket squatforsøg. Det resulterede i et dejligt væskende sår i nakken...damn

Jeg kan ikke tælle de gange jeg har hjulpet diverse makkere med at løfte 150 kg. og deropad af deres "smadrede" brystkasse. Så jeg vil give Thomas J ret: man ved ikke hvad man snakker om før man har prøvet at skulle glemme balderne sammen for ikke at skide sin lever ud(det kan vi jo ikke have, den bruger jeg i weekenden)!:mad2:

Link to comment
Share on other sites

He he! Kabelkongerne og fjedertyperne er nogle spøjse fyre! Det vigtigtigste er deres udseende og deres mobil. Jeg trænede pulldowns samme med en af dem idag. Han var dobbelt så stor som mig, men jeg var lige så stærk som ham.......

Jeg stod også og snakkede med et par stykker forleden. Jeg ved ikke hvordan jeg faldt i snak med dem, hvilket nok også var en fejl.......nå, men de kørte bryst og biceps 3 gange om ugen. Mandag, onsdag og fredag. tung HVER gang. 3 sæt til failure i alle 5 øvelser. BP, skråpres + tre andre maskiner. Hvis vi havde stået i den ende med de store håndvægte, så havde jeg kastet sådan en i hovedet på dem hver!!! De fattede ingenting om træning, og de troede at de skulle presse sig selv 110% hver gang, flere gang om ugen!

Link to comment
Share on other sites

Gjorde sådan i starten af min egen træningskarriere, men det var det kun 1. måned... Undskyld!

Måske har det været krudt??? Ahhh, det er nok nærmere uvidenhed.

Minder mig om at jeg overhørte en samtale mellem to chickenlegs-fyre(Overarme større end deres lår) her for leden. De snakkede om at begynde på en "kur" fordi det gik lidt langsomt med at vokse ... Gad vide hvorfor?!?!?! :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

min ultimative øvelse er madtygning.

En allround øvelse, der går lige i Mm. masseter, temporalis, buccinator og pterygoideus lat. et med.

Man behøver heller ikke et center, øvelsen kan foretages alle vegne.

Man kan også mærke resultatet med det samme, vægtstigningen er øjeblikkelig.

:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share